انواع لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف جهان

پوشیدن فرم مدرسه یکی از مواردی است که در تمام دنیا موافقین و مخالفین خاص خود را دارد. مزایا و معایب پوشیدن لباس فرم مدرسه به گونه‌ایست که برخی از کشورها به انجام آن اصرار دارند اما برخی دیگر از انجام آن سرباز می‌زنند. یونیفرم مدرسه بر اساس قوانین و فرهنگ هر کشور متفاوت است و ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی و آب و هوای هر کشور ضخیم یا نازک‌تر باشد. اگر دوست دارید با انواع لباس فرم‌ مدرسه در مدارس کشورهای مختلف جهان آشنا شوید با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

نمونه لباس فرم مدرسه در کشور های دیگر

 

 لباس فرم دخترانه و پسرانه در مدارس ایران

در کشور ما ایران طبق قوانین پوشیدن یونیفرم مدرسه برای دختران اجباری است و تمامی مدارس موظف به رعایت آن هستند. چند سالی است که اثرات مثبت استفاده از یونیفرم یکسان در مدرسه، مسئولین را بر آن داشت تا این قانون را برای دانش‌آموزان پسر نیز اعمال کنند.

لباس فرم مدرسه در ایران

مانتو مدرسه

پوشیدن فرم مدرسه در ایران از کلاس اول تا دوازدهم برای دختران اجباری است و شامل مانتو، شلوار و مقنعه می‌شود. اگرچه برخی مدارس با توجه به شرایطی که دارند استفاده از چادر را نیز به این لباس فرم اضافه می‌کنند.

مانتو مدرسه

 

روپوش مدرسه

اکثر مدارس ابتدایی در ایران استفاده از یونیفورم را اجباری می‌کنند و در سایر مقاطع، مدارس متفاوت تصمیمات مختلفی می‌گیرند. لباس فرم برای پسران شامل روپوش(پیراهن)، شلوار و در برخی موارد کت است.

روپوش مدرسه

 

نکته مهم: برای مشاهده و خرید لباس مدرسه به مطلب ” لباس فرم مدرسه؛ مانتو و روپوش مدرسه ” مراجعه کنید.

 

لباس فرم مدرسه در سایر کشورهای جهان

لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف بر اساس مذهب، فرهنگ، اقلیم و آب و هوای آن کشور طراحی می‌شود. گاهی برخی از مدارس ترجیح می‌دهند که از چند مدل فرم تابستانه، زمستانه و ورزشی استفاده کنند تا کاربرد بیشتری داشته باشد.

در ادامه نمونه هایی از لباس فرم مدارس در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید:

 

لباس فرم مدارس قاره آسیا

• لباس فرم در مدارس چین

لباس فرم مدرسه در چین
لباس فرم مدرسه در کشور چین

 

درکشور چین سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای انتخاب لباس فرم مدرسه وجود دارد. در گذشته مدل یونیفرم بسیار ساده و با رنگ‌های تیره انتخاب می‌شود اما امروزه با تغییر اندک سیاست‌ها فرم مدارس پیشرفت کرده و از رنگ‌های شاد و مدل‌های راحت و مخصوص ورزش استفاده می‌کنند.

لباس فرم دانش آموزان چینی
لباس فرم دانش آموزان چینی

 

• لباس فرم در مدارس کره جنوبی

کره جنوبی یکی دیگر از کشورهایی است که به لزوم پوشش لباس فرم در مدرسه پافشاری می‌کند و برای انجام آن سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای دارد. با این حال ظراحان و هنرمندان مشهور با استفاده از خلاقیت خود زیباترین و مناسب‌ترین یونیفرم‌های مدرسه را برای دانش‌آموزان تهیه می‌کنند. برای مشاهده مدل های بیشتر لباس فرم در مدارس کره جنوبی کلیک کنید:

لباس فرم مدارس کره جنوبی
لباس فرم مدارس کره جنوبی

 

• لباس فرم در مدارس کره شمالی

کره شمالی تاکید بیشتری بر اجرای استفاده از یونیفرم در مدارس دارد و تمامی مدل‌ها باید بر اساس مدل‌های سنتی کشور کره باشند.

یونیفرم مدرسه در کره شمالی
یونیفرم مدرسه در کره شمالی

• لباس فرم در مدارس هند

لباس مدرسه هندی
لباس فرم دخترانه در مدرسه هند

 

در کشور هند از لباس‌های رنگی و خنک به عنوان لباس فرم مدرسه استفاده می‌کنند. به طور معمول لباس فرم پسران عبارت است از پیراهن، شلوار و در برخی موارد کت . برای یونیفرم دختران نیز پیراهن، دامن یا شلوار تعیین می‌شود و از لباس‌های سنتی هند مانند ساری خبری نیست. لازم به ذکر است که برخی از مدارس هند تمایل دارند که برای لباس فرم مدرسه خود از مدل‌های یونیفرم مدارس انگلستان الگو بگیرند.

عکس یونیفرم مدرسه در هند
عکس یونیفرم مدرسه در هند

 

• لباس فرم در مدارس اندونزی

فرم مدرسه در کشور اندونزی بسیار ساده است و به صورت پیراهن و شلوار برای پسران و پیراهن و دامن برای دختران با استفاده از رنگ‌های خنثی و قرمز و آبی طراحی می‌شود.

لباس فرم در مدارس اندونزی
لباس فرم در مدارس اندونزی

• لباس فرم در مدارس ژاپن

عکس یونیفرم مدرسه در ژاپن
یونیفرم مدرسه در ژاپن

• لباس فرم در مدارس مالزی

عکس یونیفرم مدرسه در مالزی
یونیفرم مدرسه در مالزی

 

 

یونیفرم مدارس قاره اروپا و استرالیا

• لباس فرم در مدارس انگلستان

یکی از مهم‌ترین کشورهایی که در لزوم استفاده از لباس فرم مدرسه اصرار دارد کشور انگلستان است. لباس دختران به طور معمول شامل دامن و پیراهن است و پسران از پسراهم، شلوار و کروات استفاده می‌کنند.

عکس لباس فرم دانش آموزان انگلستان
لباس فرم دانش آموزان انگلستان

 

از آن جایی که مردم انگلستان از گذشته تمایل به استفاده از کلاه دارند و آن را نوعی لباس رسمی می‌دانند، برخی مدارس کلاه را نیز به لباس فرم خود اضافه می‌کنند.

عکس لباس فرم مدارس انگلستان با کلاه
لباس فرم مدارس انگلستان با کلاه

 

• لباس فرم در مدارس استرالیا

سیاست‌های انتخاب لباس فرم مدارس در استرالیا از کشور انگلستان الهام گرفته شده است، لذا لباس فرم مدرسه در استرالیا شباهت زیادی با مدارس انگلستان دارد.

عکس لباس فرم دانش‌آموزان در کشور استرالیا
لباس فرم دانش‌آموزان در کشور استرالیا

 

لباس فرم مدارس قاره آفریقا

• لباس فرم در مدارس سومالی

عکس لباس فرم پسران سومالی
لباس فرم پسران سومالی

لباس فرم مدارس در کشور مسلمان سومالی سرشار از رنگ و بسیار پوشیده است و به گونه‌ای طراحی شده تا با هوای گرم و آفتاب سوزان سومالی مطابقت داشته باشد.

لباس فرم مدرسه در سومالی
لباس فرم دختران سومالی

 

• لباس فرم در مدارس آفریقای جنوبی

عکس یونیفرم مدرسه در آفریقای جنوبی
یونیفرم مدرسه در آفریقای جنوبی

 

همانطور که در مطلب بالا مشاهده نمودید، لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ هر کشور و موقعیت جغرافیایی آن کشور تعیین می‌گردد و استفاده از لباس فرم در مدارس سرتاسر کره خاکی امری رایج و بدیهی به حساب می‌آید.

41 دیدگاه برای “انواع لباس فرم مدرسه در کشورهای مختلف جهان

  1. سیلوانا گفته:

    به نظر من یونیفرم مالزی خیلی قشنگ بود مال دختراش
    یه سوال دخترای سومالی سختشون نیست موقع نوشتن یا مثلا میخوان املا بنویسن سخت نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *