معرفی 14 بازی دخترانه تک نفره

گاهی کودکان مدت زیادی در خانه هستند و لازم است بتوانند تنهایی بازی کنند تا سرگرم شوند. بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده زیادی هستند که یک دختر‌بچه به‌تنهایی می‌تواند آنها را انجام دهد و لذت ببرد. تنها بودن به معنی بی‌تحرکی نیست. هر چند حضور یک همبازی جذاب است اما روش‌های مختلفی وجود دارد که یک کودک و بخصوص یک دختر‌بچه بتواند به راحتی بازی کند و سرگرم شود.

در ادامه مقاله چند بازی تک نفره دخترانه را توضیح داده‌ایم که می‌توانید آنها را در خانه و بیرون انجام دهید.

در ادامه مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

 بازی تک نفره دخترانه

 

بازی فکری دخترانه تک نفره

1.بازی با لگو

لگو یک بازی فکریست که خلاقیت کودک شما را تقویت می‌کند. این می‌تواند یک بازی تک نفره دخترانه و پسرانه باشد که مدت‌ها کودک شما را مشغول کند. کودک می‌تواند با قطعات لگو هرچه در ذهن دارد بسازد. برخی از لگوها ماهیت داستانی دارند و برای پرورش قوه تخیل کودک مفید هستند. در‌صورتی‌که توانایی مالی خرید این اسباب‌بازی‌ها را دارید گزینه بسیار مناسبی است.

2.نقاشی و رنگ کردن دفترهای نقاشی

نقاشی یک بازی دخترانه تک نفره محبوب است که می‌تواند کودک را مدت زیادی مشغول کند اکثر دختر‌‌بچه‌ها به نقاشی کردن علاقه دارند. می‌توانید ابزارهای مختلف نقاشی را تهیه کنید تا آنها بتوانند به راحتی نقاشی کنند. دفترهای نقاشی که طرح‌های مختلفی دارند و کودک باید آنها را رنگ کند روش مناسبی برای پرورش قدرت تخیل و ذهن کودک هستند تا به رنگ‌های مختلف اشیا فکر کند و همزمان سعی کند به بهترین نحو، تصویر را رنگ‌آمیزی نماید.

برای ایجاد تخیل و خلاقیت بیشتر می‌توانید این نقاشی را روی اشیای مختلف مثلا گلدان، کاشی یا سرامیک یا بوم انجام دهید. همچنین اجازه دهید آنها انگشتان خود را در رنگ بزنند و نقاشی کنند. کارهایی از این قبیل در پرورش خلاقیت دختر‌بچه‌ها تاثیر زیادی دارد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند یک بازی دخترانه یک نفره در خانه برای سرگرم کردن کودک محسوب شود.

 

3.بازی نقطه خط

این یکی از بازی‌های قدیمی است و حتی نسل گذشته هم این بازی را انجام می‌دادند. خط‌نقطه یک بازی فکری است که کودک می‌تواند به تنها یا چند نفری این بازی را انجام دهد. این بازی باعث افزایش تمرکز و سرعت عمل کودک می‌شود.

4.بازی رنگ ها

برای کودکان کم سن می‌توانید چند سبد بگذارید و روی هر کدام رنگ مخصوص سبد را با یک تکه پارچه بچسبانید. سپس از کودک بخواهید اسباب‌بازی‌هایی که همرنگ علامت روی سبد هستند داخل آن بیندازد. این بازی باعث افزایش دقت عمل کودک شده و بعلاوه می‌تواند مدتی او را سرگرم کند. در طی این بازی کودک رنگ‌های مختلف را خواهد شناخت.

 

بازی یک نفره دخترانه

 

برای خرید بهترین و جدیدترین بازی های فکری دخترانه و پسرانه مخصوص کودکان روی لینک ” بازی فکری کودکان “ کلیک کنید.

5.خمیر بازی

خمیربازی یکی از بازی‌های جذاب برای کودکان و بخصوص دختر بچه‌هاست است. یک دختر‌بچه به‌تنهایی هم می‌تواند با بازی با خمیر مشغول شود. خمیربازی یک بازی تک نفره دخترانه جذاب است. این خمیر را به صورت خمیرهای بازی از بازار بخرید یا آن را به‌سادگی با کمی آرد و آب درست کنید و خودتان رنگ کنید.

آنچه مهم است این است که حالت خمیری داشته باشد تا کودک بتواند با آن چیزی که در ذهن دارد را پیاده‌سازی کند. این بازی به بهبود قوه تخیل کودک کمک می‌کند. همچنین او یاد می‌گیرد چطور آنچه در ذهن دارد را به دنیای واقعی بیاورد.

 

بازی دخترانه تک نفره خانگی

1.تقلید صدای حیوانات مختلف

اگر کودک کم‌سن است میتواند با درآوردن صدای پرنده‌های مختلف مثل مرغ و خروس و گوسفند سرگرم شود. می‌توانید این رویه را وارد یک داستان خیالی کنید و از کودک بخواهید صدای حیوانات مختلفی که در داستان هستند را درآورد. این کار باعث می‌شود دقت کودک روی صداهای مختلفی که از موجودات مختلف می‌شنود بیشتر شود. بعلاوه جنبه سرگرمی بالایی دارد.

2.آب بازی

در هر خانه‌ای یک تشت آب و کمی آب پیدا می‌شود. کودکان کم‌سن از آب بازی لذت می‌برند و برایشان جذاب است. آب بازی باعث ایجاد حس آرامش و از بین رفتن تنش‌ها و فشارهای روانی کودک می‌شود. همچنین حس شادی بیشتری به او می‌دهد. آب بازی یک بازی دخترانه یک نفره در خانه برای کودک شماست.

 

بیشتر بخوانید: ایده بازی تک نفره پسرانه

 

بازی دخترانه یک نفره در خانه

 

بیشتر بخوانید: 19 ایده بازی با کودکانه در خانه

3.بازی تعادل

در این بازی می‌توانید از کودکتان بخواهید روی یک خط راست راه برود. برای جذابیت بیشتر می‌توانید موسیقی هم پخش کنید. در گام بعد از آنها بخواهید لی‌لی بروند. این کار را می‌توانید در جهت‌های مختلف مثلا لی لی روبه عقب یا به طرفین انجام دهید.

4.سایه بازی

درست کردن اشکال مختلف با دست و انداختن سایه آنها روی دیوار می‌تواند بازی سرگرم‌کننده‌ای برای بچه‌ها باشد. ایجاد سایه به شکل پرندگان یا حیوانات مختلف می‌تواند کودکان را سرگرم کند. برای هیجان‌انگیز‌تر کردن ماجرا می‌توانید از کودک بخواهید داستانی با شخصیت‌هایی که سایه آنها را روی دیوار ایجاد می‌کند بسازد و تعریف نماید. می‌توان گفت سایه‌بازی یک بازی یک نفره دخترانه جذاب برای دختران خلاق است.

بازی دخترانه تک نفره کامپیوتری

بازی‌های کامپیوتری جزو پرسود‌ترین صنایع هستند و طرفداران زیادی دارند. این بازی‌ها برای سنین مختلف و خانم‌ها و آقایان ساخته می‌شوند. برخی بازی‌ها برای هر دو گروه قابل استفاده‌اند. اما برخی بیشتر برای خانم‌ها یا آقایان جذاب هستند. در ادامه برخی از بهترین بازی‌های کامپیوتری سال های گذشته که برای دختران مناسب است را معرفی خواهیم کرد.

 

برای آشنایی با بازی هیجان‌انگیز تک‌نفره برای دختربچه‌ها و پسربچه‌ها کلیک کنید: ایده بازی تک نفره در خانه برای کودکان

 

بازی تک نفره دخترانه کامپیوتری

 

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های فکری 2021 برای کودکان و بزرگسالان

1.بازی Once Upon a Towe

این بازی هم برای اندروید و همiOS وجود دارد و می‌توانید آن را از اپ‌استورهای مختلف دانلود کنید. اگرچه این بازی، به تازگی معرفی شده اما محبوبیت زیادی پیدا کرده. این داستان درباره پرنسسی است که در محلی زندانی شده اما خودش دست به کار می‌شود تا نجات پیدا کند. بازی، فرآیند تلاش برای این نجات است. این بازی کمی هیجانی است و می‌تواند باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس کودک شود. همچنین یک بازی دخترانه یک نفره در خانه برای مشغول کردن کودکتان است.

2.بازی Plant Tycoon

این بازی درباره پرورش گیاهان است. در ابتدا چهار گلدان دارید که باید پرورش دهید و بفروشید. سپس باغبانی خود را توسعه دهید. این بازی بازی یک نفره دخترانه یک بازی فکری و مدیریتی است و بخاطر سبک خاص آن که با فضای گل‌و‌گیاه سروکار دارد می‌تواند برای دختران جذاب‌تر از پسران باشد.

3.بازی Layton’s Mystery Journey

این یکی از بازی‌های ماجراجویی است. در این بازی شخصییت اصلی داستان در لندن است و با حل مسائل مختلف به پدرش می‌رسد. در حین بازی باید معماهایی را حل کند. این بازی رایگان و برای اندروید 4.4 به بالا در‌دسترس است اما گاهی نیاز به پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد. اگر دخترتان به بازی های ماجرایی علاقه دارد این یک بازی دخترانه یک نفره در خانه برای اوست.

 

4.بازی Agent Alice

این یک بازی تک نفره دخترانه کارآگاهی است. نقش اصلی آن کارآگاهی به اسم آلیس است. در طی این بازی باید مجرمان را پیدا کنید. حتی بزرگسالان هم از این بازی لذت می‌برند. این بازی به صورت مرحله‌بندی است که برای ورود به هر مرحله باید مرحله قبل کامل شده باشد. همچنین روی اندروید 3/0/4 به بالا قابل اجراست.

5.بازی Monument Valley 2

این یک بازی معمایی است که محبوب کودکان است. طراحی جذاب و پر از جزییات دارد. داستان درباره مادر و فرزندی است که در یک قلعه زندگی می‌کنند. داستان به این صورت است که مادر و فرزند باید موانع را از سر راه خود برداند. اما این بازی دخترانه تک نفره رایگان نیست و باید خریداری کنید.

جمع بندی

بازی‌های کودکانه بازی‌های متنوعی هستند. آنها میتوانند فکری، گروهی، تک‌نفره، آرام، هیجانی و … باشند. ما در این مقاله به برخی از بازی یک نفره دخترانه مناسب منزل اشاره کردیم. هدف ما در این مقاله بازی‌های تک‌نفره مناسب دختران بوده است.

 

اگر قصد خرید بازی فکری های جدید مناسب برای کودکان و بزرگسالان را دارید به صفحه “بازی فکری “ مراجعه نمایید.

62 دیدگاه برای “معرفی 14 بازی دخترانه تک نفره

  1. بنده خدا گفته:

    سلام من یک دختر ۱۴ ساله هستم که یه برادر کوچیک تز از خودم دارم ولی حوصلم نمیشه باهاش بازی کنم و بازی های تک نفره رو ترجیح میدم حالا بازی معرفی کنین 🤲🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *