تفاوت زیست تک پایه آی کیو گاج با سری زیست جامع آی کیو چیه؟

بازم رسیدیم به یک سوال پرتکرار که همیشه پرسیده شده! سنجاب بوک اینجاست تا بریم این دو سری رو باهم مقایسه کنیم و ببینیم کدوم به دردت میخوره که برای همیشه از شر این سوال راحت بشی.

درسنامه

تو یک جمله، هیچ کدوم از این دو سری درسنامه ندارن! یعنی اگه فک میکنی که آیکیو تک پایه زیست درسنامه یا خلاصه‌ای داره سخت در اشتباهی؛ عین برادر بزرگترش ایشون هم زحمتی به خودش نداده و از همون اول خشک و خالی رفته سراغ تست و تمرین.

 

 

 

تست

 اینجاست که فرق این دو تا کتاب میزنه بیرون و میشه به یکیش گفت برای پایه فلان و اون یکی هم جامع! از نظر سطح تستی، توی کتاب تک پایه بخاطر اینکه خیلی خیلی خیلی بیشتر جا داشته برای مانور دادن روی مطالب پس حسابی زوم کرده روی نکات بنی اسرائیلی و تست های سخت و پر کاری رو ازشون کشیده بیرون.

 

یعنی وای به حالت که اگر کتاب درسی یک کلمه علمی رو پرونده باشه دیگه ولت نمیکنه ایشون! از بس که از اون نکته تست میده که خب در نتیجه بعضی جاها از کنکور دور شده و بیشتر به درد آموزش و یادگیری میخوره. پس توی کتاب تک پایه حسابی تست های شمارشی قدری به چشمت میخوره که تا حالا ندیدی و در ضمن تست های ترکیبی خوبی هم با پایه قبلی داره.

از طرف دیگه کتاب جامع زیست آی کیو (جلد اول) خیلی سعی کرده توی سطح متوسط رو به بالا داخل یک چارچوب استاندارد درست و کنکوری روی مطالب مانور بده و خیلی خودش رو دور نکرده.

بخاطر حجم بالای مطالب و نکته ها هم اگر میخواست برای تک تکشون سوال بده قطر کتاب از قطر چمدون مسافرتی هم بیشتر میشد. پس سعی کرده اکثرشون رو هم داخل دو یا سه تا سوال جمع کنه بره. از نظر تست ترکیبی هم چون کتاب جامع بوده دستش باز بوده و حسابی هرچی خواسته ترکیب کرده خلاصه با ترکیباتش آشی برات پخته با یک وجب روغن روش.

 

 

از نظر نشان دار بودن تست ها هم این رو بدون که تو کتاب تک پایه تست های مهم که اگر وقت نداشتی بری بزنیشون نشان دار نشدن در صورتی که تو کتاب جامع تست ها نشاندار شدن. و تست هایی که میتونن بار خوبی داشته باشن مشخص شدن تا یک راست بری سراغشون. احتمالا دلیلشون هم اینه که مثلا دانش آموز کلاس یازدهم چرا باید توی مضیقه زمانی باشه؟

در مورد پاسخ تشریحی هم این دو کتاب هیچ فرقی ندارن و این بخششون دقیقا عین همدیگه نوشته شده! عین سیبی که از وسط نصفش کرده باشن، یعنی همون امکانات، همون لحن و همون کادر ها و نکته هایی که توی پاسخ تشریحی جامع میبینی اینجا هم تقریبا همین رو میبینی اما اگر یک تفاوت باشه اون هم اینه که جلد تک پایه پاسخ تشریحیش داخل خودشه اما جامع جلد پاسخش جداست ( زیست جامع آی کیو جلد دوم)  .

 

 

خلاصه این همه حرف رو یکجا همین زیر ببین:

 

 

و اما پرده آخر! کدوم به درد کی میخوره؟ جوابش کاملاً واضحه! 

 

آیکیو تک پایه طوری نوشته شده که مثلا یه دانش آموز کلاس یازدهم اونقدری وقت داره که بتونه تست های این کتاب رو همش رو انجام بده و اونقدر هم آرامش فکری داره تا بتونه روی نکات خیلی ریز کتاب درسی تمرکز کنه.

اما از اون طرف کتاب جامع برای یک دوازدهمی یا پشت کنکوری طراحی شده تا بیشتر حول حوش همون کنکور تست حل کنه و نکته یاد بگیره چون نه اونقدر وقت اضافه داره که سر یک پایه خالی تلف کنه و نه اونقدر ریلکسه که بشینه همه تست ها رو جواب بده .

 

پس اگر دوازدهمی، پشت کنکوری یا جویای تست ترکیبی خیلی خفن هستی کتاب جامع منتظرته

ولی اگر توی پایه خودت هستی و میخوای تست جوندار کار کنی و از همون اول آبدیده بار بیای کتاب تک پایه چشم به راهته.

برای خرید زیست جامع آی کیو یا زیست دهم،یازدهم و دوازدهم (تک پایه) آی کیو میتونی به سایت کتابفروشی سنجاب مراجعه کنی! اونجا تحلیلای بیشتری از کتابها هم برات داریم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *