لباس فرم مدارس کره جنوبی

لباس مدرسه دخترانه کره ای یا لباس های فرم پسرانه در این کشور به دلیل طراحی زیبا و منحصر بفرد همیشه مورد توجه سایر کشورها بوده است. در کره جنوبی قوانین و مقررات خاصی برای فرم مدارس وضع شده است. با رایاد در این مطلب همراه شوید تا درباره یونیفرم مدارس کره اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

یونیفرم مدارس کره

یونیفرم مدارس کره، ریشه در فرهنگ این کشور دارد.

قدمت فرهنگ کره جنوبی سنی 5000 ساله دارد. کره کشوری در شرق آسیاست که در نیمه جنوبی شبه جزیره کره در نزدیکی کره شمالی واقع شده است. آداب و رسوم و سنت های محلی و قدیمی در این کشور از دیرباز موضوعی بسیار مهم و قابل احترام بوده است. این کشور پرجمعیت وسعت کمی دارد. به همین دلیل مردم کره در طول سال ها عادت کرده اند که در فضای کوچک زندگی کنند.

یکی دیگر از موضوعات مهم در کره توجه به لباس و پوشش است. در کره حتی دختران روستایی نیز به مد و سبک پوشش خود اهمیت زیادی می دهند. پوشیدن لباس مناسب هر موقعیت، نه تنها در فرهنگ عامه مورد توجه است بلکه دولت و سیاستمداران نیز تاکید زیادی به آن دارند. به همین دلیل در مدارس کره قوانین خاصی برای پوشیدن لباس فرم وضع گردیده است.

در این میان لباس مدرسه دخترانه کره ای ویژگی های خاص خود را دارد و توسط بهترین هنرمندان طراحی می شود.

در رابطه با این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف را مطالعه نمایید.

لباس مدرسه دخترانه کره ای و لباس های فرم پسرانه

دانش آموزان کره جنوبی در اکثر مدارس مقطع متوسطه از یونیفرم استفاده می کنند. نام این یونیفرم گیوبوک «gyobok» است. در مقاطع ابتدایی نیز تمام مدارس دولتی کره از یونیفرم مخصوص استفاده می شود. تنها تعداد محدودی از مدارس خصوصی یونیفرم ندارند.

یونیفرم دانش آموزان کره ای طرح بسیار خاصی دارد که شامل کت، پیراهن و کراوات است. در لباس مدرسه دخترانه کره ای به همراه این ترکیب، دامن پوشیده می شود. دانش آموزان پسر نیز برای تکمیل استایل و فرم مدرسه کره ای خود باید از شلوار بلند خاکستری رنگ استفاده کنند.

لباس مدرسه کره ای پسرانه
لباس فرم دخترانه کره ی جنوبی

تاریخچه یونیفرم مدارس کره

 تاریخچه اولین لباس مدرسه دخترانه کره ای در دانشگاه ewha در سال ۱۸۸۶ توسط طراحان برجسته ارائه شد. این فرم شامل دامن کتان و jeogori ( قسمت بالاتنه لباس قدیمی و سنتی بانوان کره) بود.

دختران دانش آموز باید با این یونیفرم خاص، موهایشان را نیز می بافتند. اولین یونیفرم دانش آموزان پسر کره جنوبی نیز در سال ۱۸۹۸ در مدرسه پسرانهhakdang paichai طراحی و ارائه شد. ایده این لباس فرم برگرفته از لباس دانش آموزان مدارس ژاپن بود که که شامل کلاه، شلوار و بندهای قرمزی بود که به دور آستین دانش‌آموزان بسته می‌شد.

 تاریخچه اولین لباس مدرسه دخترانه کره ای در دانشگاه ewha در سال ۱۸۸۶ توسط طراحان برجسته ارائه شد. این فرم شامل دامن کتان و jeogori ( قسمت بالاتنه لباس قدیمی و سنتی بانوان کره) بود. دختران دانش آموز باید با این یونیفرم خاص، موهایشان را نیز می بافتند.

اولین یونیفرم دانش آموزان پسر کره جنوبی نیز در سال ۱۸۹۸ در مدرسه پسرانهhakdang paichai طراحی و ارائه شد. ایده این لباس فرم برگرفته از لباس دانش آموزان مدارس ژاپن بود که که شامل کلاه، شلوار و بندهای قرمزی بود که به دور آستین دانش‌آموزان بسته می‌شد.

لباس مدرسه دخترانه کره ای

ویژگی زیبایی و کیفیت در لباس فرم مدارس کره ای

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که تاکید خاصی بر پوشش لباس فرم دانش آموزان در مدارس این کشور دارد. به نحوی که دولت سیاست‌های سختگیرانه ای در زمینه یونیفرم مدارس کره در پیش گرفته است. با این حال یونیفرم مدارس کره جنوبی توسط بهترین هنرمندان و طراحان ایده پردازی می شود و به مرحله تولید می رسد.

به همین دلیل یکی از زیباترین و مناسب ترین یونیفرم های مدرسه در سطح جهان مربوط به دانش آموزان کره جنوبی مخصوصا لباس مدرسه دخترانه کره ای در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد.

لباس فرم مدرسه کره جنوبی
لباس فرم مدارس کره جنوبی
لباس مدرسه دخترانه کره ای

اهمیت طراحی یونیفرم مدارس کره

پوشیدن لباس فرم موضوعی است که در سرتاسر دنیا مخالفین و موافقین خود را دارد. برای لباس فرم مزایا و معایب مختلفی عنوان شده است. برخی آن را به نفع دانش آموز می دانند و برخی معتقدند لباس فرم مدارس دانش آموزان را محدود می کند. به همین

دلیل برخی از مدارس مقررات خاصی برای پوشیدن لباس فرم توسط دانش آموزان ندارند. اما برخی کشورهای دیگر مانند کره یا ژاپن قوانین خاصی را در این زمینه تدوین کرده اند. به هر حال این موضوع بر اساس قوانین و مقررات، آیین ها و فرهنگ، موقعیت جغرافیایی و سایر شرایط هر کشور متفاوت است.

در حال حاضر می توان گفت تقریبا تمام دانش آموزانی که از صبح تا بعد از ظهر در مدارس کره مشغول به تحصیل هستند از یونیفرم استفاده می کنند. طراحی یونیفرم مدارس کره، به خصوص لباس مدرسه دخترانه کره ای نیز کاملا سلیقه ای و بستگی به نظر مدیریت مدارس در شهرهای مختلف دارد. به طوری که می توان گفت هر مدرسه یونیفرم مخصوص خود را دارد.

یونیفرم مدارس کره

تاثیر لباس فرم مدارس کره جنوبی بر روحیه دانش آموزان

از مزایای پوشیدن لباس فرم مدارس می‌توان به افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان اشاره کرد. شاید این موضوع هم یکی از دلایل زیرکی، نظم و مسئولیت پذیری دانش آموزان کره ای باشد.

بهر حال عدم پوشش یکدست، ممکن است بعد از مدتی دانش آموزان را در یک چرخه رقابتی بیندازند و آن ها را از درس و مشق بیندازد. در این میان دانش آموزانی که نتوانند برای خود لباس برند و شیکی تهیه کنند دچار عدم اعتماد به نفس، استرس و نوع احساس ناامنی می شوند. به همین دلیل مقایسه کردن از مهمترین مشکلاتی است که برای دانش آموزان در صورت نبودن لباس فرد ایجاد می شود.

از طرفی در صورتی که تمام دانش آموزان مانند مدارس کره جنوبی از لباس یک دست استفاده کنند طبیعی است که تمرکز بیشتری بر روی آموزش و عملکرد خود دارند. به هر حال همان طور که اگر شما لباس ورزشی بپوشید انگیزه‌تان برای ورزش افزایش پیدا می کند پوشیدن لباس فرم و حضور در یک محیط آموزشی نیز می تواند بر عملکرد دانش آموزان، بهبود نظم و ذوق و اشتیاق آنان برای یادگیری مباحث مختلف بیفزاید. این رویکرد به مرور زمان باعث ایجاد نظم و نوعی احساس مسئولیت در دانش آموزان می شود.

لباس فرم مدرسه کره جنوبی

یکی دیگر از مزایای پوشیدن لباس فرم عادت به رعایت قوانین و دستورالعمل های اجتماعی می باشد. در هر حال دانش آموزی که در دوران تحصیل خود به راحتی با لباس فرم کنار بیاید و از یونیفرم خود بدون هیچ مشکلی استفاده کند در آینده نیز در صورت حضور در محل کار می تواند پوشیدن لباس فرم را بپذیرد و چالشی در این زمینه نداشته باشد.
از دیگر مزایای لباس فرم کاهش هزینه ها در بلند مدت است. لباس فرم در طول سال های تحصیلی هزینه های زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند. برای برخی مقاطع هر سال باید یونیفرم خریداری شود. چرا که معمولاً هر مقطع تحصیلی لباس های متفاوتی دارد.

چرا برخی کشورها با یونیفرم مدرسه مخالفند؟

در هر حال پوشیدن لباس فرم معایبی نیز دارد که مخالفان این نوع پوشش به آن استدلال می کنند. برخی معتقدند که این سبک لباس پوشیدن ممکن است باعث ایجاد محدودیت برای دانش آموزان شود و قدرت اختیار و انتخاب را از آن ها سلب کنند. ممکن است طرح، رنگ و مدل لباس مطابق با سلیقه دانش‌آموزان نباشد و به همین دلیل حس دلزدگی و تاثیر منفی در روحیه دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

جمع بندی

در این مطلب با موضوع لباس فرم مدارس کره جنوبی همراه ما بودید. پوشیدن لباس فرم مدرسه جز قوانینی است که خیلی از کشورها مانند کره جنوبی در مقاطع ابتدایی بر روی آن تاکید دارند.

به همین دلیل برای طراحی لباس مدرسه دخترانه کره ای و یونیفرم های مدارس پسرانه بهترین طراحان استخدام می شوند. به هر حال خانواده هایی که در کشورهای مقید به یونیفرم زندگی می کنند باید به کودکان خود آموزش های لازم را بدهند. به نحوی که دانش آموزان یاد بگیرند مطابق با قانون کشور خود رفتار کنند.

هر چند پوشیدن لباس فرم مزایا و معایبی دارد؛ اما تصمیم نهایی بر عهده سیستم آموزش و پرورش هر کشور و نهایتاً مسئولان مدرسه در انتخاب طرح و رنگ و مدل یونیفرم می باشد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

8 دیدگاه برای “لباس فرم مدارس کره جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *