آشنایی با نرم‌افزارهای هایک‌ویژن؛ امکانات و کاربردها

تامین امنیت ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری با استفاده از دوربین‌های مداربسته به‌سادگی قابل انجام است. در میان انواع مختلف دوربین‌هایی که به این منظور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، «هایک ویژن» یکی از بهترین‌هاست. این برند با تولید دوربین‌های حرفه‌ای و پیشرفته که از امکانات متعددی برخوردار هستند، منزل یا دفتر‌کار شما را از گزند سارقان در امان نگه می‌دارد. از مزایای دوربین‌های مداربسته هایک‌ویژن می‌توان به امکان اتصال آن‌ها به گوشی و کامپیوتر اشاره کرد. این کار نیاز به نرم‌افزارهایی دارد. در ادامه، با دو نرم افزار هایک ویژن که کاربردی و مناسب هستند آشنا خواهید شد.

هایک ویژن

نرم افزار دوربین هایک ویژن چه کاربردی دارد؟

برای انتقال تصویر دستگاه و دوربین‌ های هایک ویژن، نیاز به نرم افزاری دارید که با دوربین سازگاری داشته باشد و به‌ این منظور باید از برنامه‌های مخصوص طراحی‌شده توسط شرکت هایک ویژن استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزار‌ها می‌توانید از راه دور و در بستر اینترنت به تصاویر زنده و ضبط‌ شده دوربین‌ها دسترسی داشته باشید و با توجه به امکاناتی که دارند، به‌سادگی سیستم نظارتی خود را مدیریت و کنترل کنید.

معرفی انواع نرم افزار هایک ویژن

نرم افزار انتقال تصویر هایک ویژن دارای انواع مختلفی است. بعضی از این نرم افزارها قابلیت نصب روی موبایل و بعضی دیگر روی سیستم را دارند. از طرفی، امکانات نرم‌ افزارهای مختلف نیز با هم تفاوت دارد. به‌جهت استفاده از نرم افزار هایک ویژن ابتدا باید نوع دستگاه خود را مشخص کنید و لیست نرم افزارهای سازگار با آن را پیدا کنید. البته بعضی نرم افزارها هم وجود دارند که با انواع مدل‌های دوربین سازگاری داشته و امکان نصب آن‌ها هم روی کامپیوتر و هم روی موبایل وجود دارد. از‌جمله این نرم افزارها می‌توان به دو نرم افزار زیر اشاره کرد، که در ادامه لینک دسترسی به این نرم افزار‌ها را هم برای شما گذاشتیم.

  • Hik-connect
  • Ivms

این دو نرم افزار با قابلیت‌های فراوان به‌عنوان بهترین نرم افزار‌های hikvision شناخته می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان از راه دور به فیلم دوربین‌ها دسترسی داشت و مدیریت و کنترل لازم را انجام داد.

هایک ویژن

نرم افزار hik-connect

اولین نرم افزار هایک ویژن که به معرفی آن می‌پردازیم، نرم افزار hik-connect است. این نرم افزار یک سرویس تقریبا جدید و کاربردی از برند هایک ویژن است که با کمک آن امکان دریافت زنده تصاویر دوربین مداربسته خود یا بازپخش تصاویر را دارید. به‌علاوه این نرم افزار قابلیت کنترل آلارم دوربین را به شما می‌دهد، تا زمانی‌که از خانه دور هستید و متوجه خطری شدید، آلارم را فعال کنید یا اگر آلارم اشتباها به صدا درآمد آن را خاموش و متوقف کنید.

این نرم افزار هم برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و هم برای ios در دسترس و قابل‌نصب است. بعد از دانلود نرم افزار هایک ویژن برای تلفن همراه هوشمند خود، می‌توانید نرم افزار را به‌راحتی نصب و اجرا کنید. فرایند نصب این نرم افزار بسیار ساده است و تفاوتی با نرم افزارهای دیگر ندارد؛ اما جهت تنظیم آن باید به دستورالعمل نرم افزار مراجعه کنید. از مزایا و ویژگی‌های این نرم افزار هایک ویژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مانیتورینگ زنده دوربین
  • امکان بازپخش
  • قابلیت پخش صدای دوطرفه
  • قابلیت دریافت نوتیفیکیشن هشدار
  • امکان پاسخ به آلارم و زنگ هشدار
  • ورود ساده به نرم‌افزار با اثر انگشت
  • امکان اشتراک‌گذاشتی فیلم‌ها به‌طور همزمان در چند دستگاه
  • سازگاری با بیشتر دوربین‌های هایک ویژن و… .

نرم افزار IVMS

نرم افزار ivms از دیگر برنامه‌های مدیریت دوربین‌های هایک ویژن است که در دو نسخه برای گوشی‌های اندروید و سیستم‌های شخصی شما طراحی شده است. نسخه 4200 این نرم افزار برای ویندوز و مک قابل‌دسترس است؛ اما نسخه 4500 با ایجاد برخی تغییرات، تصاویر را از طریق اینترنت روی گوشی اندروید منتقل می‌کند. نرم افزار ivms 4200 یک نسخه Lite‌ و سبک‌تر هم دارد.

ابتدا نرم افزار ivms 4200 Lite برای دوربین‌های هایک ویژن منتشر شد که تنها از بعضی نسخه‌های ویندوز پشتیبانی می‌کرد و محیط کاربری کمی پیچیده‌ای داشت. مدتی بعد هایک ویژن برای کاربردی‌تر کردن این نرم افزار، نرم افزار ivms 4200 را منتشر کرد که ارتقا‌یافته نسخه قبلی با قابلیت‌های متفاوت و کاربردی‌تر بود.

با دانلود نرم افزار هایک ویژن می‌توانید بدون محدودیت زمانی به تصاویر دسترسی داشته باشید. این نرم افزار هم با کمک شبکه محلی و هم با استفاده از اینترنت، فیلم‌ها را نمایش می‌دهد، البته امکان ذخیره و ضبط تصاویر را نیز دارد. این نرم افزار برای کنترل دوربین از راه دور بسیار مناسب است. از ویژگی‌های دو نسخه این نرم افزار کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان نمایش زنده تصاویر و دسترسی به تصاویر ذخیره‌شده
  • امکان انتخاب منبع بازبینی
  • امکان مشاهده فریم به فریم تصاویر
  • امکان عکس‌برداری در صورت نیاز برای ذخیره در حافظه
  • دسترسی به آرشیو تصاویر ضبط‌شده
  • دسترسی به بخش هایی از تنظیمات دستگاه و… .

هایک ویژن

سخن پایانی

با نصب نرم افزار هایک ویژن Hik-connect و ivms دسترسی دائمی به فیلم‌های دوربین مداربسته خود خواهید شد و امنیت ساختمان شما همیشه برقرار خواهد بود. نصب این نرم‌افزارها بسیار ساده است و مدیریت دوربین با کمک آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. شما چه تجربه‌ای از کار با نرم افزارهای مدیریت دوربین مداربسته دارید؟ آیا از قابلیت‌های دوربین و نرم افزارهای هایک ویژن برای حفظ امنیت مطلع هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *