معرفی بهترین برند های بازی فکری و اسباب بازی

حتما شما هم تا به حال درباره محبوبیت بازی‌های فکری رومیزی در بین نسل هزاره چیز‌هایی شنیده‌اید؟ با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی، تمام زندگی ما دچار تحول شده است. اما از گذشته تا کنون بازی‌ و اسباب‌بازی‌ها محبوبیت خود را در بین بزرگسالان و کودکان از دست نداده‌اند. شاید اگر نگاهی به برند های بازی فکری و اسبا‌ب‌ بازی بیندازید، متوجه شوید که تعداد زیادی از این برندها ایرانی هستند. در این مطلب از رایاد قصد داریم درباره بهترین شرکت‌ های سازنده اسباب ‌بازی و بازی‌ فکری صحبت کنیم.

 تا انتهای این مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

معرفی ۴ شرکت برتر ایرانی تولیدکننده بازی های فکری

بیشتر والدین به دنبال بازی فکری برندهای غیر ایرانی هستند و فکر می‌کنند کیفیت قطعات بازی‌های فکری غیر ایرانی بهتر از ایرانی است، اما این تفکر اشتباه است. تولیدکننده بازی فکری ایرانی معمولا در تلاش است تا بازی را طراحی و تولید کند که به فرهنگ ما نزدیک‌تر باشد، هم‌چنین برای کودکان و بزرگسالان فواید زیادی داشته باشد. در ادامه به معرفی معروف‌ترین تولید کننده بازی‌ فکری ایرانی می‌پردازیم.

 

 برند های بازی فکری و اسباب بازی

 

برند هوپا

هوپا یکی از برند های بازی فکری و اسباب بازی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است. از معروف‌ترین بازی‌های فکری این شرکت می‌توانیم به رام و دیس، پایاپای، جالیز، دژ، استوژیت، سفالگر، شیمیاگران، پی‌شوم، پاتک و Nikimaak اشاره کنیم.
برای اینکه بتوانید برند هوپا را بهتر بشناسید و با هدف این برند که پرورش خلاقیت و مهارت کودکان است، آشنا شوید، درباره چند بازی معروف برند هوپا صحبت می‌کنیم.

1.بازی فکری رام و دیس

برند هوپا، یکی از تولیدکنندگان بازی فکری است که بازی فکری رامودیس را طراحی و تولید کرده است. شما می‌توانید رام و دیس را در گروه‌های ۲ تا ۶ نفره بازی کنید. یادگیری این بازی بسیار ساده است و برای کودکان بالای ۶ سال مناسب است.
در این بازی همه‌ی بازیکنان تعدادی کارت گوسفند، گرگ و سگ نگهبان دارند.

شما باید به کمک مهارت ذهن‌خوانی تلاش کنید تا از گوسفندان خود محافظت کنید و به جای آن گوسفندان بازیکنان دیگر را شکار کنید. تقویت مهارت تصمیم‌گیری و حافظه از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی فکری است.

2.پایاپای

پایاپای یکی دیگر از محصولات برند هوپا است. کودکان به کمک این بازی می‌توانند مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند. در این بازی باید سرعت‌العمل زیادی داشته باشید. پس اگر بازی‌های سرعتی را دوست دارید، حتما اقدام به خرید این بازی کنید.

3.بازی سفالگر

سفالگر یک بازی کاملا ایرانی است که توسط برند هوپا طراحی و تولید شده است. شما در این بازی می‌توانید مثل یک استاد ماهر، ظرف‌های سفالی را بسازید و با سایر سفالگران رقابت کنید.

 

 تولیدکنندگان بازی فکری

 

برند دورهمی

دورهمی یکی از شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های فکری است که در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده است. آخرین ایستگاه، اسم‌فامیل بازی، بازی فکری شب مافیا، شارلاتان، ژاندارمری، زار، شاه، دزد و وزیر و دوخان از جمله بازی‌های معروف این برند هستند.

بازی فکری زار

یک بازی محبوب برای تمام کسانی است که به بازی‌های مافیایی و نقش مخفی علاقه دارند. شما به کمک این بازی می‌توانید مهارت تصمیم‌گیری، اعتماد به نفس و خلاقیت خودتان را افزایش دهید.

برند بازیتا

این روزها والدین به دنبال بهترین سرگرمی‌ برای کودکان خود هستند، بازیتا یکی از برند های بازی فکری و اسباب بازی در ایران است. بازی‌های فکری قایم موشک بازی، پانتومیم، تردست، تیزبین، تیک تیک و گوش بزنگ از شناخته‌ترین و بهترین بازی‌های شرکت بازیتا هستند.

بازی دو چشمی

بازی دو چشمی یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار بازیتا است. تقویت مهارت دیداری، تمرکز و سرعت از ویژگی‌های مهم بازی دو چشمی است. در این بازی کسی برنده است که بتواند زودتر از سایر بازیکنان شکل درست را حدس بزند

برند نهالک

برند نهالک یکی دیگر از برند های بازی فکری و اسباب بازی برای کودکان و نوجوان است. نهالک فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است. بازی‌های فکری مانند جشن تولد، یوگا، بازار تبریز، آبینوس، گنج‌های پنهان لوتوس، چشمک، جفت و جور، دوجین و رییس قبیله توسط برند نهالک طراحی و تولید شده‌اند.

بازی فکری یوگا

به کمک این بازی، کودک شما می‌تواند انواع حرکات ورزشی را انجام دهد و با ورزش یوگا آشنا شود.

 

شرکت های سازنده اسباب بازی

 

بیشتر بخوانید: 17 ایده بازی های پرتحرک برای کودکان

 

معروف ترین برندهای تولید کننده اسباب‌ بازی در جهان

اسباب‌بازی‌ها نقش مهمی در زندگی تمام کودکان امروز و دیروز داشته‌اند. همانطور که می‌دانید اسباب‌بازی‌ها در مدل‌ها‌، رنگ‌ها و سایز‌های مختلف تولید می‌شوند و همه آنها ویژگی یکسانی ندارند. از طرفی شرکت ‌های سازنده اسباب‌بازی زیادی در سراسر دنیا هستند که این اسباب‌بازی‌ها را برای گروه سنی خاصی تولید می‌کنند. در این قسمت به ۲ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

شرکت Lego

احتمالا همه‌ی شما نام لوگوهای دوست داشتنی را شنیده‌اید. لوگو تنها نام اسباب‌بازی نیست بلکه یکی از برندهای بازی فکری و اسباب بازی در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۳۲ توسط اوله کرک کریستیانسن تاسیس شده است.

شرکت Mattel

یکی دیگر از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان، Mattel است که در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد. جالب است بدانید این شرکت در ۴۰ کشور جهان دفتر دارد و محصولاتش را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فروخته است.
اسباب‌بازی‌هایی مثل اکشن فیگور، اسباب‌بازی‌های موزیکال و عروسک باربی توسط این شرکت بزرگ تولید شده‌اند که محبوبیت زیادی در بین کودکان دیروز و امروز دارد.

از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان می‌توانیم به برند پلی موبیل، دیزنی، play-doh، nerf، Barbie و … اشاره کنیم.

 

شرکت های سازنده اسباب بازی

 

بیشتر بخوانید: معرفی 7 اسباب بازی مناسب کودکان اوتیسم

 

۴ برند معروف تولید کننده بازی های فکری در جهان

دنیای اسباب‌بازی‌ها تنها به ماشین، عروسک، لوگو و بازی‌های ساختنی خلاصه نمی‌شود بلکه بازی‌های فکری هم بخشی از این دنیای بزرگ هستند. کودکان در این دنیا می‌توانند با شخصیت‌های خیالی آشنا شوند و ماجراجویی کنند. در ادامه چند برند معروف در زمینه تولید بازی‌های فکری را به شما معرفی می‌کنیم.

1. برند Asmodee

شرکت asmodee یکی از بزرگ‌ترین برندهای بازی فکری و اسباب بازی در جهان است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است. این شرکت تاکنون بیش از ۳۹ میلیون بازی تولید کرده است.

2. شرکت Hasbro

Hasbro یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در سراسر جهان است. Hasbro در سال ۱۹۲۳ در آمریکا توسط سه برادر به نام‌های هنری هاسفلد، هرمان و هیل تاسیس شد. البته این شرکت امریکایی در آن زمان تنها یک شرکت نساجی بود، اما در سال ۱۹۴۲ به یک شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی تبدیل شد.

اکنون بیش از ۷۰۰۰ کارمند دارد. محبوبیت این شرکت آمریکایی به خاطر اسباب‌بازی‌هایش نبود بلکه بیشتر به خاطر فرهنگ‌‌سازی بود که می‌خواستند آن را در جهان گسترش دهند. هم‌چنین آنها می‌خواهند جهان را به مکان بهتری برای کودکان تبدیل کنند.

از معروف‌ترین و بهترین اسباب‌بازی‌ها‌ و بازی‌های فکری این شرکت می‌توانیم به کله سیب‌زمینی‌ها، بازی فکری هاسبرو مدل مونوپولی، ربات هاسبرو و ماشین‌هایی که تبدیل به ربات می‌شدند، اشاره کنیم.

3. برند راونزبرگر

برند ravensburger یکی از تولید کنندهای پیشرو برای تولید بازی‌های فکری و پازل‌ها در جهان است. بیش از ۱۳ میلیون بازی توسط این برند فروخته شده است. از جمله بازی‌های فکری این شرکت می‌توانیم به بازی فکری راونزبرگر مدل Deal And Steal ،Make and break و Make and break extreme اشاره کنیم.

 

برند های اسباب بازی ایرانی

 

4. شرکت Goliath B.V.

Goliath یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی و بازی‌های رومیزی در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و تاکنون توانسته محصولات خود را به بیش از ۷۰ کشورجهان صادر کند.
بازی‌های فکری این شرکت عبارت‌اند از: WhoTooted و Filou Chiptou.

 

بهترین برندهای تولید کننده اسباب بازی ایرانی کدامند؟

1.سرزمین ربات ها

سرزمین ربات‌ها یکی از شرکت های سازنده اسباب بازی در ایران است. این شرکت از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. از محصولات سرزمین ربات‌ها می‌توانیم به انواع ربات‌ها مانند رباب فوتبالیست قهرمان و سازه‌های چوبی اشاره کنیم.

2.زیرک

زیرک نام تجاری اسباب‌بازی‌های تولیدی شرکت رویین پویان ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ در زمینه تولید اسباب‌بازی‌ها به ویژه اسباب‌باز‌ی‌های ساختنی فلزی آغاز کرده است.

3.پازلکده

تقویت مهارت حل مسئله، حافظه کوتاه مدت، خلاقیت ذهنی و قدرت تجسم‌سازی از مهم‌ترین فواید پازل‌ها هستند. در هر سنی که باشید پازل می‌تواند یک انتخاب خوب برای سرگرمی شما و کودکانتان باشد. پازلکده یکی دیگر از شرکت های سازنده اسباب بازی در مشهد است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ شروع کرده است.
پازل قطار حروف، پازل‌های سه‌بعدی، پازل اسبا‌ب‌بازی‌ها برخی از محصولات پازلکده هستند.

4.برند جیمینو

جیمینو یکی دیگر از برندهای تولیدکننده اسباب‌بازی برای کودکان است. نام جیمینو از دو شخصیت خیالی جیمی و نینو گرفته شده است. هدف اصلی این شرکت، تولید اسباب‌بازی‌ها با کیفیت خوب و پرورش خلاقیت کودکان است. پازل، تخم‌مرغ شانسی، حباب‌ساز، مداد و جعبه جادویی از محصولات برند جیمینو هستند.

5.برند آوینا

آوینا یکی دیگر از برندهای ایرانی است که انواع سازه‌های چوبی مانند تفنگ چوبی و چهار چرخ بی پدال را برای کودکان تولید می‌کند.

 

تولید کنندگان بازی فکری ایرانی

 

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی فکری کارتی ایرانی

6.هوش اسباب

هوش اسباب انواع اسباب‌بازی‌های چوبی را با هدف افزایش حافظه، توجه و تمرکز برای کودکان تولید می‌کند.

7.برند چوبین

در سال ۱۳۸۹، برند چوبین با هدف استفاده حداقلی از پلاستیک تاسیس شد تا برای کودکان رده سنی یک تا هفت سال اسباب‌بازی‌های چوبی تولید کند. اگر به دنبال خرید اسباب‌بازی‌ چوبی هستید، می‌توانید آن را از چوبین که یکی از شرکت ‌های سازنده اسباب‌بازی ایرانی است، تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *