لیست بازی های مشابه مونوپولی

چه دوستش داشته باشید و چه نه، نمی‌توان انکار کرد که مونوپولی از محبوب‌ترین بازی فکری اقتصادی ایران و جهان به حساب می‌آید و به همین خاطر خیلی از افراد، مدام به دنبال بازی فکری شبیه مونوپولی هستند.

بازی‌ای که بتواند به همان اندازه حالا کمی کمتر یا کمی بیشتر توجهشان را به خودش جلب کند.

خوشبختانه، علاقمندان سرمایه‌گذاری و خرید و فروش خیلی در پیدا کردن و انتخاب بازی به مشکل بر نمی‌خورند.

چون اولا مونوپولی از آن سری بازی‌هایی نیست که زود دلزده‌شان کند، دوما در صورتی که دلزده بشوند هم نمونه‌های مشابه زیادی از این بازی در بازار وجود دارد.

اگر شما هم از این دست افراد هستید در این مقاله ما را همراهی کنید تا وقت نیاز چند تا بازی مشابه مونوپولی جذاب دم دستتان باشد.

با رایاد تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

 

بازی فکری شبیه مونوپولی

 

9 بازی فکری مشابه مونوپولی

در این قسمت برای شما 9 بازیی که مشابه با بازی فکری مونوپولی هست را لیست کرده ایم تا بتوانید با آن ها آشنا شوید.

1. مونوپولی دیل

بازی مونوپولی دیل، یک بازی مشابه مونوپولی است که در یک سری ویژگی‌ها با آن تفاوت دارد.

این بازی جذاب را می‌تواند در زمان کمتری نسبت به نسخه اصلی بازی و بدون نیاز به صفحه انجام داد. این بازی مناسب رده سنی بالای 8 سال است و 2 تا 5 نفر را به راحتی می‌تواند سرگرم کند.

این بازی از همان خصوصیات و ویژگی‌های مونوپولی اصلی پیروی می‌کند با این تفاوت که فقط روی خرید و فروش املاک تمرکز کرده است و همین باعث شده تا بازی سریع‌تری باشد.

اگر بازی مونوپولی را دوست دارید اما وقت یا حوصله کافی برای به پایان رساندنش را ندارید، این بازی بهینه را تهیه کنید و هیجان همان بازی را این بار در قالب یک بازی بهینه تجربه کنید.

 

2. بازی زندگی

the game of life ده‌ها سال است که مورد علاقه خانواده‌ها است.

یک بازی کلاسیک که برای علاقمندان بازی فکری شبیه مونوپولی بسیار مناسب است.

کودکان 5 تا 6 ساله می‌توانند از این بازی چیزهای زیادی یاد بگیرند، وقتی که هیچ آموزشی از قبل درباره مدریت پول، برخورد با فراز و نشیب‌های زندگی، گذشتن از موانع و زندگی در نظام بی‌رحمانه سرمایه‌داری ندیده‌اند.

‌چیز جالب توجه در این بازی به این صورت است که با هر بار چرخش دور زمینه بازی در یک دوره خاص مالی در طول زندگی برخواهید خورد. ازدواج می‌کنید، مالیات پرداخت می‌کنید، بچه‌دار می‌شوید، قبض‌ها را پرداخت می‌کنید و …

بعد گذشتن از این فراز و نشیب‌ها و فرود آمدن روی خانه‌هایی که ممکن است برایتان سود داشته باشد یا ضرر بازی تمام می‌شود. هر کس که در انتهای بازی سرمایه بیشتری داشته باشد برنده بازی است.

در این بین یک تفاوت بین این بازی و بازی مونوپولی وجود دارد. بازی وقتی تمام نمی‌شود که زندگی مالی یکی از بازیکن‌ها به کلی نابود شود؛ زمانی بازی تمام است که به نقطه Retirement Space برسید.

با بازی های مناسب کودکان آشنا هستید؟ آیا می دانید باید چه بازی برای آنان انتخاب کنید؟ ما برای شما لیستی از بازی های مناسب کودکان تهیه کردیم فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

بازی فکری کودکان

 

سیطره کتان

 

3. سیطره کتان

اگر عاشق مونوپولی هستید، بازی فکری سیطره کتان هم می‌تواند مورد علاقه شما باشد.

این بازی از زمان انتشار مورد علاقه افراد بسیاری قرار گرفت! در این بازی هر بازیکن نماینده یک استعمارگر است که قرار است علاوه بر آباد کردن یک جزیره آن را به اختیار بگیرند.

این بازی نسبت به مونوپولی کمی پیچیده‌تر و ظریف‌تر است بخاطر همین بیشتر مورد علاقه افراد بزرگسال است.

 

4. بازی فکری کارکاسان

اگر مونوپولی را دوست دارید هستید به خاطر اینکه می‌توانید با استفاده از کارت‌ها دنیای جدیدی برای خودتان بسازید، کارکاسون هم توجهتان را جلب می‌کند.

در این بازی شما قرار است اطراف شهر کارکاسون را توسعه دهید و قسمت‌هایی از آن را به انحصار خود دربیاورید. سبک این بازی کاشی گذاری است.

به این صورت که شما باید کاشی‌هایی را که هر کدام قطعه‌ای از سرزمین یک پادشاهی است به صورت تصادفی انتخاب کنید و وسط زمین بازی قرار بدهید و رفته رفته آنها را تکمیل کنید.

هر قطعه ممکن است مربوط به جاده، شهر، زمین کشاورزی یا ترکیبی از این موارد باشد. این بازی مناسب رده سنی بالای 7 سال است و برای گروه‌های دو تا 5 نفره مناسب خواهد بود. با این حال، این بازی بیشتر مورد سلیقه بزرگسالان است.

 

5. ورسک

بعضی‌ از افرادی که بازی مونوپولی را دنبال می‌کنند علاقه زیادی به خرید و فروش بخش‌های راه‌آهن بازی هستند و بازی را هم به همین صورت پیش می‎برند. سعی می‌کنند همه راه‌آهن‌های بازی را به اختیار خودشان در بیاورند.

اگر جزو این دسته از افراد هستید و دلتان یک بازی قطارمحور حسابی می‌خواهد، railroad Ink یا ورسک، حسابی شما را به خودش جذب می‌کند.

در این بازی هدف بازیکن‌ها این است که مسیرهای خروجی را روی صفحه بازی به هم متصل کنند. یک بازی در سبک راهسازی، خانوادگی و استراتژیک که برای رده سنی بالای 8 سال و گروه‌های 2 تا 6 نفره مناسب است و شما را برای نیم ساعتی حسابی به خودش مشغول خواهد کرد.

 

بازی مونوپولی و سایر بازی های مشابه آن دارای ژانر اقتصادی- تجاری و مکانزیم های خاص آن هستند. اگر به بازی های رومیزی با حال و هوای تجارت علاقه دارید بر روی لینک بازی فکری اقتصادی کلیک کنید.

 

شبکه نیرو

 

6. شبکه نیرو

اگر بازی‌های طولانی و پیچیده دوست دارید و علاوه بر آن می‌خواهید این بازی فکری شبیه مونوپولی هم باشد، یک راست بروید سراغ power graid یا شبکه برق.

یک بازی دو ساعته و سرگرم‌کننده که برای گروه‌های 2 تا 6 نفره طراحی شده است. داستان بازی از این قرار است که باید برق شهرها را تامین کنید و خب، هر چه این کار را بیشتر و بهتر انجام دهید احتمال برنده شما هم افزایش خواهد یافت.

برای تهیه برق باید گیاه بخرید و از این طریق برق مورد نیاز شهرها و شهرداری‌ها را تامین کنید. بازی به همین سادگی پیش نمی‌رود. باید موانع و فراز و نشیب‌های در مسیر بازی را به خوبی پشت سر بگذارید و واقعیت‌های سخت زندگی را به خوبی درک کنید.

این همان چیزی است که این بازی را شبیه به مونوپولی کرده است. به واسطه این بازی می‌توانید کودکان خود را برای آینده و روبرویی با مشکلاتی که در واقعیت آن وجود دارد آماده کنید.

 

7. ریسک

بازی فکری ریسک را احتمالا همه می‌شناسند. چون میزان معروفیت آن دست کمی از بازی مونوپولی ندارد.

به عنوان یک بازی سلطه‌گرانه شناخته می‌شود. یک بازی پیچیده و طولانی مناسب کسانی که عاشق بازی فکری استراتژیک و برنامه‌ریزی‌اند. بازیکن‌ها در این بازی تلاش می‌کنند که بر جهان سلطه پیدا کنند و اولین کسی که موفق شود به این هدف دست پیدا کند، برنده بازی خواهد شد.

اگرچه اسم این دو بازی با هم متفاوت است، ولی همه کسانی که مونوپولی را دوست دارند، صد در صد عاشق ریسک می‌شوند.

 

8. اربابان وگاس

وقتی که نسخه اصلی مونوپولی در خیابان‌های اتلانتیک سیتی اتفاق می‌افتد، بازیکن‌ها در lords of vegas باید خیابان‌های لاس وگاس را توسعه بدهند و کلی خانه و هتل در این خیابان‌ها بسازند.

مثل مونوپولی، بازیکن‌ها با مقدار مشخصی پول بازی را شروع می‌کنند و از نقطه شروع، آغاز به حرکت می‌کنند و زمین بازی را دور می‌زنند. در هر چرخش خانه‌ها و هتل‌ها را توسعه می‌دهند و در انتها، در صورت داشتن بالاترین امتیاز برنده بازی خواهند شد.

این بازی بیشتر مناسب افراد بالای 12 سال است و برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه 2 تا 6 نفره به عنوان یک سرگرمی یک ساعته پیشنهاد عالی‌ای به حساب می‌آید.

 

بازی های فکری بزرگسالان در انواع سبک همراه با تم های متفاوت طراحی و عرضه شده‌‌اند، برای مشاهده و خرید انواع بازی های رومیزی بر روی لینک بازی فکری بزرگسال کلیک کنید.

 

بازی فکری حومه شهر

 

9. حومه شهر

اگر به این خاطر پیگیر بازی فکری شبیه مونوپولی هستید چون در ان می‌شود ملک ساخت و آن را توسعه داد و یک بازی مبتنی بر کسب و کار را تجربه کرد، Suburbia را هم حتما دوست خواهید داشت.

این بازی جدید که در سال 2012 به بازار عرضه شد را هم می‌توان به صورت تکی بازی کرد و هم به صورت گروهی 2 تا 4 نفره. پیش فرض بازی به این صورت است که هر بازیکن یک توسعه دهنده است و باید سعی کند جامعه بهتری ایجاد کند.

یک بازی مبتنی بر کاشی کاری که می‌تواند شما را برای 90 دقیقه حسابی سرگرم بکند.

 

کلام آخر

تعداد زیادی بازی شبیه مونوپولی وجود دارد که حتی متعصب‌ترین طرفداران مونوپولی را هم می‌تواند به وجود بیاورد.

اگر عاشق مونوپولی هستید به خاطر اینکه یک بازی املاکی است یا بخاطر اینکه طبیعت آن پیچیده است، 9 بازی رومیزی مشابه مونوپولی می‌توانند به خوبی نظر شما را به خودشان جلب کند.

پیشنهاد می‌کنیم به جای تمرکز روی مونوپولی، بازی‌های ذکرشده را هم امتحان کنید.

به این صورت، تنوع بسیار خوش‌آیندی برای خودتان و کسانی که با آنها مونوپولی را بازی می‌کنید ایجاد خواهد شد.

1 دیدگاه برای “لیست بازی های مشابه مونوپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *