7 مزیت استفاده از کاربرگ دبستان

کاربرگ دبستان یا همان پیک آدینه شامل مجموعه سوالاتی است که بر اساس بودجه‌بندی آموزش و پرورش طراحی گشته و در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گبرد تا در پایان هفته تمام دروس خود را به راحتی دوره کند و به مشکلات خود پی ببرد. تجربه نشان داده است که این روش تاثیر زیادی در یادگیری دانش‌آموزان دارد.

برخی از مدارس ترجیح می‌دهند این مجموعه سوالات را با کمک معلم مربوطه تهیه کرده و به دانش‌آموزان دهند. اما خرید کاربرگ دبستان مزیت‌های زیادی را برای دانش‌آموز، معلم، مدرسه و والدین به همراه خواهد داشت.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کاربرگ ابتدایی عبارتند از :

طرح سوالات استاندارد بدون دخالت سلیقه شخصی معلم

در صورتی که معلم کلاس موظف به طراحی سوالات کاربرگ شود ممکن است به صورت نا خود آگاه سوالاتی را طرح کند که مشابه آن در کلاس حل شده است و یا سطح سختی سوالات بسیار سخت و یا بسیار آسان باشد.

استفاده از کاربرگ دبستان این فرصت را به دانش‌آموز می‌دهد تا با استفاده از سوالات جدید و استاندارد میزان یادگیری خود از درس مربوطه را ارزیابی کند و دانش خود را در برابر سوالات جدید نیز بیازماید.

کاربرگ دبستان

رهایی از مشکلات طرح سوال و چاپ

مشغله کاری و دغدغه‌های زندگی شخصی معلم و مدیران باعث می‌شود که در برخی از مواقع وظیفه طراحی سوال و چاپ آن با کیفیت و سرعت مناسبی انجام نشود. به همین دلیل خرید پیک آدینه می‌تواند بسیاری از درگیری‌های معلم و مدرسه را کاهش دهد.

از آن جایی که این سوالات در تعداد بالا برای تمام دانش‌آموزان همان مقطع چاپ می‌گردد، هزینه‌های چاپ به شدت کاهش پیدا می‌کند و خرید آن صرقه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

داشتن جذابیت بصری

سوالات موجود در کاربرگ از جذابیت بصری بالایی برخوردار است و با استفاده از رنگ‌های شاد و کودکانه سعی در خسته نشدن چشمان دانش‌آموز و تشویق او به انجام پیک آدینه دارد. داشتن جذابیت بصری از ویژگی های یک کاربرگ مناسب است.

کاربرگ های دبستان نشانه آموز با در نظر گرفتن نیاز های آموزشی دانش آموزان و مطابق با استانداردهای آموزشی طراحی شده اند.

برای خرید کاربرگ های دبستان و کسب اطلاعات بیشتر بر روی کاربرگ پایه موردنظر خود کلیک کنید.

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ اول دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ دوم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ سوم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ چهارم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ پایه پنجم ابتدایی

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ ششم دبستان

80,000 تومان

طرح سوال از تمام دروس

در پیک آدینه از تمام دروس دبستان سوال طرح می‌شود و تنها به یک یا چند درس خاص نمی‌پردازد. این موضوع کاربرگ را از یکنواختی خارج می‌کند و از آن جایی که درس مورد علاقه دانش‌آموز نیز در کاربرگ وجود دارد، رغبت بیشتری به حل آن در آخر هفته خواهد داشت.

بالا رفتن اعتماد به نفس دانش‌آموز و آمادگی در امتحانات

از آن جایی که حجم دروس تدریس شده در طول یک هفته سبک بوده و دروس بر روی یکدیگر انباشته نمی‌شود، دوره کردن درس‌ها و یادگیری مطالب به راحتی امکان پذیر است. دانش‌آموز با استفاده از کاربرگ ابتدایی می‌تواند با سوالات جدید و شرایط امتحان آماده ‌شود و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند.

از طرفی به دلیل اینکه سوالات طراحی شده در کاربرگ از سطح ساده شروع می‌شود و کم کم به سوالات سخت می‌رسد به دانش‌آموز احساس توانایی و اعتماد به نفس بیشتری را القا می‌کند که در نهایت منجر به یادگیری بیشتر و علاقه او به درس خواهد شد.

 

کاربرگ دبستان

امکان مقایسه دانش‌آموزان با یکدیگر

شما به راحتی می‌توانید سطح یادگیری دانش‌آموزان مختلف را با مقایسه کاربرگ‌های آنان بررسی کنید. اگر در شهرهای دور افتاده کشور زندگی می‌کنید و تمایل دارید سطح دانش‌آموز خود را با دیگر دانش‌آموزان بسنجید می‌توانید با استفاده از کاربرگ‌های آنان مطمئن شوید که دانش‌آموز شما تمام درس‌ها را در حد لازم فرا گرفته و در سطح دیگر دانش‌آموزان کشور است.

امکان ارزیابی عملکرد دانش‌آموز، مدرسه و معلم

والدین همواره نگران سطح درسی فرزندان خود هستند. با توجه به مشغله‌های کاری هردوی آنها نظارت مستقیم بر وضعیت درسی فرزند خود امکان پذیر نیست. اما والدین به راحتی می‌توانند در آخر هفته با توجه به نحوه پاسخ‌دهی به سوالات از عملکرد معلم و فرزند خود در کلاس با خبر شوند و در صورت لزوم پیگیری کنند.

از آن جایی که این کاربرگ به صورت هفتگی به دانش‌آموز داده می‌شود کم‌کاری و کاهش یادگیری دانش‌آموز به سرعت شناسایی گشته و قبل از آن که دیر شود می‌توان برای آن راه حلی پیدا کرد.
البته ارزیابی عملکرد معلم و دانش آموز هنگامی روی می‌دهد که کاربرگ تهیه شده، یک کاربرگ استاندارد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *