لباس فرم مدارس آمریکا

لباس مدرسه آمریکا و قواعد و دستورالعمل های آن در هر منطقه ای از این کشور متفاوت است. بنابراین نمی توان قوانین پوشش در مدارس آمریکا را در یک چارچوب مشخص گنجاند. در برخی مدارس از فرم مدرسه آمریکا متناسب با شرایط دانش آموزان استفاده می شود.

برخی مدارس هیچ دستورالعملی ندارند و نسبت به یونیفرم مدارس آمریکا سختگیری نمی کنند. با این حال قوانین عمومی مشخصی در بسیاری از مدارس این کشور در ارتباط با پوشش دانش آموزان مطرح است که در این مقاله به آن می پردازیم.

پس تا پایان مطلب با رایاد همراه شوید.

لباس فرم مدارس آمریکا

اهمیت و جایگاه لباس مدرسه آمریکا

در بیشتر کشورهای جهان برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دستورالعمل های مختلفی برای چگونگی پوشش آنان تعیین شده است. طبق این قوانین نوع پوشش دانش آموزان مشخص می شود. بر اساس داده های مرکز ملی آمار تحصیلی تقریبا ۱۵ درصد از مدارس آمریکا قوانین سختگیرانه‌ای برای نوع پوشش دانش آموزان دارند. به‌طوری که پوشیدن یونیفرم مدارس آمریکا در برخی از دبیرستان ها و مدارس چند پایه ای الزامی است.

هدف از ایجاد قوانین پوشش در مدارس آمریکا بسیار متنوع است و با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه فرق می کند. لباس فرم مدرسه آمریکا برای پوشش دانش آموزان طبق قواعد و دستورالعمل های خاصی مشخص می شود و اهداف متنوعی را در بر دارد.

لباس مدرسه آمریکا

یکی از مهمترین اهداف در ایجاد دستورالعمل های لازم برای لباس مدرسه آمریکا، آراسته بودن دانش آموزان است.

ویژگی نظم و آراستگی باعث ایجاد تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی دانش آموزان می شود. از طرفی امنیت آنان را در محیط مدرسه و بیرون از آن نیز افزایش می دهد. یونیفرم مدارس آمریکا به نوعی طراحی و دوخته می‌شود که به طور مناسب بدن دانش آموزان را بپوشاند.

برای سفارش و تهیه لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه و پیش دبستانی کلیک کنید: لباس مدرسه

تنوع در یونیفرم مدارس آمریکا

به طور کلی در ایالات متحده استانداردهای سختگیرانه ای یکسانی برای همه مدارس و موسسات آموزشی در موضوع لباس مدرسه آمریکا وجود ندارد. در واقع همه چیز بستگی به دولت های محلی و مدیران مدارس و البته چگونگی نگاه آنان به نوع یونیفرم مدارس آمریکا دارد. بنابراین فرم مدرسه آمریکا در مثلا مدرسه کالیفرنیا ممکن است با مدرسه ای در ویرجینیا کاملا متفاوت باشد.

با این حال شرایط و جنبه های عمومی در ارتباط با قوانین پوشش در مدارس آمریکا تقریبا در همه جا یکسان است.

در واقع بیشتر این مدیر مدرسه است که تصمیم اصلی را برای سبک، طرح و جنس یونیفرم مدارس آمریکا یا هر سبک پوشش دیگری در برخی از مناطق می گیرد. اما به طور کلی رایج ترین نوع پوشش برای دختران مدارس آمریکا دامن، بلوز و ژاکت می باشد. دامن معمولاً کوتاه یا متوسط و دارای گروه است.

بلوزهای پوشیده نیز اغلب به رنگ سفید انتخاب می شود. البته برخی دانش آموزان مدارس آمریکا از جلیقه نیز بر روی پیراهن استفاده می کنند. در فصل‌های گرم تر یونیفرم مدارس آمریکا با انتخاب پیراهن یقه دار به همراه ژاکت تکمیل می شود.

یونیفرم مدارس آمریکا برای دختران محدود است اما در عین حال به اندازه کافی شیک و امروزی به نظر می رسد. تمرکز طراحی و دوخت یونیفرم مدارس آمریکا برای دانش آموزان پسر بر روی راحتی و رعایت دستورالعمل های لباس مدرسه آمریکا می باشد.

لباس فرم مدارس آمریکا

رنگ خاکستری یا بژ بیشترین کاربرد را برای یونیفرم پسران در برخی مدارس دارد. دانش آموزان پسر با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی که مدرسه در آن واقع شده است می توانند پیراهن یقه دار و پیراهن های آستین کوتاه بپوشند.

در رابطه با این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف را مطالعه نمایید.

یونیفرم مدارس آمریکا

به هرحال به دلیل اینکه دانش آموزان پسر نسبت به دختران تحرک و جنب و جوش بیشتری دارند لازم است که لباس های آنان کمی گشاد و راحت تر در نظر گرفته شود.

 در برخی مناطق برای لباس مدرسه آمریکا، به جزئیات یونیفرم توجه ویژه ای شده است و حتی از اکسسوری هایی مانند کراوات، هم برای دختران و هم پسر ها استفاده می شود. با این حال برای نیمی از مدارس آمریکا پوشیدن لباس فرم دستورالعمل خاصی ندارد. در مدارسی که قانون خاصی برای پوشش ندارند پسرها اغلب کت یا تیشرت و شلوار جین می پوشند.

پیراهن های یقه قایقی یا زیرپوش های رکابی و...

طبق قوانین پوشش در مدارس آمریکا پوشیدن برخی لباس ها ممنوع شده است. از جمله انواع لباس های دکلته، لباس های بندی، پیراهن های جذب رکابی، پیراهن های یقه قایقی و غیره. به طور کلی لباس هایی که پوشش مناسبی برای قسمت شانه‌ها، قفسه سینه یا نواحی شکم نداشته باشند طبق قوانین پوشش در مدارس آمریکا ممنوع می باشد.

یونیفرم مدارس آمریکایی

 در واقع هر نوع لباسی که نواحی عنوان شده را در معرض دید قرار دهد در خیلی از راهنماهای لباس مدارس آمریکا ممنوع شده است.

به عنوان مثال مدرسه راهنمایی چهالیس که در ایالت واشنگتن واقع شده است از پوشیدن لباس هایی که روی شانه های دانش آموزان را به پهنای کمتر از دو انگشت بپوشانند ممانعت می کند.

به عنوان مثال دیگر در مدارس دولتی نیوکاسل برای یونیفرم پسران شرط دیگری نیز وجود دارد که بر اساس آن به دانش آموزان پسر برای پوشیدن لباس هایی که برش هایی شبیه به زیر پوش های رکابی یا لباس های ساحلی دارند اجازه ای داده نمی شود.

شلوارهای ساپورت

 برخی از مدارس آمریکا پوشیدن انواع شلوار های ساپورت، شلوار کشی یا شلوار های یوگا را در زیر دامن و همچنین پیراهن های بلند الزامی می دانند. مثلا در دستورالعمل های پوشش مدرسه مرکزی وارن آمده است که جوراب شلواری، ساپورت یا هر نوع جوراب دیگر باید با لباسی پوشیده شود که بلندی آن یا طبق قانون نوک انگشت باشد یا بلند تر از آن.

لباس فرم دخترانه در مدارس آمریکا

پوشش پیژامه

بر اساس دستورالعمل های لباس مدرسه آمریکا پوشیدن پیژامه مجاز نیست. البته برای هفته جشن در مدارس دانش آموزان می توانند از این نوع پوشش استفاده کنند. در حالی که استقبال زیادی نیز از آن نمی شود.

بیشتر بخوانید: لباس فرم مدارس کره جنوبی

جمع بندی

دانش آموزان چه به دستورالعمل های نوع پوشش در مدارس حس خوب یا بدی داشته باشند در هرحال ناگزیر به پیروی از قوانین و دستورالعمل ها هستند. در غیر این صورت ممکن است با قوانین تنبیهی و انضباطی سختی مواجه شوند. بنابراین همه دانش آموزان آمریکایی لازم است که قبل از آغاز تحصیلی نسبت به قوانین لباس مدرسه آمریکا و دستورالعمل های پوشش مدرسه خود آگاهی لازم را کسب کنند.

2 دیدگاه برای “لباس فرم مدارس آمریکا

  1. اذرگون گفته:

    رنگ لباس مدرسه بایدزیبا باشه در روستای ما یک بار رنگ سبز کم رنگ‌انتخاب کرده بودن به کسی نمی امد ، رنگ‌زیبا ، طرح لباس هم خوبه زیبا باشه ، اینکه ایا دارای جیب باشه ویا نه این تصمیم گیری با خودشونه ، بعضی ها جیب برای لباس مدرسه می گذارند چیزی میزارند داخلش ، در بیمارستان که من کار می کردم لباس فرم طوسی بود البته من دوست نداشتم به این فکر می کردم لباس فرم فیروزای باشه ، لباس فرم ساده بود ، من به این فکر می کردم که لباس فرم خدمات که در بیمارستان هستند وبه جزء تمیز کاری با بیماران هم در ارتباطند وروحیه بیماران تاثیر می گذاره خوب لباس فرم زیبا، به اندازه ، دو رنگ ، طرح دار باشه ، کیفیت خوب باشه ، در شستشو ی بیمارستان از وایتکس استفاده نکنند وایتکس رنگ لباس رو خراب می کنه ، من رفتم رو لباس خانمها لکه لکه ، لکهای وایتکس ، رو بیمار تاثیر نداره به نظر شما ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *