هدیه جذاب برای جشن تکلیف

همانطور که میدانید، جشن تکلیف که به جشن عبادت و بندگی معروف است، مناسبتی است که برای سپاسگزاری و شکر از خداوند متعال برگزار می‌شود. در این جشن، دختران و پسران كه به سن تکلیف رسیده‌اند، برای انجام فرامین الهی و عمل به دستورات حق و تمرین برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی با پرورگار خویش عهد می‌بندند. اگرچه بسیاری از مدارس برای دانش آموزان خود جشن تکلیف برگزار می‌کنند و مراسم مفصلی هم می‌گیرند، اما برگزاری جشن تکلیف خانگی نیز یکی از سنت‌های حسنه‌ایست که در جهت تشویق کودکان و نوجوان به انجام فرائض دینی انجام می‌شود. در این مطلب از رایاد قصد داریم 15 کادوی جذاب را معرفی کنیم که برای هدیه دادن در جشن تکلیف گزینه خوبی به حساب می‌آیند و شما در صورت دعوت شدن به جشن تکلیف می‌توانید آنرا تهیه کنید.

 

هدیه جشن تکلیف چی بدم؟

 

هدیه جشن تکلیف

سن بلوغ اکثرا برای پسرها 15 سال و برای دخترخانم ها 9 سال در نظر گرفته می‌شود. هدیه خوب برای جشن تکلیف، هدیه‌ایست که مناسب با سن و سلیقه طرف مقابل تهیه شود. اگرچه بسیاری برای این مراسم کادوهای مذهبی و یا پول را مناسب می‌دانند، اما با توجه به سن بلوغ، تنوع کم کادوهای مذهبی و هیجان انگیزنبودن پول برای کودکان بهتر باشد به گزینه های دیگر نیز فکر کنیم.

گزینه های پیشنهادی سایت رایاد به شما عبارتند از:

 

کادوی جشن تکلیف دخترانه: 

 

1. چادر و سجاده

اولین هدیه مناسب برای جشن تکلیف دختران که کاملا مرتبط با این فضا هم می‌باشد، چادر است. معمولا چادر جشن تکلیف، با انواع تزیینات از جمله ربان، گل، مروارید و گیپور و آماده می‌شود و شما می‌توانید آنرا به صورت آماده به همراه سجاده و کیف نماز خریداری کنید. البته از آنجا که به احتمال زیاد مدرسه یا خانواده خود کودک این کادو را برای جشن تکلیف تهیه می‌کنند، شاید چادر گزینه خوبی به حساب نیاید.

 

چادر جشن تکلیف

 

5%
390,000 تومان410,000 تومان
5%
390,000 تومان410,000 تومان

2. ملزومات حجاب

قطعا با رسیدن به سن تکلیف رعایت کردن حجاب نیز اهمیت پیدا می‌کند. خرید ملزومات حجاب که شامل مقنعه و ساق دست است می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای دختران باشد. فروشگاه های زیادی در این زمینه وجود دارند که ملزومات حجاب را در انواع و اقسام مدل‌ها و رنگ‌ها عرضه می‌کنند.

3. ساعت مچی

خرید ساعت مچی نیز می‌تواند ایده خوبی برای جشن تکلیف باشد. باتوجه به تنوع زیاد ساعت و قیمت های متفاوتی که دارند، دست شما در انتخاب کاملا باز است. البته لازم به ذکر است که خرید ساعت دیجیتال و یا هوشمند برای نوجوان‌ها جذاب تر است تا ساعت های عقربه ای.

4. ماگ

یکی دیگر از هدایای جالب که قیمت مناسبی هم دارد، ماگ است. شما می‌توانید از ماگ‌های طرحدار آماده در بازار استفاده کنید، اما پیشنهاد بهتر این است که برای خاص کردن هدیه خود، عکس فرد هدیه گیرنده را روی لیوان چاپ کنید. از آنجا که اکثرا این لیوان‌ها را برای مصرف روزانه استفاده می‌کنند پس خرید ماگ می‌تواند یک هدیه ماندگار باشد.

5. دفترچه خاطرات

نوشتن خاطره یکی از کارهای جذابیه که اگر کسی عادت به نوشتن آن کند و لذت آن‌را بچشد، بسیار از آن لذت می‌برد، بنابراین خرید دفترچه خاطرات با جلد زیبا برای تکلیف می‌تواند یک کادو هوشمندانه باشد.

همچنین موارد ذکر شده می‌توانند گزینه خوبی برای کادو عید نوروز نیز باشند.

کادوی جشن تکلیف پسرانه:

6. عطر یا ادکلن

معطر و خوشبو بودن از جمله صفاتی است که در احادیث نیز به آن اشاره شده است. خوشبو بودن هنگام عبادت نیز سیار مهم است، لذا عطر یا ادکلنی که مناسب سن کودک باشد، می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای جشن تکلیف به حساب بیاید.

7. اسکیت و اسکوتر

یکی از بهترین هدیه‌ها برای بچه‌های پر انرژی که به تخلیه انرژی آن‌ها نیز کمک می‌کند، اسکیت و اسکوتر است. دخترها و پسرها هر دو اسکوتر را دوست دارند و بازی کردن با آن را سریع یاد می‌گیرند. اگر از نظر هزینه محدودیتی ندارید، خرید اسکیت یا اسکوتر جزو گزینه های بسیار جذاب به شمار می‌آید.

اسکوتر

8. ربات و گجت

یک هدیه مناسب برای نوجوانان در این سنین که علاقمند به مباحث تکنولوژی هستند، ربات‌ها و گجت‌ها هستند. ربات‌ها با جزییات و قابلیت‌های جذابی که دارد از هدایای ماندگار و مورد علاقه است. بازی با این ربات‌ها بسیار جذاب و لذت برانگیز است. برای بچه‌هایی که به مسابقات سرعت علاقه دارند می‌توانید ربات کنترلی را هدیه بگیرید که قابلیت فیلمبرداری دارد و به موبایل متصل می‌شود. البته اگر دوست دارید هدیه شما جنبه آموزشی هم داشته باشد، بهتر است سراغ کیت‌های آموزش رباتیک بروید.

9. پهباد و ماشین کنترلی

پهپاد و ماشین کنترلی از گزینه‌های خوب برای آقاپسرها به شمار می‌رود. پسرها در هر سنی که باشند از هدیه گرفتن وسایل تفریحی و پر انرژی استقبال می‌کنند علی‌الخصوص کوادکوپترها و ماشین‌های کنترلی که همیشه پرطرفدار هستند. البته شاید خرید این کادو برای اقوام درجه دو یا سه مقرون به‌صرفه نباشد، اما اگر کسی که به جشن تکلیفش دعوت شده‌اید برای شما خیلی عزیز است، خرید این کادو بسیار هوشمندانه است.

ماشین کنترلی

10. وسایل ورزشی

آخرین گزینه‌ای که می‌خواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم خرید لوازم و وسایل ورزشی مرتبط با سن و سلیقه کودک است. معمولا بچه‌ها در این سن ورزش کردن را بسیار دوست دارند. خرید توپ، ست ورزشی، کتونی ورزشی، بدمینتون و … به خصوص برای پسرها می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد.

جعبه کادو جشن تکلیف

کادوی جشن تکلیف:

11. قرآن کریم

یکی دیگر از هدایای مناسب که می‌توان آن اشاره کرد، قرآن‌های رنگی است. حاشیه صفحات قرآن رنگی دارای تذهیب بسیار زیبایی می‌باشد که در هر جزء رنگ آن تغییر می‌کند به همین خاطر به این قرآن، قرآن رنگی یا رنگین کمانی گفته می‌شود. این قرآن‌های رنگی به علت زیبایی نوجوانان را به خواندن قرآن ترغیب می‌کند و هدیه مناسبی برای آن‌ها است.

بازی فکری

12. بازی فکری

بچه‌ها در این سن بیشتر وقت خود را با دوستان خود می‌گذرانند و به بازی کردن مشغول هستند. بازی‌های فکری و گروهی علاوه بر جنبه سرگرمی لذت بخش نیز هستند. بین بازی‌های فکری گزینه‌های زیادی وجود دارد که سلیقه‌ دخترها و پسرها را جواب می‌دهد.
پس اگر دنبال یک ایده خوب هستید، خرید یک بازی فکری جذاب می‌تواند ایده خوبی باشد.

برای خرید بازی های فکری از همین جا انتخاب کنید.

ناموجود
350,000 تومان
ناموجود

بازی فکری

بازی فکری دژ

220,000 تومان
5%
ناموجود

بازی فکری

بازی فکری جالیز

314,000 تومان
ناموجود
110,000 تومان
ناموجود

بازی فکری

بازی فکری دالیز

130,000 تومان
5%
ناموجود
181,000 تومان
5%
ناموجود
105,000 تومان
5%
ناموجود
143,000 تومان
5%
ناموجود
143,000 تومان
ناموجود
160,000 تومان
30%
ناموجود
70,000 تومان
ناموجود
100,000 تومان
ناموجود

بازی فکری

بازی فکری پاتک

170,000 تومان

13. پازل

ساختن پازل باعث افزایش تمرکز می‌شود و می‌تواند حافظه را تقویت کند. پازل‌ها انواع مختلفی دارند از پازل 100 تا 1000تکه که اگر متناسب با شخصیت و سلیقه فرد خریداری شود، بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه بر پازل، بازی‌های ساختنی دیگر مثل ساختن زیورآلات با لوازم ساده مثل مهره، سنگ، کش و بافتنی می‌تواند از هدایای جذاب باشند.

14. کتاب

کتاب از گزینه های معمول است که در اکثر مراسم‎‌ها گزینه خوبی به حساب می‌آید. اگرچه اکثرا کودکان و نوجوانان میانه خوبی با کتاب ندارند، اما اگر کتاب خوبی انتخاب کنید قطعا موردپسند واقع خواهد شد. از آنجا که سن بلوغ نیز، سن رشد و شکوفایی است، ‌شاید توانستید با هدیه دادن کتاب خوب ویرنده جذاب، گ را علاقمند به حوزه کتاب و کتاب خوانی بکنید.

پیشنهاد چند عنوان کتاب پرطرفدار:

  • داستان راستان
  • آرش کماندار
  • یوسف، قهرمان خوبی ها
  • جام جهانی در جوادیه
  • سلام بر ابراهیم
  • پسرک فلافل فروش
  • شازده کوچولو

کتاب جشن تکلیف

15. لوازم تحریر

باتوجه به زمان بلوغ و اینکه دغدغه‌ی بچه‌ها در این سن وسال اکثرا به درس مربوط می‌شود، خرید لوازم‌التحریری که بتوانند از آن‌ها در مدرسه استفاده کنند بسیار جذاب است. خودکار، خودنویس، مداد و مداد رنگی، جامدادی، دفترنقاشی و حتی کیف مدرسه کادوهایی است که می‌تواند هر کودکی را سرذوق بیاورد.

در انتها به خاطر داشته باشید که هر کدام از گزینه‌های بالا را که برای خرید برگزیدید، حتما حتما برای آن کاغذکادو یا جعبه زیبا و جذابی انتخاب کنید، چرا که یک جعبه جذاب و زیبا می‌تواند تا چندین برابر جذابیت هدیه جشن تکلیف شما را افزایش دهد.

1 دیدگاه برای “هدیه جذاب برای جشن تکلیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *