17 مورد از بازی های گروهی خنده دار برای آفریدن لحظات شاد!

بازی های گروهی خنده دار باعث افزایش شادابی و داشتن روحیه خوب در جمع خانواده و دوستان می‌شوند. در این مقاله از رایاد قصد داریم 17 بازی گروهی خنده دار را به شما معرفی کنیم. با بازی‌ها آشنا شوید و آن‌ها برای جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر شدن دورهمی‌هایتان به کار بگیرید.

تا انتهای مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

بهترین بازی های گروهی خنده دار

1.پی شوم

یکی از بهترین نمونه‌های بازی گروهی در منزل پی شوم است. پی شوم از بازی های خنده دار در خانه است که ماهیت فکری و کارتی دارد و باید به صورت گروهی (حداقل 4 نفر) انجام شود. مدت زمان آن نیز می‌تواند از نیم تا یک ساعت طول بکشد. بازی پی شوم برای افراد بالای 15 سال مناسب است.

در پی شوم، بازیکنان باید در برابر پرسش مطرح‌شده در بازی پیشنهاداتی ارائه دهند. این پیشنهادات می‌تواند عجیب و خنده‌دار باشد. میزان جذابیت بازی به خلاقیت بازیکنان بستگی دارد.

اجزای بازی فکری خنده دار پی شوم این‌ها هستند:

  • دفترچه قوانین بازی
  • کارت سوال
  • کارت جواب
  • کارت سفید
  • گیره

پی شوم از بازی های گروهی خنده دار است که ضمن سرگرمی و جذابیت، می‌تواند در افزایش مهارت‌های ارتباطی، اطلاعات عمومی و خلاقیت مؤثر باشد.

 

اگر به دنبال بازی های جالب و مهیج برای دورهمی های دوستانه و مهمانی های خانوادگی خود هستید تا اوقات خوشی را سپری کنید بر روی لینک “ بازی فکری دورهمی ” کلیک کنید.

2.لپُف

بازی لپف از بازی های گروهی خنده دار است که بازیکنان را به یک چالش جذاب می‌کشد: کاری شبیه حرف زدن با لپ بادکرده! بازیکنان این بازی که باید چهارنفر یا بیشتر باشند، دو گروه می‌شوند. برای هیجان انگیز‌تر شدن بازی دست کم شش نفر بازیکن لازم است. بهتر است بازیکنان آن بالای دوازده سال باشند. این بازی در دو مدل ساده و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

این بازی در دو مدل ساده و حرفه‌ای ارائه می‌شود. اجزای آن از این قرارند:

  • کارت‌های بازی حاوی کلمات (تعداد کارت‌ها در مدل ساده 72 عدد و در مدل حرفه‌ای 144 عدد است.
  • کارت‌های امتیاز
  • ساعت شنی
  • ابزار‌های دهان بازکن کوچک و بزرگ
  • نگهدارنده زبان

در این مدل از بازی های گروهی خنده دار، دهان بازیکن به وسیله ابزارها باز نگه داشته می‌شود. او باید سعی کند کلمه روی کارت انتخاب شده را بیان کند و هم‌گروهی‌هایش حدس بزنند چه می‌گوید. تعداد حدس‌های درست میزان امتیازها را تعیین می‌کند و هرگروه که امتیاز بیشتر داشته باشد، برنده است.

 

بازی های گروهی خنده دار

بیشتر بخوانید: بازی های فکری دهه 60

3.شکلک

از دیگر بازی های فکری دورهمی خنده دار شکلک است. برای این بازی نیاز به دو تا شش نفر بازیکن داریم که می‌توانند از چهارسال به بالا باشند.

اجزای این نمونه از بازی های فکری خنده دار این‌ها هستند:

  • راهنمای بازی
  • کارت‌های تصویری (33 عدد)

خوبی بازی شکلک به این است که محدودیت سنی چندانی ندارد و از کودک، نوجوان، بزرگسال و سالمند می‌توانند آن را بازی کنند. زمان هر دور بازی شکلک پانزده دقیقه است ولی هرگز تصور نکنید که به یک دور بازی قناعت می‌کنید.
بازی شکلک به پرورش ادراک دیداری، مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و خلاقیت کمک می‌کند.

این بازی در تقویت حافظه نیز مؤثر شناخته شده است. به همین دلیل می‌تواند برای تمام رده‌های سنی مفید باشد. کاربران امتیاز بالایی به این بازی داده‌اند و آن را توصیه کرده‌اند.

4.سوژه

بازی سوژه یکی دیگر از بازی های گروهی خنده دار است که می‌توانید در جمع خانواده و فامیل یا با دوستان بازی کنید. بازیکنان سوژه می‌توانند افراد دوازده ساله به بالا باشند. برای این بازی تعداد سه تا هشت بازیکن لازم است. هرچه تعداد بیشتر باشد، بر جذابیت بازی سوژه می‌افزاید.

قطعات موجود در جعبه بازی سوژه این موارد هستند:

  • دفترچه راهنما
  • صفحه بازی
  • کارت اسامی
  • مهره در 8 رنگ مختلف
  • تاس
  • کارت‌های سوال (100 عدد)
  • ژتون رأی در 8 رنگ مختلف

افراد باید اسم خود را مقابل رنگ انتخابی خود در کارت اسامی بنویسند. کارت‌های سوال طی مراحل بازی خوانده می‌شوند. سوژه یعنی کسی که سوال درباره او مطرح شده است. برای پاسخ به سوالات از ژتون‌های رأی استفاده می‌شود. امتیاز مربوط به اکثریت آرا است. هدف این بازی سنجش این است که تا چه حد شناخت درستی از سوژه وجود دارد و درباره او به سوالات پاسخ درست داده می‌شود.

سوژه بازی بسیار جذابی است که در مهارت‌های ارتباطی و شناخت بیشتر افراد تأثیر دارد.

 

بازی های فکری خنده دار

بیشتر بخوانید: بازی های فکری ترسناک

5.هدبند

از دیگر بازی‌های فکری خنده دار که برای گروه سنی 4 سال به بالا مناسب است و می‌توان آن را تقریبا در هر جمعی بازی کرد، هدبند است. تعداد بازیکنان آن می‌تواند از دو تا شش نفر متغیر باشد.

اجزای بازی هدبند شامل موارد زیر است:

  • عدد هدبند
  • کارت‌های بازی
  • مهره‌ها
  • ساعت شنی
  • سکه های امتیاز

بازی هدبند باید کارت‌ها به شکلی که تصویرشان دیده نشود روی میز قرار داده شوند. به هر نفر از بازیکنان برحسب تعداد نفرات، سکه‌های امتیاز داده می‌شود. بازیکنان هدبندها را می‌بندند و یکی از بازیکنان کارت‌های تصاویر را روی هدبند‌ها قرار می‌دهد.

هیچ بازیکنی نباید تصویر کارتی را که روی هدبند خودش قرار داده شده ببیند. ساعت شنی برگردانده می‌شود و بازیکن فرصت دارد تصویر کارتی که روی پیشانی‌اش قرار دارد، حدس بزند.

اگر بازیکن بتواند قبل از به پایان رسیدن زمانش تصویر را حدس بزند، می‌تواند یک سکه بپردازد و کارت دیگری را بردارد. هدف بازی اتمام سکه‌ها است و هرکس سکه‌هایش زودتر تمام شود، برنده است.

6.اپتیکال

اپتیکال از دیگر بازی های خنده دار در خانه دو نفره است. اپتیکال محدودیت سنی خاصی ندارد. بازیکنان می‌توانند کودک، نوجوان یا بزرگسال باشند.

  • راهنمای بازی
  • عینک با سه جفت عدسی در رنگ‌های مختلف سبز، آبی و زرد
  • کارت‌های بازی شامل 44 عدد
  • کارت‌های عینک شامل 6 عدد
  • تاس رنگی
  • ساعت شنی
  • توکن امتیاز 25 عدد 1 امتیازی و 15 عدد 5 امتیازی
  • مداد

در بازی اپتیکال هر بازیکن باید با توجه به قوانین بازی، یک کلمه را نقاشی کند. به این صورت که تاس می‌اندازد. یک کارت برمی‌دارد و بدون آن‌که بازیکن مقابل کارت را ببیند، کلمه‌ای را که همرنگ تاس است، نگاه می‌کند. سپس کارت را کنار می‌گذارد.

عینک را با لنز رنگی روی چشم خود می‌گذارد و ساعت شنی را برمی‌گرداند. در مدت زمانی که دارد، سعی می‌کند کلمه‌ای را که دیده است، نقاشی کند. سپس آن را جلوی سایر بازیکنان می‌گیرد تا آن را حدس بزنند.

 

بازی های خنده دار در خانه

بیشتر بخوانید: بهترین بازی فکری کارتی ایرانی

7.آرینا

بازی دیگر از مجموعه بازی های گروهی خنده دار، آرینا است. بر اساس آنچه روی جعبه آرینا می‌بینیم، این بازی مناسب دوازه ساله به بالا دانسته شده است. اما گمان می‌رود بچه‌هایی با سن کمتر که توانایی خواندن دارند هم بتوانند آن را بازی کنند. مدت زمان تعریف‌شده برای این بازی نیم ساعت است. البته با توجه به هیجان‌انگیزی بازی می‌توان مدت‌زمان بیشتری برای آن در نظر گرفت.

جعبه‌گشایی این بازی با قطعه خاصی که دارد شما را شگفت‌زده می‌کند. اجزای بازی آرینا عبارت‌اند از:

  • یک زنگ
  • کارت‌هایی با علامت فلفل قرمز
  • کارت‌های ساده

نحوه بازی به این صورت است که یک نفر سوالاتی را از روی کارت ساده می‌خواند و نفر دیگر باید آن‌ها را بدون پاسخ «بله» و «خیر» جواب دهد. اگر بازیکن به هر ده سوال روی کارت به شکل صحیح جواب دهد، زنگ را می‌زند و صاحب کارت می‌شود. در غیر این صورت کارت به پرسش‌گر تعلق دارد.

در کارت‌هایی که فلفل قرمز دارند، بازی هیجانی‌تر می‌شود. به این شکل که بازیکن باید علاوه بر پاسخ‌دادن به سوالات، پاسخ سوالات قبلی را نیز به آن‌ها بچسباند.

8.گوش به زنگ

گوش به زنگ یک بازی گروهی خنده دار است که می‌توانید با آن در کنار خندیدن و داشتن لحظات شاد، دقت و تمرکزتان را افزایش دهید.

این بازی کارتی است و یکی از اجزای آن زنگ است. هر بازیکنی که نوبتش رسیده، یک کارت را برمی‌گرداند. هدف بازی سرعت تشخیص و عمل است. بازیکنی که متوجه می‌شود، کارت برگردانده شده مشابه کارت خودش است، باید زود زنگ را بزند.

 

بازی های خنده دار در خانه

9. زد و بند

از دیگر بازی های خنده دار در خانه می‌توان به زد و بند اشاره کرد. این بازی گروهی است و تعداد بازیکنان می‌تواند 4 تا 8 نفر باشد. روش این بازی بلوف‌زنی است. هر بازیکن باید طوری بلوف بزند که برای بقیه بازیکنان باورکردنی باشد.

بازی بلوف‌زنی داستانی هم دارد. بازیکنان در نقش دزدان و غارتگرانی هستند که خزانه شهر را به غارت برده‌اند و قصد تقسیم غنایم را دارند. هریک از بازیکنان سعی دارد با بلوف زدن رئیس را برکنار کند و غنیمت بیشتری به دست آورد.

10. نقاشی با چشم بسته

یکی دیگر از بازی های خنده دار در خانه، نقاشی با چشم بسته است که تمام رده‌های سنی می‌توانند آن را بازی کنند. برای این بازی می‌توانید از تخته استفاده کنید. اما اگر در دسترس نداشتید، قلم و کاغذ هم کافی است. همچنین یک چشم‌بند یا دستمال برای بستن چشم‌ها نیاز است.

بازیکنان می‌توانند برای بازیکنی که می‌خواهد نقاشی کند، موضوع تعیین کنند. سپس چشم‌های او را ببندند و او شروع به نقاشی کند. در پایان خوب است تصویر نقاشی‌ها را ثبت کنید تا یادگاری بماند.

11. حقیقت یا شجاعت

از دیگر بازی های گروهی خنده دار (که البته گاهی هم ترسناک می‌شود!) بازی حقیقت یا شجاعت است. البته این یک بازی قدیمی است که آن را بیشتر با نام جرأت-حقیقت می‌شناسیم. در این بازی دسته جمعی تعداد افراد چندان مهم نیست اما باید بیش از سه نفر باشد. بازیکنان دور هم می‌نشینند و یک بطری را روی زمین را روی میز می‌چرخانند.

پس از ایستادن باید دید سر بطری به سمت کیست؟ او باید بین حقیقت و شجاعت یکی را انتخاب کند. طرف مقابل از او سوال می‌کند و سپس او بر اساس انتخابی که کرده پاسخ راست (حقیقت) را می‌دهد یا از پاسخ داددن امتناع می‌کند (شجاعت). اگر انتخاب او شجاعت باشد، باید هر مجازاتی را که سوال‌کننده برایش در نظر گرفته بپذیرد و کاری که خواسته انجام دهد.

 

بازی های گروهی خنده دار

 

12. حق نداری بخندی

بازیکنان در این بازی گروهی خنده دار به صورت دایره‌ای می‌نشینند. هر بازیکن که نوبتش می‌شود باید به نفر کناری خود نگاه کند و بخندد تا او را به خنده بیندازد. نفر مقابل باید تمام تلاشش را بکند که نخندد. اگر بخندد، بازنده است. برنده نهایی کسی است که اصلا نخندد و تا پایان بازی حذف نشود.

13. اسم‌بازی

در این بازی حضور ذهن و سرعت، حرف اول را می‌زند. هرچه تعداد بیشتر باشد، بازی جذاب‌تر است. نفر اول بازی یک اسم را می‌گوید و هر کس که نوبتش می‌شود، باید اسمی بگوید که با حرف پایان اسمی که نفر قبلی گفته است، شروع شود. جذابیت بیشتر این بازی وقتی است که برای بازی موضوع تعیین شود. مثلا بازی را محدود به نام هنرپیشه‌ها، بازیکنان فوتبال، اسم حیوانات، اسم فیلم‌ها و … کنید.

14. نقطه‌بازی

از جمله بازی های خنده دار در خانه دو نفره نقطه بازی است. در این بازی روی یک برگه تعدادی نقطه منظم رسم می‌شود. بازیکنان باید به نوبت نقاط را دو به دو با یک خط به هم وصل کنند. وقتی یک بازیکن بتواند با 4 خط یک چهارگوش (خانه) تشکیل دهد، نام خود را در آن می‌نویسد.

در پایان بازی، خانه‌های هرکس شمرده می‌شود و کسی که خانه‌های بیشتری را تصاحب کرده، برنده است.

 

بازی های خنده دار در خانه دو نفره

 

15. جمله‌سازی

این بازی خنده دار در خانه دونفره یا گروهی است. یکی از بازیکنان سه کلمه کاملا بی‌ربط به بازیکن دیگر می‌گوید و او باید سعی کند با آن‌ها جمله‌ای معنادار بسازد. به نفر بعدی سه واژه دیگر گفته می‌شود. او باید علاوه بر تکرار جمله نفر قبل، جمله جدید خود را نیز بسازد و اضافه کند.

سرعت عمل و حضور ذهن در این بازی مهم است. هرچه بازی پیش می‌رود، جملات بی‌ربط بیشتری قطار می‌شوند و ماجرای مضحکی می‌سازند. همچنین سوتی‌ها بیشتر می‌شود و هیجان بازی بالا می‌رود.

16. بگو چیه؟

در این بازی، تعدادی شیء داخل یک سبد ریخته می‌شود. روی آن پوشانده می‌شود. هر بازیکنی که نوبت اوست باید یک شیء را انتخاب کند و با لمس آن بگوید که چیست. حدس‌های اشتباه این بازی را تبدیل به یک بازی گروهی خنده دار می‌کند.

17. داستان‌سرایی

این بازی صورت پیشرفته‌تر و هنرمندانه‌تر جمله‌سازی است. در این بازی، نفر اول یک جمله می‌گوید و نفر بعدی باید جمله او را به صورت هدفمند با جمله دیگری تکمیل کند. بازیکنان به همین صورت ادامه می‌دهند و جملات را به یک داستان تبدیل می‌کنند. داستان می‌تواند رویکرد کمدی پیدا کند.

سخن پایانی

هفت نمونه از جذاب‌ترین بازی‌های فکری خنده دار را به شما معرفی کردیم. حتما با وجود این بازی‌های متنوع، سرگرم‌کننده و شادی‌بخش دیگر سکوت بر هیج خانه‌ای حکم‌فرما نخواهد بود. تا به حال کدام‌یک از این بازی ها را امتحان کرده‌اید؟ آیا بازی جذاب دیگری سراغ دارید که به ما معرفی کنید؟ در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

12 دیدگاه برای “17 مورد از بازی های گروهی خنده دار برای آفریدن لحظات شاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *