بازی های جنگی؛ ۱۰ مدل از بهترین بازی‌ های رومیزی جنگی در دنیا

اولین بار وقتی نام جنگ را شنیدید چه حسی داشتید؟ ترس را احساس کردید یا خشم و عصبانیت را؟ من همیشه فکر می‌کردم در بازی رومیزی جنگی خبری از هیجان، شادی و خنده نیست و تمام افراد فقط به دنبال پیروزی یا نابودی دشمن هستند، اما حالا می‌دونم که در این بازی‌ها می‌توانید هیجان واقعی را تجربه کنید، بخندید، گریه کنید، در رویاهای خود لباس جنگی بپوشید و در مقابل دشمن بایستید یا حتی در نقش دشمن، شهر‌ها را تحت تصرف خود بگیرید و پیروز میدان شوید.

این بار نوبت معرفی چند بازی‌ فکری جنگی برای تمام کسانی است که این نوع بازی‌ها را دوست دارند و به دنبال انتخاب یک بازی هیجانی و خوب می‌گردند. 

تا انتهای مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

 بازی رومیزی جنگی

 

۱۰ بازی رومیزی جنگی در ایران و جهان

بازی‌های جنگی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای تاریخ بازی بوده است. امروزه بسیاری از افراد برای سرگرمی به سراغ این بازی‌ها می‌آیند و البته محبوبیت زیادی هم در بین افراد پیدا کرده است. برای انجام این بازی‌ها شما نیاز به مهارت، استراتژی و شناخت روش انجام بازی دارید.

در ادامه لیستی از بهترین بردگیم‌ های رومیزی جنگی را به شما معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک‌بار این بازی‌ها را با دوستانتان انجام دهید.

۱.بازی جنگی رکب

رکب در لغت به معنای «فریب دادن» است. این بازی به دورانی بازمی‌گردد که هیچ حکمرانی وجود ندارد که کل قلمرو‌ها را در دست داشته باشد. پس شما و تعدادی سردار هر طایفه بر سر این استان‌ها با همدیگر جنگ می‌کنید تا حکمران مطلق این سرزمین‌ها شوید. هم‌چنین کسی که نشان جنگ را در دست دارد، محل جنگ را مشخص می‌کند. حالا تمام سرداران با بلوف، ذهن‌خوانی و رکب زدن تلاش می‌کنند تا آن استان را ازآن خود کنند.

رکب برگرفته از بازی Condottiere است. برای جمع‌های ۲ تا ۶ نفره مناسب است. اگر به بازی جنگی و کشورگشایی علاقه دارید، بازی رکب یک انتخاب خوب برای شما است.

۲. بردگیم جنگی ریسک؛ قدیمی اما جذاب

نسخه اصلی بازی ریسک در سال ۱۹۵۹ طراحی و ساخته شده است. ریسک یکی از بردگیم های رومیزی جنگی استراتژیکی است. در این بازی شما در نقش فرمانرواهایی هستید که باید با استراتژی خود دشمنانتان را شکست دهید و قلمروهای مختلف در سراسر دنیا را فتح کنید.

مکانیزم بازی رومیزی جنگی ریسک بر اساس تاس انداختن، بازی همزمان، برداشتن کارت است.

۳. بازی فکری جنگ سرد (Age of War)

این بار شما باید در نقش فرمانروایی باشید که امپراطوری ژاپن را با تکنیک‌های استراتژی خود نجات می‌دهید!
جنگ سرد یک بازی فکری استراتژیک است که از روی بازی Age of War طراحی و تولید شده است. در این بازی شما تعدادی تاس، کارت و یک نقشه دارید. در نهایت کسی برنده است که بتواند امتیاز بیشتری به‌دست آورد. اگر به بازی‌ های کارتی جنگی دو نفره علاقه‌مند هستید، حتما بازی جنگ سرد را امتحان کنید.

 

بردگیم های رومیزی جنگی

بیشتر بخوانید: بهترین بازی تقویت حافظه

۴. بازی فکری جنگی فتح پرچم

نام اصلی بازی رومیزی جنگی فتح پرچم، Stratego است که برای کودکان بالای ۸ سال مناسب است. در این بازی شما تعدادی مهره به رنگ‌های آبی و قرمز دارید و باید تلاش کنید تا مهره‌های حریف را از بازی خارج یا پرچم‌شان را پیدا کنید. اما اگر در این زمان از پرچم خودتان محافظت نکنید و دشمن به آن برسد، بازنده این بازی‌ هیجان‌انگیز خواهید شد. با انجام این بازی در گروه‌های دونفره می‌توانید از مزایای زیادی مانند تقویت حافظه بهره‌مند شوید.

۵. بازی memoir 44؛ روایت جنگ جهانی دوم

بیش از ۱۵ سناریو مختلف در بازی رومیزی جنگی Memoir 44 نهفته است. این بازی دونفره است و نیروی انگلیس و آلمان در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند. این بازی تداعی‌کننده جنگ جهانی دوم است و مناسب کسانی است که به بازی‌های کاملا جنگی علاقه دارند.

۶. بازی فکری خط نبرد

خط نبرد یکی دیگر از بازی‌ های کارتی جنگی دو نفره است. در این بازی تنها ۳۰ دقیقه زمان دارید تا میدان‌های جنگ را تحت کنترل بگیرید، تشکیلات قدرتمندی برای خود بسازید، پیروز میدان جنگ شوید و دشمنانتان را برای همیشه نابود کنید.

۷. بردگیم فکری جنگ شاهان

بازی جنگ شاهان یک بازی دونفره است که از روی بازی رومیزی محبوب تزار طراحی شده است. اگر برای اولین بار به صفحه بازی نگاه کنید، احتمالا به خاطر چینش بازی، یاد شطرنج یا چکرز می‌افتید. هدف از این بازی بیرون کردن مهره‌های حریف از زمین بازی است.

 

بازی های کارتی جنگی

اگر به دنبال بازی های جالب و هیجان انگیز جنگی و رومیزی هستید و قصد خرید یک بازی کارتی جنگی را برای دورهمی های دوستانه دارید روی لینک “ بازی فکری جنگی ” کلیک کنید.

 

۸. بازی فکری جنگ کشتی ها (Battleship)

این بار می‌خواهیم یک بازی جنگی متفاوت را به شما معرفی کنیم. هاسبرو بازی جنگ کشتی‌ها را برای سنین بالای ۷ سال طراحی کرده است. این بازی دونفره است و در این بازی هدف شما چیزی نیست جز نابودی کشتی حریف!

۹. بازی جنگی بلیتس کریگ

بازی جنگی بلتیس کریگ در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. به جرات می‌توانیم بگوییم بازی بلتیس کریگ جز بهترین بردگیم‌های جنگی است. این بازی شما را به جنگ جهانی دوم می‌برد و شما باید در نقش متحدین یا متفقین تلاش کنید تا مناطق مختلف را بگیرید و دشمن را شکست دهید.

در این بازی تنها ۲۰ دقیقه زمان دارید و طولانی نبودن بازی باعث شده تا کمتر کسی از انجام این بازی خسته شود و این یک مزیت مهم است.

۱۰. بازی متحدین و متفقین

جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ شروع شد و باعث نابودی مناطق زیادی شد. شما با بازی رومیزی جنگی متحدین و متفقین (Axis and Allies) می‌توانید به دوران جنگ جهانی دوم بروید اما این بار باید بر اساس تکنیک استراتژی بهترین تصمیم را بگیرید، قلمرو خود را بزرگ کنید و در نهایت دشمن را شکست دهید.

 

بازی های کارتی جنگی

 

بیشتر بخوانید: بهترین بازی فکری کارتی ایرانی

 

مکانیزم بازی های رومیزی جنگی چیست؟

به نظر می‌رسد تمام بازی‌های فکری از جمله بازی رومیزی جنگی دارای سبک و مکانیزم خاص خودشان هستند. اما تاحالا شده به این فکر کنید که مکانیزم بازی چیست؟ قبل از آشنایی با انواع مکانیزم‌ها، اول باید با تعریف آن آشنا شوید.
مکانیزم بازی به زبان ساده یعنی چه؟

استراتژی، قوانین و روش انجام تمام بازی‌های رومیزی با همدیگر یکسان نیستند و هر بازی ممکن است حداقل ۲ مکانیزم داشته باشد. از ساده‌ترین مکانیز‌ها می‌توانیم به مکانیزم کشیدن کارت و تاس انداختن اشاره کنیم و سایر مکانیزم‌ها عبارت‌اند از:

  • بازی همزمان
    در برخی از بردگیم های رومیزی جنگی مانند ریسک، بازی به صورت همزمان و بدون نوبت انجام می‌شود.
  • همکاری تیمی
    برای برنده شدن در بعضی‌ از بازی‌های جنگی نیاز است که متحد شوید و به صورت تیمی بازی کنید. در نهایت همه بازیکنان یا برنده بازی خواهند بود یا بازنده!
  • بلوف زدن
    این مکانیزم در بیشتر بردگیم‌ های رومیزی جنگی وجود دارد. شما با کمک بلوف زدن به سایر بازیکنان، می‌توانید برنده این بازی‌ شوید.
  • مدیریت‌ کارت‌ها
    مدیریت کارت‌ها یکی از مکانیزم‌های محبوب است. در این حالت باید تلاش کنید تا با بهتر بازی کردن، امتیاز بیشتری به دست آورید و هم‌چنین بیشترین ارزش از کارت‌های موجود در بازی را به دست آورید.
  • حذف بازیکن
    معمولا از مکانیزم حذف بازیکن برای بازی‌های جنگی بالای دونفر استفاده می‌شود. رفته رفته تعداد بازیکنان کم می‌شود و در نهایت یک نفر زنده می‌ماند. بازی آخرین ایستگاه دقیقا از این مکانیزم استفاده شده است.
  • از دیگر مکانیز‌های بازی می‌توانیم به مکانیزم حافظه، مزایده، شرط‌بندی، شانس، نقش‌آفرینی، داستان‌سرایی و رای‌گیری اشاره کنیم.

 

 

اگر علاقه‌مند بردگیم هستید و دوست دارید تجربۀ ناب و منحصر به فردی از بازی‌های فکری داشته باشید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

معرفی بهترین بازی های رومیزی جهان

 

کلام آخر
شاید در نگاه اول وقتی نام بازی های‌ جنگی را بشنوید یاد خونریزی، خشم، عصبانیت، حمله و دعوا بیفتید، اما با انجام این بازی‌ها می‌توانید نگاهتان را به بازی‌های جنگی تغییر دهید و هیجان را به شکل واقعی در کنار دوستان و خانواده‌اتان تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *