جذاب ترین بازی های گروهی برای نوجوانان+ آموزش بازی ها

اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهند. کارهایی که ما در اوقات فراغت انجام می‌دهیم، شخصیت ما را در ده سال آینده شکل می‌دهند. نداشتن برنامه مناسب ممکن است جنبه‌های دیگر زندگی یک نوجوان را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث ضرر و زیان شود. در نتیجه، ما به عنوان یک نوجوان یا والد یک نوجوان وظیفه داریم برنامه مناسبی برای اوقات فراغت خود یا فرزندمان بچینیم. همه می‌دانیم که بازی کردن، مخصوصا بازی های فکری و گروهی در هر سن و سالی پر از فایده است و خب، سن نوجوانی هم خارج از این قاعده نیست. در این مقاله قصد داریم مناسب ترین بازی های دورهمی برای نوجوانان را به شما معرفی کنیم.

 

تا انتهای این مقاله همراه رایاد باشید.

 

جذاب ترین بازی های گروهی برای نوجوانان-min

 

انواع بازی های رومیزی در سبک ها و ژانرهای مختلف برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده اند، برای مشاهده و خرید انواع بازی های رومیزی بر روی لینک بازی فکری بزرگسالان کلیک نمایید.

 

1- مافیا

مافیا چندان هم عجیب نیست اگر جزو اولین موارد بهترین بازی های گروهی برای نوجوانان باشد. چرا که اکثریت آن را بازی کرده‌اند و اگر هم بازی نکرده باشند، اسمش را شنیده‌اند.

این بازی یک بازی استدلالی است که به صورت گروهی انجام می‌شود. نقش های مختلفی در این بازی وجود دارند: شهروند- مافیا- دکتر- کارآگاه. البته گاهی نقش‌های بیشتری هم به بازی اضافه می‌شود که فقط در بازی های گروهی تعداد بالا امکان پذیر است. مثلا دندانپزشک، نانوا و …

در بازی فکری مافیا دو فاز شب و روز وجود دارد. مافیاها همیشه شب‌ها سر و کله‌شان پیدا می‌شود و درست وقتی که همه خوابند، یک شهروند را به قتل می‌‌رسانند.

دکتر باید شهروند را از مرگ نجات دهد و کارآگاه باید اعضای گروه مافیا را شناسایی کرده و با دلیل و برهان یکی یکی آنها را به شهروندها بشناساند.

 

2- آخرین ایستگاه

یک ایستگاه قطار دورافتاده کمتر پیش می‌آید که شاهد وجود آدم‌‌‌های جورواجور آن هم به صورت همزمان در خودش باشد. مخصوصا که این ایستگاه، ایستگاه آخر هم هست.

یک اتفاق‌هایی در حال رخ دادن است. مروان خان داخل قطار است و افرادی که در این ایستگاه قرار دارند، بعضی‌هایشان با او همدست‌اند و می‌خواهند او را فراری بدهند و بعضی‌هایشان می‌خواهند مطمئن شوند که او به تهران می‌رسد و سزای کارهایش را می‌بیند.

این که شما در این بازی چه نقشی داشته باشید و شاهد چه اتفاق‌هایی باشید در این بازی جذاب و هیجان انگیز معلوم خواهد شد.
این بازی به صورت گروهی انجام می‌شود و تعداد بازیکن‌ها می‌‌توانند بین 5 تا 12 نفر باشند.

برای کودکان مناسب نیست و برای نوجوان‌ها و بزرگسالان طراحی شده است.

اگر بالاتر از 16 سال سن دارید، قطعا طرفدار پر و پا قرص بازی فکری آخرین ایستگاه خواهید شد.

 

3- اولون

در بازی فکری اولون، ممکن است جزو سپاهیان نیکی باشید یا جزو سپاهیان پلیدی. در این بازی، ماموریت‌هایی وجود دارد که باید توسط سپاه نیکی به انجام برسند.

اگر سپاه نیکی بتواند سه ماموریت را به خوبی پشت سر بگذارد، برنده بازی خواهد شد و بالعکس، اگر سه ماموریت را با شکست مواجه کند، بازنده خواهد بود و این سپاه پلیدی خواهند بود که برنده بازی اعلام می‌شوند.

البته، سپاه شر از راه‌های دیگری هم می‌‌تواند برنده بازی شود. مثلا وقتی که هیچ گروهی برای به انجام رساندن ماموریت شکل نگیرد برنده بازی خواهد بود.

یا وقتی که مرلین را در پایان بازی به قتل برسانند هم دوباره برنده اعلام می‌شوند. مسلما کار هر دو سپاه سخت است و این که کدام یک قرار است برنده این میدان شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در طی این بازی کارتی با آنها مواجه خواهید شد.

 

بازی فکری کارتی از جمله بازی هایی هستند که با بیش از دو بازیکن بازی می شوند و به طور معمول از جذابیت بالایی برخوردار هستند. اگر به بازی کارتی علاقه مند هستید برای مشاهده و خرید انواع بازی فکری کارتی بر روی لینک بازی های کارتی کلیک کنید.

 

بازی فکری استوژیت-min

 

4- استوژیت

استوژیت یک بازی فکری معمایی است که خودش را به خوبی بین بهترین بازی های دسته جمعی برای نوجوانان جا کرده است. یک گروه 2 تا 8 نفره را حسابی سرگرم می‌کند و برای هر سنی مناسب است.

از 8 سال تا 99 سال. این به این معنی است که نوجوان‌ها می‌توانند آن را با سایر رده‌های سنی یعنی کودکان و بزرگسال‌ها هم بازی کنند و خوش بگذرانند.

کارت‌هایی با تصاویر محسورکننده وجود دارند که باید برای آنها یک داستان هوشمندانه روایت کنید و همچنین داستان‌های سایر بازیکن‌ها را هم کشف کنید.

برنده شدن در بازی فکری استوژیت نیازمند استعداد، تجربه، مهارت‌ ذهن‌خوانی و قدرت تخیل بالا است. کسانی که این ویژگی‌ها را دارا نیستند، می‌توانند با انجام این بازی آنها را در خود تقویت کنند.

 

5- نامیرا

هر بازیکن در نامیرا یک دسته کارت دارد. او باید با قدرت کارت‌هایی که در دست دارد یا کارت‌هایی که ندارد ولی مدعی است که دارد، کارت‌های سایر بازیکن‌ها را باطل کند.

همچنین باید سکه‌های بیشتری هم کسب کند. چون داشتن‌ سکه‌های زیاد به او در رسیدن به هدف بیشتر کمک می‌کند. اگر بتواند آخرین نفری باشد که کارت‌هایش باطل می‌شود برنده بازی است.

بازی نامیرا که از بهترین بازی فکری دورهمی برای نوجوانان است، در یک گروه 2 تا 10 نفره انجام می‌شود و انتخاب آن برای رده سنی بالای 12 سال یک کار هوشمندانه است. چون حتما عاشق آن خواهند شد.

 

6- پی شوم

بازی پی‌شوم بازی کارت‌های سیاه و سفید است. کارت‌های سیاه شامل سوالهایی هستند که جوابشان را باید با کارتهای سفید که کارت‌های پاسخ هستند جفت و جور کرد.

در ابتدای بازی به هر بازیکن 7 کارت داده می‌شود. کارت‌های سوال که همان کارتهای سیاه هستند هم به صورت دسته ای در وسط میدان به صورت برعکس قرار می‌گیرند.

در هر دور از بازی یک نفر داور می‌شود و یک کارت سیاه را برمی‌دارد تا سوال نوشته شده در آن را با صدای بلند برای سایر بازیکن‌ها بخواند. در کارت سوال یک یا دو جای خالی هست که باید توسط کارتهای سفید بازیکن‌ها پر شود.

کسی که بتواند بامزه‌ترین، خلاقانه‌ترین و جالبترین پاسخ را برای سوال بسازد، برنده آن دور از بازی است.

این بازی از بهترین بازی های دورهمی برای نوجوانان است و یک گروه 3 تا 12 نفره از نوجوان‌های بالای 15 سال را حسابی به خودش مشغول خواهد کرد.

 

یکی از پرطرفدارترین بازی های رومیزی بین نوجوانان بازی های فکری دورهمی و مهمانی هستند که به طور معمول با تعداد نفرات زیاد بازی می شوند، اگر به این سبک از بازی های رومیزی علاقه دارید بر روی لینک بازی های فکری دورهمی کلیک نمایید.

 

بازی فکری بالماسکه-min

 

7- بالماسکه

یک بازی فکری نقش مخفی بسیار عالی. اگر شما طرفدار بازی مافیا هستید ولی نیاز به کمی تنوع دارید، قطعا بالماسکه توجهتان را به خودش جلب می‌کند.

در این بازی افراد بسیاری در 13 نقش مختلف مثل دزد، قاضی، شاه، رعیت، ساحره و … در جشن بالماسکه حضور پیدا می‌کنید. باید بتوانید نقاب رقیب‌هایتان را بردارید و نقش‌ آنها را برملا کنید.

بازی فکری بالماسکه از بازی های دورهمی برای نوجوانان بالای 10 سال است که می‌توانند آن را در گروه‌های 2 تا 13 نفره اجرا کنند.

 

8- نارو

به نظر شما اگر چند دزد، آخر دزدی نتوانند پول‌ها را با رضایت بین خودشان تقسیم کنند چه می‌کنند؟ به نظر نمی‌رسد کسانی که به مال مردم تعرض می‌کنند به جان یکدیگر تعرض نکنند.

پس صد در صد یک کشت و کشتار هیجان‌انگیز رخ می‌دهد. اگر دلتان می‌خواهید در این هیجان شریک شوید، بهتر است به عنوان یک بازیکن در نقش یک دزد خشن دربیایید و تمام تلاشتان را بکنید که از شلیک همکارهایتان جان سالم به در ببرید و بیشترین سکه‌ را از آن خود کنید.

سبک بازی نارو شبیه به سبک همان فیلم‌های سینمایی‌ای نوجوان‌پسند است. پس مسلما آن را دوست خواهند داشت. این یک بازی مناسب برای نوجوان‌های بالای ده سال است. آنها می‌توانند این بازی را در جمع‌های 4 تا 8 نفره اجرا کنند و لذت ببرند.

 

بازی فکری رسام برای جوانان-min

 

9- رسام

بعضی مواقع، دورهمی‌های دوستانه نوجوان‌ها بیشتر از تعداد افرادی است که بتوانند در کنار هم یک بازی فکری گروهی را انجام دهند.

مثلا افراد یک کلاس را در نظر بگیرید که می‌خواهند ساعتی را به عنوان تفریح با هم بازی انجام دهند. چه بازی ای به آنها پیشنهاد می‌دهید؟ بازی رسام، بازی مناسب برای جمع‌‌های گروهی است.

این بازی را می‌توان هم یک نفره انجام داد و هم با یک گروه صد نفره! جالب است. نه؟

داستان این بازی از این قرار است که شما باید یک امپراطوری را با نقشه‌های دقیق و باکیفیتی که طراحی می‌کنید توسعه بدهید. بازیکن‌های این بازی باید برای طراحی یک نقشه کارآمدتر با هم رقابت کنند و عنوان بهترین نقشه‌کش را به خود اختصاص دهند.

این بازی برای سنین بالای ده سال طراحی شده است.

 

10- جنگل مخوف

بازی فکری جنگل مخوف، بازی‌ای مخصوص نوجوان‌های شجاع است که باید برای رهایی از جنگل موجودات مختلف، حیوانات، طلسم‌ها و نشانه‌ها را جمع‌آوری کنند و حتی از قدرت موجودهای فراطبیعی نیز استفاده کنند و راهشان را برای فرار به بیرون پیدا کنند.

این بازی را 2 تا 6 نفره می‌توان انجام داد. انجام این بازی معمولا به جوانان بالای 20 سال پیشنهاد می‌شود ولی با این حال از چالش‌برانگیزترین بازی های دورهمی برای نوجوانان بالای 14 سال نیز به حساب می‌آید.

 

بازی های بردگیم انواع و سبک های مختلفی دارند، شناختن انواع بازی های فکری و داشتن اطلاعات همه جانبه درباره ی آنها به شما کمک می کند تا یک انتخاب و خرید درست داشته باشید، لذا در این رابطه پیشنهاد رایاد به شما مطالعه مطلب راهنمای انتخاب بازی فکری می باشد.

1 دیدگاه برای “جذاب ترین بازی های گروهی برای نوجوانان+ آموزش بازی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *