نرم افزارهای آموزش ریاضی ابتدایی

ریاضی باعث تقویت فکر  کودکان می­شود و به عقیده بسیاری از محققان موفقیت در آینده کودکان از راه درک درست ریاضی عبور می­کند. همه چیز در اطراف ما به ریاضی ارتباط دارد. هدف آموزش دوره ابتدایی آماده کردن دانش­‌آموز برای یادگیری مادام العمر و توانایی کسب سواد علمی فناورانه در دانش آموزان برای زندگی در جامعه‌ی آینده است. پس دانش­‌آموزان باید در همین دروه ریاضی را به صورت اصولی فرا گیرند. در این مقاله بهترین نرم افزارهای آموزش ریاضی ابتدایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در راه درک درست ریاضی به کودکان کمک خواهند کرد.

 

بهترین سی دی آموزش ریاضی

 

بهترین نرم افزار برای آموزش ریاضی باید برای دانش‌­آموز دبستانی ایجاد علاقه کند و با بازی و سرگرمی همراه باشد. در تحقیقات اخیری که انجام شده است اگر معلمانی که ریاضی را آموزش می­‌دهند به ویژه در همین دوره ابتدایی برخوردی صمیمانه با لحن درست داشته باشند تاثیر به سزایی در گوش دادن و یادگیری کودکان دارد. در ادامه چند نرم افزار و سی دی آموزش ریاضی که دارای این ویژگی‌­ها هستند را نقد و برررسی خواهیم کرد.

با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

سی دی­ های آموزش ریاضی ابتدایی رهپویان دانش و اندیشه:

 

آموزش ریاضی رهپویان

 

رهپویان دانش و اندیشه از با سابقه‌­ترین تولید کننده فیلم­‌های آموزشی است. همانطور که قبلا نیز توضیح مختصری ذکر شد اهمیت معلم حرفه­ای و با تجربه در ایجاد علاقه به درس به خصوص درس پراهمیتی مثل ریاضی بسیار است. معلمین رهپویان دانش و اندیشه همگی از فیلترهای متعددی عبور کرده‌­اند و همگی تجربه بسیار بالایی در آموزش دارند.

ویژگی مهم این دی وی ها استفاده از فیلم آموزشی در خانه برای کودکان است که حس مهم بودن و صمیمیت بین دانش‌­آموز و معلم را ایجاد می‌کند. در دی وی دی ریاضی رهپویان به تمام مسائل کتاب درسی جز به جز پرداخته می­شود و تمام تمرین­ها و حتی فعالیت­ها توسط معلم تشریح می­شود.

آموزش ریاضی در نرم افزار مداد:

 

آموزش ریاضی در نرم افزار مداد

 

نرم افزار مداد از بهترین نرم افزارهای آموزشی است که در کنار آموزش سایر دروس به درس ریاضی نیز پرداخته است. به طور کلی شیوه آموزشی این نرم افزار استفاده از تدریس معلم به صورت فیلم، انیمیشن، تخته هوشمند ریاضی و بازی و سرگرمی است. برنامه آموزشی ریاضی ابتدایی نرم افزار مداد ايجاد توانايي براي انجام محاسبات عددي در زندگي روزمره است. در نرم افزار مداد بعد از آموزش درس توسط مدرس که این آموزش همراه با مثال­‌های عملی است دانش آموزان می­‌توانند به قسمت تخته هوشمند مراجعه کنند.

کتاب هوشمند این امکان را برای دانش‌­آموزان فراهم می­‌کند که تمام صفحات کتاب را به صورت جز به جز مشاهده کنند و هر قسمت کتاب ریاضی که تمایل داشتند تمرین ریاضی را حل کنند و در همان صفحه نگه دارند. امکان انجام آزمون برای هر درس یکی از ویژگی‌­های مهم این نرم افزار است. دانش­‌آموزان می‌­توانند بعد از هر درس ریاضی که توسط معلم آموزش دیدند و تمرین‌­های آن را حل کردند آزمونی از خودشان بگیریند و در آخر کارنامه همان درس را مشاهده کنند.

آموزش ریاضی در نرم افزار میشا و کوشا:

میشا و کوشا محبوب­ترین و پرفروش‌ترین نرم افزار آموزشی در بین دانش‌آموزان ابتدایی است. در این نرم افزار به دلیل محیط کاملا انیمیشنی و استفاده از دو شخصیت محبوب کودکان «میشا و کوشا» بسیار مورد توجه کودکان ابتدایی است. آموزش ریاضی دبستان در این نرم افزار منطبق بر آخرین تغییرات کتاب درسی است. در نرم افزار میشا و کوشا از معلم برای تدریس دروس استفاده نمی‌­شود. شیوه آموزش این نرم افزار بیشتر با بازی همراه است با توجه به اهمیت بازی در یادگیری خصوصا برای دانش­‌آموزانی که مشکل تمرکز را دارند شیوه بسیار موثری برای یادگیری ریاضی است.

 

آموزش ریاضی - نرم افزار میشا و کوشا

 

یکی از مشکلاتی که همیشه دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی با آن مواجه هستند شیوه حل مسئله است. نرم افزار میشا و کوشا از شیوه­‌های مختلفی برای آشنایی دانش آموز با راهبردهای حل مسئله های ریاضی استفاده می‌­کند. در پایان هر درس نیز ارزشیابی کیفی – توصیفی دانش آموز انجام می‌­شود.

 

دی وی دی های آموزش ریاضی لوح دانش:

 

آموزش ریاضی در سی دی لوح دانش

 

لوح دانش نیز یکی از شرکت‌­های تولید فیلم آموزشی برای همه دروس است. ویژگی مهم لوح دانش که باعث تمایز از سایر شرکت­‌های مشابه می‌شود استفاده از معلمان رسمی آموزش و پرورش است. معلمان ریاضی در سی دی آموزش ریاضی لوح دانش با توجه تجربه زیاد با  خلق و خوی دانش‌­آموزان در کلاس و ایرادات احتمالی که ممکن است دانش‌آموزان به راحتی یاد نگیرند بیشتر آشنا هستند. این آشنایی باعث می‌­شود که بیشتر به مسائل پراهمیت در آموزش‌شان بپردازند. در این سی دی آموزشی نیز در کنار حل تمرین­‌های کتاب برای فهم بهتر دانش‌­آموزان از مثال و حتی داستان استفاده شده است.

 

نرم افزار کیف الکترونیک آریا:

کیف الکترونیک آریا آخرین نرم افزار ما برای معرفی در این قسمت است. ویژگی شاخص این نرم افزار استفاده از کتاب هوشمند است که تمامی صفحات کتاب را پوشش می­دهد. روند آموزشی در این نرم افزار بدین گونه‌است که متن تمامی کتب درسی، صفحه به صفحه، آورده شده است و قسمت‌های مختلف کتاب با روش های گوناگون آموزش داده شده است و سعی شده مفاهیم کتاب درسی با استفاده از صدا، آهنگ، بازی، فلش کارت، تور مجازی، تمرین‌های تصادفی، تدریس خصوصی و آزمون‌های متنوع به بچه‌ها آموزش داده شود.

 

آموزش درس ریاضی ابتدایی - کیف آریا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *