طرح درس اول ابتدایی

طرح درس سالانه اول ابتدایی

 هرساله قبل از شروع سال تحصیلی معلم های مقاطع مختلف باید برنامه خودشون در مورد کتابی که باید تدریس کنند را در قالب یک فایل به مدیر مدرسه ارائه کنند و در آن مراحل و بطور کلی هدف و موضوع و ارائه کار خود را در نیم سال یا یک سال تحصیلی بصورت کلی بیان کنند، که به آن طرح درس سالانه می‌گویند.

با توجه به اینکه نوشتن طرح درس سالانه گاهی زمان زیادی از دبیران می‌گیرد و حسابی حوصله آن ها را سر می‌برد، تیم آموزشی رایاد اقدام به جمع آوری طرح درس های موجود در فضای اینترنت نمود تا معلمان عزیز بتوانند از آنها ایده بگیرند و با دیدن نمونه های مختلف برای نوشتن طرح درس زمان کمتری صرف کنند.

همانطور که می‌دانید، سال اول دبستان 5 درس آموزش قرآن (1)، علوم تجربی (1)، فارسی (1)و نگارش فارسی (1) و ریاضی (1) را شامل می‌شود. در ادامه می توانید به تفکیک دروس طرح درس های موجود برای درس های اول دبستان را دانلود کنید.

با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

1. طرح درس سالانه علوم اول دبستان

طبق آخرین تغییرات کتاب درسی، علوم اول ابتدایی شامل فصول زیر می‌شود.

زنگ علوم، سلام به من نگاه کن !، سالم باش , شاداب باش، دنیای جانوران، دنیای گیاهان، زمین خانه ی پر آب ما، زمین خانه ی سنگی ما، چه میخواهم بسازم ؟، زمین خانه ی خاکی ما، در اطراف ما هوا وجود دارد، دنیای سرد و گرم، از خانه تا مدرسه، آهن ربای من  و از گذشته تا اینده.

برای علوم اول دبستان 4 نمونه طرح درس آورده شده است که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

pdf نمونه طرح درس سالیانه علوم اول دبستان 

pdf نمونه طرح درس سالیانه علوم اول دبستان 1

pdf نمونه طرح درس سالیانه علوم اول دبستان 2

pdf نمونه طرح درس سالیانه علوم اول دبستان 3

طرح درس علوم اول

2. طرح درس سالانه فارسی اول دبستان

طرح درس فارسی اول

همانطور که میدانید طرح درس فارسی و نگارش کاملا به هم مربوط است.

کتاب فارسی اول دبستان از دو بخش نگاره ها و نشانه ها تشکیل شده است. بخش نگاره ها شامل درس های به خانه ما خوش امدی، بچه ها , اماده، یک و دو و سه, راه مدرسه، به مدرسه رسیدیم، از  کلاس ما چخبر؟، بازی , بازی , تماشا، به به , چه روستایی، چه دنیای قشنگی، در مسجد محله و نوروز در خانه ی ما  می شود. البته 4 قسمت باهم بخوانیم با موضوعات خدای مهربان، راه مدرسه، سبز و سبز و سبز و انار نیز در این بخش قرار دارند.

و بخش نشانه ها شامل 14 درس است که از آموزش الف و ب شروع و به آموزش ه و چ ختم می شود. البته در این بخش نیز با هم بخوانیم با موضوعات مهربان تر از مادر، زردآلو، ای ایران، ما کودکانیم و جشن در آسمان وجود دارد.

برای دانلود طرح درس فارسی اول دبستان روی گزینه های زیر کلیک کنید.

pdf نمونه طرح درس سالانه فارسی 1

pdf نمونه طرح درس سالانه فارسی 2

pdf نمونه طرح درس سالانه فارسی 3

3. طرح درس سالانه ریاضی اول دبستان

اگر معلم اول دبستان باشید،حتما میدانید که طرح درس ریاضی اول بر اساس تم نوشته می‌شود. برای کتاب ریاضی اول دبستان 25 تم وجود دارد که براین اساس طرح درس نوشته می شود. تم های ریاضی اول عبارتند از :

1.رزق و روزی، 2.امنیت در قالب خارج شدن از خانه و ورود به خیابان 3.قانون در قالب رفتن به مدرسه، 4.ارتباطات اجتماعی، 5.قانون در قالب نشستن ماشین، 6.دوست در قالب بازی با دوستان، 7.هدیه در قالب جشن تولد ،8.نماز و عبادت در قالب نماز خواندن، 9.کلاس درس، 10.کارگروهی در قالب حیاط مدرسه، 11.قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن، 12.تفریح در پارک، 13.تفریح در قالب رستوران، 14.احترام به همسایگان، 15.مسجد در قالب نماز در مسجد، 16.حیاط مدرسه در قالب صف، نظم، گوش دادن به قران، 17.صلحه رحم در قالب احترام به بزرگتر ها، 18.معامله در قالب خرید از بقالی، 19.رعایت نوبت ( عدالت ) در قالب صف نانوایی، 20.آیین سوگواری در قالب عاشورا , تاسوعا، 21.مباحثه در قالب درس خواندن، 22.الگویابی با کاشی کاری مسجد در قالب معماری، 23.شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال، 24.فرش در قالب طراحی هندسی و 25.تقارن در قالب تقارن آیینه ای.

pdf نمونه طرح درس سالیانه ریاضی اول دبستان 

pdf نمونه طرح درس سالیانه ریاضی اول دبستان 1

طرح درس ریاضی اول

4. طرح درس سالانه قرآن اول دبستان

طرح درس قرآن اول

کتاب قرآن اول دبستان شامل 7 درس می شود که هرکدام از این درس‌ها بخش ها و سوره های مختلفی را شامل می‌شود:

درس اول :به نام خدا،بسم الله (سوره توحید)
درس دوم:نعمت های خدا (سوره کوثر، داستان نان)
درس سوم:خانه‌ی ما (سوره عصر، هدیه پدربزرگ)
درس چهارم:قرآن بخوانیم (سوره ناس، مهربانترین معلم، هدیه باارزش)
درس پنجم:کودک مسلمان (سوره حمد)
درس ششم: مدرسه ما (سوره فلق، کلاس قرآن)
درس هفتم: پیامبران خدا ( سوره عصر، کودکی حضرت موسی)
در انتها نیز بخشی با عنوان درس آخر (در تابستان نیز قرآن بخوانیم) وجود دارد.

در ادامه میتوانید طرح درس های آماده قرآن اول دبستان را دانلود کنید.

pdf نمونه طرح درس سالیانه قرآن اول دبستان 

pdf نمونه طرح درس سالیانه قرآن اول دبستان 1

نکات تکمیلی

  1. تیم آموزشی رایاد صرفا کار جمع آوری طرح درس های مختلف را انجام داده و اکثرا خود معلمین زحمت نوشتن این طرح درس ها را کشیده اند و سپس به صورت عمومی منتشر کرده اند.
  2. این فایل ها فقط برای گرفتن ایده و نوشتن طرح درس در این صفحه قرار داده شده اند و امکان استفاده مستقیم از آن ها وجود ندارد.
  3. ممکن است برخی از این طرح درس ها برای سالیان گذشته باشند و به دلیل تغییرات کتاب درسی نیاز به ویرایش داشته باشند، پس حتما بعد از دانلود به محتوا توجه کنید.
  4. اگر شما نیز طرح درسی نوشته اید و تمایل دارید آن‌را با نام خود در فضای اینترنت منتشر کنید، میتوانید آنرا به آدرس rayadhamin@gmail.com ایمیل کنید.

بهترین سی دی های آموزش اول ابتدایی

220,000 تومان
220,000 تومان
350,000 تومان
150,000 تومان
200,000 تومان
3%
ناموجود
300,000 تومان
250,000 تومان

37 دیدگاه برای “طرح درس سالیانه اول ابتدایی

  1. ناشناس گفته:

    به نظر من مظلوم ترین افراد کل وزارت آموزش و پرورش معلمل هستن مظلوم ترین معلمان ،معلمای ابتدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *