راهنمای خرید لگوی مناسب برای کودکان

خرید هرچیزی نیازمند راهنمای مناسب خودش است حتی یک لگو، بله ما برای خرید یک لگو هم نیازمند راهنمای خرید لگو هستیم.

مثلا تا به حال شده وارد داروخانه بشوید و از دکتر داروخانه بخواهید که به شما کمی دارو بدهد؟ بدون اینکه نسخه‌ای توی دست داشته باشید و بدون اینکه دردتان را به او بگویید؟ نه تنها اینطوری نمی‌شود به یک داروخانه مراجعه کرد، بلکه برای رفتن به بقالی هم نمی‌شود به این صورت عمل کرد.

حتی اگر برنج بخواهید، باید بدانید که از کدام برنج و چقدر قصد خرید دارید! حالا وقتی که خرید همه چیز حساب و کتاب دارد، عجیب نیست اگر برای خرید لگو، این بازی فکری منحصر به فرد بخواهیم بی‌گدار به آب بزنیم؟ مسلما هست.

اگر به تازگی قصد کرده‌اید که یکی از این بازی های فکری جذاب را برای کودکتان بخرید، لطفا این راهنمای خرید لگو را تا انتهای انتها مطالعه کنید.

تا انتهای این مقاله همراه رایاد باشید.

 

خرید لگو

 

راهنمای خرید لگو برای کودکان

مهم ترین چیزی که در ایتدا باید بدونیم این است که لگو چیست؟

چند فاکتور در خرید بازی فکری کودکان مثل لگو تاثیر گذارند. زمانی که می‌خواهید برای کودکی یک بسته لگو هدیه بخرید، حتما باید این فاکتورها را مورد توجه قرار بدهید تا کودک هم از گرفتن این اسباب بازی از جانب شما خوش‌حال شود و هم بازی کردن با آن برایش مفید باشد.

 

1.سن

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید لگو، سن است. در هر سنی می‌توان با لگوها بازی کرد و از این رو، سازندگان لگو آنها را برای سنین مختلفی طراحی می‌کنند.

لگویی که برای یک کودک 2 یا سه ساله طراحی می‌شود، با لگویی که برای یک کودک 7 ساله طراحی می‌شود به کلی با هم متفاوت است. هر کدام از آنها اگر در رده سنی خودشان استفاده شوند، به شدت جذاب و به شدت پر از فایده‌اند. لگوهایی کودکان کوچک‌تر، معمولا از سبک کلاسیک است.

مضمون خاصی ندارند و قرار نیست با هدف پیش‌بینی شده‌ای روی هم قرار بگیرند. رنگ این لگوها شاد است و معمولا از تعداد رنگ‌های کمتری برای آجرها استفاده شده است.

در سنین بالاتر تنوع رنگ آجرها بیشتر است، لگو حالت داستانی به خودش می‌گیرد و همراه با نقشه است. تعداد لگوها نیز بیشتر می‌شود.

 

2. جنسیت

جنسیت نیز عامل مهم دیگری است که مخصوصا در مدل‌های دارای مضمون و هدف مهم‌تر است. داستان لگویی که می‌خرید از چه قرار است؟

لگوهایی مثل بتنمن، جونیورز مخصوص پسرها هستند و در مقابل لگوهایی مثل انلایتن و فرندز با آن رنگ‌های صورتی زیبا‌یشان برای دخترخانم‌ها طراحی شده‌اند.

 

خرید لگو ارزان

 

3. تجربه کودک در بازی با لگو

قبل از اینکه بخواهید یک لگو برای کودک بخرید، توجه کنید که آیا او سابقه‌ی بازی کردن با لگو را داشته است یا نه. اگر کودک قبلا با لگو بازی کرده باشد، باید دید که آن لگو در چه سطح بوده است تا چه حد انتظارات او را برآورده کرده و تا چه اندازه او را به خودش جذب کرده است.

آیا کودک مهارت لازم در بازی کردن لگوی قبلی را داشته است؟ اگر پاسخ به همه‌ی اینها مثبت است، باید لگویی با سطح بالاتر و سخت‌تر برای او تهیه کنید که او را دچار چالش کند.

ولی اگر درجه سختی لگوی قبلی برای او زیاد بوده، بهتر است لگویی ساده‌تر برایش تهیه کنید تا با حس خوش‌‌آیندتری با آن بازی کند.

 

4. توانایی ها و مهارت های کودک

کودکان موجودات عجیبی هستند. گاهی، کودک از هم سن سال‌هایش بهره‌ی هوش فضایی بیشتری دارد. گاهی هم این بهره در او کمتر است و استعدادهای او در قسمت دیگری خودشان را به نمایش می‌گذارد.

کودکانی نیز هستند که مشکل توجه و تمرکز دارند و نمی‌توانند روی جزئیات بازی توجه کنند.

ممکن است کودکی هم بیش فعال باشد و نتواند بیشتر از 20 دقیقه سر جایش بنشیند و یک لگوی پیچیده را سر هم بندی کند. دقت کنید که سطح لگو، باید اندکی بالاتر از مهارت‌ها و توانایی‌های کودک باشد تا با او بتواند با اندکی سعی و تلاش و تمرکز آن را انجام دهد.

نه به قدری سخت باشد که از انجام آن ناامید شود و دیگر سراغش نرود، نه آن قدر آسان باشد که بدون کوچک‌ترین فشار ذهنی‌ای از پس انجام دادنش بربیاید.

این فاکتور از راهنمای خرید لگو به شما این نوید را می‌دهد که اگر مطابق با توانایی‌ها و مهارت‌های کودکتان دست به خرید لگو بزنید، به او کمک کرده‌اید تا آنها را تقویت کند.

 

لگو ارزان

 

5. علایق کودک

قبل از این گفتیم که برخی از لگوها دارای مضمون و داستان هستند. این لگوها با لگوهای کلاسیکی که اکثرا هر بچه ای با آنها آشنا است و برای او خریده شده است متفاوت است.

توجه به علایق کودک در این زمینه یکی از مهمترین فاکتورهای راهنمای خرید لگو برای کودکان است.

لگوهای کلاسیک دارای تعدادی آجر هستند در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت که می‌توان بوسیله آنها هر چیزی ساخت. اینکه چه سازه‌هایی و با چه سطح پیچیدگی‌ای ساخته شود، به سازنده بستگی دارد.

کودک سازنده شما می‌تواند با استفاده از آن هر چیزی بسازد! خانه ماشین و حتی ربات.

گاهی این چیزها را به سادگی هر چه تمام‌تر ایجاد می‌کند و گاهی هم نهایت پیچیدگی و دقت در سازه‌هایش شما را به تعجب وامی‌دارد.
در مقابل لگوهای دیگری نیز وجود دارند که همراه با نقشه ارائه می‌شوند.

هدف از ساخت آنها از همان ابتدا مشخص است. تعداد و اندازه و شکل آجرهای لگو به هدف خاصی در مجموعه قرار گرفته‌اند. قرار است یک ماشین لامبورگینی شوند، یا یک فروشگاه 4 طبقه. گاهی هم یک دایناسور سبز با دندان‌های تیز و وحشتناک!

اگر سلیقه‌ی کودکی که قرار است برای او خرید کنید را نمی‌دانید، حتما انواع کلاسیک را برای او بخرید؛ اما اگر آن کودک فرزند خود شما است و قبلا هم تجربه بازی کردن با انواع لگوهای کلاسیک را داشته است، با رفتن سراغ لگوهای داستانی حسابی او را به هیجان دربیاورید.

او با استفاده از لگوها می‌تواند به آرزوهای قبلی‌اش برسد. یک زیست‌شناس باشد، یک پزشک، یک فضانورد و گاهی هم یک محقق در پارک ژوراسیک.

 

6. تعداد افرادی که قرار است با لگو بازی کنند

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید لگو برای کودکان، توجه به تعداد بازیکن‌ها است.

لگو بازی کردن نیاز به توجه و تمرکز دارد و به همین خاطر خیلی از افراد علاقه ندارند که آن را به صورت گروهی انجام دهند؛ اما لگوهایی مثل لگوهای کلاسیک اگر دارای تعداد زیادی آجر باشند و همچنین لگوهایی مثل لگوهای مجموعه‌ای مثل لگوی مسابقه اتومبیل رانی برای بازی‌های گروهی نیز مناسب‌اند.

 

راهنمای خرید لگو برای کودکان

 

راهنمای خرید لگوی ارزان

لگوها مخصوصا اگر از برند اورجینال خود یعنی برند لگو باشند قیمت زیادی دارند. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید، به نکات زیاد توجه کنید. این نکات راهنمای خرید لگوی ارزان هستند و می‌توانند میزان هزینه‌ها را تاحد زیادی کاهش دهند:

– حتما قرار نیست برند اورجینال لگو را تهیه کنید. لگوهای چینی و ایرانی زیادی وجود دارند که می‌توانند نیازهای کودک شما را برطرف کنند.

– سراغ مجموعه‌های کوچک‌تر بروید. هر چقدر که لگوها بزرگتر باشند، قیمت آنها نیز بیشتر است. زمانی که از توانایی‌ها، مهارت‌ها و سلایق کودکان بی‌اطلاعید، بهتر است به سراغ مجموعه‌ لگوهای کوچک‌تر و اقتصادی‌تر بروید.

– از فروشگاه‌هایی خرید کنید قیمت کمتری روی محصولات می‌گذارند. روی اسباب بازی‌هایی مثل لگو قیمت نخورده است. در نتیجه خیلی از فروشنده‌ها قیمت بالاتری برای فروش آنها در نظر می‌گیرند. هنگام خرید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

– متناسب با سن کودک خرید کنید. چرا که در غیر اینصورت، مجبور می‌شوید دوباره برای خرید لگو هزینه کنید

– از خرید لگوهای بی‌کیفیت ولو اینکه قیمتی بسیار کم داشته باشند خودداری کنید. خیلی از لگوها مشکلات زیادی دارند.

ممکن است از مواد اولیه نامناسب ساخته شده‌باشند، قطعاتشان شکسته و ناقص باشد یا اینکه به خوبی به هم متصل نشوند. با خرید همچین لگوهایی به معنای واقعی کلمه پول خود را دور ریخته‌اید.

 

 برای شناخت بیشتر انواع اسباب بازی های فکری و انتخاب درست آنها بر روی لینک راهنمای خرید بازی فکری کلیک نمایید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای خرید لگو کامل به شما ارائه کنیم تا بتوانید با یک خرید خوب، یک بازی فکری مناسب برای کودکتان مهیا کرده باشید.

امیدوارم که برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات خودتان را در رابطه با این مقاله کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *