لیست وسایل کمک آموزشی و لو ازم تحریر کلاس اول

شروع سال تحصیلی جدید برای هر خانواده‌ای مصادف است با تازگی، خرید و حس خوب وسیله‌های نو و تازه. هنگام خرید، همیشه افراط و تفریط هم وجود دارد. برخی از والدین به گمان اینکه می‌خواهند کودک آن‌ها هیچ چیزی کم نداشته باشد، دست به خریدهای بسیار زیاد و بی‌مورد می‌زنند.

خریدهایی که نه مناسب سن کودک است و نه مورد نیاز مقطع تحصیلی او! این وسایل که ممکن به شیوه نادرستی استفاده می‌شوند یا گل‌ها اصلاً استفاده نشود، هزینه زیادی روی دست خانواده‌ها می‌گذارد.

برخی از خانواده‌ها هم به خاطر عدم آگاهی از نیازهای کودک هر آنچه که به آن نیاز دارد را تهیه نمی‌کنند. در این مقاله، قصد داریم شما را با وسایل کلاس اول ابتدایی که در طول سال تحصیلی به کار دانش آموز می‌آید آشنا کنیم. 

 

در ادامه با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

لیست لوازم تحریر کلاس اول

 

وسایل کلاس اول ابتدایی شامل چه مواردی می‌شود؟

 

وسایل کلاس اول ابتدایی، شامل سه دسته کلی است:

 

لوازم شخصی

مثل لباس فرم، کیف، لباس گرم، جوراب، کفش، کلاه ، ظرف غذا، لیوان و بطری آب. لباس فرم باید متناسب با لباس فرمی که مدرسه برای دانش آموزان در نظر گرفته است انتخاب شود.

کیف باید راحت و استاندارد باشد و کودک در استفاده از آن راحت باشد. لباس گرم، کفش و کلاه نیز باید متناسب با فصل برای کودک انتخاب گردد. ظرف غذا و نوشیدنی باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در کیف جا شود و حمل آن برای کودک راحت باشد. 

 

وسایل کمک آموزشی

کتاب های کمک درسی، بازی های آموزشی، سی‌دی‌ها و فیلم های آموزشی از جمله وسایل کمک آموزشی هستند که فرایند آموزش و یادگیری را برای دانش آموزان تسهیل می نمایند و به عبارت دیگر مکمل کتاب درسی اول دبستان می‌باشند.

 

لوازم تحریر اول ابتدایی

لوازم تحریر شامل محصولات نوشت افزار و کاغذ و دفتر و سایر ملزومات می‌باشد، که دانش آموزان و هر یک از افراد به هنگام یادگیری و آموزشی مستلزم استفاده از آنها هستند.

 

 

اگر فرزند شما کلاس اولی است، توصیه می‌کنم بر روی لینک زیر کلیک کنید تا هر آنچه را که باید درباره‌ی پایه اول دبستان و نیازهای آموزشی کلاس اولی‌ها بدانید، مطالعه کنید. 

سرزمین اول دبستانی ها 

 

لوازم تحریر کلاس اول

 

لوازم تحریر کلاس اول شامل چه مواردی است؟

لوازم تحریر یک گروه از ابزارهایی است که ما برای نوشتن، ترسیم کردن یا نقاشی به آن‌ها نیاز داریم. البته لوازم تحریر یک کلمه عربی است و معنای فارسی آن نوشت افزار است. 

وسایلی که در دسته‌ی نوشت‌افزارها قرار می‌گیرند بسیار گسترده‌اند. ما از کلاس اول ابتدایی با نوشت افزارها  آشنا می‌شویم و تا بالاترین مقاطع از آن‌ها استفاده می‌کنیم. هر ساله، وابسته به نوع دروس ممکن است از میزان این لوازم کاسته یا به آن‌ها افزوده شود. 

وسایل کلاس اول ابتدایی شامل موارد زیر است که بهتر است با مشورت با معلم خریداری شود:

 دفتر: برای دروسی مانند ریاضی و نگارش یا علوم نیاز به دفتر دارند. اینکه برای هر کدام از درس‌ها دفتری با چه تعداد برگ انتخاب شود، باید نظر معلم پرسیده شود.  

 

 دفترچه یادداشت: از آنجایی که ممکن است دانش آموزان ابتدایی به درستی تکالیف یا سفارشات معلم‌ را به خاطر نسپارند، یک دفترچه یادداشت نیاز است. 

 

 دفتر نقاشی: دفتر نقاشی بدون خط برای طراحی و نقاشی یکی از ضروری‌ترین لوازم تحریر کلاس اول است. 

 

 کلربوک: کلربوک نام محصولی است که بوسیله آن برگه‌ها و کاغذها سازماندهی می‌شوند. کلربوک یک ابزار بایگانی است. این وسیله به کلاس اولی‌ها کمک می‌کند بتوانند کاردستی‌ها، نقاشی‌‎های روی برگه‌ و کاغذهای امتحانی خود را در یک جا به صورت منظم بایگانی کنند. 

 

 پوشه دکمه دار: خیلی از تکالیف کودکان ابتدایی روی کاغذ انجام می‌‌شود. مثلاً وقتی که معلم از کودکان می‌خواهد یک برگ درخت را با چسب روی کاغذ بچسبانند.

یک پوشه دکمه دار به کودک کمک می‌کند تا به راحتی کاغذهای مربوط به آن روز را از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه بیاورد. 

 

لوازم تحریر کلاس اولی ها

 

مداد، پاک کن و تراش: یک مداد مشکی و یک مداد قرمز، یک پاک کن باکیفیت و یک تراش مقاوم و تیز نیز از جمله مهمترین لوازم تحریر کلاس اول محسوب می‌شوند.  

 

مداد رنگی: مداد رنگی برای نقاشی کردن لازم است. البته ممکن است معلم از کودکان بخواهد در کنار آن مداد شمعی نیز تهیه کنند. 

 

 چسب و قیچی: چسب و قیچی برای انجام بسیاری از تکالیف که به صورت کاردستی باید انجام شوند لازم است. 

 

 کاغذ رنگی و مقوا: کاغذ رنگی و مقوای سفید و رنگی نیز ممکن است در طول سال نیاز باشد. 

 

خط کش: انواع مختلفی از خط کش وجود دارد. خط کش برای کشیدن خط صاف یا طرح‌دار، خط کش برای کشیدن اشکال هندسی و …  که باید متناسب با نیاز کودک برای او تهیه شود. 

 

 روکش دفتر و کتاب: برای اینکه دفتر و کتاب در طول سال تحصیلی دچار آسیب نشود لازم است تا روکش بخورد. ممکن است شما بخواهید روکش چسبی یا روکش نایلونی برای این کار استفاده کنید. کاملاً سلیقه‌ای است. 

 

 برچسب: برای اینکه وسایل کودک شما گم نشود یا با سایرین  اشتباه گرفته نشود، بهتر است روی آن‌ها برچسب بچسبانید و نام او را روی آن‌ها درج کنید. 

 

وسایل کمک آموزشی کلاس اول ابتدایی

در کنار لوازم شخصی و لوازم تحریر وسایل کمک آموزشی نیز وجود دارند. وسایل کمک آموزشی کلاس اول به کمک کودک، معلم و والدین می‌آیند و پروسه‌ی آموزش و یادگیری را راحت‌تر می‌کنند.

 

 نرم افزار و سی دی آموزشی

نرم افزارها و سی دی های کلاس اول مفاهیم مورد نیاز را با استفاده از وسایل دیجیتالی به کودک آموزش می‌دهند. از آنجایی که امروزه کودکان به فضای دیجیتال علاقه زیادی نشان می‌دهند، این روش یادگیری می‌تواند برای آن‌ها مؤثر باشد.

نرم افزار و سی دی های آموزشی با ایجاد فضای شاد و جذاب، با زبانی ساده و مفهومی مطالب درسی را در اختیار کلاس اولی ها میگذارند و باعث علاقه‌مندی آنها به یادگیری بیشتر می شوند.

 

وسایل آموزشی اول دبستان

 

 کاربرگ اول دبستان

کاربرگ ابزاری است با هدف آموزش کامل تمامی مباحثی که در طول هفته به دانش آموز آموزش داده شده. کاربرگ نوعی ارزشیابی نیز محسوب می‌شود.

کاربرگ پروسه یادگیری را برای کودک لذت بخش می‌کند؛ البته به شرط اینکه به چشم یک تکلیف به آن نگاه نشود و کودک در استفاده از آن هیچ گونه نگرانی یا دغدغه‌ای نداشته باشد. 

کاربرگ اول دبستان از جمله ابزارهای کمک آموزشی ضروری و مهم در مقطع اول دبستان به شمار می آید که فرایند یادگیری دانش آموزان اول ابتدایی را بهبود می‌بخشد.

 

کتاب کمک آموزشی

کتاب های کمک آموزشی مختلفی برای کلاس اولی‌ها وجود دارد. این کتاب‌ها کمک می‌کنند تا پروسه یادگیری بهتر و کامل‌تر انجام شود. بیشتر والدینی که نمی‌دانند چطور در خانه با کودک خود تمرین کنند، با استفاده از این کتاب‌ها به راحتی این کار را انجام می‌دهند. 

 

 ابزارهای کمکی و بازی های آموزشی 

ابزارهای مختلف دیگری نیز در بین وسایل کمک آموزشی کلاس اول وجود دارند. آن‌ها می‌توانند با ایجاد تنوع و همراه با سرگرمی مفاهیم درسی را عمیق‌تر به کودک بیاموزند. مانند آهنربا برای درس علوم اول دبستان، کیت حروف الفبا فارسی،چینه و چوب خط برای یادگیری درس ریاضی بسیار کارآمد و موثر می باشند. 

استفاده از ابزارهای کمکی و بازی های فکری و آموزشی شیوه‌ای کاربردی و جذاب برای آموزش غیرمستقیم و مفهومی مطالب علمی هستند که سرعت یادگیری را در کودکان افزایش می دهند.

ضمن آنکه بازی های آموزشی ابزار فوق العاده‌ای برای ایجاد تعامل، کارگروهی و همکاری درکلاس های درس می باشد.

 

انواع بازی های فکری و آموزشی با اهداف پرورش مهارت های فردی و شناختی کودکان طراحی شده است به گونه‌ای که زمینه را برای یادگیری هرچه بهتر دانش آموزان مهیا می سازد.

برای آشنایی با بازی و ابزارهای اموزشی بر روی لینک کلیک کنید: بازی فکری آموزشی 

 

کلام آخر

وسایل ذکر شده در مقاله، مواردی بودند که یک دانش آموز در کلاس اول ابتدایی اغلب به آن‌ها نیاز دارد. اگر حس می‌کنید خرید لوازم تحریر کلاس اول یا وسایل کمک آموزشی کلاس اول بودجه زیادی طلب می‌‌کند، می‌توانید به مرور آن‌ها را تهیه کنید. 

13 دیدگاه برای “لیست وسایل کمک آموزشی و لو ازم تحریر کلاس اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *