بهترین نرم افزار های آموزشی پیش دبستانی

آیا با نرم افزار های آموزشی مقطع پیش دبستانی آشنایی دارید؟ در سراسر جهان پیش دبستانی به عنوان یک مرحله ی مقدماتی و دوره ی آمادگی کودکان برای حضور در پایه اول دبستان شناخته می شود. آشنایی کودکان با مفاهیم پایه ی ریاضی و علوم، توسعه ی توانایی های ذهنی، به کارگیری مهارت خلاقیت و تفکر کودکان و آموزش مهارت های زندگی از جمله ضرورت های گذراندن دوره ی پیش دبستانی می باشند و این دوره جایگاه ویژه ای در نظام و سیستم آموزشی دارد و از اهمیت بسزایی در رشد فکری کودکان برخودار است.

در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا بسیاری از والدین برای ثبت نام کودکان خود در مراکز آموزشی مردد هستند، از طرفی نمی توان اهمیت دوره ی پیش دبستانی و نقش آن در توسعه ی مهارت کودکان را نادیده گرفت در این هنگام برخی از والدین تصمیم به آموزش پیش دبستانی در منزل گرفته اند و خود عهده دار این امر مهم شده اند.

آموزش پیش دبستانی در خانه با نرم افزار

به علت داشتن انعطاف پذیری و استفاده از سبک های آموزشی مختلف، آموزش پیش دبستانی در منزل توسط والدین امکان پذیر است و با استفاده از ابزار های آموزشی، بازی و خلاقیت می توانید محیط آموزشی را در منزل برای کودکان شبیه سازی کنید.

در این حین از استفاده از نرم افزارهای آموزشی پیش دبستانی غافل نشوید و آن را در برنامه ی آموزشی خود بگنجانید. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای آموزش پیش دبستانی که مسیر آموزش و تدریس را برای والدین هموار می کنند، بپردازیم.

با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

بهترین نرم افزار های آموزش پیش دبستانی

منابع فراوانی برای  آموزش پیش دبستانی در منزل وجود دارد به عنوان مثال می توانید از کتاب های تالیف شده دوره ی پیش دبستانی، کاربرگ های پیش دبستانی، راهنمای معلم آموزش و پرورش استفاده کنید اما نکته حائز اهمیت میزان جذابیت این منابع و تاثیرگذاری آنها بر یادگیری کودکان می باشند و از همه مهم تر باید بتوانند مباحث و سرفصل های پیش دبستانی را پوشش دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع که آموزش در منزل به صورت انفرادی انجام می شود، لذا سر و کله زدن با کودک و استفاده دائم از کتاب و کاربرگ محیطی کسل آور و خسته کننده را برای یادگیری به وجود می آورد.

از طرفی آموزش یکباره با کتاب و درگیر کردن کودکی که تا دیروز با اسباب بازی هایش بازی می کرد و وقت خود را با تماشای کارتون می گذارند کار بسیار دشواری است. لذا آموزش این دوره نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد و نیازمند ابزار آموزشی است که باعث علاقه مندی کودکان به یادگیری و مباحث آموزشی شود.

استفاده از نرم افزار پیش دبستانی

امروزه با وجود نرم افزار های کمک آموزشی و دانستن سرفصل‌های آموزشی پیش ‌دبستانی فرایند تدریس در خانه به راحتی انجام می شود و با صرف زمان و انرژی کمتر نتیجه ی مطلوبی را ارائه می دهد. استفاده از نرم افزار های آموزشی مخصوص پیش دبستانی فضای آموزشی شاد و خلاقانه ای را برای کودکان فراهم کرده و با استفاده از محتوای بصری و صوتی باعث افزایش تمایل کودکان به یادگیری می شود.

نرم افزار های آموزشی با آموزش غیر مستقیم مباحث درسی از طریق قصه گویی، شعر، فیلم های کوتاه و بازی های آموزشی باعث نهادنیه شدن مطالب آموزشی می شوند.

استفاده از نرم افزارهای آموزشی را می‌توان یکی از انواع بهترین روش تدریس پیش دبستانی معرفی نمود. از جمله بهترین نرم افزار های پیش دبستانی که با آموزش غیر مستقیم مباحث درسی از طریق قصه گویی، شعر، فیلم های کوتاه و بازی های آموزشی باعث نهادنیه شدن مطالب آموزشی می شوند می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

1. نرم افزار لوح دانش

مجموعه سی دی های آموزشی لوح دانش ارائه دهنده محتوای آموزشی بصری جذاب برای کودکان پیش دبستانی می باشند این مجموعه دارای ساختار انیمیشنی بوده و به صورت غیر مستقیم از طریق فیلم، قصه و شعر به آموزش سرفصل های پیش دبستانی می پردازد.
این مجموعه ی آموزشی شامل چندین بخش می باشد که با هدف توسعه و به کارگیری مهارت های کودکان طراحی شده است . این بخش ها شامل موارد زیر هستند.

  • آموزش حروف الفبا
  • آموزش مفاهیم اساسی ریاضی و علوم با استفاده از بازی های متنوع و انیمیشن های جذاب
  •  آموزش قرآن و مفاهیم دینی، این بخش شامل تعدادی سوره از قرآن کریم و آموزش وضو و نماز به زبانی ساده در قالب انیمیشن می باشد.
  •  آموزش نقاشی به صورت مرحله ای و با استفاده از خطوط و اشکال ساده ی هندسی ارائه شده
  •  داستان ها و حکایات عامیانه و آموزشی با هدف تقویت درک مطلب کودکان
  •  انیمیشن و شعر

لوح دانش - پیش دبستانی

 

برای خرید بسته آموزشی لوح دانش پیش دبستانی روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید نرم افزار پیش دبستانی لوح دانش

مجموعه لوح دانش آموزش تمامی دروس پیش دبستانی و مهارت های زندگی را دربردارد و تمامی مباحث و سرفصل های پیش دبستانی را پوشش می دهد. از جمله ویژگی های نرم افزار لوح دانش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آموزش غیر مستقیم و مفهومی
  2. فضا سازی محیط آموزشی شاد و جذاب
  3. به روز بودن محتوای آموزشی
  4.  بازی و تمرین های تعاملی

2. نرم افزار بوبو ( میشا و کوشا)

نرم افزار آموزشی بوبو از جمله نرم افزارهای کمک آموزشی مقطع پیش دبستانی می باشد که با هدف آمادگی و توسعه ی توانایی های ذهنی کودک برای ورود به مقطع دبستان به صورت کاملا حرفه ای و خلاقانه تهیه شده است. عملکرد این نرم افزار بر مبنای آموزش غیرمستقیم و انتقال مفهومی مباحث درسی می باشد. جذابیت بالای این نرم افزار و محتوای خلاقانه آن باعث افزایش علاقه کودکان به آموزش و سهولت یادگیری آنها می شود. نرم افزار آموزشی بوبو شامل بخش های آموزشی زیر می باشد.

  •  توسعه ی حافظه دیداری و شنیداری و تقویت هوش فضایی از طریق بازی های متنوع
  • آشنایی با مفاهیم پایه ای ریاضی ( شناخت اعداد و رنگها، شناخت اشکال هندسی، آشنایی با مفاهیم جمع و تفریق و …)
  •  آشنایی با مفاهیم علوم ( شناخت حیوانات و محل زندگی آنها و ……)
  •  آموزش زبان فارسی و حروف الفبا ( تقویت مهارت خواندن و نوشتن)
  •  آموزش نقاشی همراه با بازی

نرم افزار بوبو - پیش دبستانی

برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار بوبو روی لینک زیر کلیک کنید.

 

نرم افزار بوبو

 

موارد ذیل از جمله ویژگی های بارز نرم افزار پیش دبستانی بوبو هستند:

  1.  آموزش مفهومی و خلاقانه
  2. بازی های آموزشی و تعاملی هدفمند
  3. محیط آموزشی شاد و چالش انگیز
  4. تهیه ی محتوای آموزشی تحت نظر کارشناسان مجرب آموزش و پرورش
  5. محتوای مطابق با سرفصل های مشخص شده توسط آموزش و پرورش
  6. هم چنین اجرای نرم افزار به صورت خودکار و بدون نیاز به نصب

در واقع هدف از دوره ی پیش دبستانی آمادگی ذهنیت کودکان و شفاف سازی در رابطه با عملکرد و مسئولیت کودکان در مدرسه و جامعه می باشد. آموزش هایی که کودکان در این دوره می بینند از اهمیت زیادی برخودار است به گونه ای که زمینه ساز موفقیت آنان در دبستان می باشد.

در این مطلب قصد داشتیم با معرفی دو تا از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار های پیش دبستانی، این مسیر آموزشی را برای والدین عزیز هموار سازیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *