پرفروش ترین بازی های فکری در ایران کدام‌اند؟

“پرفروش ترین بازی فکری در ایران” این عبارت را که بشنوید، یاد کدام بازی می‌افتید؟ احتمالا ذهنتان می‌رود سمت بازی رومیزی‌ای که اخیرا، در یک جمع دوستانه دیده‌اید. ولی بردگیم بازها، جواب‌های جالب‌تر، متنوع‌تر و خاص‌تری در آستین دارند و ذهنشان هزاران جا می‌رود. شاید اصلا نتوانند یکی را به عنوان پرفروش‌ترین بردگیم معرفی کنند‌. واقعا کدام بازی فکری ایرانی طرفدار بیشتری دارد؟

به همین خاطر تصمیم گرفتیم، بررسی کنیم که آخر کدامشان است که در این میدان پشت بقیه رقیب‌هایش را به خاک می‌مالد!؟ می‌خواهید ببینید نتیجه چی شد؟ خب! نتیجه تحقیقات ما یک لیست از پرفروش‌ترین بازی‌های رومیزی ایرانی بود که جلوی رویتان است! طرفداران مونوپولی، پرچم‌هایشان را بالا بگیرند. چون این لیست قرار است با همین بازی جذاب و پرطرفدار شروع شود.

تا انتهای متن با رایاد همراه باشید.

 

پرفروش ترین بازی فکری در ایران - مونوپولی

اگر علاقه مند به انواع بازی های رومیزی هستید و به دنبال یک سرگرمی فوق العاده برای ایام فراغت خود می باشید، برای آشنایی بیشتر و دسترسی به انواع بازی های فکری بر روی لینک بازی فکری بزرگسال  کلیک نمایید. 

 

7 مورد از پرفروش‌ترین بازی‌ فکری در ایران

 

این بازی‌ها در حال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین بازی فکری در کشور عزیزمان شناخته می‌شوند:

 

1. بازی فکری مونوپولی

مونوپولی، ایروپولی یا روپولی! فرقی نمی‌کند به چه نامی می‌شناسیدش. این همان بازی فکری اقتصادی است که توسط شرکت برادران پارکر به دنیا معرفی شد و در مدت کوتاهی، کلی طرفدار برای خودش دست و پا کرد. بسته‌ بندی آن هم کار شرکت هزبرو آمریکا بود.

باورش کمی سخت است ولی برآورد شده از سال ۱۹۳۵ تا الان، که در سال ۲۰۲۱ هستیم حدود ۷۵۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان این بازی رومیزی را انجام داده باشند.
مونوپولی یعنی انحصارگری و ماجرای بازی‌اش هم حول محور همین معنا و مفهوم می‌چرخد. یک صفحه که از خانه‌هایی با ارزش پولی مختلف تشکیل شده است. هر بازیکنی که بتواند خانه‌های بهتر و پرارزش‌تری را به انحصار خودش دربیاورد، برنده بازی خواهد شد.

 

گرچه بازی فکری مونوپولی یک بازی ایرانی به حساب نمی‌آید، ولی از پرفروش‌ترین بازی های ایرانی است که همچنان در بازار ایران در حال خرید و فروش است.

 

2. راز جنگل

بازی دیگری که در لیست پرفروش‌ترین‌ بازی فکری در ایران وجود دارد، راز جنگل است. نه اینکه این بازی فقط در بین ایرانی‌ها طرفدار داشته باشد و مورد استقبال قرار بگیرد؛ نه! این بازی از همان ابتدا یعنی حدودا یک سال بعد از ۱۹۸۱ که به عبارتی تولدش به حساب می‌آمد، دل خیلی‌ها رو برد و برنده‌ی جایزه بازی سال یعنی Spiel Des Jahre شد. این یک جایگاه عادی نبود و برای این بازی یک افتخار بزرگ به حساب می‌آمد.

 

پر فروش ترین بازی های ایرانی - راز جنگل

 

بازیکن‌ها در بازی فکری استراتژیک راز جنگل، باید بتوانند تفکر استراتژیکی خود را به کار بگیرند و به هدف بازی یعنی رسیدن به قلعه‌ی حکمران و پیدا کردن جای گنجینه‌ها زودتر از دیگر بازیکن‌ها برسند.

 

3. بازی دژ

بازی فکری دژ شاید اندکی متفاوت‌تر از بازی‌های قبلی‌ باشد که معرفی کردیم. با این حال، شاید به خاطر همین تفاوت از پرطرفدارترین‌ها و به تبع پرفروش‌ترین‌های بازی فکری ایرانی‌ها شده باشد. سال تولید آن ۲۰۱۸ است.

 

پرفروش ترین بازی فکری در ایران - دژ

 

در این بازی فکری کارتی، باید سعی کنید دژی محکم‌تر از سایر بازیکن‌ها بسازید و بهتر از دیگران از آن محافظت کنید تا مورد آسیب دشمن‌هایتان قرار نگیرد. هر چه خمیرمایه بیشتری داشته باشید، ساخت و نگهداری از دژ هم راحت‌تر است. یک بازی استراتژیک که کمی هم حال و هوای بازی‌های مافیایی را دارد و می‌توانید در یک گروه ۲ تا ۷ نفره آن را بازی کنید و از هیجان ناشی از آن لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بازی فکری

 

4. بازی رومیزی ریسک

نبردی برای فتح دنیا! داستان این بازی است که فروش زیادی نسبت به سایر بازی‌ها، از زمان عرضه‌اش تا کنون داشته است. از قضا سازنده این بازی، شرکت فکرآوران خودمان است. در نتیجه به تمام معنا، می‌توان آن را از پروفروش ترین بازی‌ فکری رومیزی در ایران دانست.

 

این بازی برای دو نفر طراحی شده است. در این میان، بازیکنی برنده می‌شود که قلمرو بیشتری گرفته باشد و بیشتر بر جهان سیطره پیدا کند.

 

بازی فکری ریسک

 

5. استوژیت

جایگاه پنجم، برای بازی استوژیت است. واقعا جالب است و بعید بود که بخواهد در لیست ۷ بازی پرفروش ایران اسمش نیاید. حالا چرا جالب؟

بازی فکری استوژیت که توسط شرکت هوپا در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، بازی‌ است که در آن باید حسابی خلاقیتتان را به خرج بدهید. طرر تفکر و دید شما نسبت به بازی است که می‌گوید، قرار است ببرید یا نه!استوژیت یک بازی استراتژیک نیست و قرار نیست هنگام بازی، دچار رقابت جدی با هم گروهی‌هایتان بشوید.

 

بازی فکری استوژیت

 

6. بازی فکری زیرخاکی

یک بازی جذاب که به خوبی توانسته است توجه طرفداران بازی‌هایی مثل dead man’s draw را به خودش جلب کند. یک برگردانی عالی توسط نشر پرتوفیل. زیرخاکی بعد از عرضه، با فروش خوبی روبرو شد. شاید یکی از دلیل‌هایش هم این بود که نیاز به فکر کردن عمقی نداشت و محدوده سنی استفاده کنندگان از آن، پایین‌تر از بازی‌های فکری دیگر بود و همه افراد خانواده می‌توانستند از آن در کنار هم استفاده کنند.

این بازی کارتی است و بیشتر روی پایه شجاعت و شانس است که پیش می‌رود. برای به چالش کشیدن خودمان و برآورد کردن اندازه شانسی که داریم، ایده جالبی به نظر می‌رسد. احتمالا طرفدارهایش هم، به همین خاطر است که اینقدر دوستش دارند،.

 

7. بازی کودتا

اصلا نه ماهیت خود بازی، بلکه اسمی که برای این بازی انتخاب شده درون آدم هیجان به وجود می‌آورد. کودتا، بازی جذابی که نه فقط ایران، بلکه کل جهان را به هیجان درآورد. محصول شرکت after 5 games  است و راحت می‌تواند ۲ تا ۶ نفر را دور هم جمع کند و تا ساعت‌ها آنها را به خودش مشغول کند.

 

برای مشاهده 5 نمونه‌ی پرطرفدار بازی فکری کاغذی کلیک کنید: بازی فکری با کاغذ

 

پروفروش ترین بازی های فکری

 

اگر علاقه‌مند به بازی های ساده و خانگی هستید کلیک کنید: 9 ایده بازی با نخ برای کودکان در خانه

پرفروش ترین بازی های ایرانی

از آنجایی که در ایران بازی های فکری طرفداران زیادی دارد تولید کنندگان بسیاری در حوزه بازی های فکری اقدام به طراحی و تولید بازی های ایرانی کرده اند. بازی های متعددی وجود دارند که ساخت کشور ایران هستند و میتوان آن ها را به عنوان پرفروش ترین بازی فکری در ایران معرفی کرد. 

1.بازی اونو (uno)

UNO در زبان ایتالیایی و اسپانیایی به معنای «یک» است. در این بازی خبری از مهره‌ها، صفحات بازی یا حتی سکه‌ها نیست بلکه شما تنها تعدادی کارت بازی دارید. جالب است بدانید که بازی اونو به حدی جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم ‌کند.

شما می‌توانید این بازی را در جمع‌های ۲ تا ۱۰‌ نفره انجام دهید. اما هرچه‌قدر تعداد بازیکنان بیشتر باشد، این بازی هیجان‌انگیز‌تر است. در صورتی برنده بازی خواهید شد که بتوانید تمام کارت‌های دستتان را قبل از سایر بازیکنان تمام کنید و UNO بگویید. اونو یکی از پرفروش ترین بازی فکری های ایرانی است.

2.نمیریه

یکی دیگر از پرفروش ترین بازی های ایرانی نمیریه است که بازی جالب و مهیجی است. این بازی استراتژیک توسط برند نهالک تولید شده و محدودیت سنی ندارد. همچنین بازی نمیریه برای جمع های 2 تا 5 نفره بسیار مناسب است.

 

پرفروش ترین بازی های ایرانی

 

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی فکری کارتی ایرانی 

3.بازی ایرانی مکارتی

از پرفروش ترین بازی فکری در ایران می توان به بازی فکری مکارتی اشاره کرد. این بازی ساخت کشور ایران است و توسط برند نو به نو تولید شده است. یادگیری بازی به شدت ساده است، هیجان در تک تک مراحل بازی به چشم می‌خورد و حتی می‌توانید این بازی را به چندین روش مختلف انجام دهید.

شما در این بازی در نقش تاجرهای مختلف هستید و باید الماس‌ های گران‌ قیمت و با ارزش آقای مکارتی را پیدا کنید. حتی برخی از این الماس‌ها به دو قسمت تقسیم شدند و شما باید آنها را هم پیدا کنید و در کنار هم قرار دهید تا به ثروت بیشتری برسید

کلام آخر

بازی رومیزی، امروزه بیشتر از همیشه روی بورس آمده است. خیلی‌ها طرفدار بردگیم شده‌اند. به همین خاطر بود که پرفروش‌ترین بازی فکری در ایران، نمی‌توانست فقط یک بازی باشد! تمام موارد وارد شده در لیست، طرفداران زیادی دارند و فروش بالایی را تجربه کرده‌اند.

 

در انتها اگر از مطالعه مقاله فوق لذت برده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این متن را نیز مطالعه کنید. بردگیم چیست

2 دیدگاه برای “پرفروش ترین بازی های فکری در ایران کدام‌اند؟

  1. ناشناس گفته:

    سلام . ممنون از مطلبتون
    آیا آمار دقیقتری از میزان فروش بازی های رومیزی در ایران وجود داره؟ آماری که تعداد بازی های بیشتری رو پوشش بده و همراه عدد و رقم باشه

    • پشتیبان رایاد گفته:

      سلام دوست عزیز

      ممنون از توجه شما. در این مورد اطلاعاتی در دست ما نیست متاسفانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *