کیت آموزشی ریاضی ابتدایی شامل چه چیزهایی است ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده و اعلام نظرات محققین برخی معتقد‌ند که آموزش مقطع ابتدایی و حتی پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار است. از این جهت که قدم محکم در این مقطع یعنی پیشرفت در کلیه مقاطع و پشت سر‌گذاشتن دوران تحصیلی بعدی به آسانی و البته حرفه‌ای.

در این بین آموزش ریاضی رتبه بالاتری را نسبت به بقیه رشته‌های آموزشی دارد. اما چرا ریاضی؟ تحقیقات نشان می دهد که آموزش صحیح و کامل ریاضی در این مقطع عامل اصلی پیشرفت و میزان موفقیت دانش آموزان در دوران آموزشی بعدی است و در دنیا انواع روش های تدریس ریاضی ابتدایی وجود دارد.

همان‌طور که گفتیم آموزش صحیح و کامل که این آموزش تنها با کتب درسی امکان پذیر نیست،در چنین شرایطی وجود کیت آموزشی ریاضی ابتدایی و همچنین وسایل کمک آموزشی ریاضی ابتدایی می‌تواند کمک بسیار زیادی هم به والدین و هم به معلمان این مقطع کند.

 

تا پایان این مقاله همراه رایاد باشید تا مزیت استفاده از کیت های آموزشی ریاضی دبستان را باهم بخوانیم.

 

کیت اموزشی ریاضی

 

مزیت استفاده از کیت آموزشی ریاضی ابتدایی

آموزش ریاضی به دانش آموزان توسط کیت‌های آموزشی کمی متفاوت ‌تر از روش‌های سنتی است. متاسفانه روش‌های سنتی آموزش ریاضی با شناخت واقعی نوآموز از مفاهیم ریاضی کاری نداشت و یک تکنیک را روتین و تقریبا حفظی به کودک آموزش می‌داد.

این مشکل آموزشی نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر هم مساله ساز شد و بسیاری از ریاضی دانان و محققان را به ساخت و پرداخت نوعی دیگر از آموزش وا داشت.

قاعدتا وجود کیت‌های آموزشی دبستان تحول زیادی در مدارس ایجاد می‌کند که برخی از مزیت‌های استفاده از آنها عبارت‌ند از:

  • آموزش ریاضی با بازی کودکان، همراه لوازم آموزشی مثل اشکال هندسی و موارد دیگر در شناخت کامل دانش آموز.
  • به چالش کشیدن ذهن کودکان توسط کار‌ها و تمرینات عملی در مفاهیم ریاضی.
  •   دانش‌ آموزان جهت آموزش مفهومی و کامل.
  •  یادگیری و به یاد ماندن مفاهیم و تکنیک‌های ریاضی تا پایان دوران تحصیلی.
  •  آموزش تفکر به کودک در مورد مسائل ریاضی و توانایی توضیح و تفسیرات خاص دانش آموز برای یک موضوع و مساله ریاضی.
  •  آموزش همراه با هیجان و انرژی در دانش آموزان که جز شناخت کامل، خلاقیت آنها را هم به چالش می‌کشد.

 

کیت آموزشی ریاضی دبستان شامل چه چیز‌هایی است؟

این سوالی است که همه شما قبل از خرید کیت آموزشی در هر سال تحصیلی از خود می‌پرسید. که آیا این کیت‌های آموزشی با تمام تعریف و تمجید می‌توانند نیاز شما را از همه جهات آموزشی براورده کنند یا خیر.

 

کیت اموزشی

 

ما در این قسمت بعضی از وسایل موجود در کیت‌های ریاضی ابتدایی را بیان کرده‌ایم که به طور کلی عبارت‌ند از:

1. کیت آموزشی اول دبستان دارای مکعب‌های آموزشی، مهره و نخ‌ها، کارت و اشکال هندسی، خط‌ کش، چوب خط، ماژیک‌ها، آینه، ساعت آموزشی، تخته وایت برد، اشکال هندسی فومی یا آهنربایی، کوئیزنر پلاستیکی و موارد دیگر.

2. کیت آموزشی ریاضی دوم دبستان شامل مکعب‌ها و مهره‌های آموزشی، کوییزنر، انواع خط‌ کش، ساعت، شابلون‌های هندسی، چرتکه، سکه‌های آهنربایی یا مقوایی، تانگرام، اشکال تقارن و…

3. کیت آموزشی ریاضی سوم دبستان هم علاوه بر موارد قبلی دارای گونیا، شابلون، اشکال کسر، کاشی‌های آهنربایی، تاس، طلق شطرنجی، انواع کارت‌های مخصوص است.

4. کیت ریاضی چهارم و پنجم ابتدایی هم شامل مهره و کارت، مکعب، اشکال کسر و هندسی، چرتکه، نقاله و گونیا، اسکناس، کیسه و مکعب احتمال، کارت اعداد و علامت یا موارد دیگری است.

5. کیت ریاضی سال ششم دبستان هم شامل مکعب آموزشی، کوئیزنر، اشکال کسر و هندسی، کاشی کسر آهنربایی، خط کش اینچی، گسترده احجام، گونیا و نقاله، کارت‌های مختلف عددی و علامتی، جئوبورد و کش و…

نکته

  •  همه کیت‌های آموزش ریاضی دبستان وسایل شبیه به هم ندارند ولی کلیت لوازم اصلی یکسان است.
  •  قیمت کیت آموزشی ریاضی با توجه به هر برند، نام و لوازم موجود در آن متفاوت است.
  •  در بسته‌های آموزشی دفترچه‌های راهنما جهت استفاده صحیح و آموزش در اختیار معلمان و والدین گذاشته شده است.

 

کیت ریاضی

 

کلام آخر

با توجه به شرایط ایجاد شده که مدارس تشکیل نمی‌شود و معلمان به صورت حضوری نمی‌توانند مفاهیم ریاضی را به دانش‌ آموزان آموزش دهند،بهترین پیشنهاد ما به خانواده‌ها استفاده از کیت آموزش ریاضی ابتدایی و همچنین وسایل کمک آموزشی ریاضی ابتدایی است.

با استفاده از این لوازم کاربردی بهتر می‌توانید به فرزندتان آموزش لازم را دهید. استفاده از این وسایل با راهنمای موجود در آن کار را برای خودتان هم راحت‌تر کرده و لازم نیست زمان و انرژی زیاد را صرف آموزش کنید.

ناگفته نماند که این کیت‌های آموزشی ابتدایی با مسائل و موضوعات موجود در کتاب ریاضی کاملا مرتبط و مشابه است و نگران این مساله نباشید که فرزندتان دچار دوگانگی و سردرگمی شود. این کیت‌ها فقط قرار است آموزش را مفهومی‌تر به فرزندانتان آموزش دهد.

2 دیدگاه برای “کیت آموزشی ریاضی ابتدایی شامل چه چیزهایی است ؟

    • پشتیبان رایاد گفته:

      سلام دوست عزیز

      در حال حاضر این محصول در سایت موجود نیست. میتونید از فروشگاه‌های دیگه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *