معرفی 10 بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودک؛ متناسب با سن و مهارت

یک هدیه که داخل یک جعبه کادو قرار داشته باشد، همان چیزی است که هر بچه‌ای را خوشحال خواهد کرد.مخصوصا اگر بداند که داخل جعبه کادو یک وسیله بازی است. تنها چیزی که می‌تواند این خوشحالی را پایدار نگه دارد این است که هدیه مناسب با سن و مهارت کودک باشد.
در غیر این صورت، یک ضدحال حسابی منتظر او است. ما در این مقاله 10 بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودکان معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که این بازی‌ها مناسب چه کودکانی، چه سن و سالی و چه مهارتی است.

 

با رایاد تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

بازی فکری مناسب هدیه دادن برای کودکان-min

 

1. کاپوچین

می‌گویند بازی فکری کاپوچین در هر رده سنی‌ای که انجام شود، هم لذت بخش است، هم هیجانی و هم پر از فایده! فرقی نمی‌کند کودکی 5 ساله باشد یا پیرمردی 99 ساله که کودک درونش هنوز هم به اندازه‌ی یک کودک 5 ساله پر از شور است و انرژی.

این بازی که برای سنین بالای 5 سال مناسب است، موجب افزایش قدرت تمرکز و سرعت عمل خواهد شد.

هدف این بازی این است که بتوانید در کمترین زمان ممکن، لیوانک‌های رنگی را طبق الگویی که در کارت‌ها به نمایش گذاشته شده بچینید و زنگ را زودتر از سایرین به صدا در بیاورید. به این صورت است که برنده بازی خواهید بود.

 

2. هدبند

هد بند بازی‌ای است شبیه به 20 سوالی‌ای که قدیم‌ترها خودمان بسیار آن را انجام می‌دادیم. این بازی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگترها هم جذاب و سرگرم‌کننده است.

هدبندهایی وجود دارد که باید روی پیشانی بازیکن‌ها قرار داده شوند. در هر نوبت، داخل هدبند یکی از بازیکن‌ها کارتی قرار داده خواهد شد و تایمی با یک عدد ساعت شنی برایش در نظر گرفته می‌شود.

او سوال می‌پرسد و سایرین با بله و خیر جواب او را می‌دهند. این که سوال‌های او چقدر حساب شده‌اند و چقدر می‌توانند به او در پیدا کردن کلمه‌ی روی کارت کمک کنند، تعیین می‌کنند که برنده این میدان خواهد بود یا بازنده!

هیجان داخل بازی همراه با چالش‌هایی که ذهن فرد را به بازی می‌گیرد باعث شده تا یک بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودکان باشد.

 

3. نیکیماک

بازی فکری نیکیماک یک بازی کارتی است و هم برای کودکان، هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان است و با هدف تقویت ریاضیات و قدرت حافظه طراحی شده است.

داستان بازی نیز جذاب است و کسی که در حال بازی است، نقش فرماندهی را دارد که باید با تمام قوای ذهنی‌اش، سیاره‌ی حشرات را از شر حشرات موذی و خرابکن نجات بدهد.

با هدیه دادن این بازی فکری نه تنها لحظاتی شاد را برای فرد هدیه گیرنده رقم می‌زنید؛ بلکه به او توانایی حل مسئله، تصمیم‌گیری سریع، ذهنی انعطاف پذیر و خلاق هدیه خواهید داد.

 

برای مشاهده و خرید انواع اسباب بازی فکری کودک تنها باید بر روی لینک بازی فکری کودکان کلیک نمایید.

 

بازی فکری کیدوکو

 

4. کیدوکو

بازی فکری کیدوکو بازی‌ای شبیه به بازی سودکو است؛ البته کمی شادتر و سبک‌تر. چرا که در این بازی، به جای اینکه با اعداد سر و کار داشته باشیم با رنگهایی شاد سر و کار داریم.

این بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودکان بالای 5 سال تا سن نوجوانی است و موجب می‌شود تا مهارت‌هایی همچون تصمیم‌گیری، دقت و تمرکز، قدرت حل مسئله در آنها بهبود یابد.

 

5. دو چشمی

بازی دوچشمی هم از آن دست بازی‌هایی است که می‌تواند به راحتی خودش را در لیست بازی فکری مناسب هدیه جای بدهد. برای کودکان بالای 5 سال گزینه‌ی مناسبی است و نوجوانان و بزرگسالان را نیز حسابی به خودش مشغول خواهد کرد.

لحظاتی سراسر خنده ایجاد می‌کند و در کنارش موجب تقویت هوش اجتماعی کودکان و بالا بردن قدرت تمرکز آنها نیز خواهد شد. به نظرم فرقی نمی‌کند که قرار است به کودکی بازیگوش هدیه بدهید یا به والدین او! این بازی قطعا خانه‌ی آنها را شاد خواهد کرد.

 

6. زنبورک

تا اینجا، بیشتر بازی‌هایی را معرفی کردیم که برای کودکان 5 سال به بالا مناسب بود. زنبورک را ولی می‌توان به کودکان 4 ساله هم هدیه داد.

چرا که یک بازی فکری کودکان و متناسب با سن و مهارت‌های آنها هست. باعث می‌شود تا حافظه‌ی آنها بهتر شود و تمرکزشان نیز بالا برود. بازی شامل 6 کندو، 36 کارت و 6 زنبورک رنگی بامزه است که باعث می‌شود، کودکان با اشتیاق بیشتری دل به بازی بدهند.

 

بازی فکری جفت و جور

 

7. جفت و جور

بازی کارتی جفت و جور، همانطور که از نامش پیداست داستان جفت کردن کارت‌هایی است که در دست بازیکن‌ها قرار دارد با کارت‌هایی که در وسط بازی قرار گرفته‌اند!

کسانی که کارت‌های داخل دستش را زودتر جفت نماید و تمامشان کند برنده بازی است. البته قابل ذکر است که این بازی یک بازی سرعتی به حساب می‌آید و بیشتر به مزاج نوجوان‌ها و بزرگسال‌ها سازگار است تا کودکان.

اگر کودکی که شما قصد دارید هدیه را به او بدهید نزدیک به سن نوجوانی است، مسلما از این بازی پر از تکاپو و هیجان خوشش خواهد آمد.

 

8. بزنگاه

بزنگاه بازی پرهیاهویی است که برای هدیه دادن به کودکان بالای 5 سال انتخاب به جایی است. از یک عدد زنگ و 90 تا کارت تشکیل شده که این کارت‌ها دارای سه مشخصه عدد، رنگ و شکل دور دایره هستند.

زمانی که دو کارت در یک مشخصه با هم مشابه باشند و بازیکن‌ آنها را ببیند، می‌تواند زنگ را به صدا در بیاورد. خوب دیدن همان مهارتی است که به خوبی در این بازی تقویت می‌شود و در سایر وجهه‌های زندگی نیز بسیار به کار می‌آید.

 

9. تردست

بازی تردست یکی دیگر از انواع بازی فکری مناسب هدیه دادن است که به راحتی 2 تا 4 نفر را دور هم جمع می‌کند و لحظات شادی برایشان رقم می‌زند.

برای افزایش قدرت و تمرکز و یادگیری رنگ‌ها و ترتیب بسیار مناسب است. خبر خوب این که شما می‌توانید این بازی را به کودکان 3 ساله نیز هدیه بدهید و مهارت‌های آنها را بهبود ببخشید.

البته این خبر به این معنی نیست که کودکان بزرگتر، نوجوان‌ها و بزرگسالان نمی‌توانند از آن لذت ببرند. به این معنی است که تردست به راحتی می‌تواند فضایی شاد و دوستانه برای بزرگترهایی که می‌خواهند سرگرمی مشتری با بچه‌های کوچکتر داشته باشند فراهم کند و به عبارتی در دسته بازی فکری بزرگسالان نیز قرار می گیرد.

 

انواع بازی های فکری در سبک های متنوع به بازار عرضه می شوند که گزینه ی خوبی برای سپری کردن اوقات فراغت هستند برای دسترسی به انواع بازی های فکری بر روی لینک خرید بازی فکری کلیک کنید.

 

بازی فکری دو کارتی

 

10. دوکارتی

بازی دوکارتی یک بازی فکری دورهمی و خانوادگی است. حالا اگر در بین اعضای خانواده یک کودک هم وجود داشته باشد نور علی نور خواهد شد.

چرا که اکثر اعضای خانواده به دنبال راهی هستند که با سایر اعضای خانواده فارق از توجه به اینکه چه سن و سالی دارند سرگرمی‌های مشترک پیدا کنند و پیدا کردن این سرگرمی وقتی پای یک کوچولوی بازیگوش هم در میان است بسیار سخت است. بازی دوکارتی این مشکل را حل کرده است.

بازیکنی که بتواند با سرعت عمل، کارت بیرون آمده از بین کارت‌ها را با یکی از شکل‌های روی صفحه تطبیق بدهد، کارت را برای خودش برمی‌دارد.

در نهایت هم کسی که بیشتری کارت را از آن خود کرده باشد برنده بازی است. در طی این بازی مهارت‌های مطابقت و قدرت حافظه تا حد قابل قبولی تقویت خواهد شد.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به نوعی لیست راهنمای خرید بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودکان را برای شما تهیه کنیم. 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

شما هم می توانید برای ما از تجربه های خرید بازی فکری برای هدیه دادن خودتان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *