مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟ (+ انتخاب بهترین مدرسه)

مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟

مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که پدر و مادر معمولا با آن رو به رو می شوند انتخاب یک مدرسه مناسب برای فرزندان خود است که بدون شک این دغدغه به جاست. چرا ؟ این تنها کیفیت اموزش نیست که از اهمیت برخوردار است بلکه این محیط اموزشی است که در شکل گیری شخصیت و رفتار فرزند شما تاثیر دارد و از این رو این سوال همیشه مطرح می شود که مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟ ما می توانیم در این صفحه به طور کامل به این سوال جواب دهیم پس با ما در ابن صفحه همراه باشید و به کسب اطلاعات لازم در این زمینه بپردازید. 

جهت آشنایی با بهترین مدرسه غیرانتفاعی پسرانه قم کافی ست کلیک کنید: بهترین مدرسه غیرانتفاعی پسرانه قم

مدرسه غیر انتفاعی چیست ؟

برای اینکه به سوال این مطلب جواب دهیم ابتدا مهم است که هر دو مدرسه غیرانتفاعی را از نظر شیوه کارکرد و نوع مدرسه برسی کنیم که مدرسه غیرانتفاعی نیز به این صورت تعریف می شود :

هر مدرسه ای برای اداره و آموزش نیاز به یک منبع درآمدی دارد که این منابع درآمدی می تواند دولت یا هر جای دیگری باشد. در مدارس غیرانتفاعی منبع اخذ درآمد مدرسه که برای آموزش به کار گرفته می شود دانش آموزان و شهریه ای است که دریافت می شود و مقدار شهریه بسته به تجهیزات و امکانات مدرسه تفاوت بسیار زیادی می تواند داشته باشد.

این مدارس هرچند در برخی از قوانین کلی باید از وزارت آموزش و پرورش تبعیت کنند اما در انتخاب کادر آموزشی خود , معلمان و اساتید خود آزادانه عمل می کنند و می توانند معلمان برجسته کشور را جذب خود کنند. از این رو کادر آموزشی این مدارس کاملا اختیاری می باشد و زیر نظر کادر مدیریتی است.

مدرسه دولتی چیست ؟

برای اینکه بدانیم مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی باید در نظر بگیریم که منظور از مدرسه دولتی چیست ؟ مدرسه دولتی منبع تامین درآمد آن دولت می باشد پس فردی که در این مدرسه ثبت نام می شود نباید هزینه ای برای شرکت در کلاس ها پرداخت کند یا اگر هم پرداخت می کند بسیار محدود و کم می باشد.

اما در نقطه مقابل از آنجایی که منبع درآمد این مدارس دولت است کاملا باید از قوانین دولتی پیروی کنند و کادر آموزشی آن ها نیز بر این اساس شکل می گیرد. در حقیقت مدارس دولتی در انتخاب معلمان عادی خود باید از معلم های رسمی آموزش و پرورش استفاده کنند که این می تواند تاثیر منفی و حتی مثبت در کادر آموزشی باشد. در حقیقت وفتی اختیار کادر مدیریتی در انتخاب معلم محدود می باشد کیفیت آموزش کمی ریسکی می شود و می تواند خوب یا بد باشد.

اما برخی از مدارس دولتی هستند که با بستن قرارداد های خاص به صورت فوق برنامه با معلمان برجسته سعی در بالا بردن کیفیت آموزش خود می کنند و البته معمولا برای این کلاس ها نیز هزینه خاص دریافت می کنند.

کیفیت مدرسه غیر انتفاعی به چه صورت است ؟

همانطور که گفتیم این مدارس به طور کامل در انتخاب کادر آموزشی خود مختار عمل می کنند اما باید در نظر داشته باشید که این موضوع تضمین کننده کیفیت کار نیست ! متاسفانه برخی از مدارس یافت می شوند که صرفا در زمان دریافت هزینه ها و شهریه ها مانند مدارس غیر انتفاعی عمل می کنند اما در وقتی نوبت به کادر آموزشی می رسد کمی ضعیف عمل کرده و از کیفیت لازم برخوردار نمی باشند. پس هر چند که اصل بر آن است که کیفیت آموزشی این مدارس خوب است اما حتما تحقیقات لازم را پیش از ثبت نام انجام دهید تا با اطمینان بیشتری عمل نمایید !

اگر نمیدانید مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی باید بدانید از آنجایی که کادر آموزشی این مدارس انتخابی است مدیریت مدرسه می تواند کنترل کامل بر روی کیفیت آموزش داشته باشد با یک مدیریت خوب بدون شک کیفیت آموزشی بسیار عالی است.

شما با کلیک بر روی این لینک می توانید بهترین مدرسه غیرانتفاعی پسرانه قم به لیستی از مدارس خوب غیر انتفاعی دسترسی داشته باشید که با قرار دادن فیلتر روی شهر و محله خود در نزدیک محل زندگی خود آن را پیدا می کنید.

مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟

کیفیت آموزشی مدرسه دولتی چیست ؟

در این مدارس معلمان استخدام رسمی آموزش پرورش فعالیت می کنند که حقوق خود را نه از مدرسه بلکه از دولت دریافت می کنند. اما این موضوع به این معنا نیست که هیچ نظارتی بر روی کار معلمان نیست و کیفیت آموزشی آن ها زیر نظر مدیر نیست !

بدون شک مدیر مدرسه دولتی نظارت لازم را روی مدرسه انجام می دهد. همچنین افرادی که استخدام رسمی دولت می شوند با توجه به قوانین جدید از فیلتر های خاصی عبور می کنند که سطح سواد و علم آن ها را تایید می کند پس بدون شک اگر یک مدرسه خوب دولتی پیدا کنید می توانید از کیفیت اموزش آن مطمئن باشید و خاطر جمع باشید که کیفیت اموزش مطلوب شما خواهد بود.

اما متاسفانه مدارس دولتی هستند که به علت عدم دریافت بودجه مجزا از کیفیت آموزشی می کاهند و چندان مطلوب عمل نمی کنند که شما با یک تحقیق ساده می توانید این مدارس را شناسایی کنید. در نقطه مقابل برخی از مدارس دولتی به علت کادر مدیریتی بسیار خوب خوب بهترین معلمان آموزش و پرورش را جذب می کنند و از نظر سطح کیفی از بسیاری از مدارس بهتر عمل می کنند. یک تحقیق ساده نیز می تواند این مدارس را به شما نشان دهد.

مدارس دولتی خاص

خوب است بدانید که برخی از مدارس سعی کرده اند تا با بالا بردن کیفیت آموزشی خود در لیست مدارسی قرار بگیرند که ثبت نام در آن ها به سادگی امکان پذیر نیست و تنها از دانش آموزان برجسته استفاده می شود که این مدارس همان مدارس نمونه دولتی می باشند. دانش آموزانی که در این مدارس قرار میگیرند هم برجسته و پر تلاش هستند و بدون شک کادر اموزشی نیز با بالاترین کیفیت ممکن تدریس خود را انجام می دهد و از این رو کیفیت آموزشی در این مدارس بدون شک بالاست.

همچنین برخی از مدارس دولتی هرچند نمونه نیستند اما با ازمون پذیرش انجام می دهند که از این رو کیفیت آن ها بدون شک بالا می باشد. در نتیجه در پاسخ به این سوال که مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی باید بگیم مدارس دولتی خاص به مراتب کیفیت تحصیلی بالا تری دارند.

مدارس غیر انتفاعی خاص

همانطور که گفتیم کیفیت آموزشی مدارس خاص می تواند بالا باشد اما به شرط آنکه مدیریت مدرسه اهمیت برای کیفیت آموزش قائل باشد. از این رو معمولا مدارس خوب و با کیفیت غیرانتفاعی مخصوصا در مقاطع متوسطه اول و دوم از آموزش های ورودی استفاده می کنند تا با ساخت یک محیط آموزشی با دانش آموزان مستعد آموزش را با کیفیت تر نمایند.

مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟

مدرسه غیرانتفاعی بهتره یا دولتی ؟

ما در این مطلب سعی کردیم تا در حد امکان بتوانیم معیاری برای پاسخ به این سوال به شما ارائه کنیم. اما در آخر به طور قطع نمی توان گفت که مدرسه دولتی بهترین یا غیرانتفاعی چرا که هم مدارس دولتی وجود دارند که از نظر کیفی در بالاترین سطح خود وجود دارند و هم بسیاری از مدارس غیرانتفاعی می توانند کیفیت آموزشی که شما مد نظر دارید را در بر داشته باشند پس پیش از انتخاب این مدارس تحقیقات لازم را انجام دهید. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

برچسب ها : مدرسه غیرانتفاعی,بهترین مدرسه غیرانتفاعی,مدرسه دولتی,بهترین مدرسه دولتی,مدرسه خوب دولتی,مدرسه خوب غیرانتفاعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *