چرا سئو اهمیت بالایی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟ جدیدترین نکات سئو سال 2023

سئو در سال‌های اخیر اصلی‌ترین استراتژی رشد کسب و کارها و برندینگ آن‌ها در سراسر جهان بوده است. در واقع تمامی اقدامات لازم برای پیشرفت و دیده شدن در فضای وب به SEO وابسته است. اهمیت سئو در سال‌های اخیر بخاطر افزایش تقاضا برای خدمات الکترونیکی روز به روز بیشتر می‌شود.

تمامی پلتفرم‌های موجود، برای بقا و اتصال به شبکه اینترنت جهانی، نیازمند فعالیت در فضای وب هستند چون این فضا، سوپاپ اطمینان و تضمین‌کننده حیات بیزنسی آن‌ها است. خود فعالیت در فضای وب هم دقیقا ارتباط مستقیم با سئو و بهینه سازی وب سایت  دارد. ما در این بخش به بررسی کامل جدیدترین نکات سئو در سال 2023 و اهمیت بهینه‌سازی سایت خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

 

به مجموعه اقداماتی که منجر به کسب ترافیک رایگان و بیشتر دیده شدن صفحات سایت در نتایج سرچ گوگل یا همان SERP می‌شوند، سئو گفته می‌شود. خود کلمه SEO مخفف عبارتSearch Engine Optimization بوده و به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است.

این پروسه جنبه‌های مختلفی دارد که شرکت‌های موفق و بیزنس‌های تراز اول در تمام جهان، تمام این پروسه را با کمک کوچینگ سئو طی می‌کنند. بیایید در اهمیت سئو را از دیدگاه امین محتوا، اولین کوچ سئو ایران بررسی کنیم.

چرا سئو مهم است؟

 

 

5 دلیل بسیار مهم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا سئو در دنیای امروز تا این اندازه اهمیت دارد که شرکت‌های بزرگ و کوچک برای آن هزینه صرف می‌کنند و تمرکز ویژه‌ای روی آن دارند.

  1. جستجوی ارگانیک بیشترین ترافیک را برای وب‌سایت به وجود می‌آورد. ترافیک بیشتر هم منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
  2. روی برندینگ شرکت و محصولات شما تاثیر مستقیم دارد. چون سئو باعث افزایش اعتبار و اعتماد می‌شود.
  3. سئو اگر زیر نظر یک کوچ سئو انجام شود، می‌تواند بهترین راه برای شنیدن صدای مشتریان شما باشد.
  4. سئو نسبت به دیگر تکنیک‌های بازاریابی موجود، یک راه مقرون به صرفه برای آگاه‌سازی و عبور از قیف فروش است.
  5. همیشه در حال آپدیت شدن و بهتر شدن است. یعنی به راحتی می‌توانید روی این فضای وب سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که هرگز عقبگرد ندارد. پس فرصتی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

جدیدترین و موفق‌ترین تکنیک‌های سئو

با توجه به اینکه هوش مصنوعی گوگل روز به روز در حال پیشرفت است و مسیرهای دور زدن آن با کمک هزاران آپدیت سالانه‌ی کمپانی گوگل بسته می‌شوند، می‌توانیم با قطعیت بگوییم که موفق‌ترین تکنیک‌های سئو در سال 2023 و بعد از آن، تکنیک‌های کلاه سفید هستند.

موفقیت در حوزه SEO، کاملا به به‌روز رسانی اطلاعات و دانش کارشناسان بستگی دارد. متاسفانه یا خوشبختانه گوگل خیلی سریع باگ‌های سیستم خود را تشخیص می‌دهد و مدام در حال آپدیت کردن الگوریتم‌های خود است. کسی نمی‌تواند ادعا کند که از تمام این تغییرات باخبر است یا می‌داند که تمام الگوریتم‌ها چطور کار می‌کنند. اما متخصصان با تجربه همیشه مسیرهای تست و امکان‌سنجی تکنیک‌های جدید را می‌شناسند.

 

 

به طور کلی تکنیک‌های موفق سئو عبارتند از:

  1. تولید محتوای یونیک و منظم که البته با استراتژی همراه باشد.
  2. از تصاویر و ویدئو برای ساده‌سازی مفاهیم و جلب اعتماد مخاطب استفاده کنید تا اعتماد مشتری بیشتر شود.
  3. سرعت سایت و به طور کلی سئو تکنیکال سایت خود را بازبینی کنید و تمام نواقص آن را برطرف کنید.
  4. از سوشال سیگنال‌ها در زمان مناسب و با استراتژی حرفه‌ای استفاده کنید.
  5. آپدیت کردن محتواها و صفحات قدیمی خود را فراموش نکنید.
  6. ساختار سایت را موبایل فرندلی کنید تا کاربران بیشتری روزانه جذب صفحات شما شوند.
  7. برای آنالیز سایت حتما روتین در نظر بگیرید و مشکلات بخش‌های مختلف را سریعا بر طرف کنید.
  8. لینک سازی خارجی را با دقت و اعتبار بیشتری انجام دهید.
  9. پاسخ کاربران سایت را در اولین فرصت بدهید تا اعتمادسازی صورت بگیرد.
  10. UX سایت را با دقت بیشتری طراحی کنید و سعی کنید ساده‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای ارائه اطلاعات به مخاطب را طراحی کنید.
  11. سئو محلی را دست کم نگیرید و روی تکنیک‌های آن تخصصی کار کنید.

 

آیا هزینه سئو سایت واقعا مقرون به صرفه است؟

تجربه گران‌ترین مدرسه است و همه‌ی کارشناسان سئو فرصت یادگیری و مطالعه روزانه برای ارتقا تخصص و تکنیک‌های خود را ندارند. به همین دلیل هم کوچینگ سئو ابداع شده است. یک کوچ سئو کسی است که تجربه عملی و موفق پروژه‌های زیادی را دارد و در حال حاضر بدون آزمون و خطای ناشیانه و با کمک استراتژی‌های منطقی و درست، تمامی تغییرات را مطالعه و تست می‌کند. سپس مسیر طی شده برای بدست آوردن نتایج مطلوب را در اختیار دیگر افراد قرار می‌دهد و در این مسیر کنار کارشناسان و صاحبان کسب و کار خواهد بود.

اگر به دنبال کاهش هزینه سئو سایت و زمان ارتقا رتبه سایت خود هستید و می‌خواهید فروش هدفمندی در هر مرحله از رشد سایت خود داشته باشید، بهتر است سراغ کوچینگ سئو بروید و از یک کوچ کار بلد کمک بگیرید. امین محتوا اولین کوچ تخصصی سئو در ایران است و می‌توانید از تجربیات تیم حرفه‌ای آن در مسیر بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

هزینه‌ سئو سایت اصولا با نرخ دلار تعیین می‌شود و اغلب کارشناسان با سیستم پرداختی دلاری یا رمز ارزی مشارکت خود را اعلام می‌کنند. این مبالغ شاید در ابتدای مسیر کمی سنگین به نظر برسند اما در واقع سیستم سرمایه‌گذاری روی سئو، سرمایه‌گذاری میان مدت است و از یک جایی به بعد، سوددهی بالای سیستم آغاز می‌شود و تمام هزینه‌های قبلی را هم در طی مدت زمان مشخصی پوشش می‌دهد.

البته این در صورتی است که بدانید دقیقا قرار است در فرآیند بهینه‌سازی سایت چه کارهایی باید انجام دهید و چه تکنیک‌هایی مناسب کسب و کار و سایت شما است. امین محتوا اولین کوچ تخصصی سئو در ایران است و با توجه به اینکه تجربیات زیادی در خصوص اجرای پروژه‌های بزرگ داشته، با قاطعیت عنوان می‌کند که:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *