آموزش پیش دبستانی در منزل

آموزش درس به کودکان پیش دبستانی در منزل، فرصتی عالی برای ایجاد پایه تحصیلی قوی برای کودکان به ‌شمار می‌آید. کودکان پیش دبستانی برای آموزش در خانه یا حتی مدرسه نیاز به برنامه‌ای دقیق دارند که به صورت هفتگی و روزانه تدوین شوند.

در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا جوانب مختلف آموزش پیش دبستانی در منزل برای کودکان، مزایای آموزش آنان در منزل و سرفصل‌های آموزشی لازم برای کودکان پیش ‌دبستانی را بررسی کنیم. در ادامه بهترین منابع آموزش پیش دبستانی در منزل را معرفی کرده و در نهایت نکاتی مهم برای آموزش کودکان پیش دبستانی خود در منزل ارائه می‌دهیم.

با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

آیا پیش دبستانی اجباری است؟

پاسخ کوتاه به این سؤال «خیر» است. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اهمیت گذراندن دوره پیش دبستانی گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی برای رشد اجتماعی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان بسیار مفید است. بنابراین توصیه می‌شود که خانواده‌ها به آن توجه داشته باشند.
با وجود این، هیچ اجباری در زمینه گذراندن آن برای ثبت‌نام در مقطع ابتدایی وجود ندارد. همچنین ایشان معتقد هستند که دولت تدابیری برای مدارس اندیشیده است که بر اساس آن گذراندن دوره پیش دبستانی با هدف رشد اجتماعی و تحصیلی کودک برای ورود به مقطع ابتدایی لازم است.

آموزش پیش دبستانی

در واقع، والدین می‌توانند به اختیار خود از ثبت‌نام کردن کودکان در مراکز پیش‌ دبستانی خودداری کنند؛ اما در عین حال توجه داشته باشند که مراحل سنجش اولیه پیش از شرکت در دوره‌های پیش‌ دبستانی را تحت هر شرایطی انجام دهند. به طور کلی، سنجش اولیه شامل سنجش بینایی، شنوایی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های گفتاری و شنوایی می‌شود که در پایگاه‌های مربوطه انجام می‌شوند ضمن آنکه بعضی از اولیا تست هوش قبل از پیش دبستانی نیز از کودکان خود می گیرند در این صورت والدین می‌توانند از سلامت کامل کودک خود اطمینان حاصل کرده یا وجود مشکلات احتمالی در بینایی، شنوایی یا سایر مهارت‌های کودکشان آگاه شده و نسبت به درمان آن‌ها اقدام کنند.

آیا آموزش پیش دبستانی در منزل برای کودک من مناسب است؟

حال سؤالی که پیش می‌آید این است که آموزش پیش دبستانی در منزل برای کودکان مناسب است با خیر. در پاسخ به این سؤال در ادامه دلایلی را بیان می‌کنیم که نشان‌دهنده مفید بودن آموزش کودکان پیش دبستانی در منزل هستند.

 انعطاف‌پذیری

یکی از دلایل مفید بودن آموزش کودکان در خانه امکان تنظیم برنامه‌ای منعطف است. در واقع، با این کار دیگر لازم نیست چندین روز هفته را برای بیرون آمدن از منزل و در ساعت خاصی از صبح عجله داشته باشید. همچنین در این صورت کودکانتان در هنگام صبح خواب راحتی خواهند داشت. به این ترتیب با آرامش بیشتری در کنار یکدیگر زمان می‌گذرانید.

به علاوه، با فراهم کردن امکان آموزش کودکانتان در منزل دیگر لازم نیست نگران وعده ناهار آنان باشید، برای رساندن کودک به مدرسه با عجله لباس را تنشان کنید، مسافتی طولانی رانندگی کنید یا در ترافیکی خسته‌کننده گیر بیفتید!

در مقابل، هر روز در کنار برنامه درسی دقیق برای کودکانتان می‌توانید برنامه‌ای تفریحی مانند رفتن به باغ‌ وحش تنظیم کنید، در روزهای ناخوشی مراقب او باشید و به هر دلیل دیگری زمان راحت‌تری را در منزل در کنار کودکانتان بگذرانید. البته نباید این برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که خللی در برنامه درسی وارد کرده و روزتان را به تنبلی بگذرانید! دقت داشته باشید که آموزش کودکان در منزل تنها شما را از تدوین یک برنامه دقیقه به دقیقه رها سازد، نه از کل آن!

آموزش پیش دبستانی در منزل

 دلایل پزشکی

آموزش در خانه برای خانواده‌هایی که به طور مداوم با مشکلات بیماری کودک خود سروکار دارند، گزینه بسیار خوبی می‌تواند باشد. به عبارتی، برخی از کودکان آلرژی شدید یا خطرناک دارند، با مشکلات بیماری‌های مزمن مواجه هستند، در یادگیری ناتوان هستند و موارد دیگری که موجب می‌شود تا آموزش آنان در خانه انتخاب بهتری به نظر برسد.

بررسی‌های انجام‌شده روی فرآیند آموزش پیش دبستانی در منزل نشان داده‌اند که تعدادی از والدینی که کودکانی با مشکلات پزشکی مختلف دارند، تحصیل در خانه را راحت‌ترین گزینه برای یادگیری فرزندانشان می‌دانند. در واقع، با این روش کودکان می‌توانند هر چند ساعت یک‌بار استراحتی کوتاه کرده، داروهای خود را به راحتی مصرف کنند و از فشارهای ناشی از احتمال به هم خوردن تعادل وضعیت جسمی در اثر حضور در مکان‌های عمومی دوری کنند.

به طور خاص، امروزه با پیدایش بیماری همه‌گیر کرونا، بسیاری از والدین از فرستادن کودکان خود به مدارس و مراکز پیش دبستانی خودداری می‌کنند. در این مورد هم والدین می‌توانند برای دور کردن کودکان خود از احتمال ابتلا به این بیماری، فرزندان خودشان را در منزل آموزش بدهند.

آموزش پیش دبستانی در منزل

سبک‌های آموزشی مختلف

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، یک سَبک یا روشی یکسان نمی‌تواند برای همه جوابگو و مناسب باشد و این موضوع در مورد مهدکودک نیز صادق است. به عبارتی، برخی از کودکان دوست دارند تا در فضایی آرام و با کمترین حواس‌پرتی همه چیز را یاد بگیرند.

برخی از کودکان دیگر نیز تحرک و جنب‌وجوش بسیاری داشته و برای آموزش نیاز به تحرک، لمس اشیاء، تعامل با محیط اطراف و فعالت دارند و تنها در این شرایط بهتر یاد می‌گیرند. کودکانی هم هستید که تمام روز می‌خواهند بازی کنند و بخش زیادی از وقت خود را در خارج از منزل بگذرانند. گروهی از کودکان بسیار تیزهوش هستند و مطالب را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به همسالان خود یاد می‌گیرند.

در چنین شرایطی، والدین در منزل می‌توانند برنامه درسی منحصربه‌فردی مختص کودک خود تدوین کنند. این برنامه درسی دقیقاً مطابق با سبک یادگیری فرزندانشان بوده و آموزش را برای آنان لذت‌بخش می‌کند. برای مثال، بسیاری از کودکان به بازی حین آموزش علاقه زیادی دارند. برای این گروه از کودکان می‌تواند اسباب‌بازی‌های مانند لِگو فراهم کرد تا در حین بازی با آن‌ها به راحتی مطالب ارائه‌شده را یاد بگیرند.

آموزش پیش دبستانی در خانه

 امکان اعمال ترجیحات شخصی

گاهی اوقات آموزش پیش دبستانی در منزل گزینه بسیار خوبی است، زیرا والدین صرفاً قصد آموزش کودک در خانه را دارند. در چنین مواردی، تحصیل در خانه نمی‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای کودک باشد؛ چرا که به دلایل متعددی والدین ملزم به آموزش فرزندشان در منزل شده‌اند. در واقع، در این شرایط گزینه اول برای والدین همان آموزش در منزل است، زیرا والدین خودشان ترجیح می‌دهند که کودک را در منزل آموزش بدهند. برخی از خانواده‌ها نیز بر اساس ترجیحات شخصی خود، دوست دارند تا کودکشان قبل از رفتن به مدرسه یک سالی در خانه آموزش ببیند. به این ترتیب امکان آموزش در منزل را برای کودک خود فراهم می‌کنند.

امروزه در سراسر جهان، سن آغاز پیش‌ دبستانی برای کودکان متفاوت است. برخی از کشورها کودکان را از اوایل ۴ سالگی ملزم به حضور در مراکز پیش دبستانی می‌کنند و برخی دیگر تا زمانی که کودک ۷ ساله نشده، امکان حضور او در مهدکودک را محدود کرده‌اند.
از طرف دیگر، برخی از والدین ایده فرستادن کودکانشان به مراکز پیش دبستانی را دوست دارند؛ اما نمی‌خواهد فرزندانشان تمام مدت طول روز را در مهدکودک سپری کند. این در حالی است که برخی مراکز آموزشی امروزه امکان ارائه خدمات آموزشی به صورت نیمه روزه را برای والدین فراهم کرده‌اند؛ اما این مراکز بسیار محدود هستند. به همین دلیل، والدین می‌توانند با آموزش کودکان در منزل ترجیحات شخصی خود را برای آموزش آنان اعمال کرده و از روش‌های دلخواه خود در روند یادگیری استفاده کنند.

بهترین نرم افزارهای آموزش پیش دبستانی

60,000 تومان

سرفصل‌های آموزشی پیش ‌دبستانی

پس از آشنایی با مزایای آموزش پیش ‌دبستانی در منزل، حال به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه چیزهایی برای آموزش کودکان در این مقطع مفید هستند. در ادامه سرفصلی از اهداف آموزش کودکان پیش ‌دبستانی را ارائه می‌کنیم.

  1.  شناخت حواس و پرورش مهارت استفاده از آن
  2. پرورش مهارت‌های زبان ( مهارت های گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن)
  3. توسعه توانایی‌های جسمی و حرکتی
  4. محافظت از بدن با توجه به موارد بهداشتی، ایمنی و تغذیه
  5. شناخت محیط زیست، توجه به زیبایی‌ها و حفظ آن
  6. درک مفاهیم اساسی ریاضی و علوم
  7. توسعه توانایی‌های ذهنی
  8. شناخت قوانین اجتماعی و توسعه روابط
  9. شناخت فرهنگ ملی و نشانه‌های دینی
  10. پرورش ذوق هنری و درک زیبایی‌ها
  11. پرورش مهارت‌های زندگی

آموزش پیش دبستانی در منزل

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه‌ با این سرفصل‌ها می‌توانید، مقاله ” سرفصل‌های آموزشی پیش ‌دبستانی ” را مطالعه کنید.

آموزش مجازی پیش دبستانی در منزل

مهم ترین بخش شکل گیری شخصیت و تربیت کودکان در سن 3 تا 6 سال اتفاق میفتد. آموزش مجازی پیش دبستانی در منزل برای مادران خانه دار بسیار مناسب است زیرا باتوجه به وقتی که در اختیار دارند می توانند زمان مناسبی را برای آموزش مهارت های لازم پیش دبستانی در اختیار فرزندشان قرار بدهند.

در راستای آموزش مجازی پیش دبستانی در منزل محصولات کمک آموزشی تولید شده اند که آموزش و یادگیری را برای والدین و کودکان راحت تر کرده است. برنامه ها و فعالیت های آموزش پیش دبستانی در منزل به صورت بازی و سرگرمی است و کودک میتواند در کنار بازی مهارت های مهم و لازم پیش دبستانی را نیز آموزش ببیند.

در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین نرم افزار های آموزش پیش دبستانی در منزل میپردازیم با ما همراه باشید.

بهترین منابع آموزش پیش دبستانی در منزل

با توجه به آنچه که تاکنون مطرح کردیم، برای آموزش کودکان در منزل بهتر است برنامه‌ای منظم و دقیق تدوین نمایید. از جمله ابزارهای کمکی که برای پیشبرد اهداف آموزشی بسیار مفید هستند، می‌توان به نرم‌افزارهای آموزشی مختلفی اشاره کرد که در این زمینه طراحی شده‌اند. در واقع، نرم‌افزارهای آموزشی با هدف آموزش کودکان در منزل و در نتیجه بررسی‌ روش‌های آموزشی متعدد تدوین شده‌اند.

به همین دلیل هم می‌توان گفت که عملکردی به مراتب بهتر از برنامه‌های شخصی والدین برای آموزش کودکانشان می‌توانند ارائه دهند. در همین راستا، در ادامه نرم‌افزار و راه‌کارهای محبوب آموزش پیش‌ دبستانی در منزل را معرفی می‌کنیم. شما نیز بر اساس نیاز آموزشی کودک خود می‌توانید راه‌کار مفید برای یادگیری فرزندتان را انتخاب کنید.

 نرم افزار بوبو

نرم افزار آموزشی بوبو تحت نظر گروه آموزشی میشا و کوشا و برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال در مقطع پیش دبستانی طراحی شده است. محتوای آموزشی این نرم افزار به‌ صورت کامل تحت نظر کارشناسان مجرب آموزش و پرورش، مطابق با سرفصل‌ها و اهداف آموزشی این سازمان توسعه یافته است.

از جمله امکانات ویژه این نرم افزار نیز می‌توان به بازی‌های هدفمند مطابق با سرفصل‌های آموزش و پرورش، مؤثر در رشد، آموزش فکری و اجتماعی کودک، آماده کردن ذهن کودک برای ورود به دوره پیش دبستان و آشنایی با شکل‌های هندسی، آشنایی با اعداد و رنگ‌ها غیره اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به نرم افزار آموزشی بوبو را مطالعه کنید.

نرم افزار بوبو

 آموزش دوره پیش‌دبستانی و مهد کودک لوح دانش

دی وی دی های لوح دانش نیز برای پایه پیش دبستانی و مهد کودک این محصول آموزشی را ارئه کرده است. والدین با استفاده از این مجموعه‌ی آموزشی می‌توانند در خانه آموزش‌های مکمل در زمینه‌های گوناگون و متنوع را با فرزند خود کار کنند. سرفصل‌های آموزشی این مجموعه در ۵ بخش اصلی ارائه شده است: علوم؛ مفاهیم ریاضی؛ آموزش اعداد؛ زبان‌آموزی و مهارت‌های زندگی.

بخش علوم شامل آموزش ساده مفاهیم تجربی برای کودکان است که زبان ساده و فضای شاد آن سبب می‌شود کودکان بتوانند ارتباط لازم را با آن برقرار کنند و مفاهیم را بیاموزند. در بخش مفاهیم ریاضی کودکان از طریق بازی‌هایی جذاب با به‌صورتی ملموس با مفاهیم ریاضی درگیر می‌شوند.

در آموزش اعداد، مفهوم هرعدد به‌طور جداگانه با ترانه‌ها و انیمیشن‌هایی جذاب با زبانی ساده و قابل لمس برای کودکان توضیح داده شده و در کنار بازی‌هایی به‌طور کامل برای کودکان جا بیافتد. آموزش‌های بخش زبان‌آموزی به‌صورت ساده و در فضایی شاد و متناسب با روحیه‌ی کودکان مطابق متد آموزشی تعدادی حروف الفبا را به کودکان یاد می‌دهد.

و در نهایت در بخش مهارت‌های زندگی، مفاهیم اخلاقی و اجتماعی در قالب داستان‌هایی آموزنده به‌صورت تمام انیمیشن و همین طور آموزش نقاشی توسط اشکال ساده هندسی به صورت مرحله ای همراه با ملودی‌های شاد آموزش داده می شود.

برای  اطلاعات بیشتر درباره سی دی آموزش پیش دبستانی لوح دانش روی لینک کلیک کنید.

پیش دبستانی و مهد کودک لوح دانش

بسته آموزش پیش دبستانی پرش

دی­‌وی‌­دی‌­های آموزشی پیش‌دبستان به همراه کتاب­‌های جذاب منطبق بر ویدیو در بسته معلم خصوصی پیش‌دبستان یک منبع درسی برای کودکانی است که می‌­خواهند آمادگی لازم را برای ورود به مقطع کلاس اول به دست آورند. کودکان خردسال در معرض طیف وسیعی از فعالیت­‌هایی هستند که ممکن است قبلاً با آنها روبه­‌رو نشده باشند.

آموزش پیش‌دبستان باید شرط لازم را برای دانش‌آموزان فراهم آورد تا توانایی خود را برای آزمایش و توسعه ایده‌­ها، حل مشکلات و به کار گرفتن آن ایده­‌ها پرورش دهد.

کتاب‌های ارائه شده در این بسته به دلیل تطابق کامل با دی­‌وی­‌دی‌­های آموزشی پیش‌دبستان به روند مطالعاتی دانش‌آموزان، هنگام استفاده از ویدیو کمک شایانی کرده و باعث بهینه شدن ساعات مطالعاتی وی خواهد شد .

شما می­‌توانید با تهیه دی­‌وی‌­دی­‌های آموزشی پیش‌دبستان، یک تیر و دو نشان بزنید چرا که دیگر نیازی به کتاب­‌های کمک‌درسی و منابع دیگر نخواهید داشت.

با استفاده از کتاب­‌های کمک‌درسی و تقویت حافظه نوشتاری و خوانایی (کتاب) در بسته معلم خصوصی پیش‌دبستان پرش، میزان یادگیری خود را با این دو روش به بالاترین حد ممکن خواهید برد.

آموزش مجازی پیش دبستانی در منزل

 

راهنمای معلم آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش برای کمک به آموزگاران و راهنمایی آنان در مسیر آموزش کودکان پیش دبستانی فایلی برای رشته کودکیاری منتشر کرده است. در این فایل آموزشی معلمان نحوه تدریس در مقاطع پیش دبستانی را می‌آموزند. شما نیز برای آموزش کودکتان در منزل می‌توانید از این فایل استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که فایل آموزشی نواقصی دارد، نمی‌تواند امکانات آموزشی کافی فراهم کند و از سوی دیگر برنامه‌ای مدون برای پیشبرد اهداف آموزشی ندارد.

بنابراین اگر قرار باشد که از این فایل برای آموزش کودکتان استفاده کنید، بار کاری بیشتری را برای تنظیم برنامه،‌ فراهم کردن امکانات آموزشی و غیره متحمل می‌شوید. لازم به ذکر است که در این فایل آموزشی فعالیت‌هایی به صورت گروهی مطرح‌شده‌اند که برای آموزش در منزل کاربردی نبوده و نمی‌توان آن‌ها را به صورت تیمی انجام داد. با این حال استفاده از آن خالی از لطف نبوده و برای آموزش مهارت‌های تدریس به کودکان مفید است. 

 بیشتر بخوانید: گام به گام ریاضی هشتم

درس های آموزشی پیش دبستانی

علاوه بر موارد مطرح‌شده، منابع آموزشی دیگری برای کودکان ارائه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های کمک آموزشی اشاره کرد. این کتاب‌ها با هدف کمک به آموزش کودکان مقطع پیش دبستانی در موضوعات مختلف تدوین شده‌اند. برای دانلود این کتاب‌ها می‌توانید به لینک مراجعه کنید.

ناموجود
41,000 تومان
ناموجود
ناموجود
ناموجود
54,000 تومان
ناموجود
ناموجود
ناموجود
89,000 تومان
ناموجود
52,000 تومان

کاربرگ‌های رایگان پیش دبستانی

منابع دیگری که برای آموزش کودکان پیش دبستانی می‌توان استفاده کرد، کاربرگ‌های آماده این مقطع هستند. این کاربرگ‌ها به صورت رایگان و آماده در موضوعات مختلف تدوین می‌شوند تا مسیری مشخص برای آموزش کودک را برایتان فراهم کنند که یک نمونه از آن‌ها را در تصویر زیر می‌بینید:

کار با این کاربرگ‌ها بسیار راحت بوده و روند آموزش را هم برای والدین و هم کودکان تسهیل می‌کند. شما می‌توانید کاربرگ مورد نظر خودتان را دانلود کرده، پرینتی از آن تهیه کنید و از روی نسخه پرینت‌شده تکلیف آموزشی فرزندتان را برایش تعیین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره “ کاربرگ های پیش دبستانی ” روی لینک کلیک کنید.

کاربرگ پیش دبستانی

بیشتر بخوانید: پیش دبستانی در مدرسه یا مهد کودک

اگر قصد آموزش پیش‌دبستانی در منزل را دارید، این ۱۰ نکته را حتما مطالعه کنید!

برای دستیابی به نتایجی هر چه بهتر در روند آموزش کودکتان بهتر است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید که در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم.

– در مقابل وسوسه مقایسه روش‌های آموزشی خود در خانه یا پیشرفت فرزندتان با سایر افراد و کودکان مقاومت کنید. در حقیقت، یکی از بارزترین مزایای آموزش در خانه، پیدا کردن یک مسیر یادگیری است که مختص خانواده شماست.

– نباید انتظار داشته باشید که روش مورد استفاده شما برای آموزش کودکتان در منزل به طور مستقل و برای مدت‌زمانی طولانی مفید باشد. به عبارتی، والدین در این سطح به راهنمایی و دریافت بازخورد از کودکان خود آن هم به صورت مداوم نیاز دارند.

اموزش پیش دبستانی در خانه

– با وجود راحتی این مورد، هیچ نیازی نیست که خانواده‌ها برای اختصاص اتاقی جدا به آموزش کودک خود اصرار داشته باشند. به عبارت دیگر، خانواده‌هایی که در فضاهای کوچک‌تر زندگی می‌کنند و فضای خانه را برای نگهداری وسایل مختلف اختصاص داده‌اند، می‌توانند در هر یک از اتاق‌های منزل و حتی خارج از خانه نیز به خوبی مطالب را برای کودکشان آموزش دهند.

 

– به یاد داشته باشید که در این سن، برخی از کودکان توانایی خواندن را آموخته و برخی دیگر نمی‌توانند این مهارت را بیاموزند. به طور مشابه گروهی از کودکان ممکن است به مهارت نوشتن علاقه داشته باشند و گروهی دیگر نخواهند آن را یاد بگیرند. این موضوع تا زمان پیش از ثبت‌نام آنان در مدارس رسمی چیزی عادی به شمار می‌آید.

– اگر کودکتان برای مدت‌زمانی طولانی به شدت مشغول تمرکز روی آموزش بوده است، می‌توانید با اختصاص زمان استراحت به او کمک کنید تا انرژی خود را بازیابد. زمان‌های استراحت را هم به صورت تایم‌های ۱۵ دقیقه‌ای در نظر بگیرید. در بین این زمان‌ها هم می‌توانید به کودکتان اجازه دهید تا در خارج از خانه بازی کند، با کامپیوتر خود سرگرم شود یا برای چند دقیقه استراحت کند علاوه بر این از تاثیرات بازی بر یادگیری کودکان غافل نشوید و بازی را در برنامه ی آموزشی خود بگنجانید.

آموزش پیش دبستانی در خانه

– بسیاری از والدین از آموزش خواندن برای فرزندان خود هراس دارند. برای رفع این احساس به یاد داشته باشید که فرزند شما تاکنون راه رفتن را یاد گرفته است و حرف زدن را آموخته است؛ پس به مرور زمان مهارت خواندن را هم به همان خوبی یاد می‌گیرد!

– خیلی زیاد روی اهداف آموزشی آکادمیک سال تحصیلی در خانه توجه نکنید؛ توجه داشته باشید که روش آموزشی شما باید به گونه‌ای باشد که از یادگیری در کنار کودکتان لذت ببرید.

آموزش پیش دبستانی در منزل

 

با توجه به آنچه که در مورد مزایا، اهداف و منابع مختلف آموزش کودکان پیش دبستانی در منزل مطرح کردیم، به نظر می‌رسد که بهترین انتخاب برای آموزش کودکان نرم‌ افزار باشد؛ چرا که بر اساس برنامه‌ای مدون توسعه یافته و روشی مشخص دارند. همچنین در نرم افزارها از امکانات آموزشی جذابی برای جلب توجه کودکان استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به قصه‌ها، تصاویر، انیمیشن‌ها و … اشاره کرد.

بنابراین اگر شما نیز زمان کافی جهت تدوین برنامه درسی منظمی برای کودکتان ندارید، از نرم‌ افزار آموزشی جذاب بوبو استفاده کنید. در این نرم افزار سعی شده است تا روند آموزش مطابق سرفصل‌ها و اهداف تعیین‌شده آموزش و پرورش تنظیم شود. همچنین از امکاناتی نظیر بازی، شعر، قصه، تمرین و … به منظور افزایش جذابیت آموزش برای کودکان استفاده شده است. به علاوه،‌ در کنار این نرم افزار هم می‌توانید از کاربرگ‌های آماده آموزشی استفاده کنید،‌ نسخه‌ای از آن را پرینت بگیرید و برای انجام تکالیف درسی در اختیار کودکتان قرار دهید.

5 دیدگاه برای “آموزش پیش دبستانی در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *