معرفی سایت بردگیم گیک و آموزش استفاده از آن (Board Game Geek)

امروز در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که اساسا بردگیم گیک چیست؟ و پس از آشنایی کلی با این وبسایت به بیان یک تاریخچه‌ی کلی از آن می‌پردازیم. اگر شما هم از علاقه مندان به حوزه‌ی بازی و به ویژه از نوع فکری آن هستید، این مطلب جذاب را تا انتها دنبال نمایید.

بردگیم گیک که به اختصار BGG نیز از آن نام برده می‌شود در حقیقت یک تالار گفت‌وگو و چت به صورت اینترنتی است. این وب سایت مجازی توانسته است تا در مدت زمان نه چندان زیادی، به بزرگترین مرجع آنلاین بحث و گفت‌وگو درباره‌ی بازی‌های رومیزی تبدیل شود. این روزها فرایند رواج این وب سایت و محبوبیت آن به حدی زیاد شده است که حتی عده‌ای از آن به عنوان یک مرجع معتبر برای امتیازدهی به بازی‌های فکری یاد می‌کنند.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که، این وب سایت در کشور عزیزمان فیلتر شده است؛ اما اگر شما گیمر حرفه‌ای هستید خوب است که حداقل این سایت را بشناسید و درباره‌ی آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

 

لطفا تا انتهای این متن جذاب با رایاد همراه باشید.

 

بردگیم گیک

 

محتوای سایت بردگیم گیک چیست؟

اصولا هدف از تاسیس و راه اندازی وب سایت Board Game Geek ارائه‌ی مطالب جذاب و سرگرم کننده و به نوعی راهنمای خرید بازی فکری، برای طرفداران بازی‌های رومیزی بوده است.

اگر بخواهیم، به صورت کلی بگوییم که محتوای این وب سایت چه چیزی است، صرفا می‌توان گفت بازی و مسائل مربوط به آن!
یکی از معروف ترین قسمت‌های این وب سایت که به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین بخش از این پایگاه اینترنتی نیز می‌باشد، قسمت نظردهی درباره‌ی بازی‌های مختلف توسط کاربران عضو است.

 

وبسایت گیم برد گیک

 

 

این بخش در وب سایت به قدری پر طرفدار بوده است که از این پایگاه اینترنتی به عنوان سایت رتبه بندی بازی‌های فکری یاد می‌‌شود.

جالب است بدانید با اینکه بازی فکری دژ ، کپی شده از بازی citadels می‌باشد، اما نسخه‌ی ایرانی آن هم در این سایت معرفی شده است.

مجموعا در این وب سایت درباره‌ی بیش از 100 هزار بازی فکری مطلب وجود دارد که تقریبا تمام دسته بندی‌های موجود در بازار را پوشش می‌دهد. از انواع بازی‌های فکری موجود در این سایت می‌توان به بازی‌های فکری سبک‌های جنگی ، بازی های کارتی ، معمایی ، استراتژیک و… اشاره نمود.

 

بیشتر بخوانید: مزایای بازی فکری

 

تاریخچه‌ی کوتاه از سایت بردگیم گیک

وب سایت بردگیم گیک در اولین ماه از سال 2000 میلادی و توسط اسکات آلدن پایه گذاری شد و در طی مدت زمان بسیار کوتاهی در تمام سطح دنیا بسیار محبوب شد و توانست تا کاربران خود را از سراسر جهان گرد هم جمع نماید.

با گذشت زمان و فعالیت بیشتر این وب سایت که اغلب نیز توسط کاربران عضو این سایت و به صورت داوطلبانه انجام می پذیرفت، سایت بردگیم گیک به عنوان یک مرجع تاثیر گذار در عرصه‌ی بازی‌های فکری شناخته شد.

همچنین در سال 2006 میلادی بود که سایت بردگیم گیک تصمیم به اهدای جایزه‌ی ویژه‌ی اختصاصی برند خود نمود. این جایزه که گیک طلایی یا ( Golden Geek ) نامیده می‌شود هر ساله به برترین بازی اهدا می‌شود.

 

 

سایت بردگیم گیک

 

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که معیار انتخابی برای گزینش برترین بازی در سال چیست باید بگوییم این رتبه بندی صرفا توسط رای کاربران این سایت صورت می‌پذیرد و معیار ارزیابی مشخصی برای آن تعیین نشده است.

در سال میلادی گذشته، منابع آماری مختلف میزان کاربران فعال در این وب سایت بزرگ را بیشتر از 2.5 میلیون نفر تخمین زده اند و همچنین سرویس‌های بررسی ترافیک اینترنتی نیز از این وب سایت به عنوان پر بازدید ترین سایت حوزه‌ی بازی‌های فکری در دنیا نام برده‌اند.

چرا بردگیم گیک بسیار محبوب شده است؟

واقعیت این است که مرجع اینترنتی بردگیم گیک یک وب سایت معمولی است که به دلیل بر طرف کردن کامل نیازهای کاربران توانسته است مخاطبین بسیار زیادی را به خودش جذب کند.

اغراق نیست اگر بگوییم که این وب سایت در حال حاضر کامل‌ترین و بهترین مرجع برای پیگیری مسائل مربوط به بازی و سرگرمی است.
در بردگیم گیک می توانید مطالب متنوعی نظیر توضیحات بازی‌های مختلف، تصاویر و ویدیو‌های آن‌ها، راهنما و قوانین بازی‌ها و جدیدترین آپدیت‌های مربوط به بازی‌ها را به صورت کاملا رایگان مشاهده کنید.

 

board game geek

 

کلام آخر

امکان ندارد که از طرفداران بازی‌های فکری و رومیزی باشید و سایت بردگیم گیک را نشناسید. میزان محبوبیت این وب سایت بزرگ در میان گیمرهای حرفه‌ای به قدری زیاد است که آن را BGG صدا می زنند.

بردگیم گیک همچنین به عنوان برترین سایت رتبه بندی بازی‌های فکری، می‌تواند منبع بسیار مناسبی برای انتخاب و خرید بازی فکری باشد. مطمئنا اگر به دنبال خرید یک بازی جذاب و سرگرم کننده هستید و هنوز به انتخاب نهایی نرسیده اید، نگاه کوتاهی به این وب سایت می تواند در تصمیم گیری شما به شدت کمک کننده باشد.

در نهایت اما اگر جزو آن دسته از بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های فکری هستید، با ساخت یک پروفایل کاربری و فعالیت در سایت بردگیم گیک می‌توانید تجربیات و نظرات خودتان را با سایر افراد از تمام جهان به اشتراک بگذارید.

 

اگر این مطلب برای شما هم جذاب بود، پیشنهاد می‌کنم مقاله بردگیم چیست را هم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *