آموزش آسان گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا چه شرایطی دارد؟ برای ادامه تحصیل در کانادا باید چه مدارکی داشته باشیم؟ تحصیل یکی از مهم ترین مراحل زندگی همه انسان هاست. کانادا یکی از کشورهایی است که برای تحصیل در مقاطع مختلف دبستان، دبیرستان و دانشگاه مورد توجه همگان است. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چه باید کرد؟ در ادامه در این مورد صحبت می کنیم.

 

آموزش تحصیل در کانادا

تحصیل و کار در کانادا

می توانید همزمان با ادامه تحصیل در کانادا به کار مشغول شوید. این موضوع باعث می شود بتوانید کمک هزینه ای برای تحصیل تان داشته باشید و علاوه بر آن برای شغل آینده تان هم آماده شوید.

شما می توانید 80 ساعت در ماه به کار مشغول شوید و همسرتان کار تمام وقت داشته باشد. برای این که اجازه کار داشته باشید نیازی به مدرک زبان ندارید اما کد 9 رقمی SIN لازم خواهد بود.

مدرک زبان ویزای تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. این کار را نمی توانید سریعا انجام دهید و بنابراین باید در زمان مناسب، به فکر آن باشید.

هنگام اپلای باید مدرک زبان تان آماده بوده و به دیگر مدارک ضمیمه شود. بسته به این که قرار است در چه مقطعی، رشته یا دانشگاهی تحصیل کنید، نمره زبان متفاوتی برای شما لازم خواهد بود. معمولا کالج ها نمره 6، مقطع لیسانس و فوق لیسانس نمره 6.5 و دکتری نمره 7 احتیاج دارد.

**در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید امکان پذیرش مشروط دارید و از این بابت جای نگرانی نیست. در این شرایط شما پذیرش می گیرید به شرط این که در دوره های آموزش زبان شرکت نمایید.

مدارک تحصیلی باید آزاد شود

داشتن مدارک کامل و بدون نقص همیشه موضوع مهمی است. همان طور که می دانید غالبا در ایران مدارک اصلی به زودی تحویل داده نمی شود. البته در شرایط خاص شما می توانید مدارک موقت را هم ترجمه کرده و کارهایتان را راه بیندازید.

مدارک باید ترجمه شود

تمامی مدارک تان را باید از طریق دارالترجمه های رسمی، ترجمه نمایید. مدارک باید به مهر رسمی دارالترجمه، ممهور شده باشد.

دقت کنید که عدم ترجمه صحیح می تواند حتی باعث ریجکت شدن شما شود.

مشاوره تحصیلی بگیرید

می دانید که می خواهید در چه رشته ای و چه دانشگاهی تحصیل کنید؟ در مورد بازار کار رشته انتخابی تان چقدر اطلاعات دارید؟

باید دقت کنید که رشته تحصیلی تان هم در حیطه علایق و استعدادتان باشد و هم بازار کار خوبی داشته باشد. در این موارد می توانید با مشاوره تحصیلی آگاهی تان را افزایش دهید.

در انتخاب شهر دقت کنید

شهری که قرار است در آن زندگی کرده و برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنید و به تحصیل مشغول شوید هم مهم است. پس از انتخاب رشته و تحقیق در مورد دانشگاه های مختلف به این موضوع هم دقت کنید.

بعضی شهرهای کانادا گران هستند و باید بتوانید از پس مخارج زندگی در آنها برآیید.

پذیرش تحصیلی برای تحصیل در کانادا

فرم های پذیرش برای دانشگاه های مختلف، متفاوت است. این فرم ها را باید با دقت تکمیل نمایید در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد. پیشنهاد می دهیم برای تکمیل این فرم ها با کارشناسان آگاه مشورت نمایید.

رزومه، انگیزه نامه و مدارک شما در واقع ملاک بررسی در دانشگاه هستند و بر اساس آنها توانایی هایتان مشخص خواهد شد.

باید دقت کنید که چینش مناسب و کامل پرونده تان از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که پرونده تان نتواند توانایی های شما را نشان دهد احتمال رد شدن آن بالاست.

پرداخت اپلیکیشن فی را انجام دهید

منظور از اپلیکیشن فی معمولا هزینه ای است که جدا از شهریه پرداخت می شود. بسته به کالج یا دانشگاه مد نظر، این هزینه متفاوت خواهد بود.

اپلیکیشن فی هزینه است که مرجع مربوطه در عوض بررسی پرونده تان دریافت می کند.

شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید

در صورتی که توافق اولیه ای با دانشگاه صورت گیرد معمولا ایمیلی برای شما یا مشاورتان ارسال می شود. کاری که باید بکنید این است که شهریه ترم اول دانشگاه را در موعد مقرر به صورت سپرده پرداخت نمایید.

این موضوع نشان می دهد که برای تحصیل در دانشگاه مد نظر جدی هستید و علاوه بر آن وجود رسید پرداخت در بین مدارک تان، شانس شما را برای پذیرفته شدن افزایش می دهد.

دیپازیت دانشگاه و شرایط استرداد

اگر شهریه را پرداخت نمایید و به هر دلیلی نتوانید بقیه مراحل را پیگیری کنید چه اتفاقی برای پرداختی تان می افتد؟ دانشگاه های مختلف در این زمینه، قوانین متفاوتی دارند. به قانونی که در زمینه بازپرداخت شهریه وجود دارد ریفاند پالیسی گفته می شود. معمولا هزینه ای بابت انجام امور اداری از مبلغ پرداخت شده کسر می شود و بقیه آن به شما بازگردانده می شود. مبلغی که به شما برگردانده می شود شامل حداکثر مبلغ پرداختی تان خواهد بود.

 

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از این که مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشتید باید برای ویزا اقدام کنید. همراه با درخواست ویزا باید مدارک، فرم ها و نامه ها را ضمیمه کنید.

بهتر است نامه های مختلفی که میان شما و دانشگاه مکاتبه شده را هم در پرونده تان قرار دهید.

انگشت نگاری را انجام دهید

یک ماه پس از این که پرونده ویزای تحصیلی را به سفارت ارسال کنید باید برای انگشت نگاری آماده باشید. این کار در مراکز بیومتریک انجام می شود.

متاسفانه امکان انگشت نگاری ویزای کانادا در ایران وجود ندارد و برای این کار باید به کشورهای اطراف سفر کنید. این کار را می توانید در کشورهای امارات، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان انجام دهید.

پیگیری جواب ویزای کانادا

وقتی تمام مراحل قبلی را به خوبی پشت سر گذاشتید، باید منتظر بمانید تا نتیجه درخواست شما مشخص شود. این نتیجه می تواند مثبت یا منفی باشد.

  • اگر درخواست تان پذیرفته شود باید به سفارت کانادا مراجعه کرده و امور مربوط به الصاق ویزا به پاسپورت را انجام دهید.
  • اگر درخواست تان رد شود می توانید اعتراض کرده و دوباره درخواست بدهید.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

با این ویزا می توانید به یک نفر مجوز بدهید تا مراحل الصاق ویزای تحصیلی به پاسپورت را کامل کند.

حواستان به موارد زیر باشد

  • قبل از سفر مراقب باشید که مدارک تان از جمله پاسپورت، نامه موافقت و نامه پذیرش کامل باشد.
  • سعی کنید امور مربوط به اسکان را قبل از سفر هماهنگ کنید.
  • امور مربوط به بیمه درمانی مهم است پس این موضوع را جدی بگیرید.
  • پیشنهاد می دهیم مبلغ کافی پول همراه داشته باشید تا به مشکلی برنخورید.

می توان ویزای تحصیلی را تمدید کرد؟

امکان دارد دوره آموزشی تان بیش از مدت اعتبار ویزا طول بکشد. در این شرایط کافی است مدارکی ارائه کنید که نشان دهد در کانادا مشغول به تحصیل هستید تا ویزایتان تمدید شود. برای تمدید ویزا نیازی نیست دوباره انگشت نگاری انجام دهید.

مرخصی تحصیل

در هر سال تحصیلی که 8 یا 9 ماه زمان می برد، می توانید از 3 تا 4 ماه مرخصی تحصیلی استفاده نمایید. باید مراقب باشید که فاصله بیش از اندازه می تواند برایتان باعث مشکلات تحصیلی شود.

پس از ریجکت چه باید کرد؟

امکان دارد درخواست شما ریجکت شود اما نا امید نشوید. شما می توانید ایرادات موجود را رد کرده و پرونده را کامل نمایید تا احتمال پذیرفته شده تان بالا برود. یک متقاضی پس از ریجکتی و با انجام مراحل می تواند مشکل را حل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *