معرفی بهترین بازی های فکری 2021 برای کودکان و بزرگسالان

انجام بازی های فکری قدرت مغز را افزایش می دهد، حافظه شما را قوی نگه می دارد و در عین حال شما را سرگرم می کند. در گذشته بازی های فکری تنها در پازل و بازی های کارتی خلاصه میشد. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی بازی های فکری کامپیوتری و اندرویدی در میان کودکان و بزرگسالان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در ادامه برای آشنایی با بهترین بازی فکری 2021 با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

بازی های فکری جدید

 

مزایای بازی فکری برای کودکان و بزرگسالان چیست؟

1.به ذهن خود تمرین می دهید:

انجام بازی های فکری خستگی روزانه را کاهش می دهد و تمرکز و حافظه را تقویت می کند.

2.چالش های فکری:

زمانی که به طور مرتب بازی های فکری انجام می دهید، مغز شما به چالش کشیده می شود تا بتوانید به مسائل متفاوت نگاه کرده و آنها را حل کنید. به همین خاطر مغز شما یاد می گیرد، که چگونه سریع فکر کند و به حل مسائلی که با آنها روبرو می شود، بپردازد.

 

بهترین بازی فکری 2021 برای کودکان

کودکان برای گذراندن اوقات فراغت خود نیاز به انجام بازی های مختلف دارند. اما بازی فکری که والدین برای فرزندان خود خریداری می کنند، علاوه بر جنبه سرگرمی، باید به رشد فکری و اجتماعی کودک نیز بپردازد. بازی های فکری که برای کودکان طراحی شده است، به صورت انفرادی یا گروهی قابل انجام است و توانایی تصمیم گیری و حل مسئله را به کودک شما آموزش می دهد.

 مقاله پیشنهادی: معرفی 10 بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودک

 

1.بابانو:

یکی از جدیدترین بازی های فکری برای کودکان 3 سال به بالاست، که به صورت انفرادی و یا در گروه های 2 تا 6 نفره قابل انجام است. در این بازی پدربزرگی در حال قصه خواندن برای نوه های خود است. کودک با انجام این بازی با مفاهیم تعادل و سبک یا سنگین بودن آشنا می شود.

2.دینگو:

اگر به دنبال یک بازی فکری هیجانی و گروهی هستید، دینگو گزینه مناسبی است. این بازی برای رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و والدین نیز می توانند با کودک خود به انجام این بازی بپردازند. این بازی به کودک مهارت شناخت الگو ها را آموزش می دهد و کودکی که حافظه دیداری بهتری داشته باشد، در این بازی برنده می شود.

3.بازی دوچشمی:

این بازی برای کودکان 5 سال به بالا طراحی شده و به صورت گروه های 2 یا 4 نفره انجام میشه. این بازی فکری نیاز به دقت، سرعت عمل و تمرکز بالا دارد.

 

4.بازی فکری کاپوچین:

بازی فکری کاپوچین یکی از بازی های فکری جدیدی است که برای کودکان طراحی شده است. این بازی به صورت گروهی انجام می شود و به کودک مهارت تطبیق رنگ ها را آموزش می دهد.

 

جدیدترین بازی های فکری

بازی های فکری کارتی 2021

اگر به دنبال یک بازی کارتی گروهی و هیجانی هستید، تا شما را ساعاتی از دغدغه های زندگی جدا کند و لحظاتی لذتبخش را تجربه کنید، شب مافیا را از دست ندهید. این بازی به بیش از 4 نفر بازیکن نیاز دارد و برای رده سنی نوجوان و بزرگسال مناسب است.

در بازی کارتی شب مافیا بازیکنی برنده است، که قدرت استدلال و تکلم خوبی داشته باشد و در طول بازی به خوبی خونسردی خود را حفظ کند.

یکی دیگر از جدیدترین بازی های فکری کارتی، زیرخاکی نام دارد. این بازی فکری برای کودکان مناسب نیست و به بیش از 4 نفر بازیکن نیاز دارد. مدت زمان لازم برای بازی زیرخاکی یک ساعت است و بازیکنی برنده است، که تعداد بیشتری کارت زیرخاکی را نمایان کند.

بازی فکری کارتی جایپور برای رده سنی 9 سال به بالا مناسب است و به دو بازیکن نیاز دارد. در این بازی کارتی مهیج بازیکنی برنده است، که در بازار تجارت خرید و فروش موفق تری داشته باشد. بازی جایپور در حدود 20 الی 30 دقیقه به پایان می رسد.
اگر به خرید و فروش علاقه دارید و دوست دارید بازرگانی در عصر رنسانس باشید، بازی کهربا مناسب شماست. در این بازی مهیج هر یک از بازیکنان به خرید و فروش معادن جواهرات می پردازند و بعد از استخراج جواهرات آنها را به فروش رسانده و اعتبار کسب می کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی فکری برای بزرگسالان

 

بازی های فکری 2021

 

بازی های فکری اندرویدی 2021

1.Samsara Room:

یکی از محبوب ترین بازی های فکری در دنیا محسوب می شود. این بازی برای تمامی سنین مناسب است و حالت ماجراجویانه و معما محور آن بازیکن را ساعت ها مجذوب خود می کند. برای این بازی در کنار هوش و دقت نیاز به تمرکز بالا دارید. در بازی Samsara Room برای فرار از هر اتاق لازم است تا تمام وسایل را جابجا کنید، تا به جواب معما پی ببرید.

2.Skillz:

بدون شک بازی اندروید Skillz را می توان بهترین بازی فکری 2021 دانست. در این بازی هر روز می توانید قابلیت های خود را به چالش بکشید و با انجام تمرینات مغزی مناسب، به مرور زمان حافظه تان تقویت می شود. هر چه عملکرد مغزی بهتری داشته باشید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد و علاوه بر این می توانید امتیاز خود را با سایر بازیکنان مقایسه کنید.

3.Lumosity:

اگر به دنبال یک بازی فکری اندرویدی رایگان هستید، Lumosity گزینه مناسبی است. Lumosity با ارائه بازی های تعاملی و پازل، بخش های مختلف ذهن شما را به چالش کشیده و مهارت های حل مسئله را به شما آموزش می دهد.

این بازی به شکلی طراحی شده است، که رده سنی نداشته و برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. Lumosity برای کسانی که به تقویت توانمندی های ذهنی خود اهمیت می دهند، اما فرصت زیادی برای انجام بازی ندارند نیز مناسب است. چرا که مدت زمان به پایان رساندن مراحل آن کوتاه است.

 

جدیدترین بازی های فکری

4.Peak:

بهترین بازی فکری 2021 برای تمام سنین است، که 45 بازی مهیج و چالش برانگیز را ارائه می کند. Peak مانند دیگر بازی های اندروید تک نفره نیست و می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین رقابت کنید. سرعت، خلاقیت و هماهنگی سه عاملی هستند، که به برد شما در این بازی مهیج کمک می کنند.

 

بازی های فکری کامپیوتری 2021

اگر به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، Papetura یکی از جدیدترین بازی های فکری و ماجراجویی است. این بازی که در سال 2021 ساخته شده است، روایت داستانی جذاب را به تصویر می کشد و می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند.

اما اگر به دنبال یک بازی پازلی و فکری هستید، Sizeable گزینه بهتری است. در این بازی به شما قدرت کوچک و بزرگ کردن تمام اجزایی که در محیط بازی وجود دارد، داده می شود. Sizeable محیطی را برای بازیکن های خود فراهم کرده است، تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

هر مرحله از این بازی یک معما برای شما مطرح می شود، که با قدرت تغییر ابعاد اشیای موجود در بازی می توانید آن را حل کنید. این بازی جذاب و سرگرم کننده را می توان بهترین بازی فکری 2021 دانست.

 

بازی فکری 2021

 

سخن پایانی

هر بازی که بتواند تفکر بازیکن را درگیر کند، بازی فکری است. اگر قصد دارید تا در کنار سرگرمی به تقویت ذهن و حافظه خود نیز بپردازید، بازی های فکری برای شما مناسب هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی اغلب بازی های فکری به صورت کامپیوتری و اندرویدی ارائه می شوند. اما بازی های کارتی و رومیزی نیز هم چنان جایگاه خود را حفظ کرده اند و طرفداران مخصوص به خود را در میان کودکان و بزرگسالان دارند.

هرساله بازی های فکری جدید جذاب تر و چالش برانگیز تر از گذشته وارد بازار می شوند. در حال حاضر بازی های فکری مختلفی در دسته بندی های کارتی، اندرویدی و کامپیوتری عنوان بهترین بازی فکری 2021 را از آن خود کرده اند.

 

اگر به دنبال خرید انواع بازی های فکری جدید برای کودکان و بزرگسالان هستید به صفحه “خرید بازی فکری “ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *