بهترین نرم افزارهای آموزشی دوم ابتدایی

کمک به تحصیل فرزندان همیشه یکی از دغدغه‌های والدین بوده است. کودکان در این سن علاقه زیادی به بازی و سرگرمی دارند و نشستن در کلاس برایشان کسل کننده است. نرم افزارهای آموزشی برای کمک و همراهی والدین و معلمان در امر آموزش با آنان همراه شده‌اند. در این نرم افزارها امکانات مختلفی قرار داده شده است. در این مطلب قصد داریم بهترین نرم افزارهای آموزشی دوم ابتدایی را معرفی کنیم.

 

 

پایه دوم ابتدایی به دلیل عدم آشنایی کودک با دروس به نسبت سال‌های بعد سال بسیار سرنوشت سازی است. کودکان در این زمان باید با مفاهیم علوم، ریاضی و فارسی آشنا شوند تا بتوانند در سال‌های بعدی این دروس را بهتر درک کنند. به دلیل پایه ایی بودن این دروس در ابتدایی قصد داریم چند نرم افزار که به خوبی این دروس را توضیح داده و یادگیری کودکان را راحت تر کرده است را بررسی و معرفی کنیم.

 

علوم دوم ابتدایی:

درس علوم به دلیل پایه‌ایی بودن یکی از دروس بسیار مهم ابتدایی است. اگر علاقه دارید که فرزند شما به آزمایشگاه، پزشکی، شیمی و مانند این رشته‌ها در آینده علاقه پیدا کند باید علاقه به علوم را در او ایجاد کنید.

 

فیلم‌های آموزشی فندوق

فیلم های فندق علوم دوم ابتدایی با استفاده از انمیشن و داستان جذاب کودکان را به درس علوم علاقمند کرده است. در این بسته آموزشی تمام درس‌های ابتدایی به صورت یک جا در سی دی جمع شده اند. آشنایی با بدن انسان، زمین و آزمایشگاه نیز از دیگر سی دی های این مجموعه آموزشی است. ما باید با توجه به سطح کودک و علاقه او سی دی فندق مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه فندوق فقط برای آموزش علوم ابتدایی است.

 

 

دی وی دی های رهپویان

رهپویان دانش و اندیشه یکی دیگر از موسساتی است که فیلم‌های آموزشی تولید می‌کند. رهپویان نیز درس علوم ابتدایی را به تفکیک هر پایه در سی دی های مختلفی انتشار داده است. آموزش مفهومی علوم دوم دبستان یکی از آن‌ها است رهپویان تمام درس‌های اصلی ابتدایی را در قالب آموزش معلمین در دی وی دی عرضه کرده است. یاید توجه داشته باشید که آموزش رهپویان به تنهایی همراه با معلم است. و آموزش فندق با کلیپ و فیلم بدون استفاده از معلم است.

 

 

200,000 تومان
ناموجود
200,000 تومان
ناموجود

 

کتاب محور یا علاقه محور

اگر صرفا به دنبال یادگیری علوم دوم دبستان مدرسه برای فرزندتان هستید می‌توانید از سی دی رهپویان استفاده کنید. اما اگر به دنیال ایجاد علاقه به علوم در فرزنداتان هستید از دی وی دی فندق استفاده کنید. دی وی دی های فندق برخلاف رهپویان که تمام دروس را پوشش می‌دهند به صورت اختصاصی با استفاده از انیمیشن و کلیپ و فیلم درس علوم را برای دانش‌آموزان شیرین‌تر کرده است.

 

ریاضی دوم دبستان:

یکی دیگر از درس‌های مهم این پایه به دلیل تاثیرگذاری در آینده کودکتان، ریاضی است. ریاضی دوم دبستان قدم بزرگی برای آماده سازی فرزندتان در درس ریاضی است. نرم افزارهای زیادی آموزش ریاضی را به صورت تخصصی به دلیل اهمیت این درس آموزش داده‌اند.

 

نرم افزارهای میشا و کوشا

میشا و کوشا یکی از این نرم افزارهاست. هدف  میشا و کوشا دوم دبستان آشنایی دانش آموزان با راهبردهای حل مسئله های در درس ریاضی است. استفاده از فلش کارت، فیلم و انیمیشن از دیگر ویژگی ‌های این نرم افزار آموزشی است که برای مخاطبین خود آماده کرده است. البته باید دقت داشته باشید که میشا و کوشا تمام درس‌های دوم دبستان را با استفاده از بازی و انیمیشن آموزش داده است و محدود به تک درس نیست.

 

 

کیف الکترونیک آریا

کیف الکترونیک آریا دوم دبستان نیز یکی از نرم افزارهای آموزشی است که خط به خط کتاب درسی را آموزش داده است.  این نرم افزار علاوه بر ریاضی دیگر درس‌های دوم دبستان را نیز توضیح داده است. بعد از آموزش درسنامه برای تثبیت یادگیری مثال و بازی طراحی شده است. 

 

 

خط به خط کتاب درسی

تفاوت بین میشا و کوشا و کیف الکترونیک آریا در این است که کیف آریا بر طبق خط به خط کتاب درسی است که پایند متن درس است. اما نرم افزار میشا و کوشا با طراحی بازی‌های جذاب با محیط کاملا انیمیشنی مطالب را آموزش داده است.
هر دوی این نرم افزارها تمام دروس دوم دبستان در خود جای داده‌اند اگر به دنبال نرم افزاری برای تمامی دروس به صورت یک جا هستید این نرم افزارها گزینه بسیار مناسبی هستند.

فارسی دوم دبستان:

درس فارسی تبدیل به  درس شیرین‌تری برای کودکان می‌شود اگر اصولی آموزش داده شود. کتاب فارسی دوم دبستان به خودی خود پر است از داستان‌های هیجان انگیز که علاقه کودکان را به خواندن بیشتر کند. در کنار کتاب استفاده از نرم افزارهایی که این آموزش‌ها را درست و اصولی به فرزندتان دهند هدف نرم افزارهاست.

 

نرم افزار آموزشی مداد

نرم افزار مداد پایه دوم در درس فارسی امکانات بسیاری برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است. سی دی مداد علاوه بر فارسی تمام درس‎‌ها را با استفاده از گوینده قابل پخش کرده است. برای ایجاد علاقه و مهمتر از آن آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر ادبی ایران بخشی را برای تاریخ ادبیات قرار داده است. این بخش با استفاده از عکس مفاخر ادبی را معرفی کرده است. داستان گو قسمت ویژه‌ایی است که برخی از داستان‌های مناسب کودکان را برای آنان می‌خواند.

 

 

 

دیکته دوم ابتدایی

مسئله دیکته یکی از مشکلات مهم دوم دبستان است. دانش‌آموزان آن طور که باید هنوز با کلمات و نوشتن آن‌ها آشنا نشده‌اند برای همین اهمیت این بخش دو چندان است. مداد با استفاده از دیکته‌گوی هوشمند این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده که هر تعدادی که می‌خواهند با استفاده از گوینده هوشمند از خودشان املا بگیرند.

 

فیلم‌های آموزشی مدرسه من

اما شاید شما از آن دسته والدینی باشید که آموزش با معلم بسیار برایتان اهمیت داشته باشد . پس در این صورت می‌توانید روی فلش‌های مدرسه من حساب کنید. مدرسه من با استفاده از معلمین برتر تمام متن کتاب فارسی دوم دبستان را در یک فلش به علاوه کل دروس دوم جمع کرده است.

 

 

 

البته باید دقت داشته باشید که هر دوی این محصولات آموزشی یعنی «مداد» و «مدرسه من» تمام دروس را پوشش داده‌اند. شما باید با توجه به علاقه و توانایی فرزندتان انتخاب کنید.

با توجه به ‏آنلاین و هوشمند شدن کلاس‌های مدرسه اهمیت استفاده از ابزارهای کمک درسی بیشتر شده است. دانش‌آموزان امروزه به دلایل مختلف وقت کمتری را در مدرسه برای آموزش سپری می‌کنند. مطمئن شدن از آموزش اصولی در خانه زیرنظر والدین یکی از راه‌های مفید برای یادگیری کودکان است. هیچکس بیشتر والدین نگران آینده و سرنوشت کودک خود نیست. پس در انتخاب نرم افزار مورد نیاز برای فرزندتان دقت کافی را به خرج دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان خرید