معروف‌ ترین طراحان بازی فکری جهان را از نزدیک بشناسید

در این مقاله، قرار است تعدادی از معروف ترین طراحان بازی فکری جهان را به شما معرفی کنیم.

بازی فکری و رومیزی بسیاری وجود دارد که شاید تعداد معدودی‌ از آنها را تجربه کرده باشید.

هزار و اندی بازی رومیزی وجود دارد که هیچ وقت، اسمشان هم به گوشتان نخواهد خورد. تعداد کمی از بازی‌ها هستند که در دل‌ها می‌نشینند، مغرها را به چالش می‌کشند و کشور به کشور سفر می‌کنند و شهرت جهانی به خودشان می‌گیرند.

این‌ها همان‌ بازی‌هایی هستند که همیشه در دورهمی‌ها استفاده می‌شوند، به دیگران پیشنهاد می‌شوند و طراحان‌شان را شهره‌ی عالم می‌کنند.

نه! یک اشتباه لفظی رخ داد… این بازی‌ها نیستند که طراحانشان را معروف می‌کنند؛ بلکه طراحان این بازی‌ها هستند که با نبوغ و خلاقیتشان به بازی‌ها محبوبیت و شهرت عطا می‌کنند.

لازم به ذکر است طراحان زیادی به شهرت جهانی دست یافته‌اند که موارد ذکر شده در این مقاله، تعدادی از این افراد هستند.

 

با رایاد تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

 

راینر کنیزا

 

1- راینر کنیتسیا

راینر کنیتسیا یا در یک توصیف کاملا به جا، نابغه‌ی دنیای بردگیم‌های به سبک آلمانی و اروپایی اولین کسی است که نامش در لیست طراحان معروف بازی فکری دنیا جای می‌گیرد. او متولد سال 1957 است.

در کشور آلمان غربی متولد شده است و شاید به همین خاطر است که در طراحی این سبک از بازی‌ها، یعنی بردگیم‌های آلمانی به این اندازه موفقیت‌آمیز عمل کرده.

راینر دکتری ریاضیات خود را در دانشگاه اُولم آلمان گرفته است و این خود نشان می‌دهد تا چه اندازه فرد باهوشی است. عجب است اگر بدانید که تعداد بازی‌های طراحی شده توسط راینر به بیش از 600 تا می‌رسد.

او از کودکی به طراحی بازی فکری و گیم برد علاقه داشت. تا جایی که اولین بازی را در هشت سالگی طراحی کرد. تا 36 سالگی در آلمان زندگی می‌کرد.

بعد از آن، به انگلستان مهاجرت کرد. شغل او بانکداری بود. حداقل تا سن 40 سالگی، بانکداری شغل اول او به حساب می‌آمد و طراحی بازی شغل دوم او محسوب می‌شد. اما ناگهان تصمیمش را گرفت. بانکداری را رها کرد و به صورت تمام وقت دانش و نبوغ خود را خرج طراحی بازی‌های فکری و بردگیم‌ها نمود.

اگر سری به لیست ده بازی برتر مجلات و سایت‌های معتبر بزنید، در هر سالی که باشید قطعا بازی‌های او را در این لیست خواهید دید.
از جلمه‌ بازی‌های مشهور او می‌توان به Lord of the Rings همان بازی ارباب حلقه های معروف اشاره کرد.

این بازی که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است، به هفده زبان زنده دنیا ترجمه شد و حسابی در کل جهان معروف گشت. بازی دیگر او Pickomino هم شهرتی جهانی دارد و یک بازی تاسی و جذاب است که بیش از یک میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رفته است.

هم تعدادی از بازی‌های معروف این طراح هستند که اگر کمی اهل بردگیم باشید، حداقل نام یکی از آنها به گوش شما خورده است و به این صورت این شخص در لیست معروف ترین طراحان بازی فکری دنیا قرار گرفته است.

 

بهترین طراح

 

2- آلن آر مون

آلن آر مون در سال 1951 در انگلستان متولد شد. او ساکن آمریکا بود و در ابتدا یک طراح بازی جنگی بود. اما رفته رفته به سمت طراحی بازی‌های اروپایی آلمانی روی آورد و همانجا بود که جرقه‌ی معروفیتش زده شد تا جایی که امروزه، او را از بزرگترین طراحان بازی‌های اروپایی می‌شناسند.

او یک نمونه بارز از یک شخص خودساخته است. سال‌های زیادی از عمرش را به شغل پیش‌خدمتی مشغول بود. همزمان با آن با کمپانی Avalon hill نیز همکاری می‌کرد.

او از این شرایط راضی نبود. دوست داشت، با کمپانی‌های بزرگ همکاری کند و وقتی همچین شرایطی برایش پیش نیامد، تصمیم گرفت کمپانی خودش را داشته باشد.

white wind را تاسیس کرد. اما متاسفانه کمپانی او، بیشتر از هفت سال عمر نکرد و در نهایت با شکست روبرو شد. این مسئله باعث نشد تا او از ادامه راه ناامید شود.

او همچنان ادامه داد. می‌دانید در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ رویای او در رابطه با همکاری با شرکت‌های بزرگ بازی سازی به واقعیت پیوست. تا جایی که حالا همان کمپانی‌های بزرگی که او روزی برای همکاری با آنها ناامید شده بود، برای اینکه او با آنها همکاری بکند در حال رقابت‌اند.

معروف ترین بازی رومیزی آلن، تیکت تو راید است که در تمام دوره‌ها جزو بهترین بازی‌ها به حساب می‌آید. جالب است بدانید که این بازی، بیش تر از 3 میلیون نسخه فروش داشته و خودش را در دل تمامی مردم جهان باز کرده است.

از دیگر بازی‌های مشهور این طراح معروف می‌توانیم به بازی‌هایی مثل

  • Down with the King
  • Get the Goods
  • Elfenland
  • Union Pacific
  • Capitol

اشاره کنیم.

 

معروف ترین طراح بازی فکری

 

علاقه مندان به بردگیم های خارجی برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بازی های رومیزی می توانند به سایت بردگیم گیک مراجعه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سایت بر روی لینک  بردگیم گیک چیست کلیک کنید.

 

 

3- جان یانی

جان یانی در انگلستان به دنیا آمد. او هم مثل سایر طراحان بازی فکری، اظهار می‌کند که از کودکی به آنها علاقه داشته است. می‌گوید در هفت سالگی و توسط بازی فکری مونوپولی بوده که پا به دنیای پهناور بازی‌های فکری گذاشته است.

البته ورود به سرزمین بازی‌های رومیزی فکری فقط منتهی به بازی کردن نمی‌شد. دست به طراحی بازی می‌زد و در ابتدا به این کار به چشم یک تفریح و سرگرمی خانوادگی نگاه می‌کرد.

یکی از بازی‌هایی که او در آن سال‌ها به هدف سرگرمی خلق کرد حالا از مشهور‌ترین بازی‌های او به حساب می‌آید. درباره بازی hive صحبت می‌کنیم.

این بازی پرطرفدار با توجه به موفقیت‌ها و جوایزی که دریافت کرد کم کم توسعه یافت و نسخه‌های جدیدی از آن به بازار آمد که همگی با استقبال خوبی روبرو شدند.

از دیگر بازی‌های موفق جان یانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Tatsu
  • Junkyard Races Character Cards
  • Junkyard Races
  • Run Rabbit Run

 

 

مشهورترین طراح بازی فکری

 

4- ولفکانگ کرامر

سومین کسی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کسی نیست به جز ولفکانگ کرامر. متولد 1942در کشور آلمان است. از کودکی به بازی‌ها علاقه‌ی ویژه‌ای داشت.

دلیل این علاقه را مادربزرگش می‌داند. می‌گوید که همیشه با مادربزرگش بازی‌های رومیزی انجام می‌داد. بازی‌هایی که اکثرا به برنده شدن او ختم می‌شد.

چون مادربزرگش همیشه کاری می‌کرد تا برنده شود. این کار مادربزرگ او، چه خوب و چه بد باعث شد تا نگرش مثبتی نسبت به بازی‌های رومیزی در او ایجاد شود.

در سنین نوجوانی، شروع به خرید بازی‌های جدید و جدیدتر کرد. بازی‌هایی که اکثرا شبیه به هم بودند و متنوع نبودند. عدم وجود تنوع در این بازی‌ها باعث شد تا دست به یک اقدام خلاقانه بزند.

دست به تغییر قوانین بازی‌ها کرد و جالب اینجا بود که دوستانش هم از این اقدام او استقبال کردند.

کار به جایی کشید که او را تشویق به طراحی یک بازی مختص به خودش کردند و به این صورت دوره‌ای جدید در زندگی ولفکانگ بوجود آمد. قدم در راهی گذاشت که حالا او را به یکی از معروف‌ترین طراحان بازی فکری دنیا تبدیل کرده است.

بیشتر از 100 بازی طراحی کرده است که تعداد بسیاری از این بازی‌ها جزو برترین بازی‌های فکری دنیا به حساب می‌آیند.

از جمله بازی‌های طراحی شده توسط کرامر می‌توان بازی های زیر را نام برد:

  • java
  • tikal
  • auf aches

 

بهتر است بدانید که این طراح بازی، بیشتر بازی‌های خود را با همکاری یک طراح بازی دیگر انجام داده است. شاید دلیل موفقیت‌آمیز بودن بازی‌های طراحی شده او نیز همین باشد که توسط یک گروه تولید می‌شوند و از نبوغ دو نفر در ساخت آنها استفاده شده است.

 

اگر به دنبال لیستی از بهترین بازی های رومیزی بزرگسال هستید بر روی لینک بازی فکری بزرگسالان کلیک کنید.

 

طراحان بازی فکری

 

5- آنتونیو بائوزا

آنتونیو بائوزا اهل فرانسه است. او یکی از خلاق‎ترین بازی‌سازهای این روزهای دنیای بردگیم به حساب می‌آید. او در زمینه علوم کامپیوتر و شیمی تحصیل کرده است.

در دوره‌ای از زندگی‌اش تصمیم داشت تا طراح بازی‌های ویدیویی بشود ولی با دنیای بازی‌های رومیزی جدید آشنا شد و بنابر شرایط آن روزها، تصمیم گرفت که پا به عرصه طراحی این دست از بازی‌ها بگذارد.

اکنون او از مشهورترین طراحان بازی فکری دنیا است که موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده است.

اگر بخواهیم معروف‌ترین بازی‌های رومیزی او را به شما معرفی کنیم می‌توانیم از

  • Wonder 7
  • Hanabi
  • Ghost Stories

یاد کنیم که هر کدام جوایزی را دریافت کرده‌اند و در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردارند و اینطوری بائوزا جزو 5 تا از معروف ترین طراحان بازی فکری دنیا قرار گرفت.

 

شما نیز می توانید طراح بازی فکری خود باشید و مکانیزم های مورد علاقه خود را در بازی بکار ببرید، برای طراحی بازی فکری نیازی به امکانات انچنانی نیست،اگر علافه مند هستید که بدون هیچ امکاناتی بازی فکری خود را طراحی کنید بر روی لینک بازی فکری در خانه بدون وسیله کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *