معرفی 13 مدل از بهترین بازی فکری کارتی ایرانی

همیشه بازی‌های فکری محبوبیت زیادی در بین کودکان داشتند اما تنها درصد کمی از افراد بزرگسال این بازی‌ها را بچه‌گانه نمی‌دانستند و هم‌پای کودکان خود بازی می‌کردند. امروزه این نگرش اشتباه در بین خانواده‌ها وجود ندارد و بیشتر شرکت‌های تولیدکننده بازی، بهترین بازی‌ فکری ایرانی مناسب بزرگسالان را هم روانه بازار کرده‌اند.
انتخاب یک بازی فکری کارتی در بین هزاران بازی موجود در بازار، کار ساده و راحتی نیست. امروز در این مطلب از سایت رایاد می‌خواهیم درباره بهترین بازی‌های فکری ایرانی صحبت کنیم.

تا انتهای مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

بردگیم کارتی ایرانی

 

ویژگی بازی های کارتی ایرانی چیست؟

1.کارت‌های کوچک و قابل حمل

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی فکری کارتی این است که شما می‌توانید این بازی‌ها را در هر زمان و مکانی انجام دهید و حتما نیاز نیست برای انجام بازی، پشت میز بنشینید و کارت‌ها را در وسط میز بازی قرار دهید.

2.تنوع بازی فکری کارتی ایرانی

در گذشته تنوع بازی‌های فکری کم بود. به همین دلیل خیلی از افراد نمی‌توانستند بر اساس سلیقه و نظرشان یک بازی خوب را پیدا کنند. اما این محدودیت در بازی‌های فکری رومیزی ایرانی وجود ندارد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود یک بازی را انتخاب کنید و هیجان واقعی را تجربه کنید.

3.وجود قیمت متنوع

تنوع قیمت‌ها یکی از ویژگی‌های بارز بازی‌های فکری کارتی ایرانی است. همیشه بالاترین قیمت به معنای بهتر بودن بازی فکری نیست. گاهی اوقات یک بازی با قیمت مناسب محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد.

4.کیفیت کارت‌ های بازی

معمولا کیفیت کارت‌ها و قطعات بازی برای افراد اهمیت زیادی دارند. هم‌چنین بیشتر شرکت‌های تولید‌کننده بازی‌های فکری ایرانی در تلاش هستند تا بازی‌هایی با کیفیت مناسب عرصه بازار کنند و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند.

5.قابلیت تکرار مداوم بازی‌ها

بیشتر بازی‌های فکری کارتی طوری طراحی شده‌اند که شما بتوانید ‌آن‌ها را چندین بار انجام دهید و هر بار با چالش، دغدغه و نقش جدیدی روبرو شوید.

 

تنوع بازی های فکری کارتی بسیار می‌باشد که در انواع تم ها طراحی شده‌‌اند برای مشاهده انواع بازی های کارتی فکری کلیک کنید: بازی کارتی 

 

 

بهترین بردگیم ایرانی

 

معرفی 3+10  بازی فکری کارتی پرطرفدار ایرانی

تا به‌ حال نام چند بازی فکری کارتی به گوشتان خورده است؟ دوست دارید چه بازی جذابی را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود انجام دهید؟
اگر به بازی‌های فکری کارتی علاقه داشته باشید، احتمالا می‌دانید که تعداد این بازی‌ها خیلی زیاد است. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب 13 مورد از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌ فکری کارتی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

1.بازی فکری کارتی شاه، دزد و وزیر

بازی شاه، دزد، وزیر و جلاد را به خاطر دارید؟ مجازات و تنبیه‌های بازی را چطور؟ این بار به یاد گذشته‌ها و تکرار و مرور خاطرات، می‌خواهیم بازی کارتی ایرانی شاه، دزد و وزیر که توسط مجموعه دورهمی منتشر شده، را معرفی کنیم. برای انجام بازی حتما نیاز به ۴ نفر ندارید و می‌توانید این بازی را در جمع‌های ۳ تا ۶ نفره هم بازی کنید.

انجام بازی فکری کارتی شاه، دزد و وزیر می‌تواند باعث تقویت هوش هیجانی، افزایش دقت و تمرکز شما شود. راستی تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که برنده بازی کسی است که بیشترین سکه بازی را جمع کند. شاه دزد وزیر بهترین بازی فکری ایرانی است که می تواند دورهمی های شما را مفرح تر کند و اوقات خوشی را برایتان فراهم آورد.
اگر به بازی‌های فکری کارتی نقش مخفی و کاملا ایرانی علاقه دارید، بازی آخرین ایستگاه یک بازی مناسب برای شما است.

 

 

2.بازی اونو (UNO)

UNO در زبان ایتالیایی و اسپانیایی به معنای «یک» است. در این بازی خبری از مهره‌ها، صفحات بازی یا حتی سکه‌ها نیست بلکه شما تنها تعدادی کارت بازی دارید. جالب است بدانید که بازی اونو به حدی جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم ‌کند.

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا این بازی را به‌عنوان بازی فکری کارتی ایرانی معرفی کرده‌ایم؟ محبوبیت بالای این بازی باعث شده تا بازی فکری کارتی ایرانی اونو هم روانه بازار شود.

شما می‌توانید این بازی را در جمع‌های ۲ تا ۱۰‌ نفره انجام دهید. اما هرچه‌قدر تعداد بازیکنان بیشتر باشد، این بازی هیجان‌انگیز‌تر است. در صورتی برنده بازی خواهید شد که بتوانید تمام کارت‌های دستتان را قبل از سایر بازیکنان تمام کنید و UNO بگویید.

 

بازی کارتی رومیزی

 

3.بازی کارتی ایرانی مَکارتی

بازی فکری کارتی مکارتی یک بازی ایرانی است که توسط مجموعه نو به‌ نو منتشر شده است. یادگیری بازی به شدت ساده است، هیجان در تک تک مراحل بازی به چشم می‌خورد و حتی می‌توانید این بازی را به چندین روش مختلف انجام دهید.

شما در این بازی در نقش تاجرهای مختلف هستید و باید الماس‌ های گران‌ قیمت و با ارزش آقای مکارتی را پیدا کنید. حتی برخی از این الماس‌ها به دو قسمت تقسیم شدند و شما باید آنها را هم پیدا کنید و در کنار هم قرار دهید تا به ثروت بیشتری برسید.

 

4.بازی نمیریه

بازی نمیریه یکی دیگر از باز‌ی‌های استراتژیکی است که توسط برند نهالک منتشر شده است. این بازی محدودیت سنی ندارد و برای گروه‌های ۲ تا ۵ نفره مناسب است. هدف بازی این است که زنده بمانید.

 

بهترین بازی فکری ایرانی

 

اگر علاقه‌مند به شناخت بردگیم و بازی های رومیزی در سبک و تم ‌های مختلف هستید مطالعه مقاله بردگیم چیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

5.بازی لوتوس

بازی لوتوس مناسب کسانی است که به بازی‌های رقابتی علاقه ندارند و دوست دارند تمام بازیکنان به صورت گروهی برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند. در این بازی یا تمام افراد برنده هستند یا بازنده!

 

6.بازی دژ

بازی فکری کارتی دژ یکی دیگر از بازی‌های استراتژیک است که توسط نشر هوپا طراحی و منتشر شده است. این بازی محبوب و پرطرفدار از تعدادی کارت نقش، سازه، سکه و تاج تشکیل شده است. همچنین از این بازی می توان به عنوان بهترین بازی فکری ایرانی نام برد.

هدف هر بازیکن در بازی کارتی ایرانی دژ، ساختن شهر و محافظت از آن در برابر دشمن است. در نهایت بازیکنی برنده است که بیشترین امتیاز را به دست آورد.

 

بازی کارتی ایرانی

 

7.بازی کودتا

کودتا یکی از بازی‌های پرطرفدار و تقریبا قدیمی است که اگر طرفدار بازی‌های بلوف‌زنی و مافیا باشید، این بازی را هم دوست دارید. بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تنها یک نفر زنده بماند.
اگر بازی‌های بلوف‌زنی علاقه دارید، می‌توانید بازی جذاب و هیجان‌انگیز سوسکی را هم امتحان کنید.

 

8.بازی ژاندارمری

ژاندارمری یکی دیگر از بازی‌های استراتژیک، معمایی، قدیمی و رمزآلود است که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید بازی ژاندارمری را در گروه‌های ۲ تا ۶ نفره بازی کنید.
داستان بازی از این قرار است که شما در ژاندارمری هستید و به بررسی پرونده‌ها می‌پردازید. حالا پرونده‌ای وارد ژاندارمری شده که سر و صدای زیادی را بلند کرده است. شما باید تلاش کنید تا زودتر از سایر بازیکنان مجرم اصلی را پیدا کنید.

 

9.بازی پی‌شوم

پی‌شوم در لغت به معنای «بعد از شام» است. بازی کارتی پی‌شوم یک بازی جذاب، هیجان‌انگیز و ساده است. شما می‌توانید این بازی را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود انجام دهید و ساعت‌ها با همدیگر بخندید.
داور، برنده این بازی را مشخص می‌کند و معمولا به کلمه‌ای رای می‌دهد که از تمام کارت‌های بازیکنان دیگر خنده‌دارتر باشد.

 

10.بازی زیرخاکی

بازی زیر خاکی یک بردگیم کارتی ایرانی جذاب و هیجان‌انگیز است که در این بازی باید تلاش کنید تا گنج بیشتری به دست آورید. افزایش سرعت عمل و قدرت ریسک‌پذیری از فواید این بازی است. شما می‌توانید بازی کارتی زیرخاکی را در جمع‌های ۲ تا ۴ نفره انجام دهید.

اگر به دنبال بهترین بازی کارتی رومیزی می‌گردید، حتما به بازی‌های کارتی زیر هم نگاهی بیندازید.

 

بازی فکری کارتی ایرانی

 

11.بازی فکری مافیا

این روزها کمتر کسی هست که اسم بازی مافیا را نشنیده باشد خصوصا بعد از پخش برنامه شب‌های مافیا! خلاصه که مافیا یک بازی هیجانی و جذاب برای جمع‌های دوستانه است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

در بازی شب مافیا بازیکنان به دو گروه شهروند و مافیا تقسیم می‌شوند. مافیا‌ها رهبر دارند و همدیگر را می‌شناسند اما درست در مقابل آن‌ها، شهروندان هستند که رهبری ندارند. هدف اصلی بازی نابود کردن مافیا است. اما اگر در نقش مافیا باشید باید تلاش کنید تمام شهروندان را از بین ببرید و برنده بازی شوید.

 

اگر به انجام بازی های دورهمی علاقمندید و قصد خرید یک بردگیم مناسب برای مهمانی ها و دورهمی های خود را دارید روی لینک ” بازی های دورهمی ” کلیک کنید.

 

 

12.بازی استوژیت

بازی استوژیت یک بازی‌ کارتی رومیزی است که در این بازی ذهن‌خوانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در این بازی یک نفر به‌عنوان قصه‌گو انتخاب می‌شود و باید کارتی که در دستش دارد را با قصه، ضرب‌المثل، شعر یا یک جمله مرتبط تعریف کند. سپس سایر بازیکنان باید حدس بزنند که کدام کارت انتخاب قصه‌گو بوده. اگر درست حدس زده باشند امتیاز آن مرحله را می‌گیرند.

بازی گمانه یک بردگیم کارتی ایرانی است که تقریبا شبیه بازی استوژیت است. انجام این بازی می‌تواند باعث افزایش دقت و تفکر استراتژیک شما شود.

 

بازی کارتی ایرانی

 

13.بازی ایروپولی؛ تقویت هوش مالی

بازی ایروپولی یک بردگیم کارتی ایرانی است که از روی بازی محبوب مونوپولی طراحی شده است. شما می‌توانید در این بازی خیابان‌ بخرید، خانه و هتل بسازید و از سایر بازیکنان کرایه دریافت کنید. بازی محبوب و پر طرفدار ایروپولی بهترین بازی فکری ایرانی است که از سال های قبل مورد استقبال اکثر مردم قرار گرفته و طرفداران بسیاری در حوزه بازی های فکری کارتی و رومیزی دارد.
در نهایت تنها یک نفر باقی می‌ماند و سایر بازیکنان ورشکسته می‌شوند!

 

در هنگام خرید بازی های کارتی ایرانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که می‌دانید تنوع بازی های کارتی رومیزی زیاد است اما قبل از خرید بهترین بازی کارتی نیاز دارید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • سن بازیکنان
  • تعداد بازیکنان
  • سبک و ژانر بازی
  • مدت زمان اجرای بازی
  • سطح بازی (سادگی یا پیچیدگی بازی)
  • قیمت بازی

کلام پایانی

در این مطلب سعی کرده‌ایم به محبوب‌ترین بازی‌های فکری رومیزی اشاره کنیم. با انجام این بازی‌ها می‌توانید خلاقیت، حافظه، سرعت‌العمل، دقت و تمرکز خود را افزایش دهید. در نهایت اگر بازی فکری کارتی خوبی را می‌شناسید آن را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

اگر قصد خرید بازی فکری مناسب برای کودکان و بزرگسالان را دارید به لینک ” بازی فکری “ مراجعه نمایید.

39 دیدگاه برای “معرفی 13 مدل از بهترین بازی فکری کارتی ایرانی

  1. زهرا هاشمی گفته:

    سلام خسته نباشید
    ممنون از مطالب عالیتون
    همه مطالبی که راجع به بازی های فکری میزارید واقعا جذابن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *