معرفی بهترین بازی های رومیزی جهان

چه بازی را می‌توان به عنوان بهترین بردگیم جهان معرفی کرد؟چند وقتی بود که این سوال مثل خوره به جانم افتاده بود.

جرقه‌اش هم از وقتی زده شد که یکی از دوست‌هایم که تصمیم داشت به تازگی وارد دینای پرهیجان بازی رومیزی بشود از من خواست که بهترین بازی رومیزی دنیا را به او پیشنهاد بکنم.

درست یا اشتباه، تصمیم گرفتم به جای اینکه یک بازی ساده به او پیشنهاد کنم، چیزی به او معرفی کنم که حسابی او را درگیر نماید و نمک‌گیرش کند.

سالانه انواع بازی فکری و رومیزی در سبک ها و مدل های متنوع منتشر می‌شود. بازی‌‌هایی که شاید نه وقتش را داشته باشیم امتحانشان کنیم و نه حوصله‌اش را! تنها راه پیدا کردن این سوال، تحقیق بود.

شروع به تحقیق درباره برترین بردگیم دنیا کردم. این کار به یک چالش جدید و هیجان انگیز برای من تبدیل شده بود. سنجش میزان محبوبیت بازی‌ها و انتخاب یکی از آنها سخت بود.

با رایاد تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

 

برترین بازی فکری

 

انتخاب بهترین بردگیم جهان

کافی است یک قلم و کاغذ بردارید و در یک جامعه آماری کوچک مثل دوستان درباره‌ی اینکه کدام بازی رومیزی بهترین بردگیم جهان است سوال کنید. جواب‌ها را یادداشت کنید.

خیلی کم پیش‌ می‌آید که نظرات به هم شبیه باشند. حتی اگر شبیه به هم نیز باشد، اصلا نمی‌توان به نتیجه این آمارگیری اعتماد کرد. هر کسی، بازی‌ای را که تجربه کرده و با توجه به سلیقه شخصی‌اش دوست داشته به عنوان بهترین بازی معرفی می‌کند.

این درحالی است که شاید نام بازی‌ای که نفر اول به عنوان بهترین بازی معرفی می‌کند، اصلا به گوش فرد دوم نخورده باشد. چطور می‌توان این وسط درباره این که کدام بهتر است قضاوت کرد؟

از طرف دیگر سبک بازی‌های رومیزی کاملا متفاوت است. یک بازی کلاسیک را نمی‌توان با یک بازی ماجراجویی یا داستانی مقایسه کرد. بهترین روش این است که به جای جستجو درباره برترین به دنبال لیستی از برترین‌ها باشیم. و در عین حال از راهنمای خرید بازی فکری  و اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد، غافل نشوید.

 

لیست چند بردگیم برتر دنیا

در این قسمت برای شما 10 مورد از بهترین بردگیم های جهان  معرفی خواهیم کرد:

 

 

جهت آشنایی با انواع بردگیم در سبک های مختلف بر روی عبارت انواع بازی های فکری کلیک کنید.

 

1- بازی pandemic

 pandemic پندمیک یک بازی فکری استراتژیک جذاب است که به صورت چند نفره می‌توان آن را انجام داد. در این بازی، چند بازیکن شرکت‌کننده باید با هم همکاری کنند و جلوی شیوع بیماری‌های مختلف در سرتاسر جهان را بگیرند. خبری از رقابت بین بازیکن‌ها نیست.

بلکه بازیکن‌ها باید با هم همکاری کنند و با بازی رقابت کنند. رویه جالب و متنوعی که شما را به وجد می‌آورد. این بازی از سال 2007 منتشر شده است و از آن زمان تا کنون افراد زیادی را به خودش علاقمند کرده است.

 

بازی فکری

 

2- بازی ریسک

بازی فکری ریسک (risk) را اکثرا می‌شناسند. ریسک یکی از بهترین بازی های رومیزی جنگی در دنیا می‌باشد، یک بازی استراتژیک پر از تنش که شما را به یک میدان نبرد دعوت می‌کند. به جرات می توان گفت ریسک یک بازی فکری جنگی تمام عیار است که برای ساعت ها شما را به چالش می کشاند.

این بازی که برای گروه‌های 2 تا 6 نفره طراحی شده است به هر بازیکن اجازه می‌دهد تا یک فرمانده جنگی باشد و با دیگر فرمانده‌ها بجنگید، متحد شوید و دنیا را تصرف کنید.

این بازی یک بازی خانوادگی است که قوانین ساده‌اش باعث شده تا کوچک و بزرگ عاشقش بشوند. هر دور از بازی ممکن است مدت زمانی زیادی به طول بیانجامد و ساعت‌ها بلکه هم روزها شما را به خودش مشغول کند.

 

برای آشنایی با سبک بردگیم های جنگی کلیک کنید: بازی فکری جنگی

 

3- بازی catan

شنیدن نام بازی کتان در بین چند بردگیم برتر دنیا خیلی عجیب نیست. بازی catan از پرفروش‌ترین بازی‌های جهان در دهه گذشته به حساب می‌آید که همین نشان از میزان بالای محبوبیتش دارد. ضمن آنکه یک بازی فکری اقتصادی ناب و مهیج برای دوستداران بازی های اقتصادی می باشد.

در این بازی تخته‌ای شما به جزیره کتان مهاجرت می‌کنید. جزیره‌ای با منابع مناسب و زمینی کافی برای سرمایه‌گذاری و شهرسازی. شما باید با خرید منابع و مبادله با سایر بازیکن‌ها و بنادر منابع مورد نیازتان را تهیه کنید و دست به ساخت شهر و جاده و خانه‌ها بکنید.

کسی برنده بازی می‌شود که بتواند به حدنصاب امتیازها تحت شرایطی که در راهنمای بازی آورده شده است برسد. بازی کتان، بازی ساده‌ای است که 4 نفر را می‌تواند برای ساعاتی سرگرم کند و ساعاتی خوش برایشان رقم بزند.

 

برای دستیابی به لیستی از بازی های رومیزی با تم اقتصادی کلیک کنید: بازی فکری اقتصادی

 

4- بازی ticket to ride

بازی ticket to ride یک بازی جالب آلمانی است که از زمان عرضه‌اش یعنی سال 2004 تا الان توانسته توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند. یک بازی 2 تا 5 نفره که چیزی حدود یک ساعت شما را سر جایتان میخکوب می‌کند.

تخته‌ی ان شامل شکلی از خطوط راه آهن است که قرار است با پشت هم قرار دادن کوپه‌های قطار، دو نقطه هدفی که فقط خودشان از آن اطلاع دارند را به هم وصل کنند. این بازی که در فارسی به آن بلیط مسافرت گفته می‌شود را می‌توان 2 تا 5 نفره بازی کرد.

 

مونوپولی

 

5- بازی مونوپولی

monopoly جذاب معرفی شده توسط برادران پارکر که در زبان یونانی به معنی انحصارگری است. همه چیز از نامش پیداست.

در این بازی تخته‌‌ای باید تلاش کنید که با مدریت ریسک، سرمایه‌گذاری و مذاکره با سایر بازیکن‌ها خانه‌های بیشتری در زمین بازی به انحصار خودتان دربیاورید و به این ترتیب دارایی‌هایتان را افزایش دهید.

کسی که در انتهای بازی دارایی‌های بیشتری داشته باشند، برنده بازی است. بازی فکری مونوپولی برای 2 الی 4 بازیکن طراحی شده و از کودکان گرفته تا بزرگسال‌ها را به خودش مشغول می‌کند.

 

6- بازی سرنخ

بازی جذاب دیگری که در لیست چندتایی بهترین بردگیم جهان جای می‌گیرد، clue یا همان سرنخ است.

بازی‌ای که از آمریکای شمالی سر بیرون آورد و رفته رفته کل جهان را مشتاق خودش کرد. 3 الی 6 بازیکن نیاز است تا بازی شروع شود. داستان بازی از این قرار است که صاحبخانه به قتل رسیده است.

بازیکن‌ها باید بفهمند که چه کسی، در کجا و با استفاده از چه وسیله‌ای او را به قتل رسانده‌ است. کسی که بتواند پاسخ این سوال را پیدا کند و ماجرای قتل را فاش کند، برنده بازی است.

این بازی فکری معمایی، باب دل کسانی است که دوست دارند هیجان کارآگاه بودند را بچشند؛ حتی شده در یک تخته بازی و برای لحظاتی کوتاه.

 

 

برای آشنایی و خرید بهترین بازی های رومیزی بزرگسالان بر روی عبارت بازی فکری بزرگسالان کلیک نمایید.

 

7- بازی مرا ببخش

بازی رومیزی sorry یا مرا ببخش، یک بازی قدیمی است. یک بازی قدیمی و جذاب که هنوز که هنوز است درصدی از میزان محبوبیتش کاسته نشده است.

این بازی برای 2 الی 4 نفر طراحی شده است که می‌توان آن را به صورت تیمی هم بازی کرد. در قالب 2 تیم در برابر هم.

هدف از انجام بازی این است که هر بازیکن باید مهره‌های مربوط به خودش را از جایگاه اول به سمت خانه آخر یعنی خانه اصلی برساند. کسی که زودتر مهره‌هایش را وارد خانه اصلی کند، برنده بازی است.

داشتن سرعت و قدرت رقابت در انجام بازی همان چیزهایی است که می‌تواند یک بازیکن ساده را به یک برنده بی‌بروبرگرد تبدیل کند.

 

 

آیا میدانید بردگیم چیست؟

 

برترین بازی فکری جهان

 

8- بازی تاج و تخت

کمتر کسی است که نام داستان یا سریال گیم آف ترونز یا همان بازی تاج و تخت را نشنیده باشد. دیدن این سریال، به اندازه کافی هیجان داشت.

حالا تصور کنید که بخواهید در صحنه نبرد این سریال حضور داشته باشید. چه حسی به شما دست می‌دهد؟ قدرت، هیجان یا ترس و اضطراب؟ همه اینها را می‌توانید در بازی رومیزی Game of Thrones تجربه کنید.

یک بازی که می‌توان آن را با تعداد بالای بازیکن‌ها هم بازی کرد. هر بازیکن، یکی از سران خاندان این داستان است که قرار است در جنگی نفس گیر، بر همه پیروز شود.

بهتر است بازی فکری تاج و تخت را شش نفره بازی کنید و نهایت تلاشتان را بکنید که با یک برنامه‌ریزی درست استراتژیک و دیپلماسی درست و استادانه در جنگی که نیاز به زیرکی و هوش بالا دارد پیروز شوید.

 

 

 

9- بازی azul

اوزل یک بازی فکری انتزاعی فوق العاده جذاب است که محبوبیت بسیاری بین گیمرها در سراسر جهان دارد.  یک صفحه بازی زیبا با کاشی‌های کوچک قشنگ که باید در صفحه بازی به بهترین حالت ممکن چیده شوند.

بازکنی که بهتر کاشی‌ها را در صفحه بازی بچیند، امتیاز بالاتری خواهد گرفت و برنده بازی می‌شود. این بازی برای افراد بالای 8 سال مناسب است. این بازی که جوایزی زیادی دریافت کرده جزو چند بردگیم برتر دنیا به حساب می‌آید. 

 

10- بازی go

اگر بخواهیم به جای برترین بردگیم دنیا، قدیمی‌ترین آن را معرفی کنیم جواب واضح است. go قدیمی‌ترین بازی رومیزی جهان است که از قضا، در دسته بازی ‌های رومیزی برتر دنیا هم جای می‌گیرد.

یک تخته بازی که به صورت 19 در 19 تقسیم بندی شده است. مهره‌های بازی به رنگ سیاه و سفیداند و قوانین بسیار ساده است. ولی برنده شدن در آن قدرت استراتژیک بالایی طلب می‌کند. انجام این بازی، حسابی شما را به چالش می‌کشاند.

 

اگر علاقه‌مند به بازی های استراتژیک و انتزاعی دو نفره هستید، برای آشنایی بیشتر با این دسته از بازی‌ها کلیک کنید:

10 بازی فکری شبیه شطرنج

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *