لیست بهترین بازی فکری دو نفره در ایران و جهان

حتما تا حالا بازی فکری دو نفره انجام دادید؛ اصلا چند نفر از شما هستید که بیش‌تر از یک دوست فابریک و قابل دسترس دور و برتان هست؟

منظورم از دوست فابریک، کسی است که همه جوره با شما هماهنگ است.از سلیقه گرفته تا میزان صبر و حوصله و علایق و تفریحات.

حالا می‌خواهد آشنا باشد یا غریبه، از افراد خانواده باشد یا هم‌اتاقی‎تان در خوابگاه! باور کنید که در اوج خوش‌شانسی همان یک نفر هم به سختی پیدا می‌شود.

اصلا به خاطر همین است که بردگیم‌بازها بیشتر تمایل دارند بازی‌های رومیزی را دونفره بازی کنند. چون وقتی سلیقه و علایق دونفر برای انتخاب یک بازی رومیزی یکسان باشد، ساعاتی که به بازی می‌گذرد واقعا دلچسب خواهد شد.

ما در این مقاله سراغ معرفی بهترین بازی های فکری دونفره رفته‌ایم و می‌خواهیم به شما کمک کنیم که از بین این لیست، بهترین بازی فکری دو نفره ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

با رایاد تا انتهای این مقاله خواندنی همراه باشید.

 

بازی فکری دونفره

 

انواع بازی های فکری در سبک های متنوع به بازار عرضه می شوند که گزینه ی خوبی برای سپری کردن اوقات فراغت هستند برای دسترسی به انواع بازی های فکری بر روی لینک بازی فکری بزرگسالان  کلیک کنید.

 

چطور بهترین بازی فکری دو نفره را پیدا کنیم؟

همه ما می‌دانیم که بازی‌ های رومیزی از جذاب‌ترین مدل بازی های فکری به شمار می‌آیند. تا حدی که وقتی حرف از بازی فکری می‌شود، فکر و ذکرمان می‌رود سمت بازی های رومیزی.

و خب، این حوزه هم همین تازگی‌ها است که رونق گرفته و پرطرفدار شده است. اگر بخواهیم بدون مطالعه یک بازی رومیزی دو نفره انتخاب کنیم، ممکن است حسابی توی ذوقمان بخورد. چون ممکن است سبک بازی، شیوه بازی و مدت زمانش اصلا با آن چیزی که نیاز داریم مطابقت نداشته باشد.

بهترین کار برای انتخاب بهترین بازی فکری دو نفره این است که چند بازی برتر را بشناسیم و با توجه به سلیقه و علاقه یکی را انتخاب کنیم.

 

10 نمونه پرطرفدار از بهترین بازی رومیزی دو نفره

از آنجای که تعداد بازی‌های رومیزی طراحی شده برای دو نفر بسیار متنوع و زیاد‌اند، ما ده نمونه پرطرفدار از آنها را برای معرفی انتخاب کردیم. لیست زیر را به سمع هر بردگیمی‌ای که برسانید بی‌برو و برگرد تاییدش می‌کند.

عدم وجود نام یک بازی به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست.

به این معنی است که این لیست، نمی‌تواند تمام بازی‌های خوب دونفره را در خود جای بدهد.

1. بازی فکری آزول

احتمالا شکل و ظاهر بازی azul باعث می‌شود که فکر کنید این یک بازی شرقی است. جای تعجب است اگر بدانید بازی azul توسط پرتغالی‌ها طراحی شده است.

همه‌اش هم زیر سر مانوئل اول یکی از پادشاهان پرتغالی است که عاشق کاشی‌کاری‌های کاخ الحمراء ( ساخته شده توسط اعراب مسلمان در جنوب اروپا) شد.

او وقتی که از سفر برگشت دستور داد که کاخش را به وسیله همین کاشی‌ها بیارایند. یک کاشی کار نیاز است. کاشی کاری که بتواند بیشترین کاشی را با ترتیب مناسبی طبق الگوی ویژه در کنار هم بچیند برنده است.

بازی فکری آزول را می‌توان 2 تا 4 نفره بازی کرد که حالت دونفره آن جذاب‌تر است. با رقیبتان شروع به بازی کنید. هر کس که امتیاز بیشتری کسب کند، برنده بازی است.

 

بازی فکری دو نفره

 

2. بردگیم گبه بازی

صبر کنید. قرار نیست همه‌ی دقت و هنرتان را در کاشی کاری نشان دهید.

pathwork را هم امتحان کنید و یک پتوی 40 تکه‌ی زیبا خلق کنید. در این بازی شما و دوستتان باید برای ساختن زیباترین و پرامتیازترین پتوی چهل تکه با هم رقابت خواهید کرد.

وسایلی در اختیار شما قرار می‌‍گیرد که باید با استفاده از فکر و سلیقه‌تان به کار گرفته شوند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده است.

این بازی در سال 2014 توسط یک طراح آلمانی به نام اووه روزنبرگ معرفی و به یکی از بهترین بازی فکری دو نفره های جهان تبدیل شد.

 

3. بازی کندو

اگر به دنبال یک بازی فکری استراتژیک هستید که هیچ جوره دلتان را نزند و از آن خسته نشوید باید به سراغ بازی hive یا کندو بروید. اصلا اگر این بازی را با دوستتان امتحان کنید، دیگر دوستتان را از دست نخواهید داد.

چون احتمالا هر دو به انجامش معتاد شده‌اید. جالب اینجاست که این بازی دونفره، صفحه ندارد و روی هر سطحی من جمله زمین یا میز می‌توان آن را بازی کرد.

دوازده قطعه سفید و دوازده قطعه مشکی تمام چیزی هستند که باید در اختیار داشته باشید. هر قطعه نشانگر یک حشره است و هر حشره قدرت‌های حرکتی مختلفی دارد.

سادگی و بی‌آلایشی بازی تا حدی است که نیازی به هیچ چینش و آب و تابی برای شروع بازی ندارد. اولین قطعه که روی زمین قرار بگیرد بازی شروع می‌شود.

هر بازیکن باید به بهترین شکل حشرات خود را به کار بگیرد و حرکت بدهد تا ملکه‌ی حریف را تسخیر کند. کسی که زودتر به این هدف نائل شود، برنده بازی است.

 

اگر به بازی های رومیزی استراتژیکی علاقه مند هستید بر روی لینک بردگیم استراتژیک کلیک نمایید.

 

بازی فکری دوتایی

 

4. بازی فکری جیپور

جیپور جز بازی های کارتی با تم اقتصادی است. در این بازی می‌توانید تمام شم اقتصادی خودتان را به کار بگیرید تا در انتهای بازی دارایی‌های بیشتری نسبت به رقیب داشته باشید.

در این بازی شما یکی از دو بزرگ تاجر شهر جیپور مرکز شهر راجستان هند هستید. کالا بخرید، کالاهایتان را بفروشید، تلاش کنید که دو نشان برتری seal of excellence را دریافت کنید و دیدار پادشاه قسمتتان بشود.

در این بین، تمرکز خود را فقط به نشان‌های برتری و گرفتن اجازه دیدار با پادشاه متمرکز نکنید. به دارایی‌ها و شترهایتان هم توجه کنید تا خدایی نکرده از دستتان نروند. در انتها کسی که بیشترین دارایی را داشته باشد برنده بازی است.

 

بی شک می توان گفت  بازی فکری کارتی یکی از بهترین سرگرمی های دوران فراغت و مهمانی هاست. برای مشاهده و خرید انواع بازی کاری تنها باید بر روی لینک بازی های کارتی کلیک کنید.

 

5. Go

درباره قدیمی‌ترین بردگیم تاریخ بشری چه می‌دانید؟این بازی که “گو” یا “وی چی” نام دارد هم جزئی از لیست بهترین بازی های فکری دو نفره است.

این بازی از یک تخته مشبک 19 در 19 و تعدادی مهره سیاه و سفید تشکیل شده است. بازیکن‌ها به نوبت باید مهره‌های خود را روی تخته بگذارند.

همه مهره‌ها که چیده شد، فاز دوم بازی شروع می‌شود. مهره‌هایی که با مهره‌های همرنگ خودشان محاصره شده باشند اجازه حرکت دارند. مهره‌ها توسط بازیکن‌ها حرکت داده می‌شود.

بازکنی که بتواند بیشترین سطح بیشتری از تخته را بوسیله مهره‌هایش تصاحب کند، برنده بازی است. این بازی ابتدا در شرق آسیا انجام می‌شد و رفته رفته جهانی شد.

 

بازی فکری برای دونفر

 

6. بازی فکری بلاک آس

بازی bokus از آن دست بازی‌های ساده‌ای است که کودکان نوجوانان و بزرگسالان را به خودش مشتاق می‌کند.

جالب اینجاست که تکرار این بازی نه تنها از جذابیتش نمی‌کاهد بلکه آن را برایتان جذاب‌تر می‌کند؛ طوری که دلتان می‌خواهد وقت بیشتری را صرف انجام آن کنید و مدام تکرارش کنید و استراتژ‌ی‌ها و حالت‌های مختلفش را تجربه کنید.

بازی فکری بلاک آس را می‌توان در گروه‌های 2 تا 4 نفره بازی کرد که بهتر است دو نفره بازی شود.

 

7. بردگیم پنتاگو

برای بازی فکری پنتاگو، بهترین بازی رومیزی دو نفره بودن خیلی عجیب نیست. چون طی سال‌های متوالی‌ای این لقب به او تعلق گرفته است. این بازی دونفره است و جزء بازی‌های استراتژیک انتزاعی به حساب می‌آید.

بازی از یک صفحه تشکیل شده که دارای 36 حفره است. هر بازیکن چند مهره دارد که به رنگ سیاه و سفیداند. مهره‌های سیاه متعلق به یک بازیکن است و مهره‌های سفید هم متعلق به بازیکن دیگر.

هدف بازی این است که این مهره‌ها را طبق قوانین بازی به گونه‌ای حرکت بدهیم که 5 مهره‌ی پشت سر هم در حالت افقی، عمودی یا اوریب داشته باشیم.

 

8. سرگرمی یینیش

یینش، رتبه دوم بازی‌های برتر دنیا در موضوع استراتژیک انتزاعی را دارد. این بازی، بازی‌ حرکت حلقه‌هایی است که در زمین بازی توسط شما حرکت داده‌ می‌شوند و از خود رد به جای می‌گذارند.

رد از طریق نشانه که شبیه به یک سکه دو رنگ است بر جای گذاشته می‌شود. زمانی که حلقه‌ای دوباره از روی یک مسیر نشانه‌گذاری شده حرکت بکند، رنگ نشان تغییر می‌کند.

هدف بازی این است که بازیکن بتواند یک ردیف پنج‌تایی از نشان‌های همرنگ خودش بسازد و در این صورت، یک حلقه را به انتخاب خودش از بازی خارج کند. برنده بازی آن است که بتواند سه تا از حلقه‌هایش را از بازی خارج کند.

 

بیشتر بخوانید: لیست بازی فکری تک نفره

 

بازی فکری

 

9. بازی ماه نو

باز هم یک بازی فکری انتزاعی دیگر. و البته یک بازی ایرانی‌الاصل که به خوبی می‌تواند توجه شما را به خودش جلب کند. این بازی درباره ایجاد پیوستگی است.

به این صورت است که در هر دور از بازی، شما باید بهترین کاشی را برگزینید و طبق آن کاشی و کاشی‌های ذخیره چرخ ماه که در حال کم شدن هستند، یک استراتژی مناسب پیاده کنید.

 

10. پروژه گیپف

گیپف پروجکت، یک مجموعه بازی رومیزی است که نخستین بازی از این مجموعه به نام گیپف به بازار عرضه شده است. این بازی را در یک دقیقه می‌توان یاد گرفت ولی برای اینکه در انجام آن استاد شد، نیاز به تلاش و استمرار بالایی دارد.

این بازی جذاب، به خوبی می‌تواند قدرت استراتژیک شما را به چالش بکشد و شاید به همین خاطر است که جزو بهترین بازی های فکری دو نفره به حساب می‌آید.

 

 

در ادامه پیشنهاد رایاد به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید بازی فکری جهت انتخاب آسان و خرید بازی فکری به درستی می باشد.

10 دیدگاه برای “لیست بهترین بازی فکری دو نفره در ایران و جهان

  1. مهسا و نیما گفته:

    سلام. خیلی ممنونم از مطلب عالی و مناسبتون. به تازگی ازدواج کردیم و این بازی های دو نفره برامون خیلی پرکاربرد هستن. بازم مرسی

  2. یاس گفته:

    سلام چندتا بازی معرفی کنین بشه بانقطه اتصال یا بلوتوث وصل شدوچندنفره بشه بازی کرد فقط جنگی و ماشین و موتوربازی نباشه فکری یاکلمات بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *