ایده های تبلیغاتی جالب برای انتخابات شورای دانش آموزی؛ از ائتلاف دانش آموزی و ایده شماره 2 حتما استفاده کنید.

برای انتخابات شورای دانش آموزی طرح‌ها و ایده های متفاوتی می‌توان ارائه داد. یکی از عوامل تأثیرگذار در پیروزی اعضای نامزد‌شده استفاده از ایده‌های تبلیغاتی جذاب برای انتخابات و تلاش برای جلب نظر سایر دانش‌آموزان است. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم تا چند ایده تبلیغاتی جالب و منحصر به فرد از تبلیغات دانش آموزان در شورای دانش آموزی مدارس کشور را ارائه دهیم تا با انتخاب هر یک از آن‌ها ضمن آشنایی با روش‌های تبلیغ در مدرسه، احتمال موفقیت خودتان را در انتخاب شورا افزایش دهید.

 

گفتنی است که، بهتر است به این نمونه‌ها فقط به عنوان پیشنهاد اولیه نگاه شود و دانش‌آموزان پس از الهام گرفتن از این طرح‌های تبلیغاتی با کمی فکر و خلاقیت به ایده‌های بسیار جذاب‌تری دست یابند. هم‌چنین باعث خوشحالی ماست که ایده‌های جذاب خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران رایاد به اشتراک بگذارید.

 

نمونه تبلیغاتی انتخابات شورای دانش آموزی

 

 

ائتلاف دانش آموزی؛ یک ایده منحصر به فرد برای برگزاری انتخابات در مدرسه

یکی از ایده‌های جالب تبلیغ در انتخابات شورای دانش آموزی که کمتر در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ائتلاف‌های دانش‌آموزی است. در این روش دانش آموزان از چند کلاس مختلف انتخاب شده و به ائتلاف‌های چند نفره تقسیم می‌شوند. سپس هر ائتلاف به صورت جداگانه اقدام به تبلیغ در میان دانش آموزان می‌کنند. روش کار در این ائتلاف‌ها بدین گونه است که اعضای هر ائتلاف ضمن تبلیغ روش‌ها و برنامه‌های خودشان، باید سعی کنند تا برای سایر اعضای ائتلاف نیز رأی جمع کنند. به این ترتیب، هر یک از اعضای ائتلاف تلاش می‌کنند تا برای هم‌گروهی خودشان نیز تبلیغ کنند.

 

با این روش بازده تبلیغات بالاتر رفته، هزینه تبلیغاتی برای هر یک از افراد کاهش می‌یابد و احتمال موفقیت اعضای کاندید در انتخابات شورای دانش آموزی نیز بالاتر می‌رود.

 

هم‌چنین ائتلاف‌بندی دانش‌آموزان باعث می‌شود تا بچه‌ها کارگروهی، مشورت و تعامل با هم‌دیگر را نیز تمرین کنند، برای حضور در انتخابات سطح استانی و کشوری در آینده آماده شوند و درگیری بیشتری با انتخابات پیدا کنند. لازم به ذکر است با این روش جذابیت انتخابات در مدرسه تا چندین برابر افزایش یافته و شور و هیجان زیادی در مدرسه ایجاد می‌شود.

 

 

 

نکات تکمیلی:

  1. با توجه به اینکه، مسئولین برگزاری انتخابات باید سهمیه هرپایه در شورا را از قبل مشخص کنند، بهتر است که اعضای ائتلاف از پایه‌های مختلف انتخاب شوند تا امکان رای‌آوردن اعضا بیشتر و بیشتر شود و هرکدام از اعضای ائتلاف بتواند رای دانش‌آموزان هم کلاسی و هم پایه‌ای خود را برای ائتلاف خود جمع کنند.
  2. با توجه به هیجان زیادی که ممکن است بعد از ائتلاف‌بندی و انتخابات در مدرسه به وجود آید، بهتر است تا مسئولین مدرسه در حین و بعد از برگزاری انتخابات به نامزدها آموزش‌های لازم را ارائه دهند تا رقابت کاملا سالم برگزار شود.

 

ایده‌های تبلیغاتی برای انتخابات شورای دانش‌آموزی

 

ایده تبلیغاتی شورای دانش آموزی دبستان

 

 

1. استفاده از مراسم صبحگاه و زنگ تفریح

مسئولین برگزاری انتخابات باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص را انجام دهند و به تمامی نامزدها زمان لازم برای صحبت در مورد برنامه‌های خود را بدهند. البته اگر ائتلاف بندی‌ها انجام شود، می‌توان برای هر ائتلاف زمان مشخصی در نظر گرفت.

صحبت کردن پشت میکروفون و در جمع علاوه بر اینکه می‌تواند به نامزدها کمک شایانی برای جمع آوری آرا کند، هم چنین اعتماد به نفس آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد و باعث تقویت مهارت ارتباط موثر در آن‌ها نیز می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که مسئولین مدرسه ( معاون پرورشی) باید قبل از مراسم به دانش‌آموزان مهارت‌های لازم برای سخنرانی را آموزش دهند تا ارائه برنامه‌ها با مشکلی مواجه نشوند، چرا که این مشکل می‌تواند تا مدت‌ها عواقب نامطلوبی به همراه داشته باشد و ترس زیادی از صحبت کردن در جمع در دل دانش‌آموز ایجاد کند.

 

سخنرانی شورای دانش آموزی

 

 

2. طراحی پوسترهای تبلیغاتی با محتوای جذاب

روش تبلیغاتی مرسوم دیگر استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است که در اکثر مدارس و انتخابات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است از قبل متصدیان برگزاری انتخابات مکان هایی را برای چسباندن این پوسترها مشخص کنند تا تمام محیط مدرسه توسط نامزدها اشغال نشود.
در ادامه چند نمونه از جمله‌هایی که نامزدها در تبلیغات خود می‌توانند از آن استفاده کنند را بیان می‌کنیم:

  • اگر می‌خواهید مدرسه‌ای نمونه داشته باشیم، به (نام کاندیدا) رأی بدهید.
  • خوشحالم که بهترین‌ها به من رأی می‌دهند: (نام کاندیدا)
  • بچه‌های امروز، دانشمندان فردا هستند: (نام کاندیدا)
  • سعی و تلاش برای داشتن مدرسه‌ای بهتر: (نام کاندیدا)
  • به من رأی بدهید تا تنوع اردوها بیشتر شود: (نام کاندیدا)
  • بیا و باغ امید مرا بهاری کن/محبتت را با رأی به من ثابت کن. رأی ما: (نام کاندیدا)
  • دوستان پرمهرم، ای تندیس‌های طراوت، ای آیه‌های بهار، ای عزیزان دل، ای آرزوهای شکفته، من در این انتخابات لطف رأی شما را می‌طلبم. مهرتان مدام و لطفتان مستدام. رأی شما: (نام کاندیدا)
  • بیا ز شوق محبت در طلیعه مهر/ ترانه‌ساز دل غمگسار هم باشیم. رأی من و شما: (نام کاندیدا)
  • کنون که بانگ صداقت ز لطف می‌آید/ بیا، بیا که در این دوره یار هم باشیم. رأی شما و یار شما: (نام کاندیدا)
  •  انسان‌های رشد یافته و کمال یافته در کارهایشان مشورت می‌کنند و این ویژگی از شدت تدبر و بیداری و هوشیاری آنان در امور است. رأی ما: (نام کاندیدا)
  •  ای نرگس‌های عاطفه، ای بنفشه‌های مهربانی، ای شبنم‌های پاک سحری، ای سوسن‌های سخن‌دان، ای غنچه‌های مهرپرور، ای روزنه‌های رشد، ای دوستان عزیز و محبوبم، نسیم بهاری رأی شما موجب رویش گل باغ مدرسه ماست.
  • حضور سبز و استوار شما در این انتخابات با رأی به (نام کاندیدا) پرصلابت و با طراوت باد.
  • باید با تلاش و کوشش به دریا رسید، مثل رود خروشان بود، مثل کوه بلند و سرافراز بود، باید تا اوج آسمان پرواز نمود، دلم می‌خواهد جوانه بزنم، پر از شکوفه شوم و فضای مدرسه را بهاری کنم.
  • فرشته گلم با گل رأی خود، مدرسه را گل‌باران کن. رأی من، رأی تو، رأی شما و رأی همه فقط: (نام کاندیدا)
  • با رای مثبت شما  می توانم اهداف شورای دانش آموزی را تحقق بخشم و شما، مدرسه و ایران عزیز را با یاری و همیاری شما سرافزار و سربلندتر نمایم.

 

نمونه‌های بالا جملاتی هستند که در مدارس مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در صورتی که شما نیز جملات این چنینی سراغ دارید، آنرا در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید، تا سایرین کاربران رایاد نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

انتخابات شورای دانش آموزی مدارس

3. استفاده از عکس نوشت های ساده و در عین حال خلاقانه

برای تبلیغات انتخابات لازم نیست همیشه به سراغ گز‌ینه‌های آماده برویم. گاهی لازم است از خلاقیت بچه‌ها استفاده کنیم و با کمترین هزینه به نتایج درخشانی برسیم.

مثلا برای اجرایی کردن این پیشنهاد کافی است کاغذها و بنرهایی که از مراسمات قبل در مدرسه مانده و دیگر قابل استفاده نیست را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و سپس از آن‌ها بخواهیم با اسپری، مداد رنگی، مداد شمعی و … طرح‌های تبلیغاتی ساده و در عین‌حال خلاقانه تولید کنند.

پیشنهاد ویژه : بعد از خواندن این مطلب، حتما مقاله “ تقویم اجرایی شورای دانش آموزی ” را نیز مطالعه کنید.

93 دیدگاه برای “ایده های تبلیغاتی جالب برای انتخابات شورای دانش آموزی؛ از ائتلاف دانش آموزی و ایده شماره 2 حتما استفاده کنید.

  1. درسا گلپور گفته:

    چرا من یک ایده خوب دارم حرف دلت یعنی کاری که واقها می خوای برای مدرست انجام بدی را بگو

  2. دانش اموز گفته:

    سلام من یه ایده جمله غیر تکراری و تاثیر گذار میخواهم برای تبلیغ کسی نداره؟🤔🤔🙂🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *