راهنمای خرید بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین‌ بازی فکری برای کودکان 9 ساله را به شما معرفی کنیم. و البته قبل از آن درباره این صحبت کنیم که چرا بازی‌های فکری در این سن گزینه مناسبی برای سرگرمی کودک به شمار می‌آیند.

9 سالگی‌تان را به خاطر دارید؟ چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشتید؟ اگر خاطرتان نمی‌آید باید به حضورتان عرض کنم که 9 سالگی سنی است که کودک دوست دارد مورد تایید و توجه دیگران باشد.

علاوه بر این، نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که مبنی بر درک قوانین هستند. او در این سن تا حدودی فرق درست و غلط را می‌شناسد و اگر بخواهد می‌تواند به آنها پایبند باشد.

مهارت‌های تعادلی در او بهتر و بهتر می‌شوند و از طرفی هم بیشتر به وقت گذراندن با دوستانشان اهمیت خواهند داد. همه‌ی این خصوصیات را یک طرف نگه دارید و این خصوصیت را هم مد نظر بگیرید که این سن، اوج علاقه‌ی کودکان به بازی‌های فکری است.

به همین خاطر، اگر دوست دارید آنها را با بازی فکری مانوس کنید، سن بسیار ایده‌آلی است.

 

با رایاد تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

 

بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله

بازی‌های فکری زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها، مناسب فرزند شما نیست. اگر بازی فکری مناسب سن کودک نباشد، سود و فایده خود را از دست می‌دهد و چه بسا ضررآفرین نیز باشد.

یک بازی مناسب، به خوبی می‌تواند به رشد ذهنی کودکتان کمک کند و مسلما این همان چیزی است که شما می‌خواهید.

ما راهنمای خرید بازی فکری برای شما تهیه دیدیم تا تعدادی از بازی‌های مناسب برای کودکان 9 ساله که می‌توانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید را مشاهه نمایید:

 

بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله

 

1. گربه‌های انفجاری

اگر یک بازی 4 نفره بخواهید که مناسب فضاهای دوستانه کودک باشد و علاوه بر این، کودک بتواند آن را با بزرگسالان نیز بازی کند و همه از آن لذت ببرند، بازی فکری گربه های انفجاری همان چیزی است که می‌خواهید. یک بازی کارتی که به سبک استراتژیک است و از نوع بازی‌های ریسکی است.

در این بازی، بازیکن‌ها به نوبت از مخزن کارت برمی‌دارند. زمانی که کارت گربه منفجره به یکی برسد، او منفجر خواهد شد. البته همه چیز به همین سادگی نیست و فقط به شانس منتهی نمی‌شود.

کارت‌های دیگری هم در این بازی وجود دارند که در راستای جلوگیری از برداشتن کارت گربه منفجره یا جابه‌جا کردن آن استفاده می‌شوند. این که شما چطور از این کارت‌ها استفاده می‌کنید مشخص می‌کند که چقدر می‌توانید در این بازی موفق باشید.

 

2. فوتبال بزنیم؟

‌شاید شما هم متوجه شده باشید که کودک 9 ساله شما بیشتر مخصوصا اگر یک پسربچه باشد، بیشتر از هر زمان دیگری به بازی‌های ورزشی علاقه نشان می‌دهد.

گاهی این میزان از اشتیاق برای انجام بازی‌های ورزشی مثل فوتبال تعجب بزرگ‌ترها را برمی‌انگیزد و آنها را به هیجان می‌آورد. بازی فکری فوتبال بزنیم، مخصوص همین دست از بچه‌های بازیگوش و پر جنب‌وجوش است که می‌خواهند بیشتر و تخصصی‌تر فوتبال بازی کنند و قوانینش را یاد بگیرند.

فوتبال بزنیم یک بازی کارتی است که بر اساس قوانین استاندراد یک فوتبال واقعی طراحی شده است. سرعت در این بازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. کسی که سرعتی‌تر عمل کند و بیشتر به قوانین بازی مسلط باشد، برنده بازی خواهد بود.

 

برای مشاهده بازی های جذاب کارتی بر لینک زیر کلیک کنید:

بازی های کارتی

 

بازی فکری شیر مرغ

 

3. شیرمرغ

بازی فکری شیرمرغ یک بازی ساده و خلاقانه است که لحظاتی پر از خلاقیت به اضافه‌ی خنده‌ی محض را برای بازیکن‌ها فراهم می‌کند. این بازی کارتی است.

در هر نوبت از بازی، یک نفر مشتری خواهد شد. این مشتری یک شخصیت دارد. مثلا یا جلاد است، یا زن حامله یا رئیس مافیا و … که همین نقش‌ها به خودی خود بازی‌ را خنده‌دارتر از چیزی که هست کرده‌اند. وقتی که یک نفر مشتری می‌شود سایرین فروشنده خواهند شد.

آنها باید با کنار هم قرار دادن دو کارت که در هر کدام یک کلمه وجود دارد یک ترکیب کلمه‌ای بامزه بسازند و مشتری را متقاعد کنند که آن را بخرد. مثلا زیرشلواری آدامس یا آدامس عشق!

تصور کنید که قرار است زیرشلواری آدامس را به یک جلاد بفروشید و او را در کمتر از یک دقیقه متقاعد کنید؟ چطور می‌خواهید این کار را انجام بدهید؟ این چیزی است که فقط در صحنه‌ی بازی به ذهنتان خواهد رسید.

 

4. پایاپای

بازی پایاپای بازی تاجرهایی است که قرار است در یک بازار شلوغ با سایر بازاری‌ها داد و ستد انجام بدهند.

هر بازیکن که در نقش یک بازاری در صحنه حاضر می‌شود که تعدادی کارت دارد و باید با سایر بازیکن‌ها تبادل کارت انجام دهد. هدف بازی این است که بازیکن‌ها بتوانند تمام کارت‌های مربوط به یک کالا را به انحصار خودشان در بیاورند.

این بازی بسیار پرانرژی و هیجان‌انگیز است که می‌توان آن را به دو روش ساده و پیشرفته بازی کرد. لازم به ذکر است که این بازی برای تعداد افراد بیشتر از 4 نفره طراحی شده است و گزینه مناسبی برای دورهمی‌ها محسوب می‌شود.

 

5. کاروبار

کار و بار یک بازی بر مبنای روش سرمایه‌گذاری جمعی و مناقصه است. اگر می‌خواهید روی کسب و کارهای پرخطر سرمایه‌گذاری کنید و حسابی توی نقش میلیونرهای واقعی غرق شوید، کار و بار همان چیزی است که مسلما به آن علاقمند خواهید شد.

در هر دور از این بازی فکری اقتصادی، تعدادی کسب و کار پر از خطر به شما معرفی می‌شود. بازیکن‌ها می‌توانند به صورت مخفیانه به این کسب و کارها پیشنهاد سرمایه‌گذاری بدهند و پروژه‌ها را تصاحب کنند.

در پایان هر نوبت، بازکنی برنده خواهد شد که بیشترین سهم را در هر پروژه داشته باشد.

این بازی را می‌توان 4 نفره بازی کرد و از محبوب‌ترین‌های لیست بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله به حساب می‌آید.

 

بازی فکری بازار تبریز

 

6. بازار تبریز

بازی فکری بازار تبریز بازار بسیار شلوغی است. پر است از مشتری و همکارهایی که در کنار شما در این بازار در حال تجارت‌اند. اگر می‌خواهید در این بازار سری توی سرها داشته باشید و نسبت به همکارانتان که همان رقبای شما در بازی هستند بهتر باشید، باید بدانید که چه کالایی را بخرید و در حجره خودتان بفروشید.

هر کالا امتیازی مخصوص به خود دارد. اگر امتیاز فروش کالاهایتان نسبت به سایر تاجرها بیشتر باشد، برنده بازی خواهید بود و لقب بزرگترین تاجر بازار تبریز به شما خواهد رسید.

 

7. لغت تومچه

لغت تومچه را می‌توان 3 تا هفت نفره بازی کرد. یک بازی کارتی است که حدود20 دقیقه‌ای حسابی شما را به خودش مشغول می‌کند. این بازی از انواع بازی‌های اشتراکی است. یعنی اینکه بازیکن‌ها قرار نیست به تنهایی آن را انجام بدهند؛ بلکه پای یک فعالیت تیمی در میان است.

در این بازی باید بکوشید تا به همراه هم‌تیمی‌هایتان واژه‌های مخفی را پیدا کنید و امتیازتان را بالا ببرید.

 

8.کریدور چوبی

کریدور بازی فکری‌ای 2 تا 4 نفره است که در سبک بازی فکری استراتژیک جای دارد. قانون‌های ساده و تکنیک‌هایی جالب و پیچیده دارد. بازی از یک تخته و دو آدمک تشکیل شده. آدمک‌ها می‌توانند در تخته بازی حرکت کنند. هدف بازی این است که شما آدمک خودتان را از نقطه شروع بازی حرکت بدهید و زودتر به انتهای مسیر تخته برسانید.

بهتر است بدانید که این بازی، از بازی‌های مشهور بین‌المللی است که در بین تمام کشورها محبوبیت دارد. پس چندان هم عجیب نیست اگر از آن به عنوان بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله یاد کنیم.

 

9. بید بلا

تقلب همیشه بد است. همیشه به جز وقتی که داریم بازی mogel motte انجام می‌دهیم. این بازی که می‌توان آن را با یک گروه دوستان 3 تا 5 نفره بازی کرد.

به هر بازیکن تعدادی کارت تعلق می‌گیرد. همه‌چیز در این بازی فکری متفاوت است. چون برخلاف سایر بازی‌ها که همیشه بازیکن‌ها سعی دارند کارت‌های بیشتری جمع کنند، باید به نحوی از شر کارت‌هایشان خلاص بشوند.

از هر روشی می‌توانید برای این کار استفاده کنید فقط حواستان باشد تا حشره نگهبان، متوجه این کار شما نشود.

 

بازی فکری رام و دیس

 

10. رامودیس

بازی فکری رامودیس یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگسالان است که می‌توان آن را با تعداد افراد بیشتر از 4 نفر بازی کرد. این بازی همه چیز تمام است.

باعث می‌شود تا حسابی از مغزتان کار بکشید. چون اگر این کار نکنید، نمی‌توانید برنده شوید. در این بازی هم باید ذهن‌خوان خوبی باشید، هم تصمیم‌گیرنده سریعی باشید، هم خوب به خاطر بسپارید و هم حرکت حریفان را خوب و به موقع پیش‌بینی کنید.

قرار است در یک مزرعه پر از گوسفند، گرگ شکارچی و سگ نگهبان بازی کنید و اگر از توانایی‌هایتان به خوبی استفاده نکنید، نمی‌توانید برنده بازی باشید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم، نمونه‌هایی مناسب و محبوب از بازی فکری برای کودکان 9 ساله را به شما معرفی کنیم.

شاید شما برای کودک 9 ساله خود بازی‌های دیگری نیز تهیه کرده باشید که به نظرتان علاوه بر سرگرم‌کنندبودن، مناسب نیز بوده باشد.

تجربیات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای آشنایی و دسترسی به انواع بازی های رومیزی کودکان بر روی لینک بازی فکری کودکان کلیک نمایید.

 

5 دیدگاه برای “راهنمای خرید بهترین بازی فکری برای کودکان 9 ساله

  1. قدیانی گفته:

    سلام لطفا چندتا بازی فکری معرفی کنید که علاوه بر اینکه 9 ساله ها میتونن باهاش بازی کنن برای بزرگترا هم جذابیت داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *