جذاب ترین بازی های گروهی ترسناک که باید امتحان کنید

آیا تا به حال بازی های گروهی ترسناک را امتحان کرده‌اید؟ برخی از این بازی‌ها اندرویدی و کامپیوتری هستند که می‌توان آن‌ها را آنلاین بازی کرد و برخی دیگر شامل بازی‌های فکری و دورهمی خانگی می‌شوند. در این مقاله به معرفی ده مورد از بهترین بازی های ترسناک می‌پردازیم. پنج مورد از آن‌ها بازی های گروهی ترسناک اندرویدی و کامپیوتری است و پنج مورد دیگر، بازی های ترسناک در خانه را شامل می‌شود.

تا انتهای مقاله با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

 

بازی های گروهی ترسناک

 

معرفی 5 نمونه از بهترین بازی های گروهی ترسناک

1.مهمان‌خانه خونین

اگر به دنبال یک بازی گروهی در منزل هستید، که در ژانر ترسناک طراحی شده باشد، مهمان‌خانه خونین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازی از انواع بازی های گروهی ترسناک است که می‌تواند به صورت فردی یا گروهی (یک تا چهار نفر) بازی شود. نیکلا روبرت اهل فرانسه است. ویژگی‌های گرافیکی این بازی کاندید دریافت جایزه شده است. همچنین اسکار بازی‌های ترسناک را به خود اختصاص داده است.

مهمان‌خانه خونین یک بازی استراتژیک است و داستانی دارد. ماجرا از این قرار است که در دهکده‌ای دور افتاده در فرانسه، خانواده‌ای تصمیم به برپایی یک مهمان‌خانه می‌کنند. آنان از همان ابتدا نقشه‌های شومی از برپایی این مهمان‌خانه داشته‌اند. این خانواده در مهمان‌خانه خود تلاش می‌کنند مهمانان را به قتل برسانند و پول آن‌ها را بزدند. در پایان بازی کسی که پول بیشتری به دست آورده باشد، برنده محسوب می‌شود.

نسخه ایرانی این بازی با کارت‌های دارای نوشته‌های فارسی موجود است. اجزای این بازی عبارت است از:

  • یک صفحه که محیط مهمان‌خانه را نشان می‌دهد. این مهمانخانه یک سالن و هشت اتاق دارد؛
  • مهره امتیاز شمار؛
  • کلید‌های مخصوص اتاق‌ها؛
  • چک‌های ده فرانکی؛
  • کارت‌های بازی که نشان‌دهنده مهمان‌هایی گوناگون با مشاغل مختلف هستند؛
  • کارت‌های جانبی دیگر شامل کارت رعیت و کارت کمکی.

بسته به تعداد افرادی که بازی می‌کنند، باید تعدادی از کارت‌ها از بازی خارج شود. همچنین پشت هر کارت مهمان نقش یک تابوت به علاوه رتبه آن کارت و دارایی مهمان وجود دارد.

بازی مهمان‌خانه خونین از جمله بازی های گروهی ترسناک بسیار جذاب است. این بازی در دو فاز زمانی انجام می‌شود. همچنین می‌توان انتخاب کرد که بازی کوتاه یا طولانی باشد. این توضیح لازم است که مهمان‌خانه خونین برای افراد مبتدی بازی پیچیده‌ای خواهد بود.

 

بازی فکری ترسناک مهمانخانه خونین

 

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین بازی های کارتی ایرانی

2.اسکیپ باکس ویروس

«این بازی را تنها یک بار می‌توانید بازی کنید! چون بعضی از اتفاقات و فرآیندهای بازی تکرارناپذیر است.» این جملات که در پشت جعبه بازی اسکیپ باکس ویروس درج شده است، از نخستین مواردی است که پیش از جعبه‌گشایی بازی با آن مواجه می‌شوید.

نخستین جزء بازی که پس از باز کردن جعبه می‌بینید، دفترچه راهنما است. روی آن یک هشدار جدی دیگر داده شده و آن این است که پیش از مطالعه کامل دفترچه راهنما به سایر اجزای بازی دست نزنید زیرا ممکن است بازی خراب شود.

بازی اسکیپ باکس ویروس از بازی های گروهی ترسناک همراه با اپلیکیشن است. این اپلیکیشن که روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، شما را قادر می‌سازد رمزها را ذخیره کنید و از برخی امکانات دیگر بازی بهره بگیرید.

این بازی شامل پاکت‌هایی است که طی فرآیند بازی باز می‌شوند. هر پاکت زمان خاص خود را برای گشودن دارد که اگر رعایت نشود یا پیش از موعد باز شود، بازی خراب خواهد شد.

تعدادی از پاکت‌ها که با حروف انگلیسی مشخص شده‌اند، حاوی نقشه هستند. پاکت‌هایی که با اعداد مشخص شده‌اند، حاوی سرنخ‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند معماهای بازی را حل کنید. ممکن است طی مراحل بازی، در نقشه یا در اپلیکیشن به شما نشان داده شود که وقت باز کردن کدام پاکت فرا رسیده است.
اگر بیش از این بخواهیم محتویات پاکت‌ها را برای شما شرح دهیم، خطر اسپویل بازی وجود دارد. پس بهتر است خودتان آن را تجربه کنید.

 

3.جنگل مخوف

این بازی برای بزرگسال (افراد بالای بیست سال) مناسب است. جنگل مخوف از جمله بازی های گروهی ترسناک است که به صورت انفرادی نمی‌توان آن را بازی کرد. تعداد بازیکنان باید دست کم دو نفر باشد و می‌تواند تا شش نفر افزایش یابد.

بازی جنگل مخوف از بازی های کارتی است. کارت‌ها در این بازی در پنج دسته قرار می‌گیرند:

  • کارت‌های حیوانات
  • کارت‌های مکان‌ها
  • کارت‌های طلسم
  • کارت‌های نشان ویژه
  • کارت‌های فراطبیعی

بازی را می‌توانیم با کارت‌های فراطبیعی و نشان ویژه آغاز کنیم. کارت‌های فراطبیعی شامل 32 کارت هستند که روی هریک از آن‌ها نوعی از توانایی‌های فراطبیعی نوشته شده است.
با کارت‌های نشان ویژه می‌توانید کارهای ویژه انجام دهید. کارت‌های طلسم نیز می‌توانند محافظت‌های ویژه‌ای در برابر عملکرد سایر بازیکنان برای شما ایجاد کنند.

با کارت‌های حیوانات یا مکان‌ها می‌توانید تحت شرایط خاص و با تعداد خاص کمبو تشکیل دهید. بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که کارت‌های زمین تمام شود. سپس بازیکنان کارت‌های خود را بررسی می‌کنند و هر کس امتیاز بیشتری کسب کند، برنده بازی است.

 

بازی گروهی ترسناک جنگل مخوف

 

 

اگر به دنبال خرید بازی های فکری مناسب برای کودکان و بزرگسالان هستید به شما پیشنهاد میدهیم روی لینک ” بازی فکری ” کلیک کنید.

 

4.نفرین شب

بازی نفرین شب از جمله بازی های گروهی ترسناک است که تقریبا تمام رده‌های سنی می‌توانند آن را بازی کنند. تعداد بازیکنان آن دست کم باید چهار نفر باشد و هر دور آن تقریبا نیم تا یک ساعت طول می‌کشد.

این بازی نیز کارتی است و از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • دفترچه راهنمای بازی؛
  • صفحه اصلی بازی؛
  • صفحه جادوگران؛ کارت مخصوص بازیکنان
  • کارت در دسته طلسم جادوگران؛
  • توکن حقه؛
  • توکن گیج‌کننده جادوگران؛
  • توکن گربه سیاه؛
  • توکن خورشید.

این بازی که توانسته است امتیاز بالایی از دیدگاه کاربران بگیرد، برگردانی از بازی دیزنی هوکوس پوکوس است. داستان این بازی بسیار جذاب دانسته شده است و روایت‌گر سه جادوگر است که قصد دارند با ساخت یک معجون جادویی، تمام مردم شهر را به تسخیر خود درآورند. هدف بازیکنان این است که معجون جادوگران را بی‌اثر کنند و شهر را نجات دهند.

این بازی برخلاف بازی‌هایی چون مهمان‌خانه شب که از بازی های گروهی ترسناک بدآموز به شمار می‌رود، روبکردی مثبت و آموزشی دارد و در تقویت حس همکاری بازیکنان مؤثر است. کاربران همچنین گرافیک خوب این بازی و قیمت مناسبش را نسبت به سایر بازی‌ها تحسین کرده‌‌اند. بنابراین یکی از بهترین بازی های فکری دورهمی است.

5.زار

از دیگر بازی های گروهی ترسناک بازی زار است. این بازی کاملا ایرانی است و کپی یا برگردان هیچ بازی خارجی محسوب نمی‌شود. نام این بازی از مراسمی خاص در جنوب کشور گرفته شده است.

این بازی کاملا ایرانی هم داستان خاص و جذابی دارد و هم دربرگیرنده قطعات مخصوص به خود است. این قطعات، بازی زار را از سایر بازی های گروهی ترسناک کاملا متمایز کرده است.

داستان از این قرار است که انجمن شش نفره زار به مصاف نیروهای اهریمنی می‌رود. تمام تلاش آنان دفع و شکست اهریمن است. هریک از بازیکنان یکی از این اعضای مبارز هستند.
بازی زار فصل های مختلفی دارد که در هریک از آن‌ها رویدادهایی خاص می‌افتد. همچنین در هر فصل نسبت به فصل قبل با پیچیدگی‌های بیشتری روبه‌رو هستیم.

 

نفرین شب

 

بیشتر بخوانید: پر فروش ترین بازی های فکری در ایران کدامند؟

 

اما قطعات این بازی چیست که آن را از سایر بازی های گروهی ترسناک متمایز می‌کند؟

  • مهره
  • رمل
  • اسطرلاب
  • کارت‌های اتاق
  • کارت‌های واقعه
  • سکه‌های جان
  • سکه‌های ابزار
  • سکه‌های خرد

در مراحلی از این بازی مانند بازی نفرین شب، رویکرد همکاری داریم و در مراحلی فاز بازی رقابتی می‌شود. با این حال این بازی به عنوان یک اثر کاملا ایرانی با قطعات و تم خاص بسیار جذاب است و نمی‌توان از آن چشم پوشید.

 

با پنج نمونه از بازی های گروهی ترسناک در خانه آشنا شدید. اکنون وقت آن است به معرفی بازی های گروهی ترسناک آنلاین و موبایلی بپردازیم.

 

بازی های گروهی ترسناک

 

1.بازی گروهی ترسناک دِد بای دیلایت موبایل (Dead by Daylight Mobile)

یکی از بازی های گروهی ترسناک اندروید، این بازی است که می‌توانید آن را به صورت آنلاین و پنج‌نفره بازی کنید. در Dead by Daylight Mobile از میان پنج نفر بازیکن، یک نفر قاتل است و چهار نفر دیگر بازمانده‌های در حال فرار از این قاتل هستند. تیم چهارنفره بازماندگان باید به هم کمک کنند تا بتوانند موتورهای برق را برای باز شدن دروازه به کار اندازند.

بازیکن نقش قاتل از سوی دیگر تلاش می‌کند جلوی فرار بازماندگان را بگیرد. قاتل این کار را با قرار دادن تله‌ها و موانعی بر سر راه آنان انجام می‌دهد. این بازی برای بازماندگان به شدت به عملکرد گروهی وابسته است و چالش‌های فراوان دارد. از سوی دیگر بازی نقش قاتل جذابیت و هیجان زیادی دارد.

بازی دد بای دیلایت یکی از بازی های گروهی ترسناک شناخته شده که هم گرافیک و هم موسیقی خوبی دارد. گیم‌پلی آن بسته به این است که کدام نقش (قاتل یا بازمانده) را بازی کنید.

2.بازی گروهی ترسناک آیدنتیتی وی (Identity V)

یکی دیگر از بازی های گروهی ترسناک آنلاین، بازی Identity V است. در این بازی نیز بازیکنان به دو گروه بازمانده و شکارچی یا تعقیب‌کننده تقسیم می‌شوند. بازماندگان باید رمزهایی را برای گشودن درها و راه‌های فرار پیدا کنند. پیدا کردن این رمزها در گرو کار تیمی خوب و قوی است. از سوی دیگر بازیکن نقش شکارچی می‌تواند با شنیدن صداها موقعیت بازماندگان را حدس بزند و آن‌ها را به چنگ آورد.

این بازی هم گرافیک و هم موسیقی جذابی دارد و بازیکنان را وارد فضای هیجان‌انگیزی می‌کند. با نصب بازی ترسناک Identity V می‌توانید همراه دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید و از آن لذت ببرید.

 

بازی های ترسناک در خانه

 

3.بازی گروهی ترسناک Z.O.N.A Shadow of Lemansk

این بازی مناسب افراد بالای 16 سال طراحی شده است و یکی از بازی‌های سری Metro است که اگر تجربه‌ای از آن‌ها داشته باشید، فضای حاکم بر بازی را می‌شناسید. در بازی Z.O.N.A Shadow of Lemansk در زمان سفر می‌کنید و به سال 2034 می‌روید. زمانی که نسل بشر در اثر یک انفجار اتمی رو به انقراض می‌رود.

در این بازی گروهی ترسناک، گروهی از محافظان باید با دشمنان بشریت بجنگند. این دشمنان موجوداتی جهش‌یافته، عجیب و ترسناک هستند.

« Z.O.N.A Shadow of Lemansk» از جمله بازی های ترسناک اندروید است که گرافیک خوب و جذابی دارد. همچنین موسیقی آن به خوبی می‌‌تواند حس وحشت را به گیمرها منتقل کند.
گیمرها باید تلاش کنند هم سلاح و ابزار نبرد و هم مواد غذایی و بسته‌های مربوط به سلامت و درمان را جمع‌آوری کنند تا بقای بیشتری داشته باشند.

4.بازی گروهی ترسناک اسپسیمن زیرو (Specimen Zero)

یکی از بازی‌ های گروهی ترسناک موبایلی که می‌توانید با دوستان خود بازی کنید، اسپسیمن زیرو است. در این بازی از سری بازی های ترسناک اندروید شما و دوستانتان وارد مکانی مرموز می‌شوید. در این مکان با هیولاها و موجوداتی ترسناک روبه‌رو می‌شوید که دشمن شما هستند.

شما و سایر بازیکنان در این بازی با معماها و پازل‌هایی رو‌به‌رو هستید که حل آن‌ها می‌تواند به شما برای رهایی از این مکان خوفناک و مرموز کمک کند. یعنی تنها هدف شما فرار از این مکان است.
گرافیک بازی شما بسیار عالی است. همچنین موسیقی جذاب و خوفناک آن به خوبی در وجود شما و دوستانتان فضای ترس و وحشت و هیجانی را که عاشقش هستید ایجاد می‌کند.

 

بازی های فکری ترسناک

 

5.بازی ترسناک گروهی ایمپوستر هاید (Imposter Hide)

یکی از بازی های گروهی ترسناک موبایلی که گرافیک سه بعدی جذابی دارد، ایمپوستر هاید است. در این بازی شما و دوستانتان وارد یک سفینه فضایی می‌شوید. مراحل بازی شامل حل برخی معماها است. چالش زمانی ایجاد می‌شود که هرکس در این سفینه یک هیولای درون دارد که در هر زمان می‌تواند آن را بیدار کند. این هیولا خدمه را با تهدید مواجه می‌کند. بنابراین به هیچ‌کس نمی‌توان اعتماد داشت.

در مواجهه با هیولاها می‌توانید پنهان شوید اما نباید هیچ صدایی از سمت شما به گوش آن‌ها برسد.
Imposter Hide از نظر داستان، گیم‌پلی و نیز گرافیک مشابه بازی Among us دانسته شده است. با این تفاوت اساسی که جنبه‌ای فانتزی نیز به آن اضافه شده است.

سخن پایانی

در این مقاله ده نمونه از بهترین بازی های ترسناک گروهی را برشمردیم. با توجه به این‌که ژانر ترسناک با عناصر گوناگون مانند نورپردازی، فضاهای تصویری، موسیقی، صداسازی و … تکمیل می‌شود، بهترین بازی های ترسناک، بازی های آنلاین موبایلی یا کامپیوتری هستند. تنوع موجود در این بازی‌ها بسیار بیشتر از بازی های ترسناک در خانه است که با ابزارهای رومیزی اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *