بازی فکری استراتژیک دوون
بازی فکری دوون، در واقع نسخهی فارسی شدهی بازی خارجی DVONN با طراحی نابغهی بازی فکری جهان کریس بورم است.
بازی فکری دوون برند پاپارو در سال 2003 برندهی بهترین بردگیم به انتخاب «Game Magazine»، بهترین بردگیم سال 2002 بهانتخاب «Mensa» و برندهی بهترین بازی استراتژی دونفره سال 2002 بهانتخاب «International Gamers Award» شده است.
اگر تمایل دارید تجربهی خرید یک بازی رومیزی با قوانین ساده اما به شدت استراتژیک را در زندگی خود داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید بازی فکری دوون برند پاپارو است.
محتویات جعبه بازی فکری دوون شامل موارد زیر می باشد:
- صفحهی بازی
- 46 عدد مهره
- سه عدد مهره قرمز
- یک عدد کیف
- دفترچه راهنما
روش بازی فکری دوون:
براي تعیینِ بازیکن آغازکنندهی بازی فکری رومیزی دوون قرعه بکشید. بازیکن آغازکننده، 23 مهرهی سفید و 2 مهرهی DVONN و بازیکن دیگر، 23 مهرهی سیاه و آخرین مهرهی DVONN را برمیدارند.
بازیکن سفید اولین مهره ی قرمز رو بر میدارد و هر جایی که تمایل دارد میگذارد، بازیکن مشکی نیز به همین ترتیب، بازیکن سفید نیز اخرین مهرهی قرمز را هر کجا که تمایل دارد میگذارد. بعد از ان همه بازیکنان به نوبت باقی مهرههای خود را در صفحه میچینند تا جایی که صفحه کاملا پر شود.
جایگذاری مهرهها در ابتدا به نظر رندوم میآید اما در واقع نشاندهندهی استراتژی بازی شماست که در حین بازی بیشتر متوجه آن میشوید.
وقتی که ستونی تشکیل میشود، رنگ بالاترین مهرهی آن ستون، تعیین میکند که آن ستون متعلق به کدام بازیکن است و کدام بازیکن حق دارد آن را جابهجا کند.
نکتهی بعدی، یک مهره فقط و فقط میتواند به اندازهی یک خانه در هر جهتی حرکت کند ولی حتماً باید در یک خانهي پر (یعنی روي یک
مهرهی دیگر یا روي یک ستون دیگر قرار بگیرد (رنگ مهرهها و ستونها، تأثیری در این امر ندارد)
نکتهای که در این بازی خیلی مهم است این است که مهره یا ستونی که حرکت میکند، به هیچ وجه نمیتواند در یک خانهی خالی قرار داده شود!
ستونها در حکم مهرههایی چندطبقه هستند و مهرههای تشکیل دهندهی یک ستون، تا پایان بازي، به هیچ وجه از یکدیگر جدا نمیشوند.
یک ستون، به اندازهی تعداد مهرههای تشکیل دهندهاش بدون توجه به رنگ مهرهها و در هر جهتی ولی حتماً در یک خط راست روي صفحه حرکت میکند. مثلاً یک ستون 3 تایی، بدون توجه به رنگ مهرهایش، حتماً باید 3 خانه حرکت کند؛ نه بیشتر و نه کمتر.
هیچ حرکتی نمیتواند در یک خانهی خالی پایان بگیرد ولی مهرهها و ستونها میتوانند آزادانه از روی یک یا چند خانهی خالی عبور کنند.
در هنگام حرکت، همهی خانهها چه خالی و چه پر باید شمرده شوند.
در پایان بازی وقتی هیچ حرکتی قابل انجام نبود ستون مهرهها را با هم مقایسه میکنیم و هر بازیکنی ستون بلندتری ایجاد کرده بود، برندهی بازی فکری دوون خواهد بود.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.