دی وی وی های آموزش مفهومی رهپویان بهتر است یا دی وی دی های آموزش جامع رهپویان؟

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که دی وی دی های آموزش مفهومی رهپویان چه تفاوتی با دی وی دی های آموزش جامع رهپویان دارد. دی وی دی های آموزشی رهپویان به دو نوع آموزش مفهومی و آموزش جامع تقسیم می‌شود که سبک آموزش و تمرینات متفاوتی دارند. اگر دوست دارید از تفاوت این دو نوع آموزش به طور کامل مطلع شوید با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

دی وی دی آموزشی رهپویان ابزاری نوین در آموزش است که محیط آموزشی باکیفیتی را برای دانش‌آموزان ضعیف تا تیزهوش فراهم کرده است. تهیه کنندگان این مجموعه در تلاشند تا فرصت یادگیری برابر را به تمامی دانش‌آموزان اعم از دانش‌آموزان شهرها و روستاهای دور افتاده ایجاد کنند.

از آنجا که تاثیر مثبت تصاویر جذاب و فیلم‌های آموزشی در افزایش سطح یادگیری اثبات شده است، موسسه رهپویان اقدام به تولید محصولاتی کرده که تمامی دروس مقاطع اول ابتدایی تا دوازدهم را آموزش می‌دهد.

 

دی وی دی های آموزشی رهپویان

 

دی وی دی های آموزشی مفهومی رهپویان

در نرم افزار آموزش مفهومی رهپویان مدرسان سعی در تدریس دروس به صورت پایه‌ای به همراه تمرین و مثال‌ دارند. دبیران آموزشی با حل کردن تمرینات کلیدی کتاب و راهنمایی‌های کاربردی برای بقیه تمرینات موجب می‌شوند تا دانش‌آموز قادر به حل هر نوع سوال باشد.

در این روش دانش‌آموز نیازی به یادگیری روش‌های میان‌بر ندارد و تمامی تمرکز خود را بر روی فهمیدن مفهوم و اساس درس می‌گذارد. اگرچه این روش نیاز به انجام تمرینات فراوان و ساعات مطالعه زیادی دارد، اما تمامی سطرهای کتاب درسی و نکات آن را در برمی‌گیرد و مانند یک مدرسه مجازی عمل می‌کند.

دی وی دی آموزشی رهپویان مدل آموزش مفهومی انتخاب بسیار مناسبی برای افراد زیر است:

  • کسانی که امکان حضور در تمامی جلسات کلاس درس را ندارند.
  • کسانی که نیاز به دوره بیشتر و یادگیری بیشتر دارند.
  • دانش‌آموزانی که از داشتن معلمان مسلط و حرفه‌ای محرومند.
  • دانش‌آموزانی که دوست دارند قبل از رفتن به کلاس درس را پیش‌خوانی کنند.
  • کسانی که نیاز به مرور دروس خود‌ برای امتحانات خود دارند.
  • دانش‌آموزانی که میزان یادگیری پایینی در کلاس درس دارند.
  • افرادی که توانایی شرکت در کلاس‌های تقویتی یا معلم خصوصی را ندارند.

 

دی وی دی های آموزشی رهپویان

 

فواید دی وی دی آموزش مفهومی رهپویان

از مهم‌ترین فوایدی که دی وی دی آموزش مفهومی رهپویان برای دانش‌آموزان دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1_ معلم خصوصی با تجربه اما ارزان

دی وی دی آموزشی رهپویان همچون یک معلم خصوصی در اختیار دانش‌آموزان است تا با فراغ بال و آسودگی به هر اندازه‌ای که احساس می‌کنند که نیاز دارند، به سخنان معلم گوش دهند.

 

2_ افزایش تمرکز دانش‌آموزان

با توجه به این که فیلم‌های آموزشی رهپویان قابلیت توقف دارد، دانش‌آموزان با تمرکز و آرامش بیشتری می‌توانند نکات مهم را یادداشت برداری کنند. از آنجا که محصولات رهپویان به طور معمول در خانه استفاده می‌شوند، به دلیل محیط آرام و ساکت خانه و تنها بودن دانش‌آموز تمرکز او چندین برابر شده و مواردی که باعث حواس‌پرتی او می‌شود نیز حذف می‌گردند.

 

3_ استفاده از مولفان کتاب‌های درسی

متن سناریوی آموزشی دی وی دی های رهپویان توسط مولفان کتاب‌های درسی نوشته شده است و این موضوع باعث می‌شود تا منبع بسیار خوبی برای دوره کتاب‌های درسی در فصل امتحانات باشد و دانش‌آموز بدون نیاز به کتاب تمامی مطالب را به همراه بهترین مدرسان کشور در محیطی جذاب دوره کند.

 

4_ استفاده از روش‌ها و فناوری‌های جدید آموزشی

در راستای هوشمند سازی دروس آموزشی، در تهیه هر دی وی دی‌ آموزشی رهپویان تلاش شده است تا با استفاده از ابزارها، روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین سطح آموزش بالا برده شود و میزان خستگی و حواس‌پرتی دانش‌آموزان را به حداقل برساند.

 

تفاوت دی وی دی های آموزشی رهپویان

 

5_ استفاده از نمودار درختی

وجود نمودار درختی در ابتدای تدریس هر قسمت از درس باعث می‌شود تا مطالب آموزشی به صورت دقیق طبقه بندی شوند و در حافظه دانش‌آموزان بهتر نقش ببندد.

 

6_ آمادگی پیدا کردن برای تست زدن

اولین قدم برای تست زدن اصولی این است که دانش‌آموز آن درس را به صورت مفهومی و ریشه‌ای یاد گرفته باشد. به همین دلیل دانش‌آموز می‌تواند با استفاده از نرم افزار آموزش مفهومی رهپویان تمامی نکات درس را به خوبی بفهمد و در پاسخ‌دهی به تست‌ها موفق شود.

 

7_ منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی

دروس تدریس شده در دی وی دی آموزشی رهپویان اعم از آموزش جامع و آموزش مفهومی بر اساس آخرین تغییرات کتاب‌های درسی تدریس می‌شود و جای نگرانی نیست.

 

نکته مهم: اگر در منزل دانش آموز دبستانی دارید، حتما قبل از خرید نرم افزار آموزشی مطلب ” ۱۰ نرم افزار کمک آموزشی کاربردی برای مقطع ابتدایی ” را مطالعه کنید.

 

دی وی دی های آموزشی جامع رهپویان

نرم افزار آموزش جامع نوع دیگری از دی وی دی آموزشی رهپویان است که بر خلاف نوع مفهومی خود تمام تمرکز را بر روی حل تمرین و تست گذاشته است. به همین جهت توصیه می‌شود که از این محصول پس از استفاده از نرم افزار آموزش مفهومی رهپویان استفاده شود تا تاثیر بیشتری در یادگیری داشته باشد.

به طور کل دی وی دی های آموزشی جامع رهپویان تسلط بیشتری به دانش‌آموز بر روی دروس می‌دهد و برای تقویت پایه تحصیلی دانش‌آموز مناسب نیست.

این محصول انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند:

  • برای امتحانات نهایی آماده شوند.
  • دانش‌آموز پایه دوازدهم یا پشت کنکوری هستند.
  • تصمیم دارند در روزهای نزدیک به کنکور تست‌های مهم و روش حل آن را یاد بگیرند.
  • در پایه دهم یا یازدهم در حال تحصیلند و می‌خواهند برای کنکور از همین حال آماده شوند.
  • تمامی نکات اصلی و مفهومی درس را یادگرفته‌اند و می‌خواهند تسلط بیشتری بر آن داشته باشند.
  • در آزمون‌های آمادگی کنکور مانند گاج و قلمچی شرکت می‌کنند و نیاز دارند که هر دوهفته تست‌های هر درس را انجام دهند.
  • می‌خواهند با روش‌های تست‌زنی سریع و میان‌بر آشنا شوند.

 

 

DVD های آموزشی رهپویان

 

فواید دی وی دی آموزش جامع رهپویان

از مهم‌ترین فوایدی که نرم افزار آموزش جامع رهپویان برای دانش‌اموزان به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ تست محور بودن و حل تمرین

دی وی دی های آموزش جامع رهپویان تمامی وقت خود را به طرح مهم‌ترین و بهترین تست‌های درسی می‌گذارد و به آنها پاسخ می‌دهد. اگر چه زمان خاصی برای تدریس دروس در نظر گرفته نشده است، اما با پاسخ‌های تشریحی و کاملی که به تست‌ها و تمرین‌ها داده می‌شود یادگیری نیز صورت می‌گیرد.

 

2_ طراحی تست ترکیبی

در آموزش جامع رهپویان تست‌های ترکیبی بسیار حرفه‌ای از پایه دهم تا دوازدهم طراحی شده است که برای آمادگی در کنکور و آزمون‌های آموزشی بسیار مفید هستند.

 

3_ دوره شدن نکات مهم کتاب

مدرسان تلاش می‌کنند تا با طراحی تست‌های تالیفی نکات مهم کتاب‌های درسی نیز دوره شوند و دانش‌آموزان این نکات را در قالب تست ببینند و پاسخ دهند.

 

4_ آموزش روش‌های پاسخ‌دهی تستی

روش‌های پاسخ‌دهی سریعی برای اکثر سوالات تستی وجود دارد که مدرسان در دی وی دی آموزش جامع به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا در کنکور و آزمون‌های خود به کار برند و زمان کمتری را برای حل کردن آن بگذارند.

 

5_ طراحی تست در سطوح سختی متفاوت

در آموزش جامع دی وی دی آموزشی رهپویان، تست‌ها در سه سطح ساده، متوسط و سخت تقسیم‌بندی می‌شوند. به همین دلیل تمام دانش‌اموزان از ضعیف تا قوی از این محصول می‌توانند استفاده کنند و مهارت تست‌زنی و میزان یادگیری خود را محک بزنند.

 

در حقیقت اگر بخواهیم تفاوت دی وی دی های آموزش مفهومی رهپویان با دی وی دی های آموزش جامع رهپویان را در چند جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که:

آموزش مفهومی رهپویان اغلب دانش آموزان را برای امتحان های تشریحی و آموزش جامع رهپویان دانش آموزان را برای آزمون های تستی آماده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *