ایده برگزاری روز معلم مجازی

در تقویم رسمی کشور روز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری، به پاس زحمات معلمین و بزرگداشت مقام آن عزیزان روز معلم نامگذاری شده است. در سال های گذشته در تمامی مدارس و موسسات علمی به مناسبت این روز، مراسم و جشنی با هدف گرامیداشت معلمین توسط مسئولین مدرسه و دانش آموزان برگزار می شد. در شریط فعلی و با وجود تعطیلی مدارس و حضور فعال دانش آموزان و معلمین در پلتفرم های آموزشی شایسته است، روز معلم مجازی را جایگزین جشن ها و مراسمات حضوری نمایند.

در تمامی جوامع بشری معلمین نقش و جایگاه ویژه ای در آموزش، پرورش و تربیت افکار و اندیشه ی نسل های بعد از خود دارند و پایه گذار تحولات و تغییرات شگرف و سازنده در ابعاد مختلف جامعه در آینده هستند. ارزش نهادن به شان و مقام معلم از کوچکترین کارهایی است که به منزله ی سپاسگذاری از آنها می توان انجام داد و قدردان زحمات آن عزیزان شد.

در این ایام با بزرگداشت مجازی روز معلم می توان در ابعاد بسیار گسترده و با فعالیت های اجتماعی بیشتر این روز را به تمامی معلمین عزیز تبریک گفت.

 

در ادامه با تیم آموزشی رایاد همراه باشید .

 

برنامه های روز معلم مجازی

ایده های بزرگداشت مجازی روز معلم

در فضای آموزشی آنلاین و پلتفروم هایی که در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گرفته می توان برنامه های بسیاری را در قالب روز معلم مجازی اجرا کرد و بدین طریق مراسم روز معلم را به صورت مجازی برگزار نمود. از جمله برنامه های جشن روز معلم که قابلیت اجرا در فضای مجازی را دارند می توان موارد زیر را نام برد:

تبریک مجازی روز معلم

برای تبریک این روز می توانید از تصاویر و عکس های گرافیکی موجود در فضای مجازی استفاده کنید. البته برای منحصر به فرد بودن پیام تبریک می توانید عکس های گرافیکی و یا پوستر های اختصاصی خود را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی موجود به مناسبت روز معلم طراحی کنند.

تهیه یک فایل صوتی

هیچ تبریکی به اندازه ی یک پیام صوتی نمی تواند هیجان انگیز باشد. یک فایل صوتی از آنچه که می خواهید از حس قدردانی و عواطف خود به معلم بیان کنید را تهیه کنید ضمن آنکه می توانید ذوق هنری داشته باشید و از موسیقی پس زمینه برای جذاب تر شدن محتوای صوتی استفاده کنید.

تهیه یک محتوای متنی

یک محتوای متنی جذاب می تواند در قالب های پیام تبریک روز معلم (رسمی و کوتاه)، چند بیت شعر، دلنوشته و یا داستان کوتاه باشد. با در نظر گرفتن علایق، روحیات و خصوصیات فردی معلم خود یک محتوای متنی ناب و بکر که مختص خودتان است، بنویسید و به عنوان پیام تبریک و قددرانی از زحمات برای او بفرستید.

 

 روز معلم مجازی

ساخت کلیپ و دابسمش

با تهیه یک کلیپ جذاب و خاطره انگیز می توانید این روز را به معلم خود تبریک بگویید، در تهیه کلیپ می توانید به صورت انفرادی و گروهی عمل کنید بدین صورت که تک تک دانش آموزان عرض چند ثانیه این روز را به معلم خود تبریک بگویند و در نهایت تمامی فیلم ها را میکس کنند و یک کلیپ جذاب و به یادماندنی به مناسبت روز معلم مجازی تهیه کنند. علاوه بر این دانش آموزان خلاق می توانند یک نمایش کوتاه یا دابسمش که محتوای مرتبط با این مناسبت را داشته باشد تهیه کنند.

هدیه مناسب برای روز معلم مجازی

هدیه دادن به معلمین یکی از برنامه های این روز می باشد که از گذشته تا کنون مدیر و معاونین مدرسه و همینطور دانش آموزان به پاس زحمات معلمین و مربیان هدیه هایی برای آنها در نظر می گرفتند. در شرایطی که دانش آموزان در ارتباط مستقیم با معلمین خود نیستند می توانند هدایای فرهنگی و علمی ویژه ای را برای آنها تهیه کنند که از جمله مناسب ترین هدیه روز معلم در این شرایط می توان موارد زیر را نام برد:

  •  خرید پی دی اف کتاب 
  • خرید یک پادکست و یا فایل صوتی کتاب 
  • خرید یک وبینار آموزشی مطابق با علاقه مندی معلم یا استاد خود در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و روانشناسی 
  • خرید اشتراک ماهانه یا سالانه در سایت های خلاصه کتاب مانند بوکاپو
  • خرید آلبوم آهنگ خواننده مورد علاقه شان

روز معلم از جمله مهم ترین رویدادهای فرهنگی می باشد که بیش از پیش باید این روز را گرامیداشت و با ارج نهادن به مقام معلم قدردان زحمات و دلسوزی های این قشر از جامعه بود. چه بسا در شرایط فعلی ممکن است این روز تا حدودی نادیده گرفته شود اما روز معلم مجازی اتفاق و راهکار بسیار پسندیده ای برای زنده نگه داشتن این رویداد مهم می باشد.

4 دیدگاه برای “ایده برگزاری روز معلم مجازی

    • پشتیبان رایاد گفته:

      سلام دوست عزیز

      ممنون از حسن نظرتون، اگر شما هم ایده‌ای برای برگزاری مجازی روز معلم دارید با ما به اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *