ایده های جذاب برای هدیه روز معلم

یکی از برنامه های جشن روز معلم ، هدیه دادن به معلمین به پاس قدردانی از زحمات آنها می باشد. به طور معمول بسیاری از دانش آموزان در روز معلم تمایل دارند تا هدیه روز معلم را تهیه و برای قدردانی از معلم خود به او تقدیم کنند.

در این میان نکته مهم انتخاب هدیه‌ای متناسب با شأن و جایگاه معلمان است. اگر در انتخاب هدیه‌ای جذاب برای روز معلم دچار سردرگمی شده‌اید، اگر این سوال که کادو برای روز معلم چی بخرم در ذهن شما تکرار می‌شود، در ادامه چند ایده جذاب برای هدیه روز معلم آورده‌ایم که می‌توانند پیشنهادات کمک‌ کننده‌ای برای انتخاب شما به عنوان کادو روز معلم باشند.

 

تا انتهای این مقاله جذاب و کاربردی همراه رایاد باشید.

 

کادو روز معلم

 

18 ایده جدید برای هدیه روز معلم

در این قسمت قصد داریم برای شما چند ایده عالی برای هدیه روز معلم معرف کنیم:

 

۱. ساخت کلیپ تبریک

در مدارس و دانشگاه‌های امروزی معمولا سیستم ویدئو پروژکتور موجود است و دانش آموزان می‌توانند کلیپ‌های ساخته خود را روی آن برای سایر افراد به نمایش بگذارند.

بنابراین برای تبریک روز معلم می‌توانید کلیپی از عکس‌های مشترکتان با معلم یا دبیرتان را تهیه کنید و آهنگ زیبایی را در پس زمینه آن قرار دهید. سپس با هماهنگی مدیران مسئول آن را روی ویدئو پروژکتور کلاستان برای معلم پخش کنید.

 

۲. نوشتن متن ادبی و پیام تبریک روز معلم

یکی از ساده‌ترین و در عین حال ارزشمندترین هدایا برای تبریک روز معلم و خوشحال کردن آنان استفاده از متونی است که بار ادبی داشته و نشئت‌ گرفته از احساسات خودتان نسبت به معلمتان هستند.

برای مثال، می‌توانید متنتان را در قالب پیام تبریک روز معلم، سپاسگزاری، نوشتن خاطرات مشترک و یا حتی صرفا حس قلبی و شخصی خودتان نسبت به آموزگارتان بنویسید.

در واقع، آنچه در اینجا بسیار ارزشمند است، مرور احساساتتان به همراه آموزگارتان است و باعث القای حس قدردانی به معلمان و افزایش انگیزه آنان می‌شود.

۳. خرید کتاب

یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید به دبیر، معلم یا استاد خود تقدیم کنید، کتاب است.

برای انتخاب کتاب مناسب می‌توانید مؤلفه‌هایی مانند سن معلمتان، موضوعات مورد علاقه او، روابط اجتماعی وی با اطرافیان و … را در نظر گرفته و انتخاب خوبی برای هدیه دادن به او داشته باشید.

همچنین برای تهیه کتاب می‌توانید نظر دوستان، همکاران یا نزدیکان معلمتان را هم جویا شوید یا اینکه به فهرست کتاب‌های پرفروش بازار اعتماد کنید.

 

کادو روز معلم زنانه

 

۴. درست کردن کارت پستال

کارت پستال انتخاب خوبی برای هدیه روز معلم محسوب می‌شود. شما می‌توانید با هزینه نسبتا کم کارت پستالی زیبا و در شأن معلمتان تهیه کنید. کارت پستال‌ها انواعی مختلف با طرح‌های زیبا دارند که می‌توانید متنی برای تشکر از معلمتان نیز روی آن بنویسید.

 

۵. صنایع دستی

انتخاب آثار هنری و صنایع دستی هم می‌تواند گزینه‌ خوبی برای هدیه دادن در روز معلم باشد. به طور ویژه معلمان خانم علاقه زیادی به آثار هنری و صنایع دشتی دارند.

البته به احتمال زیاد خرید صنایع دستی فاخر نیاز به هزینه بالایی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است همه دانش آموزان مبلغ موردنیازشان را با کمک همدیگر تهیه کرده و برای خرید هدیه موردنظرشان اقدام کنند.

 

6. ماگ ( لیوان فانتزی )

ماگ قهوه و لیوان یکی از وسیله‌هایی است که افراد شاغل خارج از خانه و در محل کار به عنوان یک وسیله شخصی به آن نیاز دارند. بنابراین می‌توان آن را به عنوان کادو برای روز معلم در نظر گرفت. ماگ‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند، حتی این امکان وجود دارد که طرح، عکس و متن مورد نظر خود را روی ماگ چاپ کنید و به عنوان یک کادو خاص به معلم خود تقدیم نمایید.

 

هدیه روز معلم

 

7. عطر و ادکلن

عطر یا ادکلن جزو مواردی هستند که انتخاب مناسبی برای کادو دادن به اکثر افراد به شمار می‌آیند.

هدیه‌ای کلاسیک و خاص که در عین محافظه‌کارانه بودن می‌توان احساستان را برای قدردانی از معلم انتقال دهد. همچنین اگر با علایق معلمتان آشنا باشید، انتخاب بهتری برای خرید هدیه می‌توانید داشته باشید.

برای مثال، در هنگام نزدیک شدن به معلمتان می‌توانید به عطرهایی که او اکثر اوقات استفاده می‌کند، توجه کنید و در هنگام خرید عطرهایی نزدیک به بو و رایحه آن‌ها انتخاب کنید.

 

8. دعوت به رویدادی فرهنگی

اگر معلمتان از آن دسته افرادی است که برای شرکت در رویدادهای علمی، فرهنگی و نشست‌های مختلف علاقه نشان می‌دهد، می‌توانید به مناسبت روز معلم او را به یکی از این رویدادها دعوت کنید. ضمن انکه برگزاری همایش و رویدادهای فرهنگی می تواند یکی از جذاب ترین برنامه های جشن روز معلم باشد، که مورد استقبال معلمین عزیز قرار می گیرد.

برای مثال، رویدادهایی مانند بازدید از نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مختلف، شرکت در سمینارها و نشست‌های علمی، حضور در جلسات رونمایی کتاب انتخاب خوبی برای قدردانی از معلمتان هستند.

 

کادوی روز معلم

 

9. شیرینی و شکلات

شیرینی و شکلات یکی از رایج‌ترین کادوها برای پاسداشت هر مناسبت و جشنی به شمار می‌آید. در روز معلم نیز می‌توانید با تهیه شیرینی یا شکلاتی فانتزی کام معلمتان را شیرین کنید.

به طور قطع دریافت چنین هدیه‌ای از جانب دانش آموزان برای معلم لذت بخش خواهد بود. همچنین می‌توانید با تهیه کیکی کوچک به همراه جمله‌ای برای قدردانی از زحمات معلمتان او را خوشحال کنید.

 

10. لوازم التحریر

لوازم التحریر احتمالا مناسب‌ترین انتخابی است که می‌توانید برای هدیه دادن در روز معلم داشته باشید! افرادی مثل معلمان و آموزگاران معمولا در طول روز برای نوشتن از ابزارهای نوشتاری بسیار استفاده می‌کنند.

به همین دلیل شاید بد نباشد که کادوی خود را از میان لوازم التحریر شیک و کلاسیک انتخاب کنید. برای مثال، یک دفترچه یادداشت، یک تقویم یا سررسید یا روان نویسی زیبا می‌تواند هدیه‌ای لوکس برای آن‌ها بوده و برایشان بسیار کاربردی باشد.

لازم به ذکر است که برای تهیه قلم می‌توانید گزینه‌هایی مانند خودنویس‌ها، روان‌نویس‌ها و خودکارهای نفیس را در نظر بگیرید.

 

11. شمع های معطر 

شمع‌های معطر گزینه بسیار مناسبی برای کادو روز معلم محسوب می‌شوند. در کنار زیبایی و جذابیتی که دارند رایحه بسیار ملایم و آرامش بخشی را به ارمغان می‌آورند. شمع معطر یک هدیه شیک و منحصر به فرد برای روز معلم می‌باشد که قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

 

کادو روز معلم

 

 

12. تزئین کلاس

برای جشن گرفتن در روز معلم و سورپرایز کردن معلمتان می‌توانید پیش از ورود معلم، کلاس را با سلیقه خودتان تزیین کنید.

برای این کار هم می‌توانید مثلا روی تخته با خط خوش شعر و پیام تبریک بنویسید، نقاشی زیبایی از معلم خود رسم کنید یا کف کلاس و روی میز معلمتان گل‌های زیبا بچینید.

 

13. بلیت تئاتر، سینما یا موسیقی

یکی دیگر از کارهای زیبایی که می‌توانید به عنوان تبریک روز معلم انجام دهید، خرید بلیت تئاتر، سینما یا کنسرت موسیقی است.

برای مثال،‌ می‌توانید چند نفر از دانش آموزان دور هم جمع شده و برای روز آخر هفته بلیتی برای خودتان به همراه معلمتان تهیه کنید و به همراه معلم یا استاد خود به سالن تئاتر، سینما یا کنسرت بروید.

 

برای روز معلم چی بخرم

 

14. تابلو

یکی دیگر از کادوهایی که برای مدتی طولانی ماندگار بوده و می‌تواند خاطرات دوران مدرسه را در یاد معلمتان زنده نگه دارد، تابلوهایی با طرح‌های مختلف است.

برای مثال، می‌توانید تابلویی تهیه کنید که دوی آن جملات یا شعری با خط زیبا برای قدردانی از معلمتان نوشته شده باشد. این کادو برای هدیه روز معلم انتخابی زیبا و ماندگار به شمار می‌آید.

 

15. کیف پول یا کیف موبایل

به طور معمول، آقایان علاقه زیادی به کیف پول دارند. با این حال کیف پول یا کیف موبایل تقریبا برای همه افراد کادوی مناسبی به شمار می‌آید.

برای هدیه دادن در روز معلم نیز می‌توانید کیف پول یا موبایلی زیبا و لوکس تهیه کنید و برای قدردانی از زحمات معلمتان به او هدیه دهید.

 

16. بوک مارک یا نشان کتاب 

بوک مارک یا نشانک کتاب را می‌توان به عنوان یکی از بهترین هدیه های روز معلم معرفی نمود. نشانک های کتاب با نامهای مختلف یادآور صفحه و بوک‌مارک در فروشگاه‌های لوازم التحریری در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های مختلف موجود هستند. ضمن اینکه با کمی خلاقیت خودتان نیز می‌توانید یک بوک‌مارک جذاب برای هدیه روز معلم تهیه کنید. بوک مارک‌ها از این جهت که قیمت مناسبی دارند و کاملا کاربردی هستند، لذا ایده فوق العاده‌ای برای کادو روز معلم به شمار می‌آیند.

 

کادو برای روز معلم

 

17. گل

گل‌ها جزو آن دسته از هدایایی محسوب می‌شوند که همه افراد با دریافت آن به وجد می‌آیند. می‌توانید دسته گلی زیبا برای معلمتان تهیه کرده و در کنار آن متنی برای قدردانی از زحماتش به او تقدیم کنید.

در این میان اگر از گل مورد علاقه معلمتان اطلاع داشته و دسته گلی متناسب با علایقش انتخاب کنید، ‌می‌توانید خوشحالی او را در روز معلم دوچندان کنید.

 

18. هدیه‌ای خاص

برخی از افراد به چیزهای خاصی علاقه دارند. شما می‌توانید با آگاهی از علایق خاص معلمتان آن‌ها در روز معلم سورپرایز کرده و به این طریق این روز را در کنار آنان جشن بگیرید.

برای مثال، معلم ورزش ممکن است به لباس‌های ورزشی علاقه داشته باشد. در این شرایط با آگاهی از سلیقه وی می‌توانید هدیه مورد علاقه‌ معلمتان را برایش تهیه کرده و او را خوشحال کنید.

 

هدیه برای روز معلم

 

پیشنهاد می کنم مطلب روز معلم مجازی را نیز مطالعه کنید تا به ایده های جذابی برای هدیه روز معلم مجازی دست یابید.

 

با مطالعه ایده‌های هدیه روز معلم در این مطلب می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌های خود را برای قدردانی از معلمتان داشته باشید. اگر شما نیز پیشنهادی در این زمینه دارید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

68 دیدگاه برای “ایده های جذاب برای هدیه روز معلم

  1. ناشناس گفته:

    خانم معلممون دوست داره خودمون براش یه چیزی درست کنیم ،کارت پستال و نقاشی هم فکر نکنم دوست داشته باشه بجز اینا من نمی دونم چی درست کنم.

    • پشتیبان رایاد گفته:

      سلام دوست عزیز

      میتونید با نمد جامدادی یا جاسوئیچی درست کنید
      درست کردن بوک مارک هم گزینۀ خوبیه.

    • پشتیبان رایاد گفته:

      سلام رویا عزیز

      کتاب همراه با یه شاخه گل
      کارت پستال همراه با یه شاخه گل میتونه هدیه‌های مناسبی برای معلمتون باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *