مزایای استفاده از کاربرگ استاندارد

امروزه با استفاده از کاربرگ دبستان یا همان پیک آدینه تسلط و یادگیری دانش‌آموزان بر روی دروس یاد گرفته شده در مدرسه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. کاربرگ دبستان در واقع مجموعه سوالاتی است که دانش‌آموز در طول هفته فرا گرفته و با پاسخ دادن به سوالات آن، اشکالات و ضعف خود را در تمامی دروس پیدا می‌کند.

از آنجا که کاربرگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که استاندارد و یا حتی غیر استاندارد هستند خرید کاربرگ دبستان نامناسب می‌تواند اثر عکس بر روند آموزشی دانش‌آموز داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم مزایای یک کاربرگ دبستان استاندارد و معایب کاربرگ غیر استاندارد را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از کاربرگ دبستان استاندارد

در صورتی که از کاربرگ ابتدایی مناسبی استفاده کنید فواید بسیاری برای دانش‌آموز خواهد داشت که عبارتند از :

داشتن تطابق با بودجه‌بندی آموزشی سازمان آموزش و پرورش

در صورتی که سوالات طرح شده در کاربرگ بر اساس بودجه بندی آموزش و پرورش باشد، معلم مدرسه به راحتی می‌تواند بر اساس همان برنامه قبلی خود تدریس کند و نیازی به بالا بردن سرعت تدریس خود جهت رسیدن به سوالات کاربرگ آن هفته نخواهد داشت.

کاربرگ دبستان

امکان دوره دروس در انتهای هر هفته

میزان دروس تدریس شده در هر هفته به مقداری است که دوره کردن آن با استفاده از سوالات کاربرگ وقت زیادی از دانش‌آموز نمی‌گیرد و تمام دروس به صورت آهسته اما پیوسته در هر هفته دوره می‌شود تا اشکالات و سوالات احتمالی دانش‌آموزان در هفته بعدی پاسخ داده شود. بدین ترتیب تمامی دروس بر روی یکدیگر انباشته نمی‌گردد و دانش‌آموز به صورت شب امتحانی درس نمی‌خواند. این مورد می‌تواند از ” عوامل مؤثر بر کاهش استرس کودکان در ایام امتحانات

بالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموز

با توجه به اینکه سوالات طرح شده در کاربرگ ابتدایی در طول همان هفته تدریس گشته است، دانش‌آموز در به یاد آوردن دروس تدریس شده به مشکل بر نمی‌خورد و به راحتی به آن پاسخ می‌دهد. این مساله باعث می‌شود تا اعتماد به نفس پیدا کند و از سوالات امتحانی که در آینده گرفته می‌شود نیز واهمه‌ای نداشته باشد .

کاربرگ های دبستان نشانه آموز با در نظر گرفتن نیاز های آموزشی دانش آموزان و مطابق با استانداردهای آموزشی طراحی شده اند.

برای خرید کاربرگ های دبستان و کسب اطلاعات بیشتر بر روی کاربرگ پایه موردنظر خود کلیک کنید.

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ اول دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ دوم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ سوم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ چهارم دبستان

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ پایه پنجم ابتدایی

80,000 تومان

ابزار کمک آموزشی

کاربرگ ششم دبستان

80,000 تومان

امکان ارزیابی عملکرد معلم و دانش‌آموز

والدین می‌توانند با نظارت کردن بر پاسخ‌دهی دانش‌آموز به سوالات کاربرگ از نحوه عملکرد معلم و فرزند خود در طول هفته آگاهی پیدا کنند. همچنین مدرسه و معلم نیز می‌توانند با استفاده از نحوه جوا‌ب‌دهی دانش‌آموزان به سوالات طرح شده از تدریس معلم و یادگیری کامل دانش‌آموزان اطمینان یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های کاربرگ مناسب پیشنهاد می‌شود مقاله ” معرفی ۶ ویژگی یک کاربرگ مناسب برای دبستان ” را مطالعه کنید.

کاربرگ دبستان

معایب استفاده از کاربرگ دبستان غیر استاندارد

در صورتی که از کاربرگ دبستان غیر استاندارد استفاده شود معایبی را به همراه دارد که عبارتند از :

افزایش فشار بر روی دانش‌آموز و معلم

برخی از کاربرگ‌های دبستان سوالات غیر استانداردی را طراحی می‌کنند که با برنامه تدریس معلم هماهنگی ندارد. این مساله سبب می‌شود تا معلم و دانش‌آموز جهت رسیدن به سوالات کاربرگ هر هفته فشار زیادی را تحمل کنند.

افت تحصیلی دانش‌آموزان

در برخی از پیک آدینه های موجود سوالات بسیار سخت یا بسیار آسان است. این موضوع سبب می‌شود که دانش‌آموز از حل کردن آنها طفره رود و یا اعتماد به نفس کاذب پیدا کند. در هر دو صورت سوالات نامناسب کاربرگ دبستان می‌تواند به افت تحصیلی دانش‌آموز منجر شود.

کاربرگ دبستان

یکنواختی و عدم جذابیت کاربرگ برای دانش‌آموز

در صورتی که پیک آدینه تنها به تعدادی از دروس خاص بپردازد، باعث می‌شود که دانش‌آموزان به حل سوالات آن علاقه‌ای نشان ندهند و برایشان یکنواخت و خسته کننده باشد. لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که از کاربرگی استفاده شود که سوالاتش شامل دروسی که دانش‌آموزان به آن علاقه دارند نیز شود تا برای او جذابیت پیدا کند.

عدم امکان نظارت عملکرد دانش‌آموز و معلم

اگر کاربرگ خریداری شده، کاربرگ مناسب و استانداردی نباشد به هیچ عنوان نمی‌تواند مبنای خوبی برای ارزیابی کار دانش آموز و معلم قرار گیرد. ممکن است معلم در کلاس درس مطالب کتاب درسی را به صورت کامل و به بهترین روش آموزش دهد و دانش‌آموز نیز مطالب را فراگیرد، اما به علت اینکه سوالات استاندارد نیست، نتواند به سوالات کاربرگ پاسخ دهد و اولیا و کادر مدرسه را نسبت به عملکرد معلم بدبین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *