چگونه بازی فکری در ویدیو کال بازی کنیم؟ بازی فکری در تماس تصویری

تا به حال نام بازی فکری در ویدیو کال به گوش شما خورده است؟

کرونا دیو دو سری که این روزها به جان خودمان و دورهمی‌هایمان افتاده است، خیلی چیزها را از ما گرفته است.

نمی‌توانیم به راحتی یکدیگر را ببینیم و نمی‌توانیم با خیال راحت چند ساعتی کنار همدیگر بنشینیم و تفریح کنیم و فقط راه ارتباطی‌مان شده است تماس‌های تصویری.

بیایید تا وقتی که اوضاع خوب بشود، گله و شکایت را کنار بگذاریم و نهایت تلاشمان را بکنیم تا بیشتر از طریق تماس تصویری با هم احساس نزدیکی کنیم.

ترفندهای مختلفی برای این که بتوانیم مدت زمان تماس تصویری با دوستان و نزدیکان را به بهترین شکل و لذت‌بخش‌ترین حالت پر کنیم وجود دارد.

می‌پرسید چی؟ تا به حال به اجرای بازی فکری در تماس تصویری فکر کرده‌اید؟ اگر نه، در این مقاله‌ همراه ما باشید چون می‌خواهیم به همین مسئله بپردازیم و یاد بگیریم که چطور بازی های رومیزی را آنلاین بازی کنیم؟

 

با رایاد تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

 

بازی فکری در تماس تصویری

 

وب کم خود را روشن کنید:

بله، کافی است وب کم خود را روشن کنید و پای تماس تصویری با بردگیمی‌هایی که می‌شناسید بنشینید. آن وقت می‌بینید که می‌شده چه استفاده‌هایی از این تماس های تصویری ساده داشت که خبر نداشتید.

اگر همه بازیکن‌ها نسخه فیزیکی بازی را داشته باشند، می‌توانند به راحتی تخته بازی را روی میزشان بگذارند و از نزدیک بازی را لمس کنند. فقط کافی است که در هر نوبت، نه تنها از جانب خودشان بلکه از جانب بازیکن‌های دیگر هم مهره بگردانند.

به این صورت، هر کس یک تخته جلوی رویش دارد با چند مهره که جایشان، در تمام تخته‌ها یکی است.

اگر همه نسخه‌ی فیزیکی بازی را ندارند چه باید کرد؟ خب، این اتفاق رایج‌تر است. چون معمولا گروه‌های دوستانه که اهل بردگیم هستند، بخاطر این که در کنار هم بازی می‌کنند چند تخته بازی تهیه نمی‌کنند.

یک تخته بازی دارند که با استفاده از آن گیم را شروع می‌کنند. در این صورت هم اصلا نگرانی‌ای وجود ندارد. هر کسی که نسخه فیزیکی بازی در اختیار اوست، به عنوان گرداننده بازی انتخاب می‌شود.

او هم به جای خودش و هم به جای دیگران باید مهره‌ها را بگرداند. اگر مهره‌ها باید با انداختن تاس جابه‌جا شوند، بهتر است هر بازیکن برای خودش یک تاس تهیه کند. در غیراینصورت همان گرداننده بازی میتواند از جانب کسانی که تاس ندارند، تاس بیاندازد.

 

البته که قبل از شروع بازی مورد نظر در ویدیو کال بهتر است تمامی بازیکنان بر نحوه بازی و قوانین آن تسلط داشته باشند تا بازی با کیفیت بهتری انجام شود.

 

لذا پیشنهاد رایاد به شما مطالعه و بازدید از صفحه آموزش بازی فکری می باشد.

 

 

بازی‌هایی که کارت‌های مخفی دارند:

بعضی از بازی‌ها وجود دارند که اجرای آنها با یک سری رمز و راز همراه است.

مثلا قرار است که یک نقش مخفی به واسطه یک کارت به کسی داده شود و خب، این بازی فکری در ویدیو کال را با کمی مشکل رو برو می‌کند.

تصور کنید که قرار است کارتی توسط یک بازیکن برداشته شود که نه گرداننده آن را ببیند و نه سایر بازیکن‌ها!

می‌توانید در همچین موقعیت‌هایی از دیگران خواهش کنید که چشمهایشان را ببنند و گرداننده هم با چشم بسته کارت را بردارد.

البته اگر همه اعضای گروه صادق باشند و این کار را انجام بدهند!

 

بیشتر بخوانید: بردگیم چیست؟

 

چه عواملی بازی فکری در تماس تصویری را جذاب‌تر می‌کنند؟

عوامل مختلفی روی کیفیت بازی فکری در ویدیو کال اثر دارد. مخصوصا وقتی که بازی فکری شما، رومیزی هم باشد.

از جمه این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بازی و تماس تصویری

 

1. هم گروهی‌ها:

زمانی که هم گروهی‌هایتان اهل بردگیم و بازی‌های گروهی باشند، قطعا بیشتر به شما خوش می‌گذرد. اگر در گذشته یک گروه بازی داشتید که همیشه با هم بازی می‌کردید، بهتر است آنها را دوباره دور هم جمع کنید.

دور هم جمع کردند افرادی که اهل بازی رومیزی نیستند و تا بحال آن را تجربه‌ نکرده‌اند زیاد توصیه نمی‌شود. کسانی که قبلا هیجان بازی را از نزدیک تجربه‌ کرده‌اند می‌توانند این هیجان را به صورت آنلاین هم تجربه کنند.

اما افرادی که تا به حال از نزدیک این بازی را انجام نداده‌اند به اندازه کافی از شکل نامتعارف بازی که حالا قرار است انجام بشود لذت نخواهند برد.

2. تعداد بازیکنان گروه:

هر چه تعداد بازیکن‌ها بیشتر باشد، ممکن است هرج مرج حین بازی بیشتر شود و لذت بازی کمتر. در ابتدا بهتر است افرادی که تماس تصویری را شروع می‌کنند تعداد کمتری باشند.

زمانی که مطمئن شدید قلق بازی رومیزی آنلاین دستتان آمده است، به تعداد بازیکن‌ها اضافه کنید. یاد دادن قلق بازی به یک نفر تازه وارد خیلی راحت‌تر است تا زمانی که همه ناوارد باشند و بخواهند به صورت تجربی آن را بدست آورند.

3. کیفیت دوربین:

کیفیت دوربین بازیکن‌ها بهتر است خوب باشد. مخصوصا گرداننده که قرار است از صفحه بازی فیلم بگیرد.

 

بازی و ویدئو کال

 

4. سرعت اینترنت:

علاوه بر کیفیت دوربین، سرعت اینترنت هم روی وضوع تصویر اثر دارد. نه تنها وضوح تصویر بلکه، زمان درست انتقال تصویر هم تحت تاثیر سرعت اینترنت منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید.

سرعت اینترنت هر کدام از بازیکن ها که خوب نباشد، اجرای بازی فکری در تماس تصویری واقعا جذابیت خود را از دست می‌دهد. ممکن است صدا یا تصویر یکی از بازیکن‌ها قطع شود و مجبور باشید تا اتصال دوباره صبر کنید.

خب، این اصلا خوش‌آیند نیست و در صورت بروز این اتفاق هیجان بازی به کل می‌خوابد.

 

کدام بازی‌ها برای ویدیوکال مناسب‌تر اند؟

همانطور که گفتیم، بازی‌هایی که دارای کارت مخفی هستند و رمز و رازهایی در روند بازی کردنشان وجود دارند ممکن است برای تماس تصویری مناسب نباشد.

در عوض، بازی‌هایی وجود دارد که باب دل تماس تصویری‌اند. از جمله آنها می‌توان به بازی فکری مونوپولی و کارکاسون اشاره کرد. اگر قبلا این بازی‌ها را انجام داده باشید به راحتی میتوانید بازی‌های دیگری مشابه روند این بازی‌ها را هم پیدا کنید.

 

برای مشاهده سایر بازی های رومیزی بر روی عبارت بازی فکری بزرگسالان کلیک نمایید.

 

بازی فکری در تماس تصویری

 

بازی‌های آنلاین شبیه سازی شده

اگر روش بازی با استفاده از تماس تصویری که تا اینجای مقاله گفتیم نتوانست شما را راضی کند، سری به Table Top Simulator بزنید. یک پک از بازی‌های رومیزی شبیه سازی شده که بهتر از آن را هیچ جایی نمی‌توانید پیدا کنید.

این بازی پیاده سازی شده با استیم، فضای بسیار خوب و مناسبی برای شما ایجاد کرده تا یک بازی واقعی به همان هیجان انگیزی اجرای بازی در دورهمی‌هایتان داشتید را تجربه کنید.

علاوه بر این برنامه، بازی های آنلاین دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از طریق گوگل پلی و بازار آنها را دانلود کنید و از آنها استفاده کنید.

 

آیا می دانید سایت بردگیم گیگ چیست؟ باهم بدانیم

کلام آخر

اجرای بازی فکری در هر جایی مفید است.

حتی اگر با استفاده از تماس تصویری باشد. بهتر است، به جای اینکه روزهای قرنطینه را همین طور بدون هدف بگذرانید دوستانتان را دعوت به بازی کنید.

شما چه روش‌های دیگری برای اجرای بازی فکری در ویدیو کال می‌شناسید؟ با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید تا دیگر خواننده ها بتوانند از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *