راهنمای سفر به شهرهای گیلک نشین ایران

استان گیلان در حاشیه دریای خزر یکی از سرسبزترین، زیباترین و دیدنی‌ترین استان‌های ایران است که هر وقت فرصتی برای سفر شمال به کشور داشته باشید، احتمالاً در لیست مقاصدتان خواهد بود. از شرق تا غرب استان گیلان شهرهای سرسبز و دیدنی میزبان مسافران است که معمولاً با دیدنی‌های تاریخی، جنگل‌های بکر، سواحل جذاب و دیدنی، غذاهای خوشمزه و البته کباب‌های خوش‌طعمش شناخته می‌شوند.

از لنگرود که شروع کنیم با طبیعتی بی‌نهایت سرسبز و زیبا به لاهیجان می‌رسیم و بعد از لاهیجان می‌توانیم سری به رشت و میدان شهرداری بزنیم. در بازار روز رشت حسابی خرید کنیم و راهی انزلی شویم تا اسکله زیبای این شهر را از دست ندهیم. در انتهای سفر هم می‌توانیم راهی ییلاقات ماسال و ماسوله یا ارتفاعات تالش و حتی آستارا شویم تا یک سفر چندروزه فراموش‌نشدنی و مفرح را تجربه کنیم. اگر برای این سفر خاطره‌انگیز آماده هستید در ادامه با من همراه شوید تا باهم نگاهی به دیدنی‌ها و سوغاتی‌های شهرهای گیلک ‌نشین استان داشته باشیم و بعد راهنمای کامل و نحوه رزرو اقامتگاه، رزرو ویلا و سوئیت های رشت را برایتان توضیح دهیم. 

 

نگاهی به شهرهای گیلک نشین شمال ایران

شهرهای گیلک ‌نشین ایران به شهرهایی از استان گیلان گفته می‌شود که در آن‌ها مردم گیلک زندگی کرده و به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. اگر تا به حال این گویش شیرین را نشنیده باشید شاید بهترین مثال آن را بتوانم سریال پس از باران معرفی کنم که سال‌ها پیش از تلویزیون پخش می‌شد.

علاوه بر این در سفر به شهرهایی مانند رشت، انزلی و لاهیجان یا حتی فومن و ماسوله تمامی مردم بومی به همین گویش صحبت می‌کنند پس با این توصیف از شرق تا غرب استان گیلان را می‌توانیم به‌عنوان شهرهای گیلک نشین ایران معرفی کنیم. با این توضیح بیایید سراغ سوغاتی‌هایی برویم که باید از این سفر همراه بیاوریم.

بهترین سوغاتی‌های گیلان چیست؟

در سفر به استان گیلان تا دلتان بخواهد خوراکی‌های خوش‌طعم و ارگانیک را می‌توانید به‌عنوان سوغات تهیه کنید که شاید محبوب‌ترین این سوغاتی‌ها ماهی و خاویار باشد. از بازار روز رشت می‌توانید بهترین مدل ماهی و خاویار را تهیه کنید و از همان فروشگاه بخواهید که برایتان بسته‌بندی کند تا به منزل برگردانید، فقط یادتان باشد که روز آخر سفر ماهی یا خاویار بخرید؛ زیرا این سوغاتی باید در هوای مطلوبی نگهداری شود تا سالم بماند.

کلوچه معروف به کلوچه لاهیجان و کوکی‌های مختلف هم دیگر سوغاتی مشهور استان گیلان است که در شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلفی تولید شده و در تمامی شهرها به فروش می‌رسد. در قسمت دیگری از استان یعنی دو شهر گیلک نشین منجیل و رودبار سوغات معروف زیتون و زیتون پرورده است که آن را هم با بهترین کیفیت می‌توانید تهیه کنید.
در ضمن یادتان باشد که در این سفر غذاهایی مانند کباب ترش و کته، ماهی شکم پر، میرزاقاسمی، باقالی قاتق، رشته خشکار و ترشی سیر را نیز حتماً امتحان کنید که هرکدام به تنهایی امضای شهرهای گیلک نشین ایران و نشانی از فرهنگشان است.

راهنمای سفر به شهرهای گیلک نشین ایران

استان گیلان در حاشیه دریای خزر یکی از سرسبزترین، زیباترین و دیدنی‌ترین استان‌های ایران است که هر وقت فرصتی برای سفر شمال به کشور داشته باشید، احتمالاً در لیست مقاصدتان خواهد بود. از شرق تا غرب استان گیلان شهرهای سرسبز و دیدنی میزبان مسافران است که معمولاً با دیدنی‌های تاریخی، جنگل‌های بکر، سواحل جذاب و دیدنی، غذاهای خوشمزه و البته کباب‌های خوش‌طعمش شناخته می‌شوند.

از لنگرود که شروع کنیم با طبیعتی بی‌نهایت سرسبز و زیبا به لاهیجان می‌رسیم و بعد از لاهیجان می‌توانیم سری به رشت و میدان شهرداری بزنیم. در بازار روز رشت حسابی خرید کنیم و راهی انزلی شویم تا اسکله زیبای این شهر را از دست ندهیم. در انتهای سفر هم می‌توانیم راهی ییلاقات ماسال و ماسوله یا ارتفاعات تالش و حتی آستارا شویم تا یک سفر چندروزه فراموش‌نشدنی و مفرح را تجربه کنیم. اگر برای این سفر خاطره‌انگیز آماده هستید در ادامه با من همراه شوید تا باهم نگاهی به دیدنی‌ها و سوغاتی‌های شهرهای گیلک ‌نشین استان داشته باشیم و بعد راهنمای کامل و نحوه رزرو و اجاره اقامتگاه در شهرهای استان گیلان را برایتان توضیح دهیم. 

نگاهی به دیدنی‌های گیلان

بعد از آشنایی با سوغاتی‌هایی که در این سفر باید تهیه کنیم نوبت به جاذبه‌ها و دیدنی‌ها می‌رسد که انصافاً شهرهای گیلک نشین ایران در این لیست کم نمی‌آورند. از شرق استان که شروع کنیم، با رسیدن به شهرهای لنگرود و لاهیجان می‌توان ساحل چمخاله و شیطان کوه را به‌عنوان دیدنی معرفی کنیم. در رشت میدان شهرداری و بازار روز که بهترین محصولات ارگانیک، ماهی، میوه و سبزی در آن به فروش می‌رسد جاذبه دیگری است که نباید از دست بدهید.

اسکله منطقه آزاد بندر انزلی، روستای پلکانی ماسوله، اولسبنگاه در ماسال، قلعه رودخان در فومن، ساحل گیسوم که بعد از جنگلی پر درخت به ساحلی زیبا و آرام می‌رسد و در نهایت ارتفاعات سرسبز تالش از دیگر دیدنی‌های استان گیلان است که باید در این سفر چندروزه برای آن برنامه‌ریزی کنید.

راهنمای کامل رزرو اقامتگاه، رزرو ویلا و سوئیت‌های رشت

خب حالا که با دیدنی‌های استان هم آشنا شدیم و برای روزهای سفرمان برنامه‌ریزی کردیم وقتش رسیده که درباره رزرو و اجاره انواع ویلا و کلبه از منبع: سایت اجاره ویلا در شمال ایران جاباما صحبت کنیم.

از طریق این سایت شما می‌توانید در هرکدام از شهرهای گیلان را که دوست دارید یا حتی در ییلاقات ماسال و ماسوله و روستاهای کوچک  اقامتگاه رزرو کنید.

اول از همه نام شهر یا ییلاق را همراه با تاریخ ورود و خروجتان در نوار جستجوی سایت وارد کنید تا لیستی از اقامتگاه‌های آن منطقه را به شما نشان دهد. از سوئیت آپارتمان در شهری مانند رشت تا اقامتگاه بوم‌گردی در بندر انزلی یا حتی کلبه جنگلی در گیسوم یا ماسال در این پلتفرم قابل جستجو است. برای جستجو پیشرفته هم می‌توانید از فیلتر محدوده قیمت استفاده کنید تا فقط اقامتگاه‌هایی به شما نشان داده شود که مناسب شرایطتان باشد. در ضمن با انتخاب هر اقامتگاه می‌توانید امکانات آن محل، قوانین کنسلی و میزبانی، نام میزبان و تجربه مسافران قبلی را بخوانید تا درباره وضعیت بهداشت با برخورد میزبان و دیگر موارد مشابه مطمئن شده و سپس رزروتان را قطعی کنید.

به این ترتیب بدون نیاز به مراجعه حضوری و کاملاً آنلاین، پیش از سفر و در منزل خودتان برای روزهای سفر اقامتگاه رزرو کردید و با پرداخت هزینه آدرس دقیق و لوکیشن برایتان ارسال می‎شود. حالا دیگر همه مقدمات سفر انجام شده و شما فقط باید کوله بار سفر را بسته و راهی شوید. امیدواریم که از سفر به شهرهای زیبای گیلک نشین شمال کشور نهایت لذت را ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *