بهترین نرم افزارهای آموزشی سوم ابتدایی

در این روزهایی که مردم با بیماری کرونا درگیر هستید و خیلی از مراکز آموزشی و حتی مدارس تعطیل شده‌اند بهترین جایگزین این مراکز نرم افزارهای آموزشی هستند. مقطع ابتدایی به مراتب دیگر مقاطع به دلیل اهمیت بیشتری دارد که دارد برای انتخاب نرم افزار مناسب برای کودکان حساس تر است. در این مطلب قصد داریم ویژگی های نرم افزار آموزشی سوم ابتدایی را بررسی می‌کنیم.

سال سوم دبستان به دلیل به سن بلوغ رسیدن دختران برای آنان به مراتب دوره مهم‌تری است. در این سال کودکان با جدول ضرب و مفهوم تقسیم در ریاضی آشنا می‌شوند. درس مطالعات اجتماعی به عنوان درسی جدید وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان می‌شود. در کل مقطع سوم در نقطه‌ حساس آموزشی قرار گرفته است. مولفه های مهمی برای یک نرم افزار خوب برای مقطع ابتدایی وجود دارد که در این مطلب ضمن اسم بردن از هر یک از این مولفه ها نرم‌افزار برتری را نیز در این باره معرفی خواهیم کرد.

بهترین نرم افزار سوم

 

اهمیت آموزش با بازی برای کودکان

کودکان به دلیل نیاز سنی که دارند علاقه بیشتری به بازی کردن دارند. روانشناسان معتقدند که استفاده از بازی سطح یادگیری کودکان را بالاتر می‌برد و علاقه به درس در آنان را بیشتر می‌کند. نرم افزارهای سوم ابتدایی با توجه به اهمیت این موضوع از بازی برای یادگیری کودکان استفاده کردند.
کودکانی که مشکل تمرکز کردن موقع گوش کردن به درس یا خواندن را دارند با استفاده از بازی این مشکلشان به صورت کامل رفع می‌شود. این بازی‌ها تعاملی هستند یعنی اینکه دانش‌آموزان در امر آموزش و یادگیری توامان دخیل می‌شوند که تاثیر به سزایی در یادگیری آنان دارد.

نرم‌افزار مداد یکی از برترین نرم‌افزارها در زمینه تدریس دروس است. نرم افزار مداد پایه سوم با طراحی بازی‌های مختلفی برای کودکان کار یادگیری را برای آنان بسیار ساده‌تر کرده است. در این نرم افزار در اکثر درس‌ها مثل فارسی، ریاضی و علوم برای آموزش مطالب مهم از بازی استفاده شده است. البته باید توجه داشته باشید که آموزش در این نرم افزار محدود به بازی نیست و ویژگی‌های دیگری مثل تدریس معلم، دیکته‌گو، انجام آزمایشات، محیط انیمیشنی و.. را دارا است.

استفاده از بازی
نمونه استفاده از بازی در نرم افزار مداد

 

کیف الکترونیک آریا سوم ابتدایی نرم افزار دیگری است است که از بازی برای یادگیری استفاده کرده است. در محیط این نرم افزار که مانند کتابخانه‌ایی است بعد از انتخاب درس موردنظرتان گزینه‌های زیادی برای نحوه آموزش روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. بازی یکی از این گزینه‌هاس، برخلاف نرم افزارهای دیگر بار اصلی آموزش برای کودکان روی بازی سوار شده است. بعد از توضیح مختصر از هر درس شما باید یکی از چند حل تمرین و تکرار که به صورت بازی طراحی شده‌اند را انتخاب کنید.

کیف الکترونیک آریا
نمونه از بازی در نرم افزار کیف الکترونیک آریا

 

استفاده از فیلم یا انیمیشن

کودکان در این سن بیشتر از جذب به متن ساده کتاب به سمت تصاویر رنگی مثل انیمیشن یا فیلم‌ها جذب می‌شوند. در بسیاری از نرم افزارها از فیلم و انیمیشن توامان استفاده شده است یا اینکه در برخی از سی دی های آموزشی سوم دبستان فقط به صورت تدریس معلم مباحث درسی توضیح داده شده‌اند.

بعنوان مثال میشا و کوشا سوم دبستان محبوب‌ترین نرم افزار آموزشی است که از انیمیشن برای آموزش استفاده کرده است. محیط این نرم افزار با استفاده از طراحان برتر در این حوزه کاملا به روز و زیباست و جذابیت تصویری دارد. البته میشا و کوشا محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی بین کودکان است که علاقه به یادگیری را بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

نرم افزار میشا و وشا
بخشی از محیط آموزشی نرم افزار میشا و کوشا

 

در مقابل سی دی های رهپویان برای سوم ابتدایی به صورت درس به درس بوده و فقط با تدریس معلم است. اگر شما مایل هستید که آموزش چند درس اصلی را با تدریس معلم برای فرزندتان تهیه کنید. دی وی دی های رهپویان گزینه بسیار مناسبی است. در این دی و دی ها آموزش توسط معلمان و درس به درس با توجه به متن اصلی کتاب دنبال می‌شود. سی دی آموزشی رهپویان به دلیل تاکیدی که روی متن درس و یادگیری مفهومی دروس دارد مورد توجه مخاطبین بسیاری قرار گرفته است.

رهپویان دانش و اندیشه

 

اما شاید شما به دنبال کارکرد همزمان چند ویژگی با هم در یک نرم افزار باشید در این صورت نرم افزار مداد با استفاده از انیمیشن و تدریس معلم مورد پیشنهادی ما به شماست.

250,000 تومان
200,000 تومان
200,000 تومان

 

 قابلیت داستان گویی و بیان ساده

 

کودکان در این سن علاقه بسیاری به شعر و داستان دارند و هر زمانی که آموزشی با شعر و داستان همراه باشد با علاقه بسیار بیشتری به آن محتوا گوش می‌دهند. آموزش همراه با شعر و داستان با زبان ساده هدف تقریبا تمام معلمان است که در کودکان علاقه ایجاد کنند به همین دلیل نرم افزارهای هم به این مهم پی برده‌اند و در محتوای آموزشی از این دو روش استفاده کرده‌اند.

سی دی فندق پایه سوم با استفاده از فیلم و انیمیشن‌های جذاب مفاهیم علوم سوم دبستان را که شاید برای کودکان مشکل به نظر برسد را به زبان ساده توضیح داده است. در مجموعه آموزشی علوم فندق فقط درس علوم تشریح شده است. اگر فرزند کنجکاوی دارید که پی بردن به مسائل برای او اهمیت بسیاری دارد و برای تقویت هوش کودکتان این مجموعه فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

علوم سوم ابتدایی فندق

 

سی دی های لوح دانش اما گزینه دیگری است که ما به شما معرفی می‌کنیم. سی دی لوح دانش پایه سوم برای سه درس ریاضی ، علوم و فارسی با استفاده از معلمین رسمی آموزش و پرورش مطالب درسی را توضیح داده است. اما دلیل معرفی این سی دی آموزشی در این قسمت این است که معلمین ابن مجموعه مطالب درسی را مانند کلاس درس با شعر و زبان ساده که برای دانش‌آموزان مقطع سوم کاملا مفهوم باشد توضیح داده‌اند. تجربه زیاد این معلمین باعث شده ان است که به ویژگی‌های کودکان در این سن بیشتر آشنا باشند.

سوم ابتدایی لوح دانش

 

ناموجود
350,000 تومان
220,000 تومان
220,000 تومان

 

 استفاده از ویژگی‌های صوتی

با توجه به اینکه کودکان در این سن هنوز به طور کامل با نحوه تلفظ بسیاری از کلمات آشنا نشده‌اند نیاز است که بسیاری از مطالب برای آنان خوانده شود. در درس قرآن نیز که کودکان آشنایی کمتری با کلمات عربی دارند این ویژگی مهم‌تر می‌شود. با توجه به این امر طراحان نرم افزارها برای آموزش بهتر کودکان تمهیداتی اندیشیده‌اند.

بعنوان مثال نرم افزار مداد سوم دبستان برای تمامی دروس از گوینده استفاه کرده است. در بالای صفحات کتاب گزینه صوتی قرار داده شده است که با کلیک روی آن متن درس با نشانه برای کودک خوانده می‌شود.
این ویژگی برای یادگیری و حفظ شعرهای کتاب فارسی بسیار مناسب است. علاوه بر این دیکته گوی هوشمند، ویژگی مهم دیگر قابلیت صوتی داشتن برخی از نرم افزارا هاست. نرم افزار مداد سوم ابتدایی با استفاده از دیکته گوی هوشمند برای کودکان قابلیت را مهیا کرده است. که خودشان دیکته را گوش کنند و بنویسند.

قابلیت صوتی نرم افزارمداد
استفاده از آیکون صوتی بالای صفحات کتاب در نرم افزار مداد

کیف الکترونیک آریا سوم دبستان نیز مانند نرم افزار مداد سوم از افزونه صوتی برای یادگیری استفاده کرده است. بعنوان مثال در درس قرآن اهمیت زیادی از لحاظ تلفظ کلمات وجود دارد با استفاده از گوینده آریا تمام درس های قرآن خوانده می‌شود.

 

 

با توجه به اهمیت انتخاب نرم افزار یا سی دی آموزشی مناسب برای فرزندتان بهتر است که با توجه به ویژگی‌های فرزند خود محصول مورد نظرتان را اضافه کنید. اگر فرزند خلاق و کنجکاو به مسائل اطراف‌تان را دارید بهتر است یرای شکوفا شدن استعدادش از فیلم‌آموزشی فندق استفاده کنید. اگر فرزند شما به معلم و صحبت‌های آنان بیشتر توجه دارد سی دی‌های لوح دانش یا رهپویان را پیشنهاد می‌کنیم. شاید فرزند شما به انیمیشن و کارتون علاقه بیشتری نشان دهد در این صورت نرم افزار میشا و کوشا بهترین گزینه برای خرید شماست. اما اگر به دنبال مجموعه‌ایی از فیلم و انیمیشن و بازی در یک نرم افزار می‌گردید بهتر است که به نرم افزار مداد و کیف الکترونیک آریا نگاهی بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *