خرید مستقیم نهال از تولید کننده نهال

خرید مستقیم نهال از تولید کننده نهال  مزایای خاص خود را دارد، مهندسین کشاورزی خرید نهال تضمینی را توصیه می‌کنند و معتقدند مستقیماً از نهالستان‌های تولید کننده، نهال را خریداری کنند؛ چون خرید مستقیم از این مراکز مزایای زیادی برای باغداران به همراه دارد، در ادامه مقاله سعی می‌کنیم مزایای خرید مستقیم و بدون واسطه نهال از تولید کننده نهال را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

 

تولید کننده نهال

 

نکات مهم هنگام خرید نهال

در ادامه دلایل خرید مستقیم نهال از نهالستان تولید کننده  را ارائه خواهیم داد، مطمئناً خرید نهال بدون واسطه و مستقیم از نهالستان تولید کننده یا وزارت جهاد کشاورزی برای باغداران بسیار پرسود و پر منفعت بوده و کیفیت نهال آنها تضمین شده خواهد بود، از این رو بیشتر مهندسین کشاورزی تاکید زیادی به خرید نهال از نهالستان مادر و مرجع دارند:

  1. بهره‌وری بیشتر: نهالستان‌های جهاد کشاورزی معمولاً بهره‌وری بیشتری در تولید نهال‌ها دارند، آنها با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و روش‌های به‌روز، بذرها را به نهال‌های سالم و قوی تبدیل می‌کنند، این نهال‌ها تحت نظارت دقیق بازرسین وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و با مراقبت‌های لازم به رشد و نمو کامل می‌رسند.
  2. فروش نهال با تنوع بیشتر: نهالستان‌های مرجع دسترسی به تعداد زیادی از انواع مختلف نهال‌ها را دارند، این موضوع به فروشندگان یا کشاورزان کمک می‌کند تا نسبت به انتخاب نهال مورد نظر خود، حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
  3. کیفیت بهتر: نهالستان‌های معتبر و مجوز دار به منظور حفظ سابقه و اعتبار خود، تمام نهال‌ها را مورد آزمایش‌های کیفی قرار می‌دهند، به این صورت اطمینان حاصل می‌شود که نهال‌ها سالم و خالص بوده و به بیماری‌ها یا آفات مختلف آلوده نیستند.
  4. تطابق مناسب: نهال‌های تولیدی در نهالستان به شرایط محیطی محل کاشت عادت کرده و بر اساس آن تنظیم شده‌اند، در نتیجه، زمان کاشت آنها در مزارع و باغات تاثیر مستقیمی بر رشد و عملکرد آنها دارد.
  5. ضمانت کیفیت کالا و قیمت نهال: در صورت خرید نهال از نهالستان، معمولاً ارائه یک سند یا ضمانتنامه درباره سالم بودن نهال و خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌شود، در این نهالستان‌ها قیمت نهال بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری تعیین می‌شود.

برای خرید مستقیم و بدون واسطه به سایت paliznahal.ir مراجعه کرده و از کارشناسان پالیز نهال کمک بخواهید.

در مورد مباحث مربوط به مرکز خرید نهال، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه خرید نهال می توان به afrimash،farmpays، plantsguru اشاره نمود.

 

تولید کننده نهال

چرا خرید نهال شناسه‌دار توصیه می‌شود؟

خرید نهال شناسنامه‌دار مهم است، نهال‌های لیبل‌دار و شناسنامه‌دار در بهترین شرایط ممکنه بوده و کشاورز از با کیفیت بودن نهال مطمئن می‌شود، البته قیمت نهال شناسه‌دار کمی گرانتر از نهال‌های متفرقه هست، چون پروسه شناسه کردن نهال میوه طولانی مدت بوده و هزینه زیادی می‌خواهد، پروسه شناسه و لیبل‌دار شدن نهال‌ها در نهالستان‌ها به دلایل زیر طولانی مدت هست:

عملکرد

علت

نیاز به زمان فرآیند شناسه و لیبل‌داری نهال‌ها نیاز به زمان و صبر برای انجام صحیح دارد، انتخاب نهال‌های صحیح، برچسب‌گذاری درست و دقیق، ثبت اطلاعات کامل و ایجاد پایگاه داده معتبر زمان زیادی می‌طلبد.
مقابله با عوامل بیماری‌زا شناسه و لیبل‌داری نهال‌ها برای پیشگیری و مقابله با عوامل بیماری‌زا و آفات تهاجمی اهمیت دارد، برچسب‌های شناسایی و لیبل زدن روی نهال‌ها امکان شناسایی سریع بیماری‌ها و مشخص کردن راهبردهای مناسب برای مقابله با آن‌ها را فراهم می‌کند.
اطلاعات زمینه‌ای موثق تهیه اطلاعات زمینه‌ای موثق درباره نهال‌ها مانند نام علمی، زمان کاشت، نوع خاک مناسب، نیازهای آبی، نیازهای محیطی و ساحل برای نگهداری مناسب نهال‌ها ضروری است؛ این اطلاعات باعث می‌شود که نهال‌های مناسب در نهالستان‌ها انتخاب شود و افراد بتوانند نهال‌ها را به درستی نگهداری کنند.
موثر در خرید و فروش نهال و قیمت نهال نهال‌های شناسه و لیبل‌دار شده، به دلیل وجود اطلاعات دقیق و موثق، بر بازار تاثیرگذار هستند، افرادی که به دنبال خرید نهال‌های معتبر و با کیفیت هستند، به راحتی می‌توانند با استفاده از برچسب‌های شناسایی و لیبل نهال‌های با کیفیت را مشخص کنند.

 

در کل، پروسه شناسه و لیبل‌دار شدن نهال‌ها به دلیل اهمیت آن در مقابله با عوامل بیماری‌زا، بهبود نگهداری نهال‌ها، افزایش روند تجاری‌سازی و بهبود کیفیت نهال‌ها، زمان زیادی را می‌طلبد، از این رو فقط نهالستان‌های مادر که سابقه طولانی در این زمینه دارند اقدام به شناسنامه‌دار کردن نهال‌های تولیدی می‌کنند.

 

کلام آخر

باغدارانی که مشتاق خرید نهال بدون واسطه و مستقیم از نهالستان تولید کننده هستند، استان‌های مجوزدار و شناسه‌دار وزارت جهاد کشاورزی را شناسایی کرده و به صورت مستقیم و بدون واسطه از آنها خرید کنند. کشاورزانی که حفظ سرمایه اولیه برای آنها مهم است و می‌خواهند در اسرع وقت سرمایه اولیه خود را جمع آوری کنند، حتماً به نژاد و رقم نهال خریداری شده توجه داشته باشند.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *