خواص روغن بادام تلخ برای مو

در تمام عطاری­ها و حتی داروخانه­ها محصولی گیاهی با نام روغن بادام تلخ وجود دارد و هدف از تولید آن تنها تقویت پوست و مو ذکر می­شود، در این خبر نامه قصد داریم شما را با خواص این محصول گیاهی برای پوست و مو آشنا کرده و به شما نحوه­ی استفاده­ی درست از ان را نیز می­آموزیم پس با ما همراه باشید.

 

ویتامین­های موجود در روغن بادام تلخ

زمانی که می­خواهیم از خاصیت یک ماده­ی غذایی و یا طبیعی برای سلامت بدن صحبت کنیم باید یک راست به سراغ مواد غذایی و ویتامین­های موجود در آن برویم، باید ببینیم آیا مواد و ویتامین­هایی که در آن وجود دارد می­تواند برای مورد خاصی که شما مد نظر دارید کافی است یا خیر؟

در بسیاری از موارد استفاده از برخی از داروی­های گیاهی برای رفع مشکلات سلامتی بدن تنها شایعه بوده و خاصیت دارویی و درمانی در کار نیست و در واقع اشتباهی است که نسل به نسل به ما منتقل شده است.

در مورد روغن بادام اما بای با قاطعیت گفت تاثیر و فایده­ی آن بر سلامت مو شایعه نیست، این صحبت به استناد تجزیه­ی عناصر در روغن بادام تلخ بیان می­شود، به طوری که در روغن بادام تلخ اسیدهای چرب مفید و گیاهی و انواع ویتامین­ها مانند A، E، C و ویتامین K وجود داشته و می­تواند به سلامت مو کمک کند.

آیا اسید چرب موجود در روغن بادام تلخ ضرر ندارد؟

شاید برای شما نیز این پرسش مطرح شده باشد که ایا روغن و یا اسید چرب موجود در روغن بادام تلخ برای پوست سر ما مضر است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید خیال شما را آسوده کنیم و بگوییم که این اسیدهای چرب کاملا طبیعی بوده و تنها اسیدیته و چربی پوست و مو را متعادل کرده و هیچ ضرری برای موهای شما نخواهد داشت.

بسیاری از مردم این روزها در اثر استرس، آلودگی هوا، تغذیه­ی نادرست و مراقبت­های نادرست از پوست و موی خود دچار ریزش مو و یا موخوره و شکستگی مو شده­اند، شوره­ی مو نیز از دیگر عوارض آلودگی هوا و خشکی بیش از اندازه­ی پوستت سر است.

ویتامین­ها و اسیدهای چرب موجود در روغن بادام تلخ می­تواند تاثیر منفی آلودگی هوا را خنثی کرده و از طرفی چربی پوست سر و ساقه­ی مو را متعادل می­کند و بنابراین می­تواند آسیب­هایی نظیر ریزش مو، موخوره و شوره را درمان کند.

آیا روغن بادام تلخ خوراکی است؟

حال که خواص روغن بادام تلخ برای مو را شناختید باید این نکته­ی بسیار مهم را در مورد نحوه­ی استفاده از این فرآورده­ی گیاهی بدانید و آن این است که این روغن مانند روغن­های گیاهی دیگر خوراکی نبوده و این روغن برای تقویت پوست و مو تنها مصرف خارجی دارد.

خوردن این روغن می­تواند برای شما عوارضی مانند سوء هاضمه و معده درد ایجاد کند و گذشته از آن روغن بادام تلخ همانطور که از نام آن مشخص است از بادام تلخ گرفته شده و بسیار تلخ مزه بوده و حتی اگر منع مصرف خوراکی نداشت شما نمی­توانستید به دلیل طعم تلخ روغن آن را بخورید.

شاید با خود بگویید یعنی تنها مورد مصرف میوه­ی درخت بادام تلخ گرفتن روغن از این میوه است؟ در پاسخ باید گفت خیر، بادام تلخ به صورت طبیعی می­روید و امروزه در بسیاری از مراکر فروش نهال بادام و نهالستان­ها مانند نهالستان پالیز نهال (paliznahal) از این درخت یعنی درخت بادام تلخ به عنوان یک پایه در ارقام پیوندی استفاده می­شود.

در نهالستان­ها بادام تلخ با استفاده از میوه­ی آن به صورت نهال آماده شده و زمانی که به سن یک سالگی رسید سرزنی می­شود و با ارقام تجاری اما با مقاومت کم مانند بادام آذر خوشه­ای پیوند زده می­شود، ریشه­ی بادام تلخ مقاومت بالا را به ارقام تجاری منتقل کرده و به همین دلیل است که بسیاری از باغداران در سراسر کشور می­توانند باغ خود را با ارقام تجاری و پربار احداث کنند.

بنابراین تنها مزیت بادام تلخ روغن گرفتن از میوه­ی آن نبوده و بادام تلخ برای باغداران و کشاورزان معنای بسیار بزرگتری نیز دارد، درست است که قیمت نهال بادام که بر پایه­ی بادام تلخ پیوند خورده باشد از نهال بذری بالاتر است اما به سود دهی بالای آن می­ارزد.

نحوه ­ی درست استفاده از روغن بادام تلخ برای تقویت مو

حال که می­دانید استفاده از روغن بادام تلخ برای تقویت مو به صورت خوراکی امکان پذیر نبوده و باید آن را به صورت خارجی مورد استفاده قرار دهید، در این بخش شما را با نحوه­ی صحیح استفاده از این روغن آشنا خواهیم کرد.

دو شیوه­ی رایج برای استفاده از این روغن وجود دارد، یکی برای کسانی که با مشکل شوره و خشکی مو دست و پنجه نرم می­کنند و دیگری برای کسانی که می­خواهند این روغن را برای کاهش ریزش مو استفاده کنند، بنابراین شیوه­ی استفاده از روغن بادام تلخ به نوع نیاز شما بستگی دارد.

نحوه­ ی گرفتن روغن از بادام تلخ

گرفتن روغن از بادام تلخ به صورت دستی کاری دشوار و زمان بر بوده و ممکن است روغن را به درستی از بادام خارج نکند، روغن گیری در این روش به شما روغن شفاف نداده و روغن بادام تلخ دستی کدر است، روغن گیری با شیوه­های خاص و با استفاده از دستگاه­های مخصوص می­تواند منجر به تولید روغنی شفاف وقابل استفاده خواهد شد.

کلام آخر

دانستید که روغن بادام تلخ در تقویت مو بسیار موثر عمل می­کند و همچنین دانستید که بادام تلخ تنها برای روغن گیری استفاده نشده و از درخت بادام تلخ به عنوان یک پایه­ی بسیار مقاوم در تولید نهال بادام در نهالستان­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد و باغداران می­توانند برای خرید نهال بادام پیوند خورد بر پایه­ی بادام تلخ به نهالستان­های معتبر مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *