جزیره سیری کجاست و نزدیک به چه جزایری است؟

اگر قصد تهیه بلیط قطار یزد بندرعباس و سفر به این شهر ساحلی را دارید، بهتر است که بازدید از جزیره‌های اطراف آن همچون جزیره رازآلود سیری را از دست ندهید. این جزیره که در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس واقع شده، در فاصله ۱۵۲ مایل دریایی تا بندرعباس واقع شده است. در ادامه مطلب، درباره این جزیره و علت رازآلود‌بودن آن نکات بیشتری بیان کرده و جزیره‌های تفریحی اطراف آن را نیز معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

جزیره سیری کجاست و چه نکته رازآلودی درباره آن وجود دارد؟

سیری نام جزیره‌ای ذوزنقه‌ای شکل در خلیج آبی‌رنگ همیشه فارس است که فقط ۱۷ کیلومترمربع وسعت دارد؛ بنابراین، بازدید و گشت‌وگذار در آن تنها یک روز طول می‌کشد. جالب است بدانید که در این جزیره هیچ‌گونه پستی و بلندی وجود ندارد و سطح آن نسبتا صاف است؛ به‌طوری‌که، بلندترین نقطه آن حدود ۲۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

نکته بسیار مهم و رازآلودی که درباره این جزیره وجود دارد، این است که ورود بانوان به جزیره سیری ممنوع است! شاید این موضوع در نگاه اول بسیار سِرّی به‌نظر برسد؛ اما تنها دلیل آن آب‌وهوای به‌شدت گرم و شرجی جزیره است. در این منطقه، به‌دلیل شرایط بسیار سخت زندگی هیچ سکونت مستقلی وجود ندارد و تنها نیروهای نظامی و کسانی که در سکوهای نفتی کار می‌کنند، در آنجا حضور دارند.

شرایط بسیار سخت زندگی و آب‌وهوای شرجی منطقه حتی مانع از کارکردن همه‌روزه افراد می‌شود و هر شخص تنها دو هفته از ماه را در این جزیره کار می‌کند و بقیه روزها را به استراحت می‌پردازد؛ بااین‌وجود، اگر همچنان بازدید از این منطقه برای شما جذابیت دارد، بهتر است که بدانید ورود زنان به این جزیره در تعطیلات عید نوروز بلامانع است.

جاهای دیدنی جزیره سیری

قبل از این‌که به معرفی مکان‌های گردشگری جزیره سیری بپردازیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که این جزیره پیش از آن‌که یک مقصد تفریحی جذاب باشد، یکی از مهم‌ترین مناطق نفتی در جنوب کشور محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، تعداد افراد زیادی در آن سکونت ندارند و طبیعت آن همچنان بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

دیدنی‌ترین جاذبه جزیره که رزرو بلیط قطار و سفر خانوادگی به این منطقه را خاطره‌انگیز می‌کند، سواحل شنی و سنگی آن است که آکواریومی طبیعی به‌شمار می‌رود. پاکی و زلالی بیش ‌از اندازه آب دریا در این منطقه باعث شده است که حرکت شنای ماهیان رنگارنگ در دل دریا قابل مشاهده باشد. از‌طرفی تماشای موج‌های دریا در زمان طلوع و غروب خورشید لذتی وصف‌ناپذیر دارد که خاطره آن هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

از دیگر مکان‌های دیدنی جزیره سیری می‌توان به مجموعه پاسارگاد در محدوده شهرک‌های مسکونی جزیره اشاره کرد که امکانات ورزشی و تفریحی متعددی همچون سینما، باشگاه بیلیارد و رستوران دارد. بازار جزیره، دیگر منطقه گردشگری سیری است که انواع لباس‌های خنک محلی، صنایع‌دستی و مایحتاج روزانه در آن به‌فروش می‌رسد.

چطور به جزیره سیری برویم؟

باتوجه‌به این‌که تنها در تعطیلات عید نوروز امکان بازدید خانوادگی از جزیره سیری وجود دارد؛ بنابراین، بهترین زمان خرید بلیط پیش فروش قطار و سفر به آن در روزهای ابتدایی بهار است. بعد از این تاریخ تا اوایل زمستان به‌علت گرمای بیش از حد و دمای ۴۰ درجه هوا، امکان سفر به سیری وجود ندارد. توجه داشته باشید که دمای هوای جزیره در زمستان نیز بسیار گرم است و همچنان حضور بانوان در این فصل در جزیره امکان‌پذیر نیست.

اگر موفق به تهیه پیش فروش بلیط قطار بندرعباس در تعطیلات عید نوروز شدید، می‌توانید از‌طریق جزیره ابوموسی خود را به سیری برسانید؛ چرا‌که ابوموسی در فاصله ۲۷کیلومتری از آن واقع شده است. حال اگر زمان کافی برای سفرکردن به جزیره زیبای ابوموسی را ندارید، می‌توانید از‌طریق خطوط دریایی بندر لنگه خود را به سیری برسانید. فاصله دریایی این دو بندر حدود ۷۲ کیلومتر است؛ به‌نحوی‌که اگر صبح تصمیم به حرکت بگیرید تا شب امکان بازدید از همه بخش‌های دیدنی جزیره را خواهید داشت.

چه جزایری در نزدیکی سیری وجود دارند؟

اگر قصد خرید بلیط قطار یزد بندرعباس و سفر به این شهر دوست‌داشتنی و جزیره سیری را دارید، بد نیست بدانید که در اطراف این جزیره مناطق گردشگری دیگری وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه، زیباترین بخش‌های این مناطق و جزایر را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • جزیره کوچک ابوموسی که فاصله نزدیکی با کشور امارات متحده عربی دارد، در ۲۷کیلومتری از سیری واقع شده است.
  • جزیره فرور کوچک که آن را با نام‌های بنی فارور و فرورگان نیز می‌شناسند، در فاصله ۱۴مایلی یا ۲۶کیلومتری جزیره سیری قرار دارد.
  • فاصله سیری تا جزیره فارور بزرگ که یکی از مهم‌ترین جزایر استان هرمزگان بوده حدود ۲۳ مایل دریایی، معادل ۴۳ کیلومتر است.
  • جزیره زیبای کیش که آن را شیک‌ترین و دیدنی‌ترین جزیره ایران می‌دانند، در فاصله ۴۷مایلی یا همان ۸۷کیلومتری از جزیره سیری قرار دارد.
  • مسافت جزیره سیری تا بندر لنگه که یکی از بنادر مهم استان هرمزگان است، حدود ۸۹ کیلومتر تخمین زده می‌شود.
  • قشم که بسیاری آن را ارزان‌کده لباس و لوازم‌خانگی می‌دانند نیز در فاصله ۲۰۰کیلومتری از جزیره سیری واقع شده است.

بهترین سایت خرید بلیط قطار یزد بندرعباس

باتوجه‌به این‌که بهترین زمان بازدید از جزیره سیری در فصل بهار است و زیباترین جزایر ایران نیز در نزدیکی این منطقه واقع شده‌اند، توصیه می‌شود که زمان رزرو پیش فروش بلیط قطار سفر به این منطقه را از دست ندهید. برای تجربه خریدی بهتر و ارزان‌تر پیشنهاد می‌شود که به فروشگاه اینترنتی فلای تودی، معتبرترین وب‌سایت فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور مراجعه فرمایید. بعد از ورود به سایت و وارد‌کردن مبدا، مقصد و تاریخ مدنظر سفر، انواع بلیط قطار یزد بندرعباس به‌ترتیب قیمت از ارزان‌ترین به گران‌ترین به شما نمایش داده می‌شود.

با بررسی هر گزینه و خدمات و امکانات آن‌ها، در‌نهایت می‌توانید بهترین بلیط را برای خود رزرو کنید. چنان‌چه که در طی فرایند رزرو یا خرید با سؤال یا مشکلی مواجه شدید، با کارشناسان پشتیبانی سایت از‌طریق شماره تلفن‌های درج‌شده یا سایر راه‌های ارتباطی تماس بگیرید و خدمات مدنظر خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *